Jump to content

Har din stoney point 2 fot sprukket?


TH1

Recommended Posts

Kjøpte i sommer en stoney point 2 fot for sittende skyting.

 

Har brukt den noen ganger på banen og 1 gang på jakt.

Siste gang på banen så jeg at den var revnet i toppleddet på ene foten.

 

Stoney_sprukket_1.jpg

 

stoney_sprukket_2.jpg

 

Ser at det er lagt ut en NB tekst på siden til storfangst.no om denne 2 foten angående urimelig bøying.

Mitt bruk anser jeg som langt unna urimelig bøying/behandling.

 

Derfor lurer jeg på er det andre som har opplevd noe lignende???

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk pengene tilbake jeg, da forhandler var tom.

 

Derimot fikk jeg et veldig godt tips som jeg brukte på den nye jeg kjøpte.

 

Ta en metall kleshenger eller annen kraftig metall streng som kan formes og tilpass på innsiden i en V.

 

Stoney_forsterket.jpg

 

Bruk en god teip og fest strengen.

 

Stoney_ferdig.jpg

 

 

Dette fører til at den blir mindre flexibel men min har nå holdt lenge uten tegn til problemer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den tåler ikke minusgrader! Jeg bestilte meg en som jeg henta på posten 1 desember. Revejakt tirsdag morgen, setter meg på sekken og deler beina på tofoten til en stolsekks bredde. Kolben legger jeg på låret og sitter å lokker en halvtimes tid. Når vi skal bytte terreng skal jeg klippse sammen beina på tofoten og da knekker det ene beinet rett av i gummien og en metallkule kommer tilsyne. (ikke i selve vèn men litt lengre ned)

Var vel rundt 15 minus når vi var ute. Så til dem som vurderer en til revejakta ville jeg annbefale å se etter noe annet!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Heisann, jeg vurderer faktisk også en Stoney Point til lokkejakt på rev og rådyr. Jeg har en Harris til liggende skyting og en løs tofot som jeg har brukt til nå til sittende, knestående og stående skyting. Kunne gjerne tenke meg en tofot som var festet til rifla og da falt jeg for Stoney Point sin, men når jeg ser at det er så mange som har problemer blir jeg skeptisk. Det er jo ikke det værste med pengene/reklamasjonen, men å gå glipp av storbukken fordi at utstyret svikter gidder jeg ikke..! Er det noen som vet om disse problemene fortsatt eksisterer eller er det utbedret?

Link to comment
Share on other sites

jeg har brukt min stoney til lokkjakt på rev i sommer og på bukkejakt i går.. har ikke hatt problemer med min i det hele tatt så langt...men har vært varsom med bøyingen i starten men bøyer den gradvis mer til sidene og att og fram...virker som det kan virke for å få myka opp gummien litt over tid...

skjøt bukk i går med tofoten montert. fungerte utmerket :)

Link to comment
Share on other sites

Samme erfaring, min revna etter en gangs bruk, kjøpt i starten av Juli. Venter på svar fra Jaktfall anngående reklamasjon.

Denne sprakk i ca 20 + i en vinkel som en jeg lånte taklet fint i vinter i ca 10 minus, så regner med det må har kommet et dålig parti.

Link to comment
Share on other sites

Den funker bare litt lengre ! For å si det mildt er det utrolig at det er gummi på en sånn bevegelig del . Eg trodde det bare var gummi for å beskytte noen ledd under .

Stoney point er meget bra og stabil , men denne amatørmessige tingen gjør at eg gir den terningkast 1 .

 

Eg bygget om min . Boret opp og gjenget . Satte inn en stålbolt ( pga alt er aluminium ) slik at jeg kunne sveise på to bevegelige ledd .

En tungvint og etter min mening en ombygging som aldri burde vært nødvendig å gjøre , da det burde vært slik fra fabrikk !

 

Eg fraråder alle om å kjøpe denne før det blir laget skikkelig ! Og med skikkelig mener jeg uten gummi !

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisann, snakket med Tor Ola Dehli i Storfangst.no i dag og han sa at produsenten var klar over problemet og hadde gjort grep i forhold til dette og at det nok skyldes en dårlig serie/produksjon. Jeg har bestilt en i dag og er selvfølgelig veldig spent på holdbarheten, men synes den i utgangspunktet ser genial ut så tar sjansen så får vi se om det var smart eller ei..

 

Jeg kjøpte denne: http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1028 i fjor fra Winge Våpen, men kommer ikke helt i mål med den, legger meg heller ned og bruker den fastmonterte Harrisen, men dessverrre er det jo ikke alltid man får til å skyte liggende, og knestående eller sittende er ofte et bedre alternativ i høyt gress og under posteringsjakt. Vet dere evt. om andre tofoter som kan monteres fast til våpenet for sittende/knestående skyting?

Link to comment
Share on other sites

Hvis de er kjent med problemet bør alle som har en slik tofot få den ny den delen som forårsaker problemene . De er klar over problemet , og da bør de gjøre noe i forhold til det . Vil bare ta til sammenlikning så tilbakekalte Honda nettopp 1,5 millioner biler !

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke helt sammenlignes med se bil som har et helt annet prisnivå og ikke minst sikkerhet spiller en stor rolle.. Tror nok det er grei skuring at de betrufne får en ny del, med tanke på at det er mange som har en slik tofot som fungerer helt utmerket :)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke åssen du kan ta et produkt som det er så vanvittig mange som har trøbbel med under vingene !

 

Du har vel andre interesser i å bevare ryktet på denne tofoten !

 

Jeg liker at det er bare å klikke den på festet på geværet , men er skammelig at ikke de som selger trekker det tilbake fra markedet ! uheldigvis fikk to kompiser av meg også kjøpt en slik tofot i sommer . Og selvsagt er de ikke operasjonelle idag etter ca 5 gangers bruk !

 

Til det blir en ny patent på det så HOLD DERE UNNA !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke åssen du kan ta et produkt som det er så vanvittig mange som har trøbbel med under vingene !

 

Du har vel andre interesser i å bevare ryktet på denne tofoten !

 

Jeg har ingen spesielle interesser i å bevare ryktet til denne nei, hadde aldri hørt om den for inntil et par dager siden..

 

Synes bare i utgangspunktet at idèen er god - så tar jeg sjansen på at min holder, hvis ikke hever jeg kjøpet ihht kjøpsloven.

 

Det jeg har spurt om her men som jeg ikke har fått svar på er om det finnes alternativer? Altså en tofot som er montert på rifla til knestående/sittende skyting?

Link to comment
Share on other sites

Det var som f....n, da sprakk min også, og jeg som var så fornøyd. Vel min er kjøpt fra "over there" så reklamasjon lar jeg ligge. Tittet på Jaktfall sine sider i dag og bestilte reservedel. De hadde også et tips om modifisering som nå skal prøves ut. Så får tiden vise om det funker, eller om det bare er å skru av "rakleverket"

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke åssen du kan ta et produkt som det er så vanvittig mange som har trøbbel med under vingene !

 

Du har vel andre interesser i å bevare ryktet på denne tofoten !

 

Jeg har ingen spesielle interesser i å bevare ryktet til denne nei, hadde aldri hørt om den for inntil et par dager siden..

 

Synes bare i utgangspunktet at idèen er god - så tar jeg sjansen på at min holder, hvis ikke hever jeg kjøpet ihht kjøpsloven.

 

Det jeg har spurt om her men som jeg ikke har fått svar på er om det finnes alternativer? Altså en tofot som er montert på rifla til knestående/sittende skyting?

 

 

jupp,det finns det flere av,her er noen

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=c ... topcat=134

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei igjen, en stund siden sist og jeg har også fått min knekt etter kort tids bruk.. Det skjedde når jeg skulle snike meg inn på en rådyrbukk og jeg var dyktig hardhendt i bevegelsene. Fikk allikevel skutt bukken og fikk tilsendt ny etter et par dager og denne har fungert uovertruffent siden.. Men det er jo fryktelig ergrerlig når noe skjer i en jaktsituasjon, jeg liker å kunne stole på utstyret..

Link to comment
Share on other sites

Når man kjenner på den nye jeg har fått tilsendt er det ingen tvil om at det er endret på spesifikasjonene. Den nye følees som sprek, forholdsvis myk gummi, mens den gamle må betegnes som hard plastikk i forhold. Satser på at nr 3 er tingen!

Link to comment
Share on other sites

Hva er det med denne som gjør at alle skal ha den? funker det ikke like bra med Stoney Point som er forma som en V på toppen som man legger rifla i? Det må jo bare være skikkelig irriterende at tofoten henger fast på rifla, selv om det er hurtigløsning.

 

Kjøp heller Stoney Point som man legger rifla oppi, eller Snipe Pod vist du absolutt vil at to-foten skal hengefast.

Link to comment
Share on other sites

Det samme skjedde med min, men jeg gadd ikke å klage, laget heller et system med aluplater som jeg skjærte til , pg brukte gjennomgangsskruer og muttere, den ble faktisk mere fleksibel også, skal se om jeg får lagt til noen bilder i løpet av helga hvis det er av interresse

Link to comment
Share on other sites

Hva er det med denne som gjør at alle skal ha den? funker det ikke like bra med Stoney Point som er forma som en V på toppen som man legger rifla i? Det må jo bare være skikkelig irriterende at tofoten henger fast på rifla, selv om det er hurtigløsning.

 

Kjøp heller Stoney Point som man legger rifla oppi, eller Snipe Pod vist du absolutt vil at to-foten skal hengefast.

t

 

Jeg synes det går kjappere å komme i god skytestilling når tofoten sitter fast på rifla, særlig hvis jeg kjapt må bytte plass/sikte en annen retning noe som kan være avgjørende hvis man sitter på post og ikke vet hvilken retning dyret kommer fra..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det går kjappere å komme i god skytestilling når tofoten sitter fast på rifla, særlig hvis jeg kjapt må bytte plass/sikte en annen retning noe som kan være avgjørende hvis man sitter på post og ikke vet hvilken retning dyret kommer fra..

 

Det som er absolutt kjappest er å droppe alt sånn rallemikk og lære seg å klipe i stauren istedet. Tren ståendeskyting på banen, det er mest realistisk i forhold til praktiske jaktforhold, så får en heller lære seg å holde igjen skudd hvis en ikke får noe klem på det.

 

Skyter stort sett kun stående på jakt, og det går så det griner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...