Jump to content

Hjelp Tikka T3 tennstift plasthylse problem!!


Zorro

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Her kommer bilder, jeg tar nå imot bestillinger på rustfrie boltmuffer. bestilling på PM! prisen er 650kr+frakt. som dere ser på bildene så ble det en annen løsning på profileringen bak på muffa, den ble mer lik som schultz & larsen sin løsning. håper de faller i smak :) De ble maskinert mye tightere en den orginale i plast, så den ikke er løs.

DSCF0724.jpg

DSCF0725.jpg

DSCF0727.jpg

DSCF0729.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Her kommer bilder, jeg tar nå imot bestillinger på rustfrie boltmuffer. bestilling på PM! prisen er 650kr+frakt. som dere ser på bildene så ble det en annen løsning på profileringen bak på muffa, den ble mer lik som schultz & larsen sin løsning. håper de faller i smak :) De ble maskinert mye tightere en den orginale i plast, så den ikke er løs.

DSCF0724.jpg

DSCF0725.jpg

DSCF0727.jpg

DSCF0729.jpg

 

 

Noen som har bilder av villmænn sin boltmuffe montert på børsa si?

Link to comment
Share on other sites

Kan evt. skaffe bilder, men det ble knakende bra!

Man kan holde tommelen bakpå for raske ladegrep i og med at man ikke har den samme klemfaren som med de skrå.

 

Min muffe har vært med på skytebanen flere ganger og jeg felte en spissbukk 11.august med rifla. Så det fungerer også i praksis :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

hei, jeg har fortsatt igjen noen boltmuffer etter forrige runde med produksjon. Nå ser det desverre ut som jeg ikke får mulighet til å lage flere, pga. bytte av arbeidsplass. Så viss det er noen som vil ha rustfrie boltmuffer så ta gjerne kontakt så selger jeg de jeg har og rekker evt. å lage noen til viss det er mange som er interessert.

 

MVH

Frode Kristiansen

Link to comment
Share on other sites

For those interested in purchasing a new bolt shroud, I have just purchased the following from Australia.

 

It's machiend from aluminium and there are two different profiles:

 

Octangular

shroud013.jpg

shroud017.jpg

 

Circular

shroud014.jpg

shroud016.jpg

 

Cost AUS $75 + $15 postage so works out about 466 NOK 8)

 

Arrived in 10 days! :D

 

If your interested you can contact them at:

info@hss.net.au

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg beklager å måtte lage et nytt emne for jeg vet jeg har lest dette et annet sted, men nå er jeg ikke kar om å finne det igjen.

 

Jeg skulle gjerne ha erstattet plastdekselet på min Tikka T3 bolt med noe mer solid. Kan noen hjelpe med hvordan jeg bør demontere, produsere og montere dette? Vil helst ikke ødelegge plastikken i prosessen.

Kanskje noen som selv har gjort dette kan gi noen tips til maskinering? Selv er jeg ikke kompetent med metallarbeid, men har en kammerat som ordner det meste. Tegning/mål/bilder av del?

All hjelp mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Etter litt panikksøking på youtube fant jeg svaret selv :P

 

Legger ut snurten slik at andre, som eventuelt klusser det til på samme måten, kan finne hjelp her.

 

Edit: Spørsmålet står likevel; er det forsvarlig å skyte med, selv om selve boltmuffen ikke har sprukket? Er bare ei lita plastflis som har forsvunnet på indre hjørne. Alt fungerer jo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg kjøpte herfra:

 

"Hi Kim,

 

 

 

Thank you for your enquiry regarding the Tikka replacement shroud. I have them in stock ready to send. Total is $75.00 AUD + $15.00 AUD Airmail or $25.00 AUD Registered Airmail.

 

Payment by PayPal is probably the easiest for both parties if you have access to it. Our account is info@hss.net.au.

 

Don’t forget to send through your delivery details also.

 

We have had a few enquiries from Norway this week, can you please tell me the forum that you found this information on, we like to try and keep up with where the enquiries are coming from.

 

Regards

Fiona Parker

Hinterland Shooting Supplies

PO Box 807

Tewantin

Queensland 4565

AUSTRALIA

Phone / Fax +61 7 5455 6925

Mobile 043 762 9796

Email info@hss.net.au

Web site http://www.hss.net.au

Official Importers and Suppliers of BoreTech Cleaning Products,

DuraCoat Refinishing Systems,

HiViz Sights,

Possum Hollow Bore Guides,

McMillan Stocks and Accuracy International Chassis Systems.

If you want it, we can find it!"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...