Jump to content

Stolt Tussemor......Poden har startet sin "jeger-reise"....


Skautussa

Recommended Posts

Ligger denne feil får en modder flytte den.......

 

Som den stolte mor bare MÅ jeg få proklamere at den eldste, av mine håpefulle, besto jegerprøveeksamen i kveld 8)

Torsdag er planen å stikke ut etter burre(så sant det er flere bevere igjen på kvoten)......

Da legger vi i vei med Wolverine, skytestokk og frisktmot :mrgreen:

 

Om ungdomsårene med biler og DAMER setter jaktinteressen på "hylla" har han noe å falle tilbake på når hormonene har roa seg og testosteronet stabilisert seg. Det gjør faktisk godt å vite at jeg har "sponsa" ham med dette, som kan gi ham mange flotte Jakt "reiser" i fremtiden.....

 

 

Noe som er litt moro....er at han tok eksamen den 14/4.....jeg tok eksamen den 17/4.....dog med noen års mellomrom..hihi :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sånn skal det være, jeg skal garantere han setter pris det du gjør for han senere! :)

Er bare 2 år siden jeg tok eksamen selv, og har vært på noen jaktturer etter hvert.

Har vært med siden jeg var liten og jeg skal love dere en ting. Jeg setter STOOR pris på at fattern dro meg med.

Og han har sponset meg litt utstyr og tin jeg trenger og må ha med årene :D

Det er jeg takknemmelig for.

 

Lykke til både til deg Tussa og sønnen :mrgreen:

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Kim (og selvfølgelig er en gratulasjon til tussa for vell utført arbeide på sin plass).

 

Om ting skulle ta andre veier en stund, så er det så rart med det man lærer i yngre år. Man kommer gjerne tilbake til dette etterhvert. Bare pass på å hold ham i sving, så er gutten pluttslig 40 med egen pode og alle er på jakt sammen med bestemor. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der kom meldingen jeg ventet på. Gratulerer så meget begge to. Nå har dere en stor felles interesse. de som er så heldige å få litt guiding på Dianas stier som unge, kan gjerne legge interessen på hylla for en tid, men når forholdene senere ligger til rette for det, er det i hvert fall noe som kan være flott og sunt å ta frem igjen. Og heldige er de barn og unge som får inn jaktinteressen the natural way. Slik var det før også før barna begynte å skjønne at kjøtt og melk kommer fra kjelleren på Rema 1000.

 

Lykke til på jegerstien begge to.

Link to comment
Share on other sites

Igjen, takk takk :D

Ingen bever sett, hørt eller skutt der vi satt.

Er nok 1-2 uker for tidlig på denne plassen, isen går seint der.

Ga oss ved 21-tiden.

 

Kjørte til et sted jeg vet det er bever på vei hjem.... vi så 2 stk...... :mrgreen:

Bedre lykke neste gang...... :wink:

Guttungen ordna alt sjøl....ut og inn av blilen og futeralet.... lading, sikkring, tømming av våpen osv osv....."kroppen" er flink han 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...