Jump to content

Mye rekyl?


Måsabjønn

Recommended Posts

Nå har jeg kjøpt meg ei hagle s/s i kal 10/90 og har vært og prøvd den på haglebanen i skogen.

Jeg har kjøpt magnumpatroner for det sa selgeren ville treffe allt som var i nærheten.

Jeg traff 2 av 15 men da orket ikke jeg å skyte mer pga at det sparker som en hest sparker.

 

Noen som kan hjelpe meg for jeg skal skyte rype, rådyr og tiur i høst????

 

 

Mvh

Måsabjønn

Link to comment
Share on other sites

Hvis denne tråden er alvorlig ment er det bare en ting å si:

@Måsabjønn: Du har kjøpt totalt feil hagle. Til rype, rådyr og tiur klarer du deg utmerket med kaliber 20, og du kommer til kort med kaliber 10 uansett patron fordi haglen blir for tung og uførlig. Kaliber 10 er spesialverktøy for gås og sjøfugl.

 

Edit: Korrigert kildehenvisning, ref. innlegg lenger nede.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kjøpt meg ei hagle s/s i kal 10/90 og har vært og prøvd den på haglebanen i skogen.

Jeg har kjøpt magnumpatroner for det sa selgeren ville treffe allt som var i nærheten.

Jeg traff 2 av 15 men da orket ikke jeg å skyte mer pga at det sparker som en hest sparker.

Noen som kan hjelpe meg for jeg skal skyte rype, rådyr og tiur i høst????

Mvh

Måsabjønn

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Av og til når eg er heime, trekk eg for gardinene og tørrtrener med kaliber 20 hagle, og er berre meg sjølv fullt ut :mrgreen:

Får jeg bli med å tørrtrene da jeg har en Star Baikal enkeltløp, kappet pipe i cal 20 og med vribar choke :overrasket: Pastellfarget antrekk på treningskveldene?

Link to comment
Share on other sites

Her har det kommet mange gode forslag på hva jeg gjør feil, trur jeg skal prøve Federal 10/89 # 7 Mag-Shok® HEAVYWEIGHT® Turkey utavdegselvopplevelseturbomagnumsuperdupermag patroner.

Skal også korte ned avstanden litt men hvordan gjør dere det?

Kastemaskinen kaster jo ut leirdua faens så fort?

 

Til dere som foreslår homofil leggning kan jeg bare si: Det er bare en måte å finne ut om du er homo og jeg er det ikke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...