Jump to content

Jakt og Friluft i Arendal, dårlig service?


Axept

Recommended Posts

Har brukt flere 100K hos de i årenes løp og har i all hovedsak bare gode erfaringer med og handle fra J&F i Arendal, men har hovedsakelig holdt meg til Egil og Are når jeg har handlet.

Har prøvd flere av de andre ofte med det resultat at det ikke har blitt noen handel av det.

 

Har ventet på en garantidel til et S&B PM-2 i 2-2,5 år fra Gjøvik så de er jeg ikke så veldig happy med.

 

Skal bestille et parti ammo fra de igjen og da blir det fra Egil eller Are i Arendal så da skal jeg ta opp Garantidelen med de samtidig, da regner jeg med at det er i orden i løpet av kort tid.

 

Mvh

Erik Eriksen

Link to comment
Share on other sites

Det spørs hvem på J&F som får inn mail og bestillinger.

 

Jeg fikk engang tilsendt våpen i oppkrav selv om jeg hadde betalt for den, og en annen gang hadde de glemt bestillingen på våpen jeg gjorde. Av og til kjemperask å svare på mail og andre gang svarer de ikke. Man må huske at det finns to stk Egil på Jakt og Friluft.

Link to comment
Share on other sites

Var inne på J&F Gjøvik nå for litt over en time siden. Selv om det var endel folk der inne som kikket eller fikk hjelp fikk jeg også rask hjelp og gikk ut der med 150skudd og fikk til og med litt rabatt selv uten å spørre. Ikke ille med tanke på jeg handlet 22WMR ammunisjon og ikke noe dyre storviltpatroner :)

 

Så jeg har gått fra å være missfornøyd med Gjøvik til å være fornøyd da jeg de siste gangene har fått kjempe service selv om jeg bare skal ha noe små ting 8)

Link to comment
Share on other sites

Var inne på J&F Gjøvik nå for litt over en time siden. Selv om det var endel folk der inne som kikket eller fikk hjelp fikk jeg også rask hjelp og gikk ut der med 150skudd og fikk til og med litt rabatt selv uten å spørre. Ikke ille med tanke på jeg handlet 22WMR ammunisjon og ikke noe dyre storviltpatroner :)

 

Så jeg har gått fra å være missfornøyd med Gjøvik til å være fornøyd da jeg de siste gangene har fått kjempe service selv om jeg bare skal ha noe små ting 8)

 

 

Ny daglig leder gjør underverker.

Link to comment
Share on other sites

Trist med usakelig kritikk av en av Norges beste våpen foretninger. J&F er på samme høye kvalitets nivå som Magne Landrø. Jeg har nok handla der for over 300K opp igjennom åra aldri blitt skuffa.

De ordna til og med , eksport av min TJF drilling til Suhl når den ene tennstiften sa takk for seg.

Det var ikke J&F som hadde importert børsa det hadde jeg gjort selv så det var ikke deres ansvar.

Det var rett og slett god service og god vilje.

... Det å eksportere et våpen for reparasjon til Tyskland er litt av papir jobb.

 

Kritikken mot J&F er jeg ikke enig i ..

Link to comment
Share on other sites

Hvem er ny daglig leder på Gjøvik da? Når eg snakket med dem sist, så var det fortsatt den samme, som eg er kjempe fornøyd med, og som ordner alt spesielt som ikke andre får tak i.

 

Espen

 

Var inne på J&F Gjøvik nå for litt over en time siden. Selv om det var endel folk der inne som kikket eller fikk hjelp fikk jeg også rask hjelp og gikk ut der med 150skudd og fikk til og med litt rabatt selv uten å spørre. Ikke ille med tanke på jeg handlet 22WMR ammunisjon og ikke noe dyre storviltpatroner :)

Så jeg har gått fra å være missfornøyd med Gjøvik til å være fornøyd da jeg de siste gangene har fått kjempe service selv om jeg bare skal ha noe små ting 8)

Ny daglig leder gjør underverker.
Link to comment
Share on other sites

Trist med usakelig kritikk av en av Norges beste våpen foretninger. J&F er på samme høye kvalitets nivå som Magne Landrø.

Det stemmer helt riktig. Jeg har mest gode erfaringer med dem og de er landets beste våpenforretning, men noen gang kan feil vare utført av den som har tatt imot bestillingen føre til mas og bytting som dertil igjen gjør at noen der kan slutte å ta imot bestillinger og svare på mail til samme kunden. Dette er noe jeg synes er ganske foruroligende.

Link to comment
Share on other sites

Trist med usakelig kritikk av en av Norges beste våpen foretninger. J&F er på samme høye kvalitets nivå som Magne Landrø.
Det stemmer helt riktig. Jeg har mest gode erfaringer med dem og de er landets beste våpenforretning, men noen gang kan feil vare utført av den som har tatt imot bestillingen føre til mas og bytting som dertil igjen gjør at noen der kan slutte å ta imot bestillinger og svare på mail til samme kunden. Dette er noe jeg synes er ganske foruroligende.
Skulle egentlig ønske å høre j&f sin versjon også. De har sikkert opplevd mye rart fra kunder også.
For "eventuelt nye lesere":

Dette er en av våre "sutre-tråder", og den utvikler seg akkurat på den måten slike tråder bruker - noen er misfornøyde, mens minst like mange er storfornøyde. For oss i "driftsdivisjonen" er det minst like vanskelig å "skifte sol og vind" i slike tråder, som det er for den vanlige leser.

Link to comment
Share on other sites

I vinter en gang var jeg på gjøvik med mine to tikka t3, hadde bestemt meg for å handle blaser og tenkte å høre hvilken pris jeg kunne få dersom jeg byttet inn mine to rifler.

 

Det jeg fikk inntrykk av da jeg var der var att det jeg hadde med meg ikke vart værd fem flate øre, og ikke fikk jeg noen pris heller.

 

Det er heller tvilsomt at jeg setter mine føtter i den butikken noe mer.

 

Skuffa!

Link to comment
Share on other sites

Enkelte butikker får man ikke si en negativ ting om, mens andre butikker harseleres det med. Merkelig greie det der. Selv har jeg gode erfaringer med Jakt og Friluft i Arendal samt flere av butikkene man aldri bør sette sine føtter i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri satt min fot i en J&F butikk så servicen skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har handlet en gang av de. Kjøpte 5kg N-15 og 3000 CCI 200 og div kuler og småtteri. både CCI 200 og N-15 var plutselig mye dyrere på fakturaen enn annonsert pris. Greit nok, det ordnet seg.

 

Forrige uke ringte jeg de for andre gang angående en S&L tactical og leveringstid i gitt kaliber, de skulle ringe meg opp igjen samme dag angående dette, en uke senere har jeg enda ikke hørt noe og har bestilt en Sauer ifra en seriøs forhandler istedet.

 

Greit, alle kan glemme, men når det handler om et salg til over 20 000kr så bør forhandler være såpass at han noterer seg og faktisk følger opp kunden. 20 000 er ganske mye for en børse og da ønsker man som kunde at forhandler virker interessert i å selge. Når forhandler ikke gidder å bruke 2 kalorier på å sjekke leveringstid å ringe opp igjen en kunde som er klar til å bestille, da gidder jeg heller ikke handle hos de.

 

Håper J&F leser dette og velger å bruke 2 kalorier ekstra på neste kunde som forhører seg om våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handla ganske mye på jakt og friluft siden 1990- tallet. Iallfall 10 børser jeg kommer på i farta, samt optikk, støvler, bekledning, peiler, radio, div utstyr og ikke minst ammunisjon. Med andre ord et 6 sifret beløp. Inntrykket er variabelt og har dalt med årene. Har opplevd veldig god service fra Are Venemyr og Øivind Froland (som har slutta) og flere andre, og det stikk motsatte med andre. Unge folk har oddsene mot seg og blir fort stempla som jypliger. Har opplevd begge deler. Ei gang stod jeg lenge ved disken og ufrivillig hørte på den der og da eneste ekspeditøren som ÅPENBART prata med en kompis i telefonen uten at det hadde noe som helst med selger/service-kunde å gjøre. Etter lang nok tid ringte jeg jakt og friluft og sa at jeg stod i våpenavdelingen og ønsket ekspedering. Det hjalp for å si det sånn. Har også flere ganger opplevd fravær av svar på e-post men akseptabel service ved oppmøte i butikken. Siste våpenervervelse gjorde jeg på Lyngdal jakt og fiskesenter. Jeg har ikke opplevd maken til service. Eksempel til etterfølgelse.

Link to comment
Share on other sites

Da får jeg være en av dem som er fornøyd med Jakt & Friluft i Arendal da!

 

Jeg bestilte nylig ei Tikka T3 lite links 30-06 av dem og fikk en god pris ferdig sendt hjem til meg. Jeg gjorde bestillingen pr. telefon.

 

Etter å ha levert våpensøknaden til onkel P, og fått den tilbake etter et par uker, så sendte jeg den til butikken og riflepakken kom hjem til meg i går - alt gikk som fot i hose og alle fornøyde. Det gikk vel halvannen uke fra jeg sendte papirene til butikken til pakken var i hus.

Link to comment
Share on other sites

...........klarte ikke å la denne tråden gå utenfor mitt synsfelt...

 

Startet å handle hos J&F, Arendal i 1995.

Har lagt igjen et fem sifret beløpe via telefon og mail.

 

85% fornøyd.

15% misfornøyd.

 

Da dette gjelder alt jeg har kjøpt på nesten 20 år, så man jo selvfølgelig si at dette er meget bra.

Det som er skuffende er at det er flere som klager i de seinere år, og jeg "ser" kvalitets forskjell på de ansatte som har jobbet/jobber hos J&F, Arendal.

Veksten siden 1995 har jo selvfølgelig vært markant...

 

Jeg har inndirekte og direkte jobbet og hjulpet til innen serviceyrker siden 1984.

Jeg vet hva som kreves for å gjøre en kunde fornøyd før, under og etter en handel.

 

Dette er et felt som jeg tror det blir syndet mot av alle våpenbutikker i Norge.

Og det er her J&F, Arendal har et potensiale for å gjøre service jobben bedre enn alle andre.

Det krever dedikerte og genuint interesserte service innstilte personer som er kremmere som ønsker å selge mer av alt, alltid.

 

De må ikke hvile på laurbærene og tenke eller tro at alt selger seg selv siden dette er J&F, Arendal.

 

 

Ironi: Har sendt flere mail til Zeiss Norge med spørsmål om diverse produkter og informasjon om Zeiss kikkertsikter jeg har eid.

Har aldri fått svar, men jeg fortsetter å kjøpe Zeiss kikkertsikter, brukt og nytt.

 

 

 

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Har fått kjempe sevice i butikken i Arendal :)

Butikken i Oslo der i mot har jeg dårlig erfaring med , 2 ganger har jeg vært der å skulle kjøpe langholdsrigg til rundt 50000, fått grei service av folk som innrømmer at dette er nytt terreng for dem å må ringe å høre å ta kontakt med meg, ryddig nok å setter pris på at de ikke later som de kan å væit, etter flere purringer fra min side begge ganger har jeg handlet andre steder.

Har begge ganger dratt innom å sakt at jeg handlet andre steder, håper du leser dette ;)

Har også mange ganger sakt til dem ta inn brø vare kuler, ikke bare dyre jakt kuler, er jo faktisk noen av oss som er på banen å skyter med Scenar , Smk og Amax , de har vært ening hver gang men det har aldri hjulpet :P

Liker ikke å henge ut noen butikk men akkurat den butikken der har jeg mistet litt respekten for.

Når det er sakt har jeg fått høre fra J&F at det jobbes med "problemene" der å jeg krysser fingrene for at det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte med en Benelli Vinci på under messa på Lillestrøm i år, endte opp med å hente den i Asker. Nå, flere måneder etter ringte jeg opp for å høre om de hadde 210 hetter inne, da jeg presenterte meg fikk jeg i retur " Heisann Petter! Håper du er fornøyd med hagla!"

 

Regner med at det er flere som er innom butikken der så jeg er meget imponert over den selgeren der :)

 

Ser egentlig ingen grunn til å handle andre steder.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk sprekker i kolben på en oppgradert krieghoff drilling, litt av uviss grunn. Mulig jeg brukte feil stokkolje. Selv om krighoff ikke ville koste på ny koble siden de ikke har garanti på kolbene, fikk jeg ny oppgradert kolbe av butikken. Dette kostet jo butikken litt i første omgang, men jeg handler skjeldent dyre ting andre plasser etter en slik service.

Link to comment
Share on other sites

Var innom å skulle se etter en härkila dress i Arendal, servicen jeg fikk var håløs. Og det var 4 kunder i butikken, og flere ekspeditører satt på rævva så lenge jeg var inne.

 

Har handlet for over 100000kr på Jakt og friluft (ikke bare Arendal) i løpet av de siste ca 15 årene, og er ikke imponert over servicegraden. Må møte på riktig person for å få god hjelp.

 

Dog så har jeg en del dårlige erfaringer med lignende butikker også, så jeg tror det er et bransjeproblem. Blant annet xxl, winge og jaktfall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer fra Arendal og har handlet/fulgt J&F siden de startet i Star bygget på Stoa. Jeg har aldri opplevd dårlig service hos dem. Jeg var med på en jegerprøve der Are tok en sag og kappet kolben på en ny hagle for at ei jente skulle få en god skyteopplevelse. Jeg bor ikke lenger i Arendal, men hver gang jeg er "hjemme", så må jeg innom.

 

Når det gjelder tilpassing og 2,5 cm, så vil jeg si at om du hadde gått til en tredje selger, så hadde du nok fått enda et svar. Tilpassing er vanskelig å få 100% om du ikke har en perfekt montering, noe som krever tusenvis av skudd og masse trening. En tilpassing blir en slags ca greie. Ofte må man tilpasse etterhvert. Selv er jeg konkurranseskytter og jeg tilpasset min jakthagle for 2-3 år siden mtp kolbehøyden. Etterhvert som jeg nå har trent montering med denne haglen, så er ikke høyden rett lenger. Jeg ser rett inn i baskylen, så nå må jeg tilpasse mer.

 

Lengdetilpassing har mye med tøy å gjøre også. Hva slags klær hadde du på da de målte ? Genser og jakke ? Hva med når de målte hos den andre selgeren ? T-skjorte ?

 

Om man forventer 25 av 25 duer første gang man er på banen, så er dette helt usannsynlig. Det kreves masse trening med ny hagle før man får slike serier. Om du bor i nærheten av Oslo og kan møte meg på Løvenskiold, så kan jeg se hvor skuddene sitter og om det skyldes tilpassing, montering, sving eller annet.

 

Det jeg ofte opplever er at nybegynnere "siktet" på dua. De trekker synet til kornet på hagle og skyter derfor bak dua. Andre feil er "fisking" med hagla, altså at løpet vipper ved montering, noe som gjør det vanskelig å finne høyden. Dårlig montering er vel den største feilen og mange løfter også kinnet fra kolben når duen stiger.

 

Så lenge Cast-on/off er riktig, så ville jeg ha skutt noen tusen skudd og sett hvordan det ser ut da.

 

2,5 cm er jo bare jakttøyet du har på om høsten.

 

Så mitt råd er å trene mye på montering, skyte masse og være bevisst på å se på dua og ikke bruke kornet.

 

Servicen på J&F syntes jeg i hvert fall er upåklagelig og ettersom de som jobber der er i eliten i norsk jaktskyting (Are har kongepokal og Ole ble nettop mester i Nordisk Jaktskyting), så tror jeg at jeg ville ha stolt på dem, fremfor andre mtp tilpassing. Alle som jobber der er aktive konkurranseskyttere og jegere.

 

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

J&f Arendal ja, ikke var selger i stand til å bruke e-post på en normal måte. Ikke var de i stand til å følge bestillingen slik den var skrevet, ikke var de i stand til å levere avtalt vare i avtalt stand, ikke gikk det å få tak i de, osv.

Men vilje til å rydde opp hadde de, ihvertfall nok til at jeg kunne leve med det (Men heller ikke mer).

 

Bruker de om tilbudet er bra nok, men foretrekker min lokale pusher på Åndalsnes (130km unna). Alltid ærlig, punktlig, og flink men har ventetid grunnet nok å gjøre. Jeg har lært at det er bedre å vente på de flinke og bli fornøyd, enn........ Dere skjønner nok.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm - hva skal jeg si her. Har stort sett gode erfaringer, men det irriterer meg fortsatt at de i 2006 solgte meg et "nytt" Zeiss Victory sikte med klemmemerker. Ikke noe galt med siktet men ble oppmerksom på at slike klemmemerker i hvert fall reduserer annenhåndsverdien betraktelig - men nå skal jeg jo ikke selge siktet da.

 

Kjøpte også noen totalt ubrukelige Butler Creek derfra som gikk i stykker en uke senere, men det har jo ikke noe med butikken å gjøre. Orker ikke å reklamere på driten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her kan jeg desverre si meg enig med trådstarter.

Inledningsvis må jeg si at jeg kjenner flere som har handlet lenge og mye hos JFiA og har vært strålende fornøyde hele tiden, dette var og grunnen til at jeg tok kontakt med dem.

for to år siden var jeg ute etter en ny stokk til rifla mi, en Ruger 77 MK2 Lon Action links. ringte først til JF og forklarte nøyaktig vilken rifle jeg hadde og hva jeg var ute etter, sa at jeg hadde sett på GRS stokk og lurte på om dette var å oppdrive til min rifle. Fikk et rungende "ja det er det, kom inn å prøvehold stokken først så tar vi det derfra". Så sagt så gjort, tok rifla i bagasjen og tok bilturen henover første fredag som kom, vel fremme fremviste jeg riflen og igjen fremhevet at dette var en links modell (vet jo at det kan være kinkig å få utstyr når man er "vanskelig"), fikk igjen beskjed om at dette var ikke noe problem, de hadde inne en links GRS stokk til annen rifle jeg kunne se og føle på, vi ble deretter enig i at jeg la igjen riflen og de skulle bestille stokk og montere rifla beddet så skulle jeg betale. Skulle ikke ta mer en 4 - 6 uker, jeg ventet så i 4 uker uten å ha ha hørt noe som helst og ja kontaktinformasjon ble lagt igjen. i begynnelsen av uke 5 ringte jeg hen og forespurte da hvordan jobben lå ann og ble møtt av hånlatter, HÅNLATTER!!! Nei GRS lagde ikke stokk til 77 mk2 i Links, jeg spurte da hvorfor de hadde sagt det motsatte til meg både over telefonen og i butikken en måned tidligere. Nei det kunne de ikke svare på. Så spurte jeg "når fant dere ut at det ikke gikk ann å få levert da?", "mandagen etter du leverte rifla" var svaret...

 

JF har da hatt min rifle i hende i 4 uker uten å ta kontakt med meg og fortelle at de ikke kunne gjøre som lovet, de hadde all kontaktinfoen min, de viste hvem de forsøkte å bestille stokken for, men lot saken ligge til jeg ringte og spurte hvordan jobben lå ann. Ikke fikk jeg så mye som ett beklager for at vi ikke sa noe til deg engang.

Det er noe av det værste jeg har opplevd av kundebehandling.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo fortelle om min opplevelse. Synes de er greie på service jeg.

 

Var der med noen som skulle ha jegerprøven, og Kristiansand JFF har visst noe slags avtale med dem som gir dem gode priser den kvelden de er der med kurset.

Fant ei brukt Schultz & Larsen Classic som sto til 6000 når jeg var der som jeg var ganske interessert i. Den var ganske pen bortsett fra liten skade på stokken (som ikke gjør noe annet enn for synet). Sa til han ene karen at jeg tar den for 5k, som jo var greit.

Kikkert måtte jeg også ha, og jeg sa jeg har ikke det helt store budsjettet. Så han fant fram en billigkikkert, og en som ifølge han var prikk lik, bare Leupold. Sistnevnte kosta 2500,-. Pakkepris sa jeg, 7000,- med kikkerten ferdig montert? Joda, det var greit og dette var en kanonbra deal.

 

Så fikk jeg skrevet og levert våpensøknaden, og etter noen lange uker fikk jeg den innvilget. Da var det bare å hive seg i bilen og dure 1.5 time bort til Arendal og få henta børsa.

Men han kommer med børsa, og kikkerten ligger ved siden av. Så jeg spør hva dette er for noe, kikkerten skal jo være montert når jeg henter børsa. "Å?, står ikke det på papiret mitt at montasje skulle være med?". Neida, skal bare ha ny børse og kikkert jeg, montasjen spikker jeg jo sjøl :roll:

 

Måtte bla opp over 800,- for montasjen, men likevel synes jeg ikke det var galt i det hele tatt. Alt i alt ble det ei billig børse og jeg er fornøyd med handelen. Var flere personer involvert i handelen, og det skal ikke mer enn 1 rotehue til for at det blir en misforståelse. Så jeg gir dem tommelen opp :)

Link to comment
Share on other sites

Så langt har jeg bare god erfaring med dem, når jeg sendte inn kjøpstillatelse for en 10/22 som de aldri fikk på lager, ringte jeg rundt å fikk vite Jaktdepotet hadde inne, uten problem sendte Jakt og Friluft dokumentene videre til jaktdepotet. Når jeg kjøpte model 7 min var alt boller og brus så jeg er hvertfall fornøyd med dem.

 

Personlig liker jeg aller best Jaktdepotets kjappe svar vie epost, og hater seindrektigheten til Winge. Send dem en epost at du vil kjøpe noe og se om du noensinne får et svar, sjangsen er 70% at du aldri får et svar. Er du heldig tar Jan telefonen og han ordner opp mens resten ser ut for å ha avresjon mot å besvare. Jeg har bortimot gitt opp å handle av Winge...

 

Jakt og Friluft liker jeg da de er raske i responsen, og jeg har aldri hatt noe tull. Men jeg har heller aldri fått noe tilpasset av dem.

 

Beste børsemaker i Norge etter min mening/erfaring er Rafdal, gud bedre meg for et fantastisk bra arbeid han utfører. Han har bygget om to av riflene mine og de er en som en våt drøm etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er storfornøyd med servicen på J&FA. Var på jakt etter en schultz og Larsen DL i 6.5X55, vi ringte inn og spurte om de hadde noen inne og de hadde mange. Da vi kom, ble vi tatt godt i mot, tilbudt kaffe og ble både vist og fortalt mye om rifla og forskjellig optikk. Da jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en slik ein S&L fikk jeg bli med bak på lageret og velge den kolben jeg ville ha blant rundt en 5 forskjellige og vil si at den jeg valgte var en "normal grad" som så ut som en "grad 3" , veldig fornøyd!

 

Fikk en kanon bra deal på rifle, optikk, montasje, lyddemper og ammo. Tror vel jeg sparte rundt en 7000-8000kr!

 

Alt i alt så får de en 10/10 på service og 10/10 på pris fra meg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Henger meg på "sutringa" her, jeg har vært fornøyd med jakt og friluft både på nett og butikk i asker og butikk i gjøvik. Men ikke nå lenger, skrev en lang forklaring på dette i egen tråd men kort fortalt.

 

Leverte min brno 22lr for montering av kikkert, fikk tilbake, skøyt på naboskiva, leverte igjen, fikk tilbake hvor den var gjenga på nytt og de påsto den ikke var originalgjenga, skøyt fortsatt skeivt, børsa lå lenge uten at jeg testa den, ble med på skytebanen etter noen måneder, skøyt fortsatt i naboblinken, leverte den igjen "monter framsikt igjen som dere fjerne" var jobben og jeg fortalte at jeg trodde kikkerten var ødelagt så den skulle jeg kaste hvis de fant den ødelagt også, fikk den tilbake, gjenga på nytt... "du har dratt den skeiv", tok den med på skytebanen igjen, skøyt fortsatt i naboblinken, gikk tilbake og klagde igjen og da fant de ut på stedet at kikkerten var ødelagt så jeg fikk en ny. Kosta meg ca. 1000-1500 hver gang den ble sendt til Arendal, ble sendt til Arendal igjen nå en siste gang for og montere framsikt på deres bekostning, ringte etter tre uker, fikk beskje om at den kom neste uke, ringte igjen etter litt over en måned siden den ble levert, arbeid var ikke påbegynt, børsemaker/butikk skulle ringe meg opp dagen etter med forklaring. Ringte dem 2 dager senere da jeg ikke hørte noe. Skulle sjekke med børsemaker og ringe meg opp igjen med en gang, jeg ringte på nytt etter en time og sa det hasta nok litt siden jeg tippa børsemakerne dro 16.00, ikke no problem de er der til 17.00.

De sa de skulle sjekke med en gang og ringe meg opp igjen, ringte etter enda time, fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe nå siden børsemaker hadde dratt hjem 16.00 som jeg sa.

 

Så nå er jeg spent på om de faktisk klarer og ringe meg igjen på mandag som vi avtalte nå.

 

Så børsemakertjenesten hos Jakt og friluft vil jeg på ingen måte anbefale noensomhelst, mye fine tilbud ja, men ikke så ålreit når du ender med tusenvis i utgifter på en gammal arva salong og måneder med venting. i overkant av 1 måned er minste ventetid jeg har opplevd der.

 

Edit:

Hadde forresten en annen litt morsom opplevelse i Jakt og friluft på Gjøvik for noen måneder sida, kjøpte en gammal sideligger og gikk forbi der på vei hjem så gikk innom og spurte om de ville måle trangborringa for meg.

Kom en dude, titta på den og putta fingra i løpet, "1/2 på det høyre løpet og kvart på venstre, det garanterer jeg."

Fant ut senere at det stod trykt på løpet, 1/4 på høyre og 3/4 på venstre... sjekka dette hos xxl også og der målte de til det samme som stod trykt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...