Jump to content

Blaser-gardenakoplingen står fast!


toaal

Recommended Posts

Hei Igjen

 

Hugser ikkje alle forslag men har du prøvd med rikeligt med godt penetrerende olje som får renne ifrå munninge og nedover sånn at fastkilt patron får litt glid for så å prøve med litt makt.

Denne tråden begynner å minne om han med strikkepinnen. :roll:

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke som slo meg. Dersom du løsner løpsskruene får du

kanskje litt slark, slik at du kan lirke litt opp og ned med løpet ? Skape bevegelse...

Mulig du allerede har prøvd :wink:

 

Det er prøvd :trist:

 

 

 

Hugser ikkje alle forslag men har du prøvd med rikeligt med godt penetrerende olje som får renne ifrå munninge og nedover sånn at fastkilt patron får litt glid for så å prøve med litt makt.

Denne tråden begynner å minne om han med strikkepinnen. :roll:

Hei Igjen

 

Prøvd det også! :twisted:

 

Skal forske videre på elendigheten i morgen.

 

Og forøvrig så var sammenligningen med den såkalte "strikkepinnhistorien" under beltestedet!

Link to comment
Share on other sites

@toaal - Ikke ta deg nær av mobbingen, du lærer nå av egne erfaringer, det er det få av de som kommenterer som har gjort.

De fleste forslagene du har fått er lite praktiske, og vil mest sansynlig føre til skader på våpen eller stokk.

Dersom du ikke får løs hylsen relativt raskt anbefaler jeg børsemaker. Grunnen er at de fleste av de penetrerende oljene inneholder stoffer som får messingen til å korrodere. Da vil hylsen om mulig bli sittende enda fastere, og må gjerne brotsjes ut med kammerbrotsj.

Link to comment
Share on other sites

@toaal - Ikke ta deg nær av mobbingen, du lærer nå av egne erfaringer, det er det få av de som kommenterer som har gjort.

De fleste forslagene du har fått er lite praktiske, og vil mest sansynlig føre til skader på våpen eller stokk.

Dersom du ikke får løs hylsen relativt raskt anbefaler jeg børsemaker. Grunnen er at de fleste av de penetrerende oljene inneholder stoffer som får messingen til å korrodere. Da vil hylsen om mulig bli sittende enda fastere, og må gjerne brotsjes ut med kammerbrotsj.

 

Det ordner seg sikkert... 8)

Link to comment
Share on other sites

Skru av alt tre. Ta med geværet på bana. Sett mekanismen i stikke med trebiter på hver side. Pek mot skivene. Varm så opp løpet med propanbrenner så utvider kammeret åseg. Hvis ikke det går så får du varme åå sluttstykket til skudet går :P

Det er faktisk folk som kan tro på det du skriver, så please tenk deg om før du poster.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det ordner seg nok. Har ringt tele-support(på Sørlandet :P ) og fått føringer for løsningen.

Kommer tilbake med resultatet..

 

Propanbrenner var aldri et alternativ.

 

Det må være lov å prøve å finne ut av ting på egen hånd. Uten å levere alt på div verksteder og til børsemakere...

 

Det passet meg faktisk ikke å sende et ladd og kamret våpen på tvers av Norge via post. Når Fossdal har begynt i annet arbeid er det faktisk ikke så mange igjen på vestlandet man kan lene seg på. Knuse mekanismen opp for så å kjøpe nye deler klarer jeg selv......

 

Setter pris på alle gode innspill som har kommet. Setter også pris på de kammeratslige skadefro innspillene... Hvis ikke vi kan glede oss over andres tabber hva skal vi da kose oss med?

De mest absurde blir rett og slett oversett...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Oppdatering: Til alles Blaserhateres store irritasjon kan jeg med forrykende glede fortelle at Gardenakoblingen er åpen :P

 

Ingen konstruksjonsfeil,- kun makt og en forkilt hylse.

 

Mævvser-fanatikerene kan trøste seg med at dette aldri har forkommet med en solid garasjemodifisert M98 dær man bedriver litt kreativ necksizing :lol:

 

Takk til anonym børsmaker på Sørlandet for tips om hvilken grad av brutalitet man skulle legge seg på...

 

En varm takk til Yhaug for kontinuerlig "oppmuntring" og "konstuktive innspill" de siste månedene.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer så meget! :P

 

Nå som du igjen har et operativt...eh...våpen, så kanskje du for fremtiden reserverer dette vidunderet til fabrikkammunisjon og heller anskaffer en garasjemodifisert Mævvser til fremtidige eksperimenter med sånne obskure hylseadapteringer? :wink:

 

Godt at du er kvitt den delen av hodepinen, og at vi alle har fått stillet vår nysgjerrighet.

Ønsker deg hell og lykke herfra! :)

Link to comment
Share on other sites

Etter intens tankevirksomhet er planen klar!

(Litt skuffende at CNC-operatør Yhaug ikke ville bore ut en live hette, dette tiltross for at jeg tilbød meg å holde både maskin, bor,- og endatil bød på vafler :mrgreen: )

 

Det må gjøres et lite inngrep. Grunnet tidligere fuckup's har jeg utdrager for hylser som jeg normalt borer inn i hettelommen.

Problemet her er jo at hettelommen er bebodd! Og at det attpåtil er liv i beboeren!

 

Det må det gjøres noe med....................................!

Link to comment
Share on other sites

Pokker også...MÅ dere absolutt fore skadefryden min til stadighet da??? :mrgreen:

 

Altså, hylse med særdeles livskraftig hette, kruttladning og kule...?

Og det er jo ingenting av hylsa som stikker utom kammerenden heller...hmm... :?

 

Hva med den tidligere omtalte "hydraulikkmetoden" da?

Eller snarere improvisert "Hydro-Puch" metoden kanskje...en passende væske som helles ned i pipen til et stykke under munningen, en propp i riktig dimensjon, en dor med diameter litt under kaliberstørrelse, surret med elektrotape for å beskytte gjenger, en passe stor hammer...

Et passende antall rapp med hammeren skulle vel få dyttet ut gjenstridig hylse i en fart.

 

Bare sørg for å stå i et rom hvor flytende søl utover gulvet ikke forstyrrer sjelefreden til beboerne. :wink:

 

Edit. Jeg skrev gjenger, men selvsagt mente jeg rifling... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Har noe franske fruktprodukter som kanskje er til stor nytte.

Eneste bivirkning er at jeg blir litt ustødig på hånden etter at jeg har vært i kontakt med det.

Tror det kan være en eller annen form for allergisk reaksjon.

Vi prøver til helgen igjen.

 

Edit: de franske produktene nøytraliserer ikke faren, men bagatelliserer den noe helt vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

Helligbrøde! :evil:

 

Man heller ikke edle skotske dråper ned i løpet på en Blaser :!:

Ei heller gjæret fransk fruktsuppe, jeg tenkte mer på noe tyntflytende olje.

 

Men for all del, det kan hende eieren av faensk....eh...våpenet trenger en solid dose med begge de nevnte produktene før han slipper dere til for å gi dings...eh...våpenet den siste olje og daske på den med hammer. :P

Link to comment
Share on other sites

Når du er kommet så langt, så er det nok lettest å fjerne hetten ved å fylle olje i løpet og slå en messing eller trestang ned i løpet med en hammer. Dette vil presse kulen inn i hylsen, og om du så etterfyller med olje og gjør prosessen en gang til vil tennhetten bli dyttet ut av det hydrauliske trykket. I noen tilfeller kommer hele patronen ut, men det gjør vel ikke så mye i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nå løst i sin helhet. Tiden brukt på oppdateringer etc her inne overstiger arbeidstiden med betydelig margin.

 

Per S kom med en fornuftig løsning som jeg har benyttet før....

 

Hydraulikk var løsningen som vanlig, men med ett øyeblikks anfall av genialitet; Stjerneskrujern(ca 6mm i stammen) foret opp med elektrikertape(litt kon innover fra spissen) danner en ideel plugg til formålet. Bedre enn div emner i tre (ref andre tråder), og forskjellige messingløsninger som kan kile seg fast og representere et nytt problem.

 

Hetten spratt ut som en artig liten kanin. Da kunne det gjenges. Og trekkes. Det kunne faktisk glises litt også!

 

Blaseren er dermed gjenoppstått.

 

Takk for alt.

Link to comment
Share on other sites

Blaseren skal vekk! Den er for primitiv. Alle kan jo fikse det der gamle skrammelet :lol:

Nå er det Helix som er tingen. Necksizing og humoristiske hjemmeladninger skal nok bli rene sudoku-helvete å få ordnet opp i...

 

Eller Strasser? Den er artig. Skal totaldemonteres umiddelbart!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...