Jump to content

Skogsfugljakta 2011 - 2012 !


Bård 308

Recommended Posts

  • Replies 417
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vi var 3 mann ute idag....hadde vel opp ca 30 fugler,1 hare og 1 mår.

 

ble 8 totalt : 2 røyer, 2 orrhaner, 2 orrhøner og 2 ryper...ble bom på haren :mrgreen:

 

skiftende vær, snøbyger, haglbyger til kjempefinvær. gikk både høyt og lavt.

 

kommer vel med et bilde snart.

Link to comment
Share on other sites

Grattis, Bård (og de som var med)! Slikt opplever man ikke hver dag! :D

 

Lite tid og ork til fuglejakt her i gården. Tenkte meg av gårde en tur etter rypa i morgen, men snø og frisk bris i fjellet frister lite. Opp i mot 20 mm regn (og lett bris, 5 m/s) i det "fugletomme" området jeg driver på frister heller ikke, så da blir det hjemmearbeid i stedet. Våpenpuss med andre ord. Og så har sikkert fruen noen interessante arbeidsoppgaver jeg har lyst til å drive med og.

 

Hvordan oppfører forresten fuglen seg i slik søplevær?

Link to comment
Share on other sites

takk ko-stens :D

 

generelt så trykker fuglen bra ved dårlig vær som når det regner, men vind da blir det litt verre. hadde flere fugler som lettet innenfor 5metern.

 

Hehe, under elgjakta fikk jeg en dag to tiurer over meg da jeg satt på post...så de 2 komme mot meg 100m unna, kom rett over meg på 10m hold :!:

Link to comment
Share on other sites

Da har man fått prøvd seg litt etter skogsfugl i Østerdalen på flere jaktområder.

Kun støkk/smyg. Har fundert mange timer på om jeg skal ha fuglehund...

 

Fått følgende observasjoner:

Forsøk 1: Fjellet 2, Skogen 0, Myra 18. Kun observasjoner, slapp seg tidlig. 50/50 orr- og storfugl. Skutt og bekjempet røy samt 3m høy trestamme. Tilbakelagt distanse: 3,2 mil. Solo

Forsøk 2: Skogen 5, Myra 2. Kun storfugl. Distanse 14 km. Solo

Forsøk 3: Fjellet 2, Skogen 19, Myra 12. Overvekt på storfugl. Skutt og bekjempet tiur på 4,3kg. Distanse 12 km, 3 pers.

Forsøk 4: Skogen 1 - røy. Kjapp tur på 2 timer for å få med dagsslutten. Solo

Forsøk 5: Fjellet 2, Skogen 2. Storfugl. Distanse 13 km, 2 pers.

Forsøk 6: Myra 3, Skogen 0, Fjellet 2. Storfugl. Distanse 3,1 mil. Solo

Forsøk 7: 18 km i myr og blandingsskog, små koller. 0 observasjoner. 4,5 km rundt parkeringsplassen - 2 tiur, 5 røy, 8 orrfugl.

Forsøk 8: 11 km fjellskog, små koller/høyder. Observert 5 tiur, 5 røy, 10 orrfugl. Skyfri himmel, 4-6 s/m vind. Skutt og bekjempet 1 orrhane fra kull! 2 pers.

 

Forøvrig sett bare 3 ryper totalt...

Har i tillegg sett 2 rødrever, fin pels og den ene var den største jeg har sett. 40 og 60m og litt langt for hagla.

 

Så forresten bjørn i begynnelsen av skumringa på fjerde turen. Trodde først det var ræva på en elg som stod nedi ei grop eller noe.

Sett 16 elg, så tok ikke det så nøye, gikk bare sakte nærmere for å se hvor nærme jeg kom og kanskje få tatt et bilde. Vind rett i mot og lett regn, så kom inn på 30 meter før jeg plutselig så at hodet satt unormalt langt ned til elg å være og så rett på meg. Følte ikkeno stress, ble bare litt skuffa når den skjøt seg av gårde inn i skogen uten at jeg hadde fått bilde av det jeg antok var elg.

Artig å ha sett det close up!

 

Har lyst på på kombi... 12/223.

Link to comment
Share on other sites

321042_10150398296945935_738105934_10338381_1825494289_n.jpg

 

Vet ikke om det helt kvalifiserer til skogsfugl, men ble en rugde for Hedda i går.

Fant henne i stand, men vi gikk i fuglen pga terrenget og så den dra forbi oss. Hedda fulgte villig etter, men lot seg stoppe. Ble så liggende elektrisk og jeg lot henne ligge litt for å hindre sen ettergang. Men rugda lå jammen to meter forran hu og ble skutt når hun reiste djervt :)

 

Så ingen andre fugler i går, men hadde litt sporadiske markeringer.

Link to comment
Share on other sites

Idag startet vi i frisk vind.

 

begynte å gå opp mot fjellet for å se etter rype, men vinden ble bare sterkere og sterkere, så begynte det å hagle og snø samtidig, da vi nesten nådde toppen så fant vi en stor stein gjømte oss bak :wink: vi fant ut til slutt at det kanskje ikke var noen skam å snu i tide :lol: lettet noen ryper på veien ned, men for langt hold.

 

Kom oss ned i skogen igjen å da letta det en stegg på 7m på siden av meg, var rask opp med hagla å steggen datt i smellen :D like etterpå kom en orrhane flygende i 110 rett over oss, rakk ikke å hive opp hagla en gang før den var utenfor hold, vinden gjorde også at vi ikke hørte fuglene når de lettet... var eller ikke så lett å se når snøen kom rett i fleisen på oss hele tiden :? ene jaktkameraten skjøt også ei lirype.

 

på tur ned ble det kø etter fjellveien....kun vår sjåfør som hadde lagt om til vinterdekk :mrgreen:

 

 

 

bilde fra gårsdagens jakt:

307966_10150355165484030_781559029_8288177_2019067884_n.jpg

 

dagens: ikke noe fangst på dette bildet, men været :)

307566_10150355192719030_781559029_8288447_918102694_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mulig det her er ett dumt spørsmål, men som ny jeger så blir det noen av di :lol:

 

jeg har så og si aldri mulighet til å få dratt ut i skauen på morgenen og har blitt fortalt av en og annen ifra den gamle garde at det å jakte fugl på efta'n/kvelden er temmelig bortkastet. Stemmer dette? er det virkelig så små sjangser for å møte på vilt senere på dagen? :?

 

Jeg jakter på statskog sine terreng her i østfold, men har kun vært der på morgenkvisten foreløpig. problemet med det er at da får jeg ikke vært mange turene iløpet av året :(

Link to comment
Share on other sites

Reiser på skogsfugljakt denne veka i Trysil området :D begynner og bli litt kjent i område da det er 3 året på rad i dette område.. Satser på fint vær denne veka :wink: og kansje muligens ein fugl eller 2 :D

Noen som kan si noe om bestanden i og områdene rundt trysil??

Link to comment
Share on other sites

S.Arnesen: Fuglen blir ikke borte, men har inntrykk av at den gjemmer seg godt og trykker mer midt på dagen. Virker som om den blir mer væravhengig. Har ikke fått stålkontroll på skyfri himmel og vindstille midt på dagen, men er det litt lurvevær pleier jeg å finne den.

 

Ripp: Synes Trysil ligger bra an ift resten av det jeg har sett (Finnskogen, Østerdalen, Osen og rundt Hamar.)

Ta med vintercamo!

Link to comment
Share on other sites

@S.Arnesen:

Enten vet ikke de gamle "informantene" dine hva de snakker om, eller så vil de ha eftasjakta for seg selv...

 

Fuglen starter å beite så snart det lysner. Den beiter intenst og kort på morgenen, og tar pause midt på dagen. På eftan begynner den å beite igjen. Da bruker den lengre tid, og beiter / er aktiv til det blir mørkt. Tidlig på sesongen er det lang pause midt på dagen, lenger ut på sesongen når de mørke timene blir fler, må den bruke mer av dagen til å beite. Og til slutt beiter den nesten hele dagen.

 

Morgenen kan gi bra utbytte men beitingen, og skuddsjansene, er etter min erfaring ofte mer konsentrert.

Helt klart er eftan best, og må jeg velge mellom å jakte morgen og efta/kveld, så velger jeg uten unntak det siste. Ofte har jeg hatt de beste opplevelsene i skumringen. Du kan godt jakte så lenge det er skytelys nok. Tidlig på sesongen trenger man ikke starte før i tre-fire tiden, lenger utpå kan man starte før. Men jakt gjerne til det blir skumring / mørkt!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Ettermiddagstur i skogen.

Vakkert vær, orren flokker seg, storfuglen fortsatt nokså samlet.

GPS 12km.

Sett 15 orrfugler og 5 storfugl, veldig bra syns jeg.

 

Foto0527.jpg

Aldri funnet igjen denne uten hund.

 

 

 

@nebel : skal du jakte fugl om høsten er det basic å ha ei hagle.

Link to comment
Share on other sites

@jaahn , hvor finnes tiurn ?

 

Livsmiljö:

• anågs tidigare vara strängt beroende av gammal uppväxt skog (>70 år) med ett dominerande inslag av tall, men senare tiders erfarenheter ger en mer nyanserad bild.

• den äldre talldominerade skogen utnyttjas speciellt av tuppen under vinter och speltid. Där får gärna även finnas inslag av myrmark och kala hällar. Enligt tjäderforskaren Ingemar Hjort är kanske det mest karakteristiska för en spelplats att den byggs upp av vegetationstyper som förändras litet från år till år. Det förekommer dock även att tjädern spelar i yngre bestånd.

• sommartid vistas tuppen ofta i skog med rikare undervegetation; gärna s.k. friska blåbärsgranskogar med tall. Även frodiga hyggen utnyttjas denna årstid. Dessa upphållsområden kan ligga runt spelplatsen eller upp till en mil från denna. Under september - oktober förflyttar tuppen sig gradvis tillbaka till spelplatsens närhet.

• även hönan utnyttjar den äldre skogen vintertid, men kan också beta i yngre röjda bestånd av tall.

• häckningsområdets karaktär varierar. Ofta har hönan tillgång till sumpskog och tuvdunsmarker i häckningslokalens närhet.

• höna med kull har de första veckorna efter kläckning en stark dragning till sumpskogar, bl.a. de tallklädda kanterna av bärrismyrar.

• senare på sommaren återfinns höna och kycklingar i barrblandskog med undervegetation av bärris.

• hönor utan kull håller sommartid till i tät skog.

• på hösten finner man hönorna i sumpskog med stort graninslag.

• om inte idealbiotoperna finns att tillgå fritt p.g.a. intensivt skogsbruk söker sig fåglarna till bestånd med lägre stamtäthet och större förekomst av blåbärsris än genomsnittet; vintertid kan även bestånd med gran duga, speciellt åt hönan. Kalhuggning av spelplatser och vinterbetesområden är inte önskvärt, men kan i viss mån kompenseras av tillgång till medelålders (> 40 år) gallrad skog.

 

http://www.viltfakta.se/caper.html

 

Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Hei! Tenker oss på storfugljakt i nordsverige neste helg. Løvet er for lengst fallt. Noen som har formeninger/erfaringer om hvordan storfuglen trykker på denne tiden? Det er stort sett bare storfugl å se i det området vi skal.

 

Litt OT.

Kunne du tenkt deg å delt ca område du skal i?? Altså ca hvor i nordsverige?

(Gällivare, kiruna, jokkmokk)

 

Har selv lyst å dra på storfugljakt i nordsverige da Riksgrensen bare er 30min unna i bil. Har googlet å sett rundt på nettet uten å finne noen områder her oppe?

 

Send meg evt en PM så vi ikke spammer ned jakttråden :)

 

 

Så back on topic.

 

Var ute i helgen å prøvde meg etter tiuren. Vært ute i ca 1 time når bikkja begynner å rote i blåbærlyngen. Tar litt tid før jeg oppfatter situasjonen da bikkja har hatt en lei tendens de siste turene til å drepe lemmen i stede for å jakte.

Kommer meg til slutt opp bak bikkja og gir reisningordre. Bikkja følger litt på, men blir tydeligvis forvirret. Fester stand igjen, gir ny reisningordre uten at hu blir noe klokere av det. Jeg går et skritt til, å da letter trolltiuren bak oss og forsvinner som dugg for solen. I det øyeblikket føltes det som om verden raste i hodet på meg, da jeg enda har til gode å felle en tiur. Ble dessverre med den sjansen også. Gikk i ca 6 timer totalt uten at jeg så så mye som en fjær resten av dagen.

 

Er ikke annet å gjølre enn å prøve på nytt igjen til helga :)

Link to comment
Share on other sites

jeg måtte bruke remington 870 i starten av jakt, franchi var på rep, så klart :? funket det, ble litt lang i armene til slutt.. men ikke noe problem å gå 6-7 timer om dagen med den :) veit ikke hvor mye den veier jeg..

 

3,4 kg med lang pipe.

Sleng på patronholder, reim og aimpoint så blir det fin treningsøkt i tettskogen. :)

Link to comment
Share on other sites

så 1 jerp og 2 storfugler, men storfuglene letta på 70m+ så ut som ei røy og en tiur som satt sammens, mens jerpen fant jeg på bakken på 5m hold, men ville bytte om skudd, ville ikke skyte remington wingmaster på den så prøvde å bytte om til et lerdueskudd...men da fløy den...prøvde å gå etter den, men letta på 40m neste gang igjen....ellers en fin tur :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tjah.... Vet ikke om jeg skal være fornøyd eller ikke jeg...

 

Kom hjem med min første fugl på nærmere to år, men problemet var at det ikke var jeg som fikk den, men bikkja!

 

Hadde gått langt og lengre enn langt, så viste Astroen at bikkja stod. F.., tenkte jeg, nå har han gått seg fast i krattet (han løper med langline etter seg slik at jeg kan gripe inn ved behov - er 14 måneder og fersking på jakt). Normalt skiter han når standvarsleren går, men da løper han jo umiddelbart. Bikkja flyttet seg ikke, så til slutt gikk jeg nå de hundre metrene bort til dyret. Der var det en "crime scene" ja... Masse fjær og en bikkje med et kadaver i kjeften. Bort og nappe fuglen ut av munnen på den, men den var ikke frossen og stiv, men varm. Ingen skudd hadde blitt avfyrt hele morgenen noe sted, så da er den enkle forklaringen at Birk tok orrhøna. Vil tro han faktisk stod en stund og ventet, men ikke klarte mer til slutt. Det må ha gått omtrent et halv minutt fra varselet kom til jeg tuslet bortover. Dumme meg... Kunne jo fått årets og tidenes første skikkelige fuglesituasjon med Birk!

 

Bikkja har nok funnet ut at pappa er talentløs og ville gjerne hjelpe... Har sjekket rundt etter skader på fuglen, men det er kun et par bitehull bakerst på halen, og nakken er veldig lealaus. Bryststykkene er like fine, så den ligger allerede i fryseren.

 

Er greit å gjøre det, eller bør jeg kaste den? Den burde sikkert få sine 40 døgngrader, men i og med at det er bitemerker på den, kverkes vel evt bakterier i 25 minus i fryseren?

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke bekymre deg for å henge fugl som bikkja har apportert. Du lærte noe av hunden din i dag og si det til deg selv om og om igjen "stol alltid på bikkja". Hunden din tar nok ikke skade av det, tvert om kanskje den virkelig våkner nå.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Det bør du vel være fornøyd med. Tålmodigheten kommer nok når bikkja skjønner drillen.

Om det bare er et par bitehull bakerst, kan man vel evt skylle dem og så la det henge...?

 

Fikk fugl i dag jeg også, etter laaang tålmodighetsprøve for bikkja. Bra stand på godt hold og endte med å få fuglen servert rett i fanget. :-)

Link to comment
Share on other sites

Oppsummering så langt:

Forsøk 1: Fjellet 2, Skogen 0, Myra 18. Kun observasjoner, slapp seg tidlig. 50/50 orr- og storfugl. Skutt og bekjempet røy samt 3m høy trestamme. Tilbakelagt distanse: 3,2 mil. Solo

Forsøk 2: Skogen 5, Myra 2. Kun storfugl. Distanse 14 km. Solo

Forsøk 3: Fjellet 2, Skogen 19, Myra 12. Overvekt på storfugl. Skutt og bekjempet tiur på 4,3kg. Distanse 12 km, 3 pers.

Forsøk 4: Skogen 1 - røy. Kjapp tur på 2 timer for å få med dagsslutten. Solo

Forsøk 5: Fjellet 2, Skogen 2. Storfugl. Distanse 13 km, 2 pers.

Forsøk 6: Myra 3, Skogen 0, Fjellet 2. Storfugl. Distanse 3,1 mil. Solo

Forsøk 7: 18 km i myr og blandingsskog, små koller. 0 observasjoner. 4,5 km rundt parkeringsplassen - 2 tiur, 5 røy, 8 orrfugl.

Forsøk 8: 11 km fjellskog, små koller/høyder. Observert 5 tiur, 5 røy, 10 orrfugl. Skyfri himmel, 4-6 s/m vind. Skutt og bekjempet 1 orrhane fra kull! 2 pers.

Forsøk 9: 7 km fjellskog, små koller/høyder. 4 tiur, 3 røy, 5 orrfugl. Skutt og bekjempet 1 orrhøne fra kull. 3 pers, 1 bikkje.

 

Forøvrig sett bare 3 ryper totalt...

Har i tillegg sett 2 rødrever, fin pels og den ene var den største jeg har sett. 40 og 60m og litt langt for hagla.

Link to comment
Share on other sites

Hei Nebel. Nå gjør du meg veldig nysgjerrig. Kan jeg få spørre hvor du jakter? Tenker da på forsøk 8 og9. Hvis jeg ikke tar helt feil så var det deg jeg snakket med ved en veibom i nordre Elverum lørdag for en uke siden. Jeg kjørte en Caravelle, Du fortalte meg om den bjørne historien som du beskriver i et tidligere innlegg. Stemmer dette? Eller tar jeg fullstendig feil :?:

Link to comment
Share on other sites

@Ko-Stens; jeg skjønner godt at du er usikker på om du skal være fornøyd eller ikke. Det ville jeg også vært.

At hunden tok livet av orrhøna er hevet over tvil. Spørsmålet er hvilken forfatning høna var i fra før.

Jeg synes det er rart om en frisk fugl trykker så bra på denne tiden av året at hunden tar den i oppflukt. Selv kyllinger er nå svært godt flyvedyktige og raske. Jeg vil også tro at om så skjedde, så ville du ha hørt flaksing/baksing selv på 100 meters avstand. Jeg tror derfor at høna var "svak" av en eller annen grunn fra før. Har du flådd den, eller er bitemerkene de eneste du ser med fjørdrakta på? OM den ikke er flådd, kan det godt være ett hagl som har gått inn ett sted for en god stund siden og som har gjort høna svak. I så tilfelle tror jeg ikke det har gjort noe. Da har hunden gjort det den skal gjøre med skadeskutt fugl, avlivet den kjapt. Om den derimot var frisk, og hunden tok den i oppflukten, tror jeg ikke det var så bra. At den første lærdommen er at den kan fikse dette selv uten far til hjelp, er ikke heldig. Ikke at det behøver å være noen krise, men det kan føre til tjuvreising og lengre vei til en samarbeidende hund. Helt til hunden skjønner at det er større sjanse for felling sammen med far. Dersom hunden har sterkt standinstinkt, så er det mindre fare.

 

Uansett, så vil noe skje med hunden din. Den vil ganske sikkert bli mer "jeger" og søke mer bevisst etter fugl. Hva den gjør når den finner den, vil jo vise seg etterhvert. Du går en meget spennende tid i møte, og det blir interessant å se hvordan hunden nå oppfører seg i skogen. Det er viktig å jakte med den så mye du kan, og la den få så mye erfaring som mulig. Selv om du tror du hadde hatt bedre lykke på en jaktøkt ved å ikke bruke hunden, så bruk den allikevel. Jo mer erfaring /jaktttid den får, jo før blir det en god hund. Men det gjelder jo alle jakthunder.

 

Og, som Jaffa sa, du har også lært noe. Stol på hunden. Det er mye bedre å gå opptil stand ti ganger for mye, enn èn for lite.

Og når det gjelder fuglen, så ville jeg ikke betenkt meg over å bruke den. Bitehull forekommer som følge av apport eller avlivning av skadeskutt fugl ellers også. Spis den med andakt og følelse (slik all fugl bør spises, mener jeg..), og nyt den i fulle drag. Det er jo første fuglen du og Birk sammen har bært ut av skogen!

 

Lykke til videre!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

For meg er hundearbeidet viktigere enn noe annet. Deilig å få noen fellinger for unghunden. http://bak7fjell.blogspot.com/2011/09/f ... inger.html

 

Jeg skal etterhvert scanne inn bilder fra tidligere fuglejakter i de dype skoger..... Fra tiden før Klausen startet ``markedsføringen`` av skogsfugeljakt i Sverige.... Fra den gangen det var få jegere Bak7Fjell og mann kunne fylle sekken med storfugl uten en vond bismak i munnen. Følg med! For dere som er interessert i jakt og skyting. Her kommer det mye moro fremover :-)

Link to comment
Share on other sites

@ko-stens

 

Tror orrhøna var litt slakk av en eller annen grunn, det er veldig sjelden hunden klarer å ta en frisk orre..

Bikkjer skjønner også instinktivt (lukten) om det er skadet fugl om å gjøre, og oppfører seg anderledes enn på frisk.

 

Så Birk gjorde det rette, tok hånd om saken og berget byttet.

 

Tipper du får støe stander fremover på normal fugl.

Link to comment
Share on other sites

@ko-stens

 

Tror orrhøna var litt slakk av en eller annen grunn, det er veldig sjelden hunden klarer å ta en frisk orre..

Bikkjer skjønner også instinktivt (lukten) om det er skadet fugl om å gjøre, og oppfører seg anderledes enn på frisk.

 

Så Birk gjorde det rette, tok hånd om saken og berget byttet.

 

Tipper du får støe stander fremover på normal fugl.

 

Kjenner en som opplevde akkurat det samme for noen år siden, bikkja kom tilbake med en orrhane.

Dette var helt i starten av fuglejakta og fuglen trykte veldig denne dagen, orrhanen viste ingen tegn til å være påskutt/skadet.

Link to comment
Share on other sites

Har en teori om at fuglen kan ha hatt en brukket vinge. Etter nærmere undersøkelse var det et "pent" åpent brudd som det ikke så ut som om hunden hadde forårsaket. Mulig den har fløyet i en grein før han tok den.

 

Uansett håper jeg han ikke har fått det for seg at han skal gjøre all jobben selv i fremtiden! Når far ikke helt skjønner hintet... Astroen pep og viste stand, og det tar ca ti sekunder. I tillegg ventet jeg litt til før jeg ruslet for å hente han... Hadde jeg enda brukt bjella. Da hadde jeg hørt det ble stille. Astroen viste ingen bevegelser på hunden før etter et halvt minutts tid, så tolker det som at han tok stand en stund før han gikk til angrep.

 

Bjella lå på biltaket to km unna... Tok den frem og glemte at jeg hadde lagt den der. Der ble den for øvrig i tre mil til neste terreng, på dårlig og svingete vei. Oppdaget det ikke før vi var hjemme hos kompisen! Den hadde lagt seg pent til under takrailen. Rart den ikke datt av... :lol: Finnes ikke distrè jeg...

Link to comment
Share on other sites

Mulig det her er ett dumt spørsmål, men som ny jeger så blir det noen av di :lol:

 

jeg har så og si aldri mulighet til å få dratt ut i skauen på morgenen og har blitt fortalt av en og annen ifra den gamle garde at det å jakte fugl på efta'n/kvelden er temmelig bortkastet. Stemmer dette? er det virkelig så små sjangser for å møte på vilt senere på dagen? :?

 

Jeg jakter på statskog sine terreng her i østfold, men har kun vært der på morgenkvisten foreløpig. problemet med det er at da får jeg ikke vært mange turene iløpet av året :(

 

 

Jeg har utvilsomt flere situasjoner på ettermiddagen enn jeg har på morgenjakta.Morgenjakt har jeg så og si nesten mistet troen på:-) .Så det den eldre garde påstår er bare noe vissvass.

Link to comment
Share on other sites

@ko-stens

 

Hadde en lignende opplevelse me bikkja mi (1,5 år) 10. sept. Hadde stand på en tiur som bikkja tjuvreisa på og fikk nesten tak i den. Det lå fjør på stede. gikk etter i retningen tiuren dro og ny stand. bikkja tjuvreisa igjen men da sto jeg 5m unna. Hørte det baksa til og jeg løp fram for å få skudd sjans, men den kom seg aldrig på vingene. Bikkja sto å holdt den så det var bare å avlive den :P trur den hadde brekt bein. bikkja tjuvreiste resten av dagen, men dagen etter ble det felt tiur og orrhøne i spikerstand :) Felte orrhane for a både i går og i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...