Jump to content

Desert Eagle


Callandor

Recommended Posts

Har etter en tid med en "vanskelig" diskusjonspartner (meg selv) funnet ut at man skal gå til anskaffelse av

en DE i .44Mag til magnum 2.

Er i hovedsak halvautomat mann, så det var denne jeg landet på.

Noen som forhandler disse her på berget, eller kan skaffe?

 

Winge?

 

Det blir nok ikke før til neste år, men hadde vært kjekt å vite.

Link to comment
Share on other sites

Lå i alle fall to DE'er i ukjent kaliber på Villmarksbutikken på Jessheim når jeg var innom der tidligere i uka. Kikket ikke på dem, så ukjent kaliber og ukjent pris. Men en var, så vidt jeg husker, svart og den andre børstet stål...eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har hatt en slik i 44. magnum..

Veldig tøff sak :lol:

Men er desverre utrolig mye funsjoneringsfeil.

Hadde klikk på ca hvert 3 skudd. :evil:

Matingsfeil fra magasinet og så gikk ikke sluttstykket helt fram noen gang.

Blei til slutt lei og solgte den for 5000.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en slik noen mndr. Den måtte ha tilnærmet max ladning for å fungere. Hadde ikke klikk, så nye fjærer og en rensin og smøring av tennnål og hull i sleide for den, kan hjelpe.

Min hadde presisjon som ikke var akseptabelt for meg og ble solgt med info om det. Egentlig et tungt "drog" og lite brukende til konkurranse programmer.

Link to comment
Share on other sites

Har en DE i .357M, den skal jeg aldri selge. Jeg har ikke bruk for den til stort annet enn artigskyting, men fytti for et brutalt stykke jern, selv om .357'en er forholdsvis tam sammenlignet med de kraftigere. Faktisk sparker den nok mindre enn en 9mm med plastramme.

 

Min spiser stort sett det meste av kraftige ladninger så lenge det er 158 gr eller tyngre kuler. Det er klart det kreves litt kraft å drive en så tung mekanisme - bare sleiden veier vel mer enn en Glock med fullt magasin... ;)

 

Får vel kjøpt fjærsett som er beregnet for svakere ladninger eller .38SPL, men hva er vitsen med det? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har selv en i .440 Cor-Bon. Et tungt, stort og upresist våpen. Men selge? Skjer aldri! :D

Men som nevnt tidligere i tråden, kan være greit å prøve en før du går til anskaffelse.

 

Om du velger å skaffe deg en, så mener jeg å hørt at Magne Landrø importerte til en kunde for en stund tilbake.

Link to comment
Share on other sites

har den forrige modellen i .357 og nye typen i .44 , aldri noe kødd med .357 orginal kaliberet den ble laget for på 80 tallet. Presis som gull i .357 og. Stort våpen for .357, men omtrent som å skyte .22 iforhold til det samme i revolver.

det er mye mere trøkk i .44 enn .357, men fortsatt snilt iforhold til revolver.

 

Kjøpte en billig brukt .44 av den nyere typen, den som enkelt kan bytte løp og magasin for .50 hadde det vært lov da. Utrolig bortkasta egentlig å ha 2 slike, men hadde lyst og søknaden liggende og godkjent, så ble det spontankjøp pga. lav pris.

 

Den .44 jeg kjøpte var noe brukt, så jeg sleit jeg litt med mating og utkasting osv ,da jeg fikk den, men siden jeg har satt meg litt inn i våpnet, bestilte jeg "tune up kit" fra produsenten i usa til 350 spenn (de har flott website og sender varene fort hvis de er på lager, reservedeler kom på litt over ei uke) Samnt nye orginal magasiner, ikke pro mag.

 

Denne pangen krever nemlig nye fjærer etter lengre tid uten bruk , eller ca 5000 skudd... for å fungere skikkelig.

 

Nå kan jeg mate den så og si all ammo uten noe kødd. REmington UMC 180gr er dyre, men altid show med ca 3m stikkflamme ala 50 cal for å lyse opp litt på banen. Magtech og american eagle går bra. Standard .44 mag hjemmeladede funker også uten feil.

 

 

Sikker nok til felt skyting nå, og skal brukes til det. Men siden jeg skyter 10x bedre med en ruger super blackhawk , så ser jeg for meg at den blir brukt mest uansett

 

DE er mest showgun, alle har desverre rett i det :)

 

DE er faktisk ganske presis, hvis du takler avtrekket, og får på justerbare sikter, men iforhold til en revolver med tunet avtrekk så har du ikke sjangs presisjonsmessig, iallefall ikke uten mye trening.

 

Jaktdepotet i drammen bør du høre med for import. De fikser iallefall god pris hvis du gidder å vente litt.

 

Kjøper du en brukt, regn med å gå på magnumresearch.com og bestill fjærsett/tuneup kit og nye magasiner. De fleste brukte "skaddeskutte ørkenørner" trenger litt kjærlighet i starten.

Link to comment
Share on other sites

jeg spontan kjøpte .44 mkxix til 5000,- , som jeg syns var passe pga at den var litt slitt her og der pga. hylsterbruk. 12500 for .357`n mkvii selv om den var ny, var idioti. Burde heller kjøpt en 1911 45acp isteden (noen som har en .45 pistol og vil ha seg en .357 desert eagle er jeg åpen for bytte, klarer meg med et pusse helvete takk. (De krever et pussereginme som tar ca 30 min etter hver gang de er brukt for å funke uten feil...de blir helt innsausa in kobber, messing og kruttslam etter bare ca 50 skudd... og etter ca 200 skulle du tro du hadde mistet den i gjørme hehe. Så jeg bruker kun .44 da den deler ammo med .44 ruger`n ... selv om .357`n er den beste å skyte, så gidder jeg ikke pusse to iallefall...

 

5-8000 er passe priser for dem brukt, 10000 pluss er mye, men man blir faktisk kvitt dem til den prisen rett og slett pga. tilgjengelighet og folk som ikke gidder vente 6mnd på dyrt importert.

 

Men utrolig gøyal pang, alle syns den er kul, behaglig å skyte med, men dårlig konkurranse våpen desverre.

 

Og skal du ha trøkk/vondt når du skyter, så er det ingenting som slår en ruger super blackhawk med kort løp og tregrep ..

Link to comment
Share on other sites

:D Mitt første møte med 44 mag for ca. en generasjon siden, var en Ruger SB, riktignok hadde den, den for den tiden standard løpslengde på 7,5" stemplet på løpet med 200 års logoen for de som ble laget i -76. Hanen hugget tak i kjøttet mellom tommel og pekefinger og tortur innrettningen av en square back avtrekkerbøyle, gav en solid smekk på langfinger knoke. Siden har det nok blitt 100.000 + skudd med div 44, 45C(+P),454,480,500, men de første skudda med Rugeren, blir ikke glemt.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Så den i går og tenkte det samme...

:mrgreen:

 

Men men, kan jo hende det finns en pappskalle der ute som betaler det for den?

(I stedet for å kjøpe en ny og billigere en mener jeg)

 

Ligger en beretta pistol på Kjøp og salg sidene her også, som jeg tviler på at selger får det han håper på (8000spenn)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har just kjøpt en Desert Eagle VII .357 magnum fra en her på forumet :mrgreen: Makan til til jern skal du leite lenge etter, og så såå gøy å skyte med! Magtech SJSP 158gr går 100%, ikke så dyrt å skyte med heller..

Skal bli artig å prøve meg i Magnum 1.

 

deserteagle1.jpg

deserteagle2.jpg

Ingen kan si at denne her ikke er vakker?

 

 

deserteagle6.jpg

Og dette ikke ser gøy ut?

 

 

Film der jeg skyter med Deserten:

 

Link to comment
Share on other sites

De er lekkre! Og de skal være svarte, og i .357Magnum :D

Det mener nå jeg. Må bare få meg en sånn en snart, tror jeg.

Venter bare på "den rette" skal dukke opp.

(ser da også at en del av disse har fantasipriser etter min mening!)

 

Stusse bare på en ting ang de bildene dine, ober!

Det ser ut for meg som om der ligger patroner med blykuler ved pistolen.

Du skyter vel ikke bly i den? :shock:

Er ikke det den ultimate måten å ødelegge funksjonaliteten i disse på?

Mener å ha fått med meg så pass, men kan for all del ta feil...

Link to comment
Share on other sites

Mantlet blyspiss ja! Magtech SJSP 158gr, dei skal ikke tette gassporten.

Å nei, jeg kommer aldri til å bli lei, pistolen skal med ned i grava! :mrgreen:

 

Har lyst å kjøpe lærhylsteret og kanskje treskjeftet fra magnum research, mulig det vil gi et tøft klassisk utseende?

Link to comment
Share on other sites

Tok en prat via epost med en av dei som skal selge en Desert Eagle til fantasipris.

Vet ikke om det er litt drøyt å legge ut en privat epost, så jeg sensurerer navn.

For heller moderator slette om det ikke er nok..

 

Må bare dele for dette er bare bullshit, men noen må bare prøve seg. Selv om jeg vil kalle det svindel, så innrøm det da heller, jeg skal jo ikke kjøpe! :lol:

 

Hei!

 

Der her du svaret... 357 og 44.

Hva skal jeg si... det er en VISS forskjell ;-)

Det blir som en Harley Davidson sportster MC med 883 motor som gjerne blir omtalt som jentesykkel, og en fullblods 1340.

357'en er en babyversjon av de store, og går ofte for et betydelig lavere beløp.

IKKE sammenlignbart.

 

Om du leser min annonse, står det PRISANTYDNING. Jeg må jo nesten få lov selv å føle markedet og selge mine ting slik jeg vil? Kan godt hende jeg må ned i pris, men annonsen har knapt ligget ute noen få dager, og jeg starter da ikke med spotpris, gjør jeg vel?

Kjenner meget godt til den som står til xxxx,-. Den er ikke engang komplett.

Noen mennesker bryr seg nemlig om det. Min er FULLSTENDIG KOMPLETT og likevel har jeg lagt den ut for 1500 MINDRE enn den som ligger der fra før, som en startpris.

 

Vet ikke om din er original IMI, eller lisensproduser, men det er også en forskjell.

Mye tull med de som er lisensprdusert. LITE tull med original IMI.

Du kan jo høre hva en ny koster, så vil du nok også se at prisen min ikke er så bort i natta, med mindre prisen har gått beydelig ned de siste åra.

 

Så som du skjønner er min original, riktig kaliber og komplett.

Ikke så forferdelig mange av disse til salgs brukt, om du kan din Desert Eagle.

 

Som jeg skrev i annonsen, de som er interessert VET dette :-)

 

Vel, jeg håper du får mange fine stunder på skytebanen med din 357.

 

Jeg beholder uansett min cal.50, og VET at det er en fullblods ;-)

 

Kjempeforskjell på DE .357 vs .44mag

Sammenligne en HD sporster vs. soft tail.

Kalle .357mag baby desert eagle

Han sin pris vs å kjøpe ny.

"1500 MINDRE"

Lisensprodusert Desert Eagle

"FULLSTENDIG KOMPLETT" :o

.44 er "riktig kaliber"

"de som er interessert VET dette"

Jeg beholder uansett min cal.50, og VET at det er en fullblods

 

 

:lol:

 

 

Hassel: Du kan få lov til å prøve den om du kommer nedover :)

Link to comment
Share on other sites

Selv om maksimum kulediameter i håndvåpen er 9mm/.357mag i Danmark

har flere butikker der vært behjelpelig med å skaffe våpen i f.eks .40S&W for kunder i Norge.

Det kan jo være en ide.

Ellers er vel ARC Scandinavia importør i Norge.

Aner da ikke om de har disse, eller om de skaffer.

Vet de til tider kan være litt "småvanskelige" å handle med... :?

Link to comment
Share on other sites

med tanke på at en importert med flaks ender opp på minst 15000 ny så har iallefall ikke jeg sett noen på finn.no dyrere brukt.

 

rettelse, jeg så en mkvii til gale 22000 og 23500!!!!

 

Men den til 23500,- er ikke verd mere enn 10000,- er den veldig fin, kan man kanskje gå opp til 12-13000.. Gi mannen et sakelig tilbud, men 23500 er jo sykt. Nå klart kan jo samleverdien være verd litt for noen... siden det er de gamle modellene.

 

Hør med jaktdepotet om de kan skaffe fortsatt, for 23000 får du en splitter ny XIX i bla. gull, matt chrome eller titan finish ol. Svart xix ligger på ca 15000-18000nr nye.

 

Klart, hvis noen vil kjøpe min XIX til over 20000,- så skal jeg uten tvil vurdere salg selv :D Har tross alt to ...

Link to comment
Share on other sites

hørte med de selv, de skaffer fortere, men dyrere. Rundt 18-20k for svart. 24k for de andre fargene.

De koster rimelig mye i tyskland og.

Iallefall, skal man betale 15-20k for en pistol, kjøp iallefall en ny fra Steenvaag eller vent en liten evighet for noen til å importere fra USA til litt rimligere pris. Ikke brukt til den prisen så sant du ikke vil ha den gamle modellen da...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen fordel med å ha XIX over VII om man bare skal ha svart versjon, nå som .50AE blei for farlig?

 

Haha ja prisene på finn er jo helt latterlig. Har gjort selgere klar over dette, men han ene står på sitt. Kritiserte påstandene han sine med faktafeil ect, men fekk bare "Ja, da er du vel lykkelig tenker jeg" tilbake :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...