Jump to content

Salg av pistol, helt umulig?


HalvorV

Recommended Posts

Dere snakker ut fra rent fornuftige vurderinger her :overrasket:

Hva med at det er en utrolig velproposjonert og direkte pen pistol? :wink: er det bare meg som vektlegger slikt ved kjøp?

 

"Volvoen" (Glock 19) ble solgt før jeg gadd å legge ut en annonse og den når ikke Kimberen til anklene i godfølese når den brukes.

Ikke misforstå, Glocken er fin den.

 

Det blir vel til at jeg beholder den til aktivitetskravet kommer og tar meg.... og slik det ser ut nå blir det heller før enn senere.

Link to comment
Share on other sites

Det merkes gitt, hylser og ferdigammo er det rift om... skulle tro det var gull ikke messing.

 

Jeg gidder ikke dele opp og selge i smådeler, da beholdes den heller.

Det får være måte på hvor mye tid man bruker på småting.

 

Edit:

Ser at dette lett kan tolkes som surmagret oppgult over at ingen vil ha pistolen min.

Det er det absolutt ikke, jeg lurer bare på hvorfor den ikke blir solgt.

Jeg er absolutt inneforstått med at det er en ukurrant pistol hvis man skal hevde seg i praktisk eller felt (hva nå det er).

Er det ingen som skyter for morro skyld uten å ha et ønske om å hevde seg på resultatlistene?

Link to comment
Share on other sites

Enig med det som er blitt sagt her.

 

Kimberen er pen den, ingen tvil om det.

Men kaliber, løpslengde og mag.kapasitet setter desverre en begrensning i bruktmarkedet.

Også prisen, da man som nevnt kan få en like pen 1911 for betydelig færre kroner. De som bare møter til trening på banen, bryr seg nok mindre om å satse på et mer påkostet våpen.

 

Til sammenligning var det ikke så lenge siden et "fullblods" praktiskvåpen med rigg og flere mag lå ute til akkurat samme pris som din.

 

Jeg vet hvordan det er å selge våpen som markedet ikke er så interessert i. En forhandler tok det, men til en dårlig pris.

Link to comment
Share on other sites

Er vel best å bare beholde den til den rette personen dukker opp, spesielt vist det blir vedtatt en singel stack divisjon i praktisk er jo denne plutselig meget kurrant. Hadde ikkje eg hatt tilsvarende selv hadde ej kjøpt den på dagen, 1911 er uten tvil noe av det beste eg selv liker :roll:

Link to comment
Share on other sites

Den er ukurant.

Fornuftige NSF/feltskyttere kjøper heller f.eks. en Pardini i 9x19

 

Det er INGEN åpenlys sammenheng mellom FORNUFT og PARDINI i feltskytte sammenheng!!

Finnes masse andre våpen som i det store og hele er bedre enn Pardini til dette.

Pardini er oppskrytt.

Link to comment
Share on other sites

Har en Kimber til salgs og har hatt den ute en tid nå med absolutt null respons (som i ABSOLUTT null).... er det sommer og ferie som gjør det, eller er jeg helt på viddene når det gjelder pris?

 

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=29441768

 

Merket er jo ingenting å si på, og prisen er vel OK.

PS, du har jo verdens mest brukte ramme/plattform som "kan" ombygges og forandres på i alle kanter. En dyktig børsemaker med litt respekt av seg selv, kan jo skaffe hva som helst av deler,løp,sleider,sikter osv. Akkurat som pistolen er i dag, faller den mellom to stoler. For kort til Feltskytter, og ikke no særlig for Praktisk skyting, MEN det er kjempe "Carry gun", men det er "Over There".....

Mitt tips, behold den og ha den som et prosjekt over tid....

Tenk! 6" sleide med Nowlin pipe i 9x19 luger,feltpistol delux :wink:

Link to comment
Share on other sites

PS, du har jo verdens mest brukte ramme/plattform som "kan" ombygges og forandres på i alle kanter. En dyktig børsemaker med litt respekt av seg selv, kan jo skaffe hva som helst av deler,løp,sleider,sikter osv.

 

 

Jo helt klart. Men skal du bygge opp en full custom, kan du like godt starte med en billig versjon...

 

 

Jeg ville også ev beholdt hvis du ikke treffer en som vil ha akkurat en slik du har.

men ville nok også foreslå at du selger riggen for seg selv. Vil nok få mer igjen for dem da.

Link to comment
Share on other sites

Den kan komme til å bli mer populær; er ikke så lenge siden USA hadde forbud mot pistoler med mer enn 10 skudd i magasinet. Det har vært mye fokus på ikkepersonens ildkraft.

 

Øivind

 

USA har aldri hatt forbud mot pistoler med mer enn 10 skudd i magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Hele pistolen må være godkjent for salg i California:

 

"Effective January 1, 2001, no handgun may be manufactured within California, imported into California for sale, lent, given, kept for sale, or offered/exposed for sale unless that handgun model has passed firing, safety, and drop tests and is certified for sale in California by the Department of Justice. Private party transfers, curio/relic handguns, certain single-action revolvers, and pawn/consignment returns are exempt from this requirement."

 

http://certguns.doj.ca.gov/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Den kan komme til å bli mer populær; er ikke så lenge siden USA hadde forbud mot pistoler med mer enn 10 skudd i magasinet. Det har vært mye fokus på ikkepersonens ildkraft.

 

Øivind

 

USA har aldri hatt forbud mot pistoler med mer enn 10 skudd i magasinet.

 

Federal Assault Weapons Ban 1994-2004 (GWB lot den gå ut på dato):

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Assault_Weapons_Ban

 

The act separately defined and banned "large capacity ammunition feeding devices", which generally applied to magazines or other ammunition feeding devices with capacities of greater than an arbitrary number of rounds and which up to the time of the act had been considered normal or factory magazines. These ammunition feeding devices were referred to in the media and popular culture as "high capacity magazines or feeding devices". Depending on the locality and type of firearm, the cutoff between a "normal" capacity and "high" capacity magazine was 3, 7, 10, 12, 15, or 20 rounds. The now defunct federal ban set the limit at 10 rounds.

 

Man kunne altså eie magasiner med mer enn 10 skudd som var produsert før 1994, men magasiner som ble laget for sivilt salg i denne 10-årsperioden kunne maksimalt ha 10 skudd. Så høykapasitetsmagasiner var ikke forbudt, men tilgangen var begrenset.

 

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Federal Assault Weapons Ban 1994-2004 (GWB lot den gå ut på dato):

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Assault_Weapons_Ban

 

(...)

 

Man kunne altså eie magasiner med mer enn 10 skudd som var produsert før 1994, men magasiner som ble laget for sivilt salg i denne 10-årsperioden kunne maksimalt ha 10 skudd. Så høykapasitetsmagasiner var ikke forbudt, men tilgangen var begrenset.

 

 

Øivind

 

AWB-94, som du refererer til, dekket bare import og produksjon av magasiner produsert etter (september hvis jeg husker rett) 1994 fram til samme måned 2004, resten hadde med kosmetiske detaljer på halvautomatiske våpen å gjøre. Det var overhodet ikke noe forbud mot pistoler som kunne ta mer enn 10 skudd i magasinet. Såkalte hicap magasiner produsert i denne perioden skulle merkes med "For Military and Law Enforcement Use Only". Jeg har noen slike liggende som kom ut på markedet etter at loven gikk ut på dato.

 

Siden denne lovendringen tok en stund var det enorme lagre med magasiner tilgjengelig i hele tiårsperioden. De eneste praktiske konsekvensene jeg registrerte var at enkelte litt mer eksotiske magasiner, somf.eks Glock 20 og AR Betamags ble litt dyrere enn jeg betalte for magasiner i Norge på 90 tallet. Selv langt ut i denne perioden fikk jeg tak i RPK trommemagasin til under $100 og FAL og G3 magasiner fra $5 til $10. M16 og AK-47 magasiner kunne jeg kjøpe inn i dusinvis til under $15 per stk. Pistolmagasiner er normalt noe høyere priset, men noe mer enn rundt $40 per magasin betalte jeg aldri for hverken magasiner til Sig-226, CZ-75, Beretta 92, Browning HiPower eller vanlige Glocks. Produsentene omgikk loven ved å lage våpen som kunne bruke eksisterende magasiner, den eneste skyteren jeg husker fikk problemer pga. denne loven var FN 5-7. Med andre ord var ikke tilgjengelighet noe problem, prisen var heller ikke så fantastisk mye høyere med noen få unntak.

 

Nuvel, nå er dette off-topic så det holder, så jeg skal ikke skrive mer om det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror svaret ligger i at det er begrenset hva man får invilget av kjøpetillatelser og at fleste må tenke mer taktisk enn estetisk (eierglede) mht våpen. Erfarte det samme da jeg var behjelpelig med å avhende våpen etter en tidligere skytter som hadde endel flotte og pent brukte, men noe ukurante våpen. Hva som til enhver tid er kurant for den type pistoler bestemmes nok i stor grad av feltprogrammet til NSF og hva som brukes innenfor praktisk. Utfordringen din som selger er at det er mange flotte våpen i samme prisleie som antagelig er oppfattet som mer egnet for nevnte programmer. Du har nok bare to valg, enten må prisen så langt ned at du overvinner "fornuften" til en som egentlig vil ha noe han tror er bedre egnet (9 mm, 6" pipe, justerbare sikter..... ) for militærfelt. (.. den er vel alt for stor og tung til spesialpistol?) eller du må beholde den selv og finne deg en klubb som disponerer en bane du kan skyte på. Jeg tror jeg heller ville slått av prisen noen lapper enn å bare ha et våpen liggende uten å bruke det ..

Jeg tror vi bare må innse at våpen og tilbehør kun er en litt bedre investering enn bil, og svært sjeldent monetært positiv.... lykke til uansett valg.

Link to comment
Share on other sites

Hei å hå,dette er en type pistol du deltar med i praktisk... ,og skyter stevne med et stort smil rundt munnen :D ..Skyter selv single stack bland myrriader av hicap,du store me bytte på magasiner gitt,kan bare følge sporet av tomme mags etter meg... men store hull i pappen kan vi skryte på oss . Som andre sier,så må nok pris litt ned,desverre,ikke så enkelt å finne ildsjeler for ornlti pang 8)

koffor vil du selge,hva frister mere ,om eg kan spørre ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...