Jump to content

Skogsfugljakta 09/10


Bård 308

Recommended Posts

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takker så meget.

 

 

Er på skytebanen ofte og ligger stabilt på 15-22 treff. Men etter en god start på sesongen så gikk det litt dårlig men har nå funnet ut hvorfor og skal trene en del på å legge opp hagla så den ligger riktig :)

 

Men jeg tror nok at hadde jeg vært deg hadde jeg dratt litt oftere på skytebanen

 

Er på skytebanen ofte og ligger stabilt på 15-22 treff per serie. Men etter en god start på sesongen så gikk det litt dårlig og jeg viste jo ikke hva som skjedde. Men har nå funnet ut hvorfor og skal trene en del på å legge opp hagla så den ligger riktig :)

 

Også vil jeg bare si at du bør nok bli litt mindre "trigger happy".

 

Før denne turen så holdt jeg tilbake en del skudd i skogen og skjøt der jeg følte meg sikker på å treffe. Liker egentlig ikke å følge lyden på fuglen for så å sende 2 ladninger inn i masse busker. Men som fersk jeger så plukker man opp litt tips og prøver ut. Går nok tilbake til slik jeg holdt på før turen.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt flott historie Bie90, Interessant lesning og drømmer meg bort til skogen når jeg leser det. Tusen takk for det.

Og gratulerer med din første storfugl, husker selv min første, og det var skikkelig stas.

Fortsett sånn og kanskje du blir rene, skjære villmarksforfatteren en gang.

Link to comment
Share on other sites

Var ute seks timer lørdag, og fire timer søndag.

En del snø i høyden her nå, og mye snø på trærne der. Støkket en tiur og to orrhaner fra topp. Fugl hadde vært på bakken, men vi fant de ikke tidsnok. Siden jeg er vant med bjelle på hunden, og denne pakket seg med snø hele tiden, så hadde vi enkelte "kommunikasjonsproblemer". Det medførte at jeg lette etter henne, og hun trodde jeg endret retning hele tiden. Søket ble svært uforutsigbart....

En kort tur nede i bygda ga ikke fuglekontakt. Men her var det da nesten bart.

 

Søndag var vi ett annet sted også nede i bygda. Var borti en del fugl på ett lite område. Neste alle satt i topp. Vi fant en orrhøne på bakken, som bikkja tok stand på. Det ble dessverre bom. Men allikevel fornøyd med at hun klart å lage en jaktbar situasjon av den eneste fuglen på hele helga som vi fant på bakken.

 

Det snør også nede i bygda nå, så det spørs om hvordan det går med jakta fram mot jul.....

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Ble muligens årets siste tur for meg i går. Tuslet i skogen i nærheten av Braskereidfoss. Tre entimesturer i forskjellige områder. Hadde opp sju fugl, fem tiurer og to orrhøner. Bommet med et "vådeskudd" på en tiur og hadde en solid bom på ei orrhøne fra ti meters hold.

 

Prøvde holografisk sikte på hagla, men hadde så klart glemt å skru på strømmen da orrhøna dro! Gikk dit fuglen kunne ha falt og tittet etter spor av treff. Mens jeg stod der dro jaggu ei orrhøne fra treet over meg. Hvorfor den ikke dro da jeg skjøt etter den andre er merkelig! Rakk ikke å ha opp børsa mot den engang.

 

Pussig situasjon litt senere på en tiur og. Parkerte bilen, opp med døra og lade hagle. Skulle til å gå da jeg fant ut at jeg måtte ha litt drikke. Opp med døra og frem med Farrisflaska. Plutselig ser jeg det kommer en tiur så pent forbi bilen på ca 25 - 30 meters hold, perfekt å skyte på, men det går jo ikke med Farris og ikke hagle i henda... :oops: Er vel heller ikke lov å skyte fra vei og innover i skogen? Men hadde jeg latt være å drikke hadde jeg jo vært et par meter inn i skogen likevel...

 

Samtlige fugl satt på bakken med unntak av en tiur og den ene orrhøna.

 

Var mellom ti og tjue cm snø, mest i høyden. På toppen (ca 400 moh) var det kun de to orrhønene. Speidet etter fugl i topp da jeg også bar på rifle, men det var ingenting å se. Var også endel snø på trærne der, så forholdene for toppjakt burde være brukbare. Mest fugl på ca 250 meter nedi der virker det som.

 

Kan hende det blir en liten tur til før jul, men fruen truer med juleforberedelser! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ny her på forumet og forholdsvis fersk også i jergersammenheng med kun 3 år på baken. Har jaktet mest etter skogsfugl i år, men det har kun blitt noen få turer. Jeg har tilgang til et rimelig bra terreng i Trøndelag, og satser på å bruke mer tid etterhvert...alt blir så mye bedre neste år... :roll:

 

Det som slår meg etter årets skogsfugljakt - turer er den store variasjonen som er i samme terreng. Her er historien fra de 4 turene jeg har hatt i år.

 

Første tur - slutten av oktober.

Kom alt for sent igang iår og var middels optimist på tur ut. Bra vær, ingen snø men kraftig vind som utfordring. Jeg gikk nesten 3 timer den dagen og hadde opp trolig mellom 30 - 40 fugl, hvor tilnærmet alle var brunfugl (røy og orrhøne) - foruten en hane. Lange hold og en dag helt blottet for skyting.

 

Andre tur - først i november.

samme terreng som første tur, men tok utgangspunkt i en litt annen del av terrenget (kun 4-5 km fra "normalt" utgangspunkt). Også her er terrenget blandingsskog, men har snev av gammelskog. Området er ellers preget av blandingsskog med primær innslag av gran, men også på enkelte områder mye furu, mindre hogstfelt og noe løvskog. Brukbart innslag av bær.

 

Jeg gikk ikke lengre enn 100 meter før første stand for den lånte engelsksetteren. Fuglen trykte bra og en pen gammel hane gikk i sekken. Kanskje 100 meter lengre unna ble det ny stand - en ung tiur som lettet bak meg og fløy videre med både hauk og ravn i hælene... Enda 100 meter og ny stand. Først letter en hane som jeg får, deretter 2 nye haner som jeg på en utrolig måte klarer å bomme på. Går ytterligere 100 meter og ny ung tiur letter...så enda en. Disse tok til vingene sikkert på 50-60 meter. Jeg gikk videre opp på en haug hvor det så letter en gammeltiur på nedsiden av der jeg går. Denne er også på et drøyt hold og får dra videre. Jeg får en bonussituasjon med stand i samme sekund - ei rugde letter og havner i sekken. Jeg er da fornøyd med dagen selv om det er gått bare 1 1/2 time og rusler mot bilen. På denne svært korte turen har jeg opp enda 4 haner - hvor jeg får den ene.

 

Tredje tur - først i november

Ny tur dagen etter den forrige først i samme del av terrenget. Etter 100 meter får jeg en orrhane (overflyver). Deretter går jeg i ca 3 timer i terrenget og opplever det jeg synes er merkelig - 100% brunfugl å se. Jeg har nok opp 4-5 røyer og 8-10 orrhøner. Også idag letter de på langt hold selv om vinden fra dagen før er løyet - retningen er den samme.

 

Fjerde tur - først i desember

Gikk her på flere deler av terrenget, men det er lite fugl å se. Har stand på 2 røyer hvor begge kommer unna - den siste etter en jr feil av meg i måten jeg går inn i standen på... Den første sitter i trærne og er skjult for meg mens den er på hold. Det er nå snø på bakken - og jeg hadde et håp om å få se tiur i topp men dette gikk ikke denne gang.

 

Konklusjon

 

det som slår meg etter disse turene er den enorme variasjonen. Fra å være 100% brunfugl en dag er det helt snudd på hodet dagen etter. Og fra en situasjon hvor hanene trykker den ene dagen sitter hønene løst dagen etter i mindre vind. (er bart begge dager). Og med en gang det er kommet (bare bittelitt) snø er orrfuglene som forduftet fra terrenget selv om bærene fortsatt stikker opp... Jeg er for fersk jeger til å skjønne dette, men synes samtidig det er rart med de store forskjellene... Satser på en tur eller to til før jul...spent på hva de vil bringe...

Link to comment
Share on other sites

Terrenget er fint det, men variabelt... Det ligger :evil::twisted::cry: og så vestover :x:lol::oops: i retning :mrgreen::oops::evil:

 

Opplevde i fjor å gå to heldager uten å se en fjær, men neste dag hadde jeg på et tidspunkt 4 tiur`er i topp foran meg samtidig som det kom seilende inn en flokk med orrhaner... Jeg gikk med hagle, så sånn ble det med den saken... :? Skal nå kjøpe ei rifle og komme meg på toppjakt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for fersk jeger til å skjønne dette, men synes samtidig det er rart med de store forskjellene... Satser på en tur eller to til før jul...spent på hva de vil bringe...

 

Jeg tror aldri en blir utlært på dette området. I starten prøvde jeg å knekke koden, altså lage en liste over hvor fuglen befant seg på de ulike årstidene, ved ulike værforhold også videre. Dette viste seg raskt å være umulig da alle forsøk på kartlegging og systematisering ble avkreftet gang på gang. Hadde for eksempel et lite område med gammelskog, store myrer med spredte gran-og løvklynger innimellom som var helt bankers flere dager på rad tidlig i sesongen (september), både morgen og kveld. Plutselig var området tomt, og ikke ei fjør å se. Et par dager senere kom fuglen tilbake til dette området, før det igjen ble tomt. Har nå gått over til å prøve å forstå skogsfuglen på et mer generelt grunnlag, f.eks ved å lære meg hvilke biotoper de forskjellige fuglene foretrekker, og at fuggelen som oftest er stedbunden.

 

Takker forøvrig til alle som har bidratt for mange fine historier med bilder, skal få lagt ut noen bilder fra mine siste turer selv når jeg får tatt meg tid. For min del har det blitt lite jakt i november pga. influensa og andre aktiviteter i helgene, og når det er 2t å kjøre til jaktterrenget så er det ikke bare å svippe innom en ettermiddag. Nå i desember satser jeg på å få til minst en helg før jul. Tar med både hagla og rifla, ski og truger. Har sett meg ut et par fine vinterbiotoper jeg skal sjekke ut (beiting).

Link to comment
Share on other sites

Var ute en liten ettermidagstur i dag. Snødybden varierte fra midt på leggen til midt på låret men det er fortsatt greit å bevege seg. Litt værre for bikkja da snøen var akkurat passe kram til at den "ballet" seg i pelsen...

 

kladder.jpg

 

Ser greit ut på bildet, men kladdene på innsiden av bakbeina og under brystet var på størrelse med appelsiner.

Hadde kun en stand, og det var på en tiur som satt godt gjemt oppe i ei furu. Borte på nulltid, og den tok også med seg ei røy som satt i ei gran noen meter lenger fremme.

Jakter på drøye 800 moh og hvis det blir litt kaldere blir det vel en tur eller to til helgen også. Kommer det mer snø er det slutt dog for da kommer jeg ikke opp (ubrøytet setervei og Jeepen subber allerede godt nedi)..

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Årets siste jakttur (?) og feriedag ble foretatt fredag 11.

Prøvde Drangedals dype skoger og etterhvert dype snø:-)

Vet om en gammal og lur tiur, men den er lurere enn 6 bein tilsammen.

Satt åpnet og letta så fort den så lua mi....

Så en tiur til og 2 røyer, samt ei orrhøne.

Lett og skjær fugl, heller ikke å bevege seg stille med tidvis skaresnø.

Vi hadde flere stander, men kun "øre-kontakt"

2 fine situasjoner, den ene ble ødelagt av bråk på den tobeinte jegeren og røya gikk.

Ved den andre hadde jeg lært og prøvde en annen variant.

Kaiser stod i stram stand og med nesa lavt, da er fuglen nær....

Ga reiskommando på avstand (dette har ikke alltid vært lett tidligere...) De reagerte samtidig, fugger'n og bikkja.

Røya letta og kom i mot meg i 100 i lav høyde. For en gang skyld litt flaks og fellinga var et faktum.

Ei fin røy av årets produksjon

Så det var kanskje ikke årets siste tur likevel???

 

33uep7l.jpg

 

mvhTerje

Link to comment
Share on other sites

var ute i dag på egen eiendom for å se etter juletre!

hagla var med og jeg hadde gått 5 min gange fra bilen da stillheten plutselig ble brutt av dundrende vingesalg og ikke bare en men 4 fugler startet opp.

Tiuren som satt 15 :!: m foran meg måtte over en liten haller noe som gjorde at den måtte flyge rett opp i 4-5sek.

tidsnok til at jeg kom meg forbi ei gran og fikk servert ei ladning i kroppen på den :D heiv meg rundt og klemte til på en nyfugel ramlet i smellen en røy :D

Så tok jeg med fuglene og fant atpåtill et juletre som ble skutt av stammen :lol::lol: saga var jo avglemt hjeme :roll:

En fin dag selv om det regnet og det var glatt :D

Link to comment
Share on other sites

Hei S&L97.

 

Er ikke akkurat Haute Coture for bikkjer, men det funker...

Tips: Kjøp minst en størrelse for liten !!!

Vider seg ut etterhvert.

 

GS er forholdsvis stor, kjøpte en liten kondomdress etter råd fra selger og forbannet han opp og ned når den skulle på for første gang. :evil:

Men det var et godt tips...

 

4h4m1f.jpg

 

rk4l03.jpg

 

 

mvh Terje

Link to comment
Share on other sites

Hei S&L97.

Er ikke akkurat Haute Coture for bikkjer, men det funker...

Tips: Kjøp minst en størrelse for liten !!!

Vider seg ut etterhvert.

 

GS er forholdsvis stor, kjøpte en liten kondomdress etter råd fra selger og forbannet han opp og ned når den skulle på for første gang. :evil:

Men det var et godt tips...

 

mvh Terje

 

Litt off-topic men...

Et lite tips; bruk en liten plastpose over labben så går det mye lettere å få på Superdekkenet.

Rådet om å kjøpe minst en størrelse for lite vil jeg ikke anbefale.

Men det er riktig at dekkenet skal sitte tight.

Link to comment
Share on other sites

det ble en tur på 2 timer i dag morges. (et forsiktig forsøk på å slippe unna alt bursdagsmaset)

 

rifla i 30-06 ble funnet fram, sammen med en neve helmantel.

turen gikk til et område der jeg har noen feller stående. etter å ha gått hele runden uten å se en fjør, men derimot spor etter to ulver er jeg ikke like på hugget lenger.

og da jeg nærmer meg bilen glir jaktturen over til søndagstur.

men da det plutselig bakser i vinger 30 meter foran meg våkner jegeren igjen. jeg prøver å følge tiuren mellom trærne og hører at den setter seg inn i et tre.

forsiktig begynner jeg å smyge på fluktretningen, da jeg får en liten myr foran meg blir jeg vàr en svart skikkelse i toppen av en furu.

jeg inntar liggende stilling og lurer meg de siste metrene fram til ei tue, tiuren er nå på ca. 60 meter.

korset finner den svarte fuglen og idet skuddet går blir det litt baksing før den detter rett ned.

 

det var en fin gammel tiur som nok har lurt både meg og hunden flere ganger tidligere.

følelsen av å plukke opp et slikt vilt er spessiell.

 

fuglens vekt var 4,8kg, og det er nært den beste bursdagspresangen noensinne!

Link to comment
Share on other sites

Misunnelig på alle som har fått fugl :cry:

Tror dere fuglene kan ha satt seg på toppene, selv om ikke snøen har kommet enda? Skal hjem til mor og far neste fredag å være hjemme hele jula. Har da tilgang på bil å bra jaktterreng, så planen er å ta med rifla ut på jakt, men det ser dårlig ut med snøen dessverre. Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Var på juletre leiting på lørdag. Da var det supre forhold, våt snø, våt vegetasjon og vått, vått, vått. Støkte tre orrfugler på ett sted, og gikk en stund og forbannet denne planlagte juletre leitinga. En kamerat og jeg har nemlig det som tradisjon. Han jakter ikke, og det kan ikke kombineres. Har forsøkt, men erfart at da blir det bare halvvegs begge deler.

 

Søndag derimot, var jeg ute. Dessverre var det kuldegrader, og det hadde blitt skare. På formiddagen var det lite fugl å bli var. Men jeg så gjennom hele turen massevis av spor på bakken fra lørdagen..... :evil:

 

På ettermiddagen fant vi noen fugler på bakken. Tror bikkja støkket et par ganger, og hun begynte å bli veldig forsiktig. Hadde to forsiktige stander på lang avstand, og fuglen gikk på 40-50 meter. Hadde ingen skuddsjanse i det hele tatt.

 

Angående topping, kan nok det variere. Storfugl kan gjerne sitte i trærne nå, selv om det ikke er snø. Orrfuglen holder seg lenger på bakken. Men, man kan få se begge slag både på bakken og i trærne. For jakt uten hund, ville jeg nå gått med hagla klar og rifla på ryggen. Eller kombi/drilling.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Var en snartur i Nord Odal på søndag.

Kuldegrader hadde lagd skarelag øverst, med gjennomslag, så det var ingen hit.

Bare bråk, og i tillegg såre kanter på potene til bikkja. hjem etter et par timer i skogen uten å se fugl. Mye spor fra tidligere dog.

 

Så 3 tiurer i som grusa på vegen når jeg kjørte inn i området, og det er jo alltid artig uansett.

Link to comment
Share on other sites

Det ble nok en tur idag, er nok årets siste....

På vei inn i terrenget fløy 3 orrhaner over veien, litt senere en til.

Vel framme lettet det nok en...

Etter det var det stille en lang stund. Etter 2 timers jakt ble det stand, men røya gikk ut tidlig.

Ned til bilen og denne gang 2 orrhaner.

Morro å se de flokker seg, men de flyr gærne veien :-)

 

mvh Terje

Link to comment
Share on other sites

@SakoBigGame

For støkkjegeren betyr det ofte at man ikke ser fugl. Unntaket er lommekjente jegere som vet hvor fuglen befinner seg. Jegeren må utnytte at fuglens sanser er svekket pga. støyen som vinden skaper. Fuglen finner ly i tett vegetasjon, rotvelter,skjørtegraner. Ofte vil behovet for ly være større enn behovet for gode beiteplasser.

 

For hundejegeren kan dette bli sirkus og tivoli, spesiellt dersom det har vært regn. Fuglen er nesten villig til å risikere livet før den vil legge ut på en energikrevende vingeflukt.

 

Skal man få inn et skudd på flyktene fugl i sterk vind må strategien være å skyte fuglen før den får fart, dvs. den må skytes i oppflukten. Eventuellt kan en hund eller medhjelper reise fuglen mot vinden, da har man kjøpt seg 1 sekund ekstra.

 

Ingen regel uten unntak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så verdens fineste juletre idag. Over tredve orrfugl i ei hengebjørk. De flyttet seg gang på gang mens jeg frorfulgte dem inn over i skogen ... Det nærmeste jeg kom var å komme meg ned på magen og lete etter den i kikkerten. Høy puls i nesten 4 timer pga stadige oppflukter

 

Dette var nok den dagen i år jeg har sett mest fugl. Nydelig opplevelse også uten fangst denne gangen. Det har vært lite å se tidligere i år, så dette ga håp for kommende sesong.

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

hadde min siste tur for året på tirsdag.

 

det skulle egentlig bare bli en kort tur i et område der jeg vet det holdes fugl under slike forhold.

området består i myr, med endel furuskog og noe bjørk.

 

for å gjøre en lang historie kort.

en kort tur ble til observasjon av 1 fugl som jeg støkte.

jeg fulgte på i fluktretningen og kom etterhvert ut mot kanten på en større myr med stor furu rundt og noen busker utpå selve myra.

da får jeg øye på 2 fugler på motsatt side av myra, jeg smyger forsiktig ut på myra i skjul av førnevnte busker.

da jeg har smøget ca 60 meter får jeg øye på flere svarte skikkelser rundt i trærne.

jeg teller i alt 12(!) tiurer som sitter rundt og på myra.

hvilket syn! :D

 

den ene sitter i et tre som er i underkant av 100m unna. fuglen er 94 meter unna.

jeg får et godt anlegg og korset finner fuglen.

tiuren detter rett i bakken.

da jeg rusler over myra for å plukke opp fuglen sitter det fortsatt 8 tiurer rundt myra.

jeg blir sittende noen minutter å bare nyte øyeblikket. felt fugl og enda kunne studere flere forholdsvis uforstyrrede fugler.

 

tiuren ble veid til 4,3 kg.

Link to comment
Share on other sites

årets skogsfugljakt var en suksess for min del, var kun en tur jeg ikke så fugl i det hele tatt, godt å kjenne at erfaringene fra ifjor hjalp på i år, endte til slutt med 2 tiurer, 1 orrhøne og 1 jerp..ikke noe storfangst, men jeg har omtrent holdt igjen skuddene på alle røyene jeg har sett.

 

Takk for i år :D

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal si om årets jakt, ble ikke noe særlig fangst :/ bare 2 jerper ble med hjem. Har sett mye fugl, og det er artig, men skuddsjansene har uteblitt. Jeg har vært for dårlig til å skyte + at tiuren har lurt meg ved flere anledninger. Toppjakta ble redusert til bare 2 dager pga lite snø :S

Men men, det kommer flere år! :D Får se hva det blir til neste år da planen er utdanning i militæret

Link to comment
Share on other sites

Dårlig resultat for meg i år og. Har blitt med en orrhane og ei orrhøne hjem bare. Noen få bomskudd i tillegg. Har sett mye fugl, men de har lettet på langt hold i år gitt. Gikk en periode veldig lei jakt, men så fikk jeg leid meg hytte et annet sted. Sammen med at jeg for en gangs skyld slapp å jakte alene en gang (sammen med en kompis som har hund, og hunden fant fuglen til meg!), kom lysta tilbake.

 

Satser på at neste år gir mer utbytte!

 

23. - 24. januar blir det toppjakt i Sverige, så jaktåret 2010 begynner fint. Håper en ser fugl denne gangen da i det minste!

Link to comment
Share on other sites

Er vel på tide å oppsummere året :)

 

Faktisk har det vært bra med skogsfugl i år her vestpå (hvor jeg bor uansett), bedre enn på mange år faktisk.

 

Har vel blitt 14 rugder, kunne lett ha blitt mer men har igrunn nok i frysen.

 

Har sett mye orrfugl og skutt 6 som er likt fordelt på høne og hane, har også 2 røy i frysen etter en kjapp tur over grensa men har faktisk sett endel røy her også som har fått leve, satser på at det blir tiur til neste år :)

 

Ellers har det jo blitt annet vilt både med fjør og klauver så frysekapasiteten er igrunn utnyttet og en skal jo ikke være grådig :)

Link to comment
Share on other sites

Skogsfugl høsten har gått bra for min del. Ikke på grunn av voldsomt med utbytte, men mer av den grunn at eldstebikkja endelig begynner å fungere bra. Hun har gjort mange gode jobb på slutten av høsten, og jeg har fått skutt flere fugler for henne. Gleder meg til fortsettelsen neste år.

Resultatet har blitt 1 tiur (for yngstebikkja), 2 orrhøner og 1 orrhane (for eldste).

 

Håper på nok ett bra skogsfuglår i 2010, og gleder meg allerede! Det er jo faktisk under 9 måneder igjen!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Siste jaktdagen var for meg den 21.12, ble som vanlig ikke alt for mange dager i skogen. Tror det ble 6 dager tilsammen, alt for lite. Skjønt jeg var nå heldig i år likevel, 1 tiur og 1 røy og en par jerper. Min 1,5 år gammel Norrbottenspets var med på alle fuglene, men hadde ikke noen virkelig aktiv del av jakten, d.v.s. hun tresatte ingen av fuglene. Det gjør hun derimot flott med katt, så det er vel håp i hengandes snøre. Finnespetsen jeg hadde for noen år siden tresatte fugl temmelig fort, men mye fugle rakk det ikke å dette for han i løpet av de 6 årene jeg hadde han heller. Skal en få gode hunder må de være i mye i skogen, så det er selvfølgelig der jeg feiler bland annet. Men jakt er nå feil og prøving hele veien.

 

Hadde som vanlig håp om å finne noen fugl på topp, men det lykkes ikke i år heller. Får håpe at det kan skje noe til neste år.

Jakter for øvrig i syd i Hedemark, nærmere bestemt Eidsskog. Om det var mye fugl eller ikke er jeg ikke sikker på, men noe bunn år tror jeg ikke det var.

 

Nytt års hilsen til alle jegere i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Har vært en god sesong her også har sett generelt mye fugl i hele år og jaggu landet det noen i fryseren også.Årets reultat ble3tiur.3røyer3orrhanerog ei orrhøne.Har også vert så heldig at det har blitt 2rådyr og en hare for min11 månder gammle Basset Fauve.Samt at andre skaut 5 dyr for han.Har vært mye i skogen i høst og håper på en sverigetur i januar Men dæven som jeg gleder meg til 10 sep 2010.

Link to comment
Share on other sites

En oppfordring til dere som legger inn bilder.

Enkelte av bildefilene er svære og tar lang tid å laste opp når siden åpnes, særlig for dem som har en mindre rask linje. Det hadde vært fint hvis dere kunne tatt en liten gjennomgang på bildene deres og forminsket disse til akseptabel størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...