Jump to content

Jakt og Friluft i Arendal, dårlig service?


Axept

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er en relativt fersk jeger og jeg og en kammerat kjøpte hver vår Beretta 686 hos Jakt og Friluft i Arendal.

Når vi først tok kontakt var servicen helt super, vi møtte dem på Villmarksmessen i Oslo for å ta mål til de nye haglene da Jakt og Friluft fortalte at all tilpassning var inkludert.

Vi gledet oss veldig når vi kjørte fra Tønsberg for å hente haglene i Arendal. Etter litt skyting på lerdue banen var det alikevell noe som var helt feil, vi dro inn til Hesby Sport i Tønsberg for å få en "second opinion" på tilpassningen. Hesby tok samme mål som vi tok på Villmarkmessen der vi legger haglen i "albugropa" og måler til pekefinger.

Viste seg at kolben var 2,5 cm for kort?? På Hesby fortalte de at de kunne fikse dette og betalte med glede de 1200 kr det kostet å forlenge stokken.

 

Min kammerat er gjevnhøy med meg, men har ikke vært å fått fikset kolben sin grunnet ferie på Hesby.

 

Sendte en mail til Jakt og Friluft for å høre om de hadde en kommentar på det som hadde skjedd. Etter en hel haug med purre mail, telefoner osv er det eneste fornuftige jeg har fått ut av dem er at de vil at vi skal komme ned sånn at de kan se på det. Jeg sendte tilbake om hva de ville sjekke og eventuelt gjøre da det ikke ville være hensiktsmessig å ta fri fra jobb og kjøre tur/retur Arendal kun for at de skulle se på det.

 

Og der stopper alt av tilbakemeldinger. Er det andre her på forumet som har lignende erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Er det andre her på forumet som har lignende erfaringer?

Jepp, flere ganger.... Mye tull og tøys i Arendal. Men siden jeg ikke er langsint, går det over til neste gang jeg får et godt tilbud derfra :)

Også er det jo litt gøy å snakke med dem på telefon når de har en sånn artig og rar dialekt :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Bestilte rifle og demper av de, sa spesifikt at de ikke skulle kappe eller gjenge løpet(S&L har ferdig gjengede løp).

Når pakka kom var løpet kappet 7cm, gjenget og måtte betale for arbeidet. Ringte og klagde til selger som svarte med "elgen detter like fint 50cm".

 

Ordnet seg når jeg fikk snakket med noen andre enn de yngre selgerene.

Link to comment
Share on other sites

Ikkje for å forsvare hverken den ene eller den andre men skal dei få rettet opp eventuelle feil og måle på nytt må nødvendigvis både våpen og skytter være på plass samtidig. Visst dere ikkje gidder å ta turen for å få ordnet opp så ser eg ikkje poenget med denne klagetråden.

Link to comment
Share on other sites

Ikkje for å forsvare hverken den ene eller den andre men skal dei få rettet opp eventuelle feil og måle på nytt må nødvendigvis både våpen og skytter være på plass samtidig. Visst dere ikkje gidder å ta turen for å få ordnet opp så ser eg ikkje poenget med denne klagetråden.

 

Det er jeg helt enig i, og drar gjerne ned for yttligere tilpassning. MEN jeg vil gjerne ha en ide om hva de har tenkt å gjøre.

For hvis jeg drar ned, og de sier: Ops, der gjorde vi en feil, men ser du allrede har utbedret feilen så er ikke mye vi får gjort.

Da har jeg tatt fri fra jobben, kjørt tur/retur Tønsberg- Arendal til ingen nytte.

Link to comment
Share on other sites

Ser den. burde nok sånn i etterpåklokskapens navn ha fått fikset det oss selger visst det var muligt. ville prøvd det med den andre hagla som ikkje er tilpasset enda og selfølgelig krevd avslag i prisen (eller få endel varer f.eks ammo til innkjøpspris) for det som du har betalt for tilpassing.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Det har vært innlegg tidligere angående dårlig service hos J&F.

Der kommenterte jeg at jeg hadde opplevd dårlig service flere ganger, og dermed sluttet å handle hos de.

 

 

Må innrømme at jeg opplevde ikke noe bedre service hos andre våpen handlere...

 

Dermed gikk jeg tilbake til J&F, men jeg handler kun med Egil Dalholt.

Han har vært der siden starten og jeg har aldri opplevd feil/misforståelser når jeg har handlet hos han...

 

Men det er 2-3 unge selgere hos J&F som jeg ALDRI mer skal handle hos...

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Handlet masse fra Arendal. Kun pr e-post og telefon. Aldri noe tull bare fornøyd. Butikken på Gjøvik der i mot....Der føler du deg ofte oversett og dårlige tilbud osv. Flere ganger fått bedre tilbud fra Arendal en fra Gjøvik som er min lokale butikk. Til og med G-sport har gitt bedre priser på noen ting. :lol:

Link to comment
Share on other sites

+1, På Gjøvik må de virkelig begynne å få opp øya og se att det står folk og vil handle! Har også opplevd flere ganger att de sier de skal gi deg en god pris og slårav en del å tilbude høres veldig bra ut, så viser det seg i ettertid at prisen de sloav fra er mye høyere en prisen de har i karalogen sin.. Lureri! Folka der virker arogante og lite interesserte i og høre kundens synspunkter og ønsker, det er dårlig salgs triks når de fleste som driver med jakt og våpen har sterke meninger og ideer om hva de liker og hvordan ting bør være! Jeg handler der da det er veldig tilgengelig! Men jeg spør spørsmålene og finner svarene mine andre steder, gjør alltid god research på priser og produkter før jeg går dit! Der er jo allt de har fantastik bra til alle formål så....

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke hagla på jakt er det viktig at den tilpasses med de klærne og evt sekk du bruker under jakta...

 

Så 2.5 cm kan skyldes noe slikt...

 

Og ønsker man å reklamere og utbedre MÅ man ta dette opp med selger :wink:

 

Er ikke overbevist om at hagla er for kort :D men det viktigste er at tilpassingen blir først god når skytteren "hver gang" "monterer"hagla likt til skulderen.

 

Joda høyde, armlengde, kropsbygning og ansiktsform er faktorer...men om en hagle passser ser man først når skytteren evner å "montere"hagla likt hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Tilpassing er gjort med teskjorte, genser, fleeze og jaktdressen;) og 2,5 cm er ganske mye spør du meg. Som du kanskje leser har jeg prøvd å ta dette opp med selger en del ganger uten at noe fornuftig har kommet ut av det

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg skjønner ikke, jeg har handlet med dem flere ganger og aldri noe tull. Men det kan kanskje variere fra kunde til kunde. Jeg har ihvertfalll bare godt og si om dem :D

Link to comment
Share on other sites

Tilpassing er gjort med teskjorte, genser, fleeze og jaktdressen;) og 2,5 cm er ganske mye spør du meg. Som du kanskje leser har jeg prøvd å ta dette opp med selger en del ganger uten at noe fornuftig har kommet ut av det

 

Minimum du plikter å gjøre for å kalle noe dårlig service er å reise til selger slik at selger kan vurdere dette :wink:

 

2.5 cm som en forhandler mener er "feil" er ingen fasitt for tilpassing av en hagle...om tilpassing er det STORE individuelle forskjeller både på hva som vektlegges og skytestilling.

 

Min mening er at ei hagle som passer sånn nogenlunde ikke bør tilpasses videre før skytteren virkelig monterer likt og man ser hvor skuddene går med jaktutrusning på :wink:

 

Synes du sutrer , reis ned til selger så løser det seg sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Kun en kommentar om dette med tilpassning (+ litt generell GGGU.... :oops: )

 

Om det faktisk er 2,5cm feil på kolbelengde er dette noe enhver burde sett med ett halvt øye var ganske langt ute å sykle. Så dårlig til å tilpasse noe er det ingen som er.

 

Min mening er at ei hagle som passer sånn nogenlunde ikke bør tilpasses videre før skytteren virkelig monterer likt og man ser hvor skuddene går med jaktutrusning på :wink: .

 

Vektig poeng!

 

Synes du sutrer

Der er jeg uenig med deg. Om du hadde kommet og bestillt støvler i 44 og fått 42, eller en Härkila dress bestilt i L, mens du fikk en S og totalt har varene kostet 15 000,- må det være lov å si fra.

 

Jeg synes også det er alt ALT for mange sutretråder der vi forhandlere er fra totalt udugelige og inkompetente til helt fantatastiske. Virkeligheten er nok en plass midt i mellom hos de fleste - der det er folk som jobber blir det gjort feil. Jo mer de gjør jo flere feil, dessverre. Det få bruker særlig med tid på er de i gjennomsnitt 97-98% av alle transaksjonene som er helt uten problemer. Den mekanismen jeg personlig virkelig virkelig ikke forstår en tøddel av er hva som er beveggrunnene for å legge dette ut på ett forum der svarene du får kommer fra noen en vet absolutt INGENTING om bakgrunnen til, hva de kan eller ikke kan osv i tillegg til at de får lov å være anonyme. For alt en vet kan det være en 12 åring med alt for mye fritid som er verdensmester foran tastaturet eller enda verre noen som bevist går inn for å lage kvalme for noen en ikke liker eller har ett horn i siden til. Det siste har jo skjedd en god del ganger......

 

De eneste som kan fikse opp i denne som alle de andre flokene er leser om nesten daglig er to parter KJØPER og SELGER. Ingen andre kan bidra med noe som helst annet enn moralsk støtte og oppbacking og bør bare som jeg gjør nå - klappe gapet og holde fingrene unna tastaturet

Link to comment
Share on other sites

Synes du sutrer , reis ned til selger så løser det seg sikkert.

 

Som jeg også har sagt tidligere, har jeg hele tiden vært åpen for å dra ned til Arendal for å eventuelt løse dette. Eneste jeg har spurt dem om er hva de eventuelt kan gjøre før jeg kommer, av to grunner.

 

1. Fordi jeg er interessert.

2. Fordi det å ta fri fra jobben og kjøre tur/retur Arendal for at de skal si: OPS, der har vi gjort en feil, er ikke mye vi får gjort siden feilen er utbedret. Vel hjem

 

Grunnen til at jeg la ut spørsmålet her er ikke fordi de eventuelt har gjort en feil, for det kan alle gjøre, MEN at jeg har prøvd å få kontakt og svar fra dem i lang tid på Mail og telefon uten svar og lurte på om dette var normalt

Link to comment
Share on other sites

 

Grunnen til at jeg la ut spørsmålet her er ikke fordi de eventuelt har gjort en feil, for det kan alle gjøre, MEN at jeg har prøvd å få kontakt og svar fra dem i lang tid på Mail og telefon uten svar og lurte på om dette var normalt

 

Du skrivet i første melding i tråden at selger vil at du skal komme for å se på problemet...

 

Hvordan kan du da syte og klage når du ikke gjør din del og det som kreves etter forbrukerkjøpsloven?

 

Selger kan ikke vurdere ei tilpasset hagle uten å se deg og hagla sammen :wink: .eller du kan vise til at tilpassingen er gjort feil mot de mål dere gjorde ved prøvetakingen.

 

Det at du har utbedret hagla et annet sted er ditt og ditt problem alene og noe du ikke kan laste selger for.

 

Selger har rett til å vurdere en mangel og få evt utbedret denne.

 

Har man et problem så er SELGER der du henvender deg...og får du ikke hjelp et forbrukerådet stedet å gå...Deretter med medhold i saken der kan du starte med en slik tråd som dette.

Link to comment
Share on other sites

Haha, nå syntes jeg du begynner å bli latterlig. Dette er et åpent forum og jeg skriver ærlig om min erfaring med Jakt og Friluft Arendal. Jeg har spurt hva de kan gjøre, for hvis det ikke er noe så sparer jeg turen ned og er fornøyd med jobben Hesby gjorde. Eneste jeg ikke er fornøyd med er at det er umulig å få tak i dem og at de aldri svarer.

Link to comment
Share on other sites

Synes man har lov til å ytre sin mening når ting ikke er som det skal.

 

Det er en selger i Arendal jeg ikke gidder å handle med igjen.

 

Stakk nedover en lørdag for å hente rifla jeg hadde kjøpt. Deler av svingmontasjen manglet, selger jeg hadde hatt dialog med var ikke på jobb og svarte heller ikke på telefonen. Da ble det en laaaaaang lunsj på Peppes for å gi de litt tid til å ordne opp. Hadde det ikke vært for Morten som jobbet da så hadde det hele blitt en bomtur. Fikk med meg noen patroner og olje som plaster på såret.

 

En kamerat av meg gjorde avtale med samme selger på villmarksmessa i år. Han betaler depositum på ei rifle og den skal stå klar i butikken i Asker uka etter den åpner. Selger ble ringt noen dager før han skulle hente bare for å være sikker.

Lørdagen kom og vi kjørte til Asker for å betale resten å hente rifla hjem, men den var fortsatt i Arendal. Ble for min del ikke overrasket når jeg visste hvilken selger det var snakk om.

 

Are var i butikken og sørget for at kameraten min reiste hjem med en mye bedre riflepakke en det de hadde avtale om til samme pris.

 

Alt i alt er vi begge godt fornøyd med JF, men du må snakke med de riktige folkene. :)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har fikset hagla di hos en annen våpenforhandler før du kontaktet Jakt og Friluft, vil jeg nok uansett tro at du stiller dårlig i forhold til forbrukerkjøpsloven. J&F har jo aldri fått muligheten til å fikse problemet før du fikk det fikset. Når jeg leser ditt første innlegg her, så klarer jeg ikke helt å se problemet. J&F ber deg om å komme ned, men du avstår blankt. Hva skal J&F gjøre mener du? Sende en mann til deg?

 

Din kamerat bør også kontakte J&F for sin egen del (om han ikke har fikset det). Om han får beskjed om å møte opp sammen med hagla, får han trekke inn forbrukerkjøpsloven §30 som sier følgende:

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

I flere saker tidligere, har denne paragrafen blitt tolket dit at selger er ansvarlig for transporten av varen (på billigste mulig måte). Om selger i dette tilfelle vil ha både eier og våpen ned, regner jeg med at di skal dekke transport for begge.

 

Snakker kompisen din rolig og behersket med dem, glir nok samtalen fort over på at det er billigere å fikse problemet hos deres lokale børsemaker ;)

Link to comment
Share on other sites

har handla mye med jakt og friluft og kan ikke si jeg er anna en fornøyd.når en leser en del av hva som blir skrevet her inne av enkelte så er det vel strengt tatt VANSKELIG eller umulig for slike og bli fornøyd. som at pakka dem ringte og bestilte kl --- ene dagen ikke var sendt samma dagen osv.vi som kunder må kansje være litt mer tolerange en som det. som sagt kjenner jeg flere av dem som driver i denne geskjeften her og di fleste er det vel mulig og få en god ordning om en ikke er fornøyd vil jeg påstå. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte salongrifle med montasje og kikkert av J&F for noen år siden.. Fikk veldig god service vil jeg si, handlet over telefon da jeg bor i midt-Norge. Personen jeg handlet med ga "nesten" uoppfordret avslag på både rifle og kikkert(og ja, jeg hadde priser fra flere andre butikker på samme rifle og kikkert), og på toppen kom rifla i en kuffert som ikke engang var nevnt under handelen. Det er etter min mening god service!

 

Når det gjelder tilpassning av kolber på hagler er min erfaring at det finnes litt for mange der ute som har litt for lite peiling på tilpasning, men god greie på salg... Man får gjerne forskjellige forklaringer på hva som ikke er riktig på samme hagle av forskjellige forhandlere også. Personlig ville jeg ha brukt en anbefalt våpensmed til selve tilpasningen, altså ikke nødvendigvis handlet og fått tilpasset på samme sted!

 

I forhold til hvordan du beskriver denne handelen, så viser ikke J&F særlig god kundebehandling. Du skriver at du har fått utført noen forandringer et annet sted, men like fullt skulle J&F svart deg på henvendelsene dine, de har tross alt fått deg til å kjøpe en vare til flere tusen kroner i den tro at du fikk en måltilpasset hagle!

Link to comment
Share on other sites

Der dere hadde kjøpt haglene sa man at tilpassing var inkludert. Men du overprøvde da dette ved å la en annen aktør i bransjen forlenge kolben og spurte leverendøren av haglene om hva de mente om dette?

Du har da etter min mening fritatt disse for ansvar for tilpassing. Er du overrasket over at de ikke følger opp?

 

At to personer er jevnhøye har intet med tilpassning å gjøre ,da det er underarmen som avgjør hvor lang kolben bør være.Dersom kolben var 2.5 cm for kort må du ha rukket frem på avtrekkerbøylen og finner det merkelig at de ikke påtalte dette . Nå skal det sies at en kolbe bør heller være litt for kort fremfor litt for lang selv om akkurat er det beste

 

Jeg har lest hele diskusjonen om dette og merker meg at man siterer og karakteriserer navngitte foretak , enkeltpersoner, på den ene eller den andre måte . Dialekt var i et innlegg nevnt

 

Jeg forstår imidlertid at man kan være misfornøyd med ting ,men jeg gjør oppmerksom på at ting som ytres på internett står der for alltid . Det oppfattes som svært sårende for de som nevnes og av personer som ofte er totalt anonyme. De fleste i bransjen prøver etter beste evne å gjør som best de kan selv om noen kanskje ikke har den nødvendige kompetanse for tiden.

Slike ting som dette skal tas opp med leverandøren og man har forbrukeråd å forholde seg til dersom leverandør ikke innfrir dette og da etter rimelige antall henvendelser .

 

En ytrer konkluderte med at dette nevnte foretaket gav dårlig service ,men da han kontaterte at alle de "andre også var dårlige på sevice" gikk ha tilbake til nevte foretak dersom de hadde bra tilbud da.

Det er heller ikke nødvendighetsvis god sevice at en aktør i bransjen gir bort varer uoppfordret, som noen nevnte som et utslag av god service . Det minner heller om en medarbeider som har tatt seg friheter på sin arbeidsgivers bekostning og som derfor blir rost på disse sidene.

 

La dette forumet være det er ment som , et møtested der man kan diskutere det vi er opptatt av nemlig våpen , jakt , skyting , tekniske utfordinger , men ikke slike negative omtaler som vi ser her. Noen av innleggende var imidlertid

balanserte

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig av denne enkeltsaken er nå engang lovverket slik at selger faktisk har rett til å utbedre mangler (slik Gullhaug også til dels påpeker i sitt innlegg) - ikke bare en, men to ganger - eller foreta omlevering.

 

Ved å få feilen utbedret hos tredjepart fratar man selger denne rettigheten, og da forspiller man også noen av sine egne rettigheter etter forbrukerkjøpsloven. Ergo: ta alltid denne typen ting opp direkte med selger uten å gjøre forsøk på utbedring selv eller via tredjepart, og få om nødvendig selgers (skriftlige) aksept for at tredjepart skal utføre eventuelt arbeid. Noe annet er usedvanlig korttenkt!

 

(Så kan det sikkert i en sak om hagletilpasning der arbeid på produktet inngår som en del av kjøpet, stilles spørsmål ved om et slikt kjøp i realiteten er et tilvirkningskjøp, dvs "lagd på bestilling" - noe som innebærer at forbrukerens rettigheter ikke er like sterke som ellers...)

 

Dette er altså råd på generelt grunnlag, og er ikke ment som kritikk mot trådstarter. Hindsight is always 20/20 osv....

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvor langt du har å kjøre til arendal. Men hvis jeg hadde kjøpt et såpass dyrt våpen som du har gjort ville jeg nok tatt meg bryet med en kjøre tur dit. Saken hadde nok blitt ordnet opp i på en måte du hadde blitt fornøyd på.

 

Jeg ville iallefall ikke fått en annen våpen forhandler til å utbedre det jeg kaller en reklamasjon.

Syns egentlig at du har laget saken litt betennt med tanke på at en uteforstående bedrift har "tukklet" med et nytt våpen som de ikke har solgt deg.

Link to comment
Share on other sites

Sendte en mail til Jakt og Friluft for å høre om de hadde en kommentar på det som hadde skjedd. Etter en hel haug med purre mail, telefoner osv er det eneste fornuftige jeg har fått ut av dem er at de vil at vi skal komme ned sånn at de kan se på det. Jeg sendte tilbake om hva de ville sjekke og eventuelt gjøre da det ikke ville være hensiktsmessig å ta fri fra jobb og kjøre tur/retur Arendal kun for at de skulle se på det.

 

Og der stopper alt av tilbakemeldinger. Er det andre her på forumet som har lignende erfaringer?

 

 

Når Jakt og Friluft ønsker å få deg og hagla til dem, da vil de ta mål av deg og hagla, men hvis du da ikke ønsker dette, så kan de ikke hjelpe deg.

 

Jeg har god erfaring med Jakt og Friluft, og de er faktisk meget profesjonelle. Endel bruktvåpen tar de inn for salg, hvor andre jaktbutikker ikke ønsker det, og jeg får faktisk bestillt flotte ting, hvor andre forretninnger her i landet heller virker mer konservative.

 

Det er viktig å snakke med de rette folkene hos JF.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Må skrive noen ord om min negative opplevelse med butikken slik at ikke andre opplever det samme negative som jeg har gjort :

 

Kjøpte en Garmin Rhino 650 Nordic jaktradio med litt ekstra ustyr som skogs antenne og microfon & øre plugg som skulle tåle

vestlansk klima. På telefon ble det fortalt at alt var lager vare, ikke noe problem, pakken blir sendt samme dag.

 

Da jeg mottok pakken så jeg raskt at innholdet i pakken ikke var helt som forventet.

 

Jaktradioen var demo brukt, skjerm full i finger avtrykk, demo tur var lagret i radio, så det var lett å se hvor den hadde vært.

Det manglet også strøm plugg til laderen, ei heller var det noe skogsantenne eller microfon, men en øre plugg var vedlagt.

Alt sammen var solgt som helt nytt !

 

Sender en e-post som beskriver hvor skuffet jeg var med forsendelsen, men vedkommende som hadde pakket innholdet svarte aldri.

Det gjorde heldigvis en annen ansatt som sendte en helt ny radio med skogsantenne. De hadde desverre ikke noe microfon til radioen.

 

Retunerte det brukte ustyret og fikk kreditnota, sendte e-post om at de nå kunne sende meg en faktura slik at jeg fikk betalt radioen. Ikke noe

problem, faktura kommer snart var svaret jeg fikk. Det kom aldri noen faktura, men etter mange månder så fikk jeg en faktura fra Sopran hvor Sopran

hadde vært så hyggelig å plusse på nesten 1000 Kr på totalbeløpet.

 

Ny e-post ble sendt til Jakt og Friluft med e-post bevis, fikk jeg beskjed om at Sopran faktura var trukket, og jeg med en gang ville motta faktura. Vell det

tok nesten 2 uker til den kom. Med til historien hører det med at jeg ser at jeg har hatt en oppringing fra butikken, men jeg oppholder meg ofte utenfor

tilgang til private telefon pga arbeid. Her er det noen som må bli flinkere på kundebehandlig og ikke minst ta seg tid til å sende noen ord på e-post.

 

 

En liten oppsumering :

 

1) Vær veldig,veldig skeptisk til manuelle ordrer hos denne butikken.

2) Det virker som om enkelte ansatte ikke har god nok kontroll, les : Kvalitets kontroll.

3) Bruk kun nettbutikken, for da blir det ikke noe surr med faktura & betaling eller menneskelig innblanding.

4) Støtt din lokale butikk, da kan du hvertfall møte personen "face to face" slik at man unngår løgner, missforståelser, eller at man glemmer kunden.

 

 

Helt til slutt så må jeg nesten fortelle om min første handel med denne butikken da jeg trodde jeg hadde kjøpt en CZ Brno 452 Varmint, gjenget for lyddemper, lyddemper og 10 skudds magasin.

Joda, jeg mottok en rifle produsert av CZ, men det var en helt standard .22 med lydemper og 5 skudd magasin. Hvor vanskelig er det å lese en skriftelig bestilling ?

Link to comment
Share on other sites

Etter noen handler med J&F, har jeg også hatt et par unødvendige problemer i etterkant.

 

Men jeg har på den andre siden opplevd en stor interesse for å rydde opp etter seg.

Jeg har alltid fått ærlige svar på hva som har skjedd, og til og med fått en skikkelig kompensasjon uten å be om det.

På mail har jeg alltid fått svar innen påfølgende dag, og til og med fått svar på lørdag og søndags kveld.

 

Selvfølgelig er det viktig at en handel skal gå knirkefritt fra A til Å, men for min del kan jeg leve med noen problemer, så lenge jeg vet at det blir ryddet opp i. Og det har J&F gjort med glans de få gangene jeg har hatt problemer. De jeg har hatt kontakt med der er for øvrig Morten Lunde og Olav Svaland.

 

Så jeg er ikke redd for å anbefale J&F til andre :)

 

NB! Dette er kun min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

JogF i Arendal har jeg levert en kikkert i retur (kjøpte den ikke der), fikk låne kikkert til jeg fikk den andre til bake. Den andre gangen var det feil med ei rifle jeg kjøpte av de, de fiksa den fort.

Syns de er flinke til og ordne opp jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt flere ,rifler ,hagler ,håndvåpen, kikkertsikter og utstyr fra dem i årens løp ,mange fler enn du kan telle på fingran ! og ALDRI hatt noe som helst problemer med noen av mine kjøp !!! . Flott kundevennlig service . Så de har eg ingen problem med å anbefale . A+ i mi bok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hei,

 

Jeg er en relativt fersk jeger ...Viste seg at kolben var 2,5 cm for kort?? På Hesby fortalte de at de kunne fikse dette og betalte med glede de 1200 kr det kostet å forlenge stokken.

 

 

Dette har ikke noe med dårlig service og gjøre.. heller utålmodig kunde??

Hvor mye hagle har du skutt?.. Lengden på en kolbe er fantastisk enkelt å finne ut selv for en som ikke kan ta haglemål..

 

Du burde kjøpt patroner for 1200,- hos og klaget på tilpasningen..

Hadde jeg solgt deg ei hagle som "noen andre" mente ikke passet hadde jeg og bedt komme ned for å se på ting..

Link to comment
Share on other sites

Det finnes nå sutretråder om de fleste store jaktbutikkene i landet her... Kan vi konkludere med at det er umulig å få hver eneste grinete kammerbruker til å være fornøyd? Jeg tror alle som har jobbet i butikk, uansett bransje, vet at det finnes et par mennesker i dette landet som det er temmelig vanskelig å tilfredstille...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jeg har litt lyst til å løfte denne tråden litt da jeg har utelukkende dårlig erfaring med servicen på stort sett alt som er bestilt og kjøpt. Det starter godt med bestillinger og prisene er gode. Hyggelig å prate med og virker til å ha kontroll på ting. Men når jeg ringer tilbake etter en 3-4 ukers tid og spørr hvordan det ligger Ann me bestillingen har det utelukkende hvert bare tøys. Bestillinger som ikke lenger befinner seg på pc og ansvar som er gitt til andre sov. Får beskjed om at de skal skjekke opp og ringe med tilbake. Greit tenker jeg fult vite om at den telefonen aldrig kommertil å komme. Jeg har ringtopp 15+ ganger det siste året med samme rot og beskjed om at de skal skjekke opp å kontakte meg. Ikke en eneste gang har de ringt meg opp.... Dette med x antall forskjellige personer!

 

Jeg har latt ballen rulle på seg for å se hvor ille det kan gå og nå er jeg oppe i 14+ måneder og utallige lovnader om levering av varen/varene. Jeg hauser meg ikke opp så alt for lett, men forventer at når man får lovnader og beskjed om at de skal ordne opp og utstyret skal komme til avtalte tidspunkt må det være lov til å stille spørsmål om hva som skjer der nede!?

 

Jeg opplever dessverre dette ganske ofte hos nevnte bedrift og man kan jo spørre seg hvorfor man fortsatt handler der, og for min del er det utelukkende gode priser, ikke den rævva servicen jeg er blitt utsatt for gang på gang :roll:

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg handlet 3 x ved J&F i Arendal og både service og varer (rifle, kikkertsiktet, etc.) har vært veldig god! Selgeren/ rådgiveren jeg hadde å gjøre med har tilliten min, også fremover.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt igjen mange tusen kroner både hos Gjøvik og Arendal avdelingen. Aldri vært noe kluss.

 

 

Det er flinke til å gi rabatter også. Er rimelig sikker på at det siste blaser R8 løpet ( ferdig gjenget for demper) er/var noe av Norges rimeligste

(uten at jeg vil røpe prisen) :D:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun opplevd super service og alt etter mine ønsker jeg har hatt. Både nettbutikk, mailrespons og på telefon har de vært superbra... De er en av mine favoritter og når man bord pokkerivold i NordNorge og prøvd de fleste finner man kjapt sine favoritter....

Link to comment
Share on other sites

Etter det siste eierskiftet har J&F i Arendal skrudd opp prisene til et nivå som gjør de uinteressante å sjekke med heretter.

 

Har i tillegg opplevd flere ganger på tlf at de regelrett sitter og lyver meg rett opp i ansiktet om varer de har inne eller når de forventer den spesifikke varen inn på lager.

 

Etter de overtok importjobben på Benelli er det vel riktigst å si at deler til nevnte merke får du IKKE på J&F-Arendal.

(i Danmark har de derimot et komplett lager og sender gjerne til fortvilte Norske kunder, kommer kjapt i posten)

 

Har ved flere anledninger opplevd å bli purret på regninger som er betalt for LENGE siden, opptil flere ganger.

(har de overhodet en oppegående leder for regnskap og logistik i den sammenheng ??? )

 

Er ikke rart de var på vei mot en sikker konkurs, og den kommer nok om de fortsetter i samme gata :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...