Jump to content

NM Spesialfelt 2013


Arvmar

Recommended Posts

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det er litt problemer med å få oppdatert siden, men vi satser på å få det til iløpet av kvelden.

Det vil også bli sendt ut pr mail til alle mail adr. som har sendt påmelding til oss.

 

Når det gjelder løypeoppsett så er det kun de som sitter i NM komiteen og fagkomiteen som har sett den.

Andre skytter fra arrangørklubbene har ikke tilgang til løypeoppsettet.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vi har problemer med å få lagt ut på vår hjemmeside, http://www.oppdalsnm.net" target="_blank, løypeoppsettet er midlertidig lagt ut her:

 

http://www.sunndal-pistolklubb.net/artikkel.asp?art=714" target="_blank

 

Vennligst hjelp oss å få spred informasjon om dette.

 

NB: Denne siden fjernes når vi får oppdatert vår hjemmeside.

 

 

For OppdalsNM, HelgeK

Link to comment
Share on other sites

Mulig at det beste er å "gå løypen" igjennom som alpinistene gjør - hvis man ser for seg 1. plass.

 

For min egen del - må jeg nok bare innse at jeg må være fornøyd - hvis jeg ikke blir notert på sisteplass :thumbup:

 

Derfor er jeg ikke like sugen på oppsettet som noen andre - og "skyter som det kommer".

Link to comment
Share on other sites

Ja - se der, da er jeg allerede på vei opp mot toppen :thumbup:

 

Forøvrig så har jeg prøvd div. ladninger med H110 til Mag 1 revolveren.

 

Med samme hastighet som med N110 - virker rekylen noe mildere.

 

Kanskje topp-plasseringen ikke er langt unna allikevel :D .

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Da er alle startlister ute: http://www.sunndal-pistolklubb.net/artikkel.asp?art=714" target="_blank" target="_blank

 

Det vil også snart bli sendt en mail med et vedlegg til alle som har sendt påmelding.

Der vil det være mulig å åpne lister sortert pr klubb. (samme som vi gjorde i fjor)

 

Vi har prøvd så godt som mulig å få alle ønsker på plass.

Feil, mangler og "skriveleifer" meldes til pamelding@oppdalsnm.net snarest.

Link to comment
Share on other sites

Løypene er på papiret litt mer krevende i år enn i fjor. Etter en sjekk i "Feltløype modellen" fikk jeg følgende vurdering av årets løyper: Jo lavere tall jo mer krevende er løypeme....

 

2013

Magnum - 3,6 i faktor på løypa (Stpl 4 utpeker seg med en vanskelighetsgrad på 1,7) Greit å bemerke seg at stpl 9 og 10 hvor en har 110 og 120m kun får 2,6 og 3,5 i faktor.

Spesial - 3,8 i faktor på løypa (Stpl 10 utpeker seg med en vanskelighetsgrad på 1,96)

 

Sammenligner vi med feks oppsettet i 2012 der vi hadde følgende "verdier"

Magnum - 3,0 i faktor på løypa (Stpl 4 og 9 utpekte seg med 1,7 og 1,8 i vanskelighetsgrad)

Spesial - 4,1 i faktor på løypa (Stpl 9 og 10 utpekte seg med 1,54 og 1,8 i vanskelighetsgrad)

 

Det som slår meg litt er at det er hele 5 standplasser i Spesial og 4 i Magnum som har kun 1 målgruppe, og at man feks på stpl 7 i Magnum bruker en B65 på 36m og på standplass 8 får vi den på 80m. Skulle nok ønske meg flere målgrupper spesielt siden det er ett utrolig flott område å arrangere på med mange muligheter.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Flott da vet vi det. "Feltløpemodellen" er ikke helt realistisk i magnum. Ingen av blinkene på stpl. 4 er under "1 cm blink for hver meter avstand" regelen, mens flere av blinkene på stpl. 9 og 10 er det. Kanskje modellen legger for stor vekt på skytetiden. Det blir bare marginalt lettere om skytetiden økes fra 20 til 45 sekunder. Jeg ganske trygg på at resultatlistene vil vise at stpl. 9 og 10 er de klart vanskeligste.

Link to comment
Share on other sites

NM Spesialfelt ble bra i år også, kombinasjonen Trøndere og Sunndalinger (En slags Sunnmøringer uten båt :lol: ) fungerer svært godt som arrangører, proffe som de er.

 

Som funksjonær i år (Glorifed anviser/klistrer i bakre rekke), synes jeg skyterne må skrytes litt av. På det holdet jeg sto, kan jeg ikke huske noe spesielt å sette fingeren på. Alle var fokusert på oppgaven og alt gikk som på skinner. Det er tydelig at det er de som brenner mest for sporten som dukker opp på Spesialfelt NM, og jeg må fremheve at de juniorene/ungdommene jeg så var skikkelig proffe (Fulgte jo litt ekstra med på de, men det kunne jeg ha spart meg med mindre det var for å se på god skyte teknikk og fokusering :D ).

 

Takk til alle fremmøtte fra side/bakre linje. På hold 5.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takker alle deltagere og medarbeidere for en hyggelig skytehelg.Morsomt å være arrangør med så mange hyggelige tilbakemeldinger.Det er litt av drivkraften for oss som holder på med dette og ikke har vett nok til å gi oss.Det kan vel hende at vi prøver igjen en gang.

Link to comment
Share on other sites

Kan bare holde med min klubbkamerat Lindskog. Knallbra Spesial NM! Jaja, litt venting på noen standplasser men ikke noe som tok ned humøret. Da fikk vi tid å finne på flere og bedre bortforklaringer på egen skyting :wink:

 

Må si humøret var på topp fredag kveld da to av skytterne i leilighet nå kunne titulere seg premierte NM skyttere med 55 og 59 plass i M1 :D

Link to comment
Share on other sites

sindre S.K, du som satt ved kontrollmåling av avtrekksvekt i løypa?

 

Ja det var Sindre som sto for vekt og faktor kontroll i løypa.

 

ahaa, hadde fornölyelsen å treffe deg to ganger da sindre, en faktormåling i mag1 og en avtrekksvektkontroll med en Glock19 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...