Jump to content

Hjelp Tikka T3 tennstift plasthylse problem!!


Zorro

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Har lige kørt en serie på 50 stk i stål, den anden dag. Mangler dernæst overfladebehandling.

 

Herefter vil der være en effektiv afdækning, både ved tændhættepunktering, og i tilfælde af hylsterhovedpunktering, vil de rømmede spor i låsekassen også være afblændet, så man ikke kan få ild, gnister og krudt og messingpartikler i ansigtet.

 

Pris følger

Hvordan ligger det ann med disse?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pellet av den plasten på Tikkan, og brukte en time og modelerte den originale hylsa i 3D.

 

Smart sak forsåvidt, men han finnen hos Tikka må ha vært full av Vodka når dem tenkte ut dette som er så dårligt.

 

Jeg gidder ikke få laget denne, så jeg setter meg på lista for en slik. Det er verdt 650 kr.

 

Den er begynt og sprekke den jeg også har.

Link to comment
Share on other sites

Såså gutter.

 

Hvis denne Ignoranten skal rekke å få laget boltmuffer nok til alle dere Tikkaentusiaster så er det da klart at han ikke har tid til å sitte her på forumet og taste med dere. :)

 

Smør dere med tålmodighet og en skvett nitro solvent så skal du se det kommer en overraskelse fra dansken etterhvert. :P

Link to comment
Share on other sites

skal nå til å kjøpe meg ei tikka t3 men så denne tråden å vart litt skremt..

er dette et farlig punkt og hvor farlig er det?

er det grunn til å tenke seg om med tanke på våpen valg?

Det har skjedd at denne plastikk muffa har sprukket ved Tennhettepunktering (bakblåst).

Men det er egentlig ingen ting å tenke på, for min del er det bare litt plastikk hat på slike deler, samt at jeg skal lade og utvikkle egne ladninger på tunge kuler etc. Da er det på en måte kjekt å ha litt mer margin i tilfelle jeg skulle rote det til for meg selv. T3 hadde aldri vært solgt om den ikke er sikker nok.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Første sending på 50 stk, forsvandt som dug for solen i Danmark. Planlægger en større sending sidst i januar. Prisen vil blive 650 "devaluerede norske lire" :wink:

Hei hei, vi er allerede sist i januar. Har du noen klar plan på hvordan du vill ordne dette?

Nå er det Mars, skjer det noe?

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Uten å være negativ/ufin/osv tror jeg vi bør anta at også den neste batch forsvant som dansk varmt hvetebrød.

 

Håper bare at noen i Norge også ser en mulighet her.

Link to comment
Share on other sites

Legger i likhet inn en bestilling som mange andre her.

 

Send meg gjerne et PM når det er mulig å få kjøpt!

 

PS: Er det avklart at denne delen kan være i metall? Det er ikke sånn at hvis du nå får en trøkk bakover og den er i metall at det blir en kraftigere smell enn det burde? :P

Link to comment
Share on other sites

Ja please do!! Min plastdingseboms sprakk her om dagen da jeg mistet sluttstykket i gulvet.. Har fryktet lenge at dette skulle skje, og det ser ut som om vår kjære danske har mye å stri med for tiden? Har ikke fått svar på pm jeg sendte i slutten av desember, så har gitt litt opp håpet på å få pakke fra danmark! Hva tar børsemakeren for jobben i såfall?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

jeg leser mye her men skriver lite, men nu må jeg likevell :)

Siden at den importbølgen av boltmuffene fra Danmark lå vente på seg, fikk jeg børsemakeren min til å lag en av aluminium.

Han er en kjempe flink handverker og resultatet er deretter.

Han laget den som sagt i aluminium og glasblåste den, siden børsa mi er i rustfri(nesten rustfri :lol: ) stål. Den passer mye bedre på slutstykket enn originalen gjorte. Overflaten er jevnt og fint og er sluttstykket låst, er det en fryd å se på dette stykke handverk.

Jeg gleder meg hvert eneste gang når jeg ser på det :)

 

For derer som er interessert i slike dubbedingsen og kan jeg gjerne prøve å få han til å lage flere.

 

Hilsen Tømrer

Link to comment
Share on other sites

 

For derer som er interessert i slike dubbedingsen og kan jeg gjerne prøve å få han til å lage flere.

 

Hilsen Tømrer

 

 

Da er det nok samme børsemakeren vi snakker om. Jeg tok feil ang stål/alu.

Jeg kikket på den han lagde til deg, og det så veldig bra ut.

 

Jeg har pratet med ham, og han lager gjerne flere, men han vil ikke ut med noe pris, eller leveringstid enda, da våpenskapet for tiden var fult av ventene jobber.

Link to comment
Share on other sites

Dine prosjekt? Er det det som var grunden til at jeg måtte vente så lenge :evil::lol::lol:

Nei vi har vel ikke så mange børsemaker her i Skaun som er så flink som han :)

Til alle som er interessert i Boltmuffene: Jeg anbefaler han. Ordenlige jobber han levere.

 

Hilsen

Tømrer

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Viss denne børsemakeren ikke skulle ha anledning så kan jeg mest sannsynlig ta på meg å lage sånne i enten Aisi 316l, eloksert aluminium eller sort stål alt etter ønske. Men jeg vil nødig stjele en annen manns, om ikke levebrød, så smuler :P Hold oss oppdatert på denne tråden, så er jeg som sagt villig til å hjelpe viss det ikke lar seg gjøre for denne børsemakeren. Jeg jobber daglig i en 5-akset dreiebenk med fresehode så selve produksjonen er nok intet probem :)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Men jeg vil nødig stjele en annen manns, om ikke levebrød, så smuler

 

Etter å ha fulgt denne tråden siden starten tror jeg vi kan si med hånden på hjertet at her stjeler du ingen manns levebrød eller smuler for den del. Her er det mangen kjøpere, men ingen som har tid til å produsere.

 

Personlig ønsker jeg en slik i enten rustfritt eller sort stål (nitrert).

Link to comment
Share on other sites

jammen da kan jeg godt tegne den av å prøve meg litt jeg viss ingen har noe innsigelser på det :) må bare oppdrive en orginal en så jeg har å måle på. Jeg kjenner noen som har ny T3 men de bor litt langt unna, så viss noen har en skadet/ødelagt eller lignende de vil låne bort så hadde det vært kjempe fint. bor på gjøvik så viss noen i distriktet her har en de kan låne bort så hadde jo det vert veldig fint :D

Link to comment
Share on other sites

Det får jeg nesten se på litt nermere når jeg har fått laget den første. Men kan tippe at det blir rundt omkring det ignorant tidligere annonserte med her. Men jeg har ikke mulighet til å nitrere da. Jeg kan lage i både sort stål, syrefast stål og anodisert aluminium. Jeg kan også glassblåse, da blir det ganske lik overflate som på den originale, ellers kan jeg blånere dem etter kun maskinering da blir de blank sorte. Eller glassblåse først, så blånere, da blir overflaten matt sort. Men jeg får få tegnet og laget den første i første omgang :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg programert og kjørt første prototyp i plast for å sjekke at alt ble riktig, men jeg er ute etter et sluttstykke jeg kunne ha lånt av noen å prøve på. Det har seg sånn at den orginale i plast har ganske romme tolleranser, og jeg er redd det blir mye slark og lyd viss jeg lager den like rom i stål. derfor sku jeg ha lånt et sluttstykke å målt litt på. Jeg har mulighet til å låne et, men ikke før om 2-3 uker, så viss jeg skal få no fortgang så sku jeg hatt et litt før. Er det noen som vil låne bort i noen dager? helst i nærheten av gjøvik.

Link to comment
Share on other sites

jeg er litt usikker foreløbig, det ser ut som om det blir noe rundt det samme som ignorant hadde foreslått her tidligere. men vi kan jo ta en liten interesse vurdering, nå har ikke jeg laget tråd med avstemning før men kanskje jeg skal gjøre det. Jeg vil antageligvis lage de i sort stål som jeg glassblåser og blånerer, så de blir matt sorte, og rustfritt stål som jeg bare glassblåser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...