Jump to content

Hvor presis får man ei Remington 700


Epic

Recommended Posts

Nå spør jeg muligens helvetes dumt, men det må spørres.

Nye regler og vi har endelig åpna dfs anlegget for fullt og da blir man jo sittende å skravle om alt og ingenting. I den forbindelse så var det en bekjent som nå har bedt børis om å bygge ei rifle til årets jakt. Rifla blir bygd på en rem 700 låskasse, bolt blir polert, kasse blir polert, støtbunn rettet, klakker lappet, kasse rettet og nye gjenger for løpet. Boltarma skulle gjenges opp og det skulle settes på en semi stor dråpekule. I front skulle et Krieger heavy sporter 65 cm langt, med 1-8 twist hele sulamitten skulle deretter plasseres i en eller anna manners stokk jeg ikke rakk å skrive opp. 

Så nå kommer jo det jeg stussa over.

Min erfaring med Remington 700 "har en selv" så er dette skogsrifle og det samler ikke noe særlig. Aldri skutt under 35 mm med min uansett F hvilken ammo jeg har brukt. Legger jeg med ned bak en plastdritt som tikkan så samler jeg mye bedre og med arbeidshesten 200str så samler jeg sub rundt 5mm på 100 med whatt ever. Det jeg nå lurer på er vel om min Rem rett og slett bare trenger litt kjærlighet fordi børsemaker hadde sagt "Det vil være helt uproblematisk å få en 5 skuddserie  under 10mm på 100 meter" . Aller først så hadde jeg jo lyst til å le, men så tenker man seg om to ganger og kommer på at amerikaneren har jo brukt rakleverket som langholdsrifler i x år. 

 

Oppsummert, er det realistisk å få en rem 7 på høyde med matchrifler som 200str, eller er det mer svada. Skulle det vise seg at jeg det ikke er svada så bruker jeg heller 14 lapper på den vs å kjøpe tikkan jeg oppbevarer atm.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt realistisk. Men om man ikke kan gjøre alt arbeidet selv, så er det bedre å kjøpe noe mer presis med en gang. F.eks. en av de utmerkede "Remington-klonene" som fins i dag.
Remmyen din kan nok bli presis, men du vil ikke kjenne den igjen, og du vil ikke kjenne igjen lommeboka di. Og den vil fortsatt være en Remington. 
Det også (svært) stor forskjell på gode og dårlige Remington 700, og vel ja... Bare Manners-stokken til kompisen din koster forresten like mye som en ny Sauer, og Kriger-pipa like mye som en brukt Sauer... Da hadde jeg spandert en Hansen eller en Defiance i midten, istedenfor en haug børsemakertimer.

Men mulig er det.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nhd skrev (11 minutter siden):

Til presisjonsskyting velger en vel noe annet?

 

"Før", når man ikke hadde annet, så var en R700 et godt utgangspunkt. Kvalitetsgreier var dyrere enn arbeidstimer, og våre hjemlige (rimelige) alternativer dårlige. I dag er det sjelden å se nye "opphora" R700e - siden en får "kloner" i mange prisklasser, norske arbeidstimer er svært kostbare, og siden fabrikkrifler, selv rimelige, kan være svært presise.

 

nhd skrev (11 minutter siden):

Det er bra nok om det er til jakt.

Det spørs nå hva slags jakt. 

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

nhd skrev (10 minutter siden):

Det er bra nok om det er til jakt

Toppjakt 0-300m? Rådyr på 300m? Rev på 300m? Problemet med den type presisjon er at man ikke lengre kan si at slike skudd er helt innafor. Ett rådyr som har treffomårde på ish 10 cm blir plutselig vrient og uetisk om rifla sprer 10cm på 300m.  Men nå skal jeg innrømme at jeg selv felte flest dyr med ei rifle som samler ish 10cm på 100m i 2021🤣 Når jeg ikke skyter over 100m, så gir jeg egt f. Rimelig stort treffområde om elgen kommer gjennom skauen på 40 meter. Alt til sitt bruk.

 

M67 skrev (25 minutter siden):

Da hadde jeg spandert en Hansen eller en Defiance i midten

M67 ❤️ Begynner alderen å gjøre deg kresen 😛. Kast 3- 4 lapper til rafdal eller hansen og de blueprinter jo kassa og differansen mellom ei Hansne 702 og ei 700 kasse fikset av hansen er jo presisjonsmessig = 0? Men forskjellen er 20 lapper. Krigerpipe på ei jaktrifle er en annen sak, walther lilja ect vil nok gjøre susen lenge. Betalte vel 10500 for siste krigerpipa mi og det gjør jo nesten vondt skyte kråker med den- enda godt det er skuddpremie ;) 

Link to comment
Share on other sites

MatsPelle skrev (2 minutter siden):

Kast 3- 4 lapper til rafdal eller hansen og de blueprinter jo kassa og differansen mellom ei Hansne 702 og ei 700 kasse fikset av hansen er jo presisjonsmessig = 0? Men forskjellen er 20 lappe

Så en stk. Rem700 til 4-6000, pluss 3-4-5 til så har de blueprinta. 10-12 000. Så forskjellen er vel 10 lapper.Og den er nok like presis. Vi er enige der. Men det er fremdeles en Remington - med Remington slark, og Remington utdrager, Remington boltstopp i avtrekkeren, Remington stål.
Har du skutt med en en nyere Defiance eller Hansen?

 

Selvsagt er jeg gammel og kresen, jeg har hatt rifler ei god stund, og jeg har råd til prisforskjellen, og jeg innrømmer gjerne at jeg er en riflesnobb. Jeg kunne likevel fått blueprinta en Remington - det ER som du sier billigere - men da hadde jeg ikke ruinert budsjettet med Krieger og Manners. For da er de ti lappene i forskjell på ei rifle til 50 000.

 

MatsPelle skrev (7 minutter siden):

det gjør jo nesten vondt skyte kråker med den

Man får ikke umiddelbart lyst til å mengdetrene nei...

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (42 minutter siden):

Rem700 til 4-6000, pluss 3-4-5 til så har de blueprinta. 10-12 000. Så forskjellen er vel 10 lapper

Nå er jeg snart værre til å flisespikke en kona, men siden TS innehar rifla fra før så er vi på differanse på 15 lapper. Kreiger til 10k, blueprinting 3500 og manners til 15 så har vi allerede dratt oss bort fra ordet budsjett og da ser jeg jo begrunnelsen for å da velge kvalitet i alle ender. 

M67 skrev (42 minutter siden):

Har du skutt med en en nyere Defiance eller Hansen?

Aldri, og det er helt sikkert grunnen til at jeg også kommenterte det. Hode mitt tenker veldig enkelt at om presisjonen er lik så er det jo samme faen. Likevel så har jeg fra tid til annen titta på Defiance fordi jeg innbiller med å skal få sauer feelingen når jeg skyter lol. Glatt og lett sluttstykkegange, men når ingen i området har noe custom kasser som man kan fikle på og prøve å kjenne forskjell så blir det til at man tenker sauer is the shitt. Hadde du dog tatt Hansen eller Defiance ? BR rifla di er vel hansen right?

Casey Jones skrev (27 minutter siden):

Om det er smart eller kostnadseffektivt er en annen sak.

Min bedre halvdel kjøpte nylig en hestehenger for 80k "man sparer jo mye på å ha egen henger". Der sitter jeg som en dum revisor å funderer på når vi noen gang har kjørt hesten på henger xD.  Kostnadseffektivt er vel et fjernt ord når vi snakker hobbyer.

Edited by MatsPelle
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, MatsPelle said:

Min bedre halvdel kjøpte nylig en hestehenger for 80k "man sparer jo mye på å ha egen henger". Der sitter jeg som en dum revisor å funderer på når vi noen gang har kjørt hesten på henger xD.

 

Det sies at hest ikke er den raskeste måten å bli blakk på, men den sikreste 😉 

 

25 minutes ago, MatsPelle said:

Kostnadseffektivt er vel et fjernt ord når vi snakker hobbyer.

 

Det vil jeg ikke si. Med begrenset budsjett er det viktig å få mest mulig for penga. Jeg har mange ulike hobbyer. Om jeg bruker for mye på én av dem, så blir det mindre på noe annet. Så det blir en balansering. Det verste er kanskje å kjøpe billig skit som man ikke blir fornøyd med. Så ender man opp med å kjøpe dyrt etterpå allikevel. Min "strategi" har vært å kjøpe noen av tingene i høy kvalitet, og andre ting dirt cheap. I stedet for at alt er middels bra. Så på min billige Remington 700 ADL sitter det en stor Swarowski. Den har vært med i snart 25 år, og er fremdeles en veldig bra kikkert. Og jaktjakka fra Härkila fra omtrent samme tid er fremdeles i bra stand. Buksa har dog krympa i livet 😅

 

19 minutes ago, Torf said:

Skal man bruke mye penger på en Rem 700 kan man jo like godt kjøpe en klassiker:

https://www.gaprecision.net/custom-precision-rifles/usmc-m40a1.html

 

Spørs om det i det hele tatt er mulig å få kjøpt den!? Det er ikke såå enkelt å få tak i bra våpen eller låskasser her. Generelt har det blitt enklere å lage fine nettbutikker enn fysiske lager. Og å vente på noe som "snart" kommer på lager, er en utfordring i disse tider. Det er mangel på så mye forskjellig, og det påvirker det mest utrolige. Kanskje får ikke våpenfabrikken tak i kjølevæske fordi det er mangel på plastgranulat som brukes for å produsere kannene som den leveres i? Hører om så mange slike merkelige problemstillinger for tida. 

Link to comment
Share on other sites

Har ei Remington 700 5r .308 som vistnok skulle være så fantastisk. Kommer ikke under 0,5moa på 100 meter, oppfører seg merkelig med sammlinger og hard å trekke ut hylser med. De pollerte kammeret, og vipps forsvant det enda mer presisjon.

Hadde absolutt valgt noe annet i dag, drittrifle! Har egentlig lyst til å taue den bak bilen til Remington, men det blir litt dyrt, så må dessverre leve med skammen.

Link to comment
Share on other sites

Casey Jones:

Det står nesten alltid bra R700 kasser på finn.

 

Babu87:

Hva slags presisjon får du med hvilken ammo?

 

Det kan være verd å spørre hva Ragnar Hansen skal ha for å rette låskassa, gjenge og kamre pipa på nytt og bedde skjeftet(selv om det har beddeblokk)

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (6 timer siden):

Casey Jones:

Det står nesten alltid bra R700 kasser på finn.

 

Babu87:

Hva slags presisjon får du med hvilken ammo?

 

Det kan være verd å spørre hva Ragnar Hansen skal ha for å rette låskassa, gjenge og kamre pipa på nytt og bedde skjeftet(selv om det har beddeblokk)

Hei

Den har vært litt lunefull på sammlinger helt siden den var ny.

Flere som har skutt med den er det samme. Hadde ei .223 rifle med match løp med tilpasset hjemeladet ammo, den ga veldig gjevne samlinger på under 1,5cm hver eneste gang.

 

I starten ga ggg 168 tett ned mot 1,5cm

 

Samme gjorde hjemmeladet 168 nosler hpbt og hornady eld-m 168. Problemet den gang også var at det ofte ikke var hver gang. Skjøt med magnetospeed og da kunne sammlingen bli bedre faktisk.

Kan være det er overharmoniske jeg lukter på.

Prøvd nylig Norma match 168.

Ggg 175 hpbt og hjemmeladet med varierende totallengde kulevekt, you name it.

Kunne enkeltvis få grei sammling, ladet flere av de, også var det til på nytt igjen.

Den varierer nå rundt 1 tomme.

 

Den har skutt under 1500 skudd.

Vært snill med ho selv om ho ikke oppfører seg, med tanke på unngå  overopphetelse. Pusset gjevnlig, brukt kobberfjerning, men det er det samme. Skutt med tofot og bagg samme greia hver gang samling skal testes.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Ragnar Hansen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, babu87 said:

Har ei Remington 700 5r .308 som vistnok skulle være så fantastisk. Kommer ikke under 0,5moa på 100 meter,

 

Kan det være at du har litt høye forventninger til hva du kan oppnå med et fabrikkvåpen? Når en leser ymse tester av våpen, så er det ikke så ofte å se 1/2 MOA. Det er ikke helt trivielt å skyte såpass selv heller. 

 

9 hours ago, Torf said:

Det står nesten alltid bra R700 kasser på finn.

 

Det hender det er noen godbiter. Men jeg skal ha links, og de er det langt mellom. 

Link to comment
Share on other sites

MatsPelle skrev (10 timer siden):

Min bedre halvdel kjøpte nylig en hestehenger for 80k "man sparer jo mye på å ha egen henger". Der sitter jeg som en dum revisor å funderer på når vi noen gang har kjørt hesten på henger xD.  Kostnadseffektivt er vel et fjernt ord når vi snakker hobbyer

Hun skal ut og "trene på å gå på og av henger" i dag. Derfor må vi også ha en dyr bil som kan dra 2500kg henger... Men det er litt det samme. Vi har en BMW til det, ikke en gammel rusten pickup - som ville gjort samme jobben. Men altså, som Remmyen, ikke like behagelig.

 

MatsPelle skrev (10 timer siden):

Hadde du dog tatt Hansen eller Defiance ? BR rifla di er vel hansen right?

Hansen vs Defiance er et tøft valg. Jeg har ikke eksakt pris i hodet, og de er så like at jeg måtte hatt de ved siden av hverandre. Type finish spiller en rolle også.
Men basert på min siste Hansen (FBR) og Defiancene til alle kompisene her (jeg er jo den eneste i "gjengen" som ikke har Defiance men skyter PRS med en gammet Sako) så er det temmelig dødt løp mellom Hansen og Defiance. Derfor tror jeg nok mitt valg ville blitt Hansen, om den ikke er vesentlig dyrere.

 

K

Link to comment
Share on other sites

babu87 skrev (10 timer siden):

Har ei Remington 700 5r .308 som vistnok skulle være så fantastisk. Kommer ikke under 0,5moa på 100 meter, oppfører seg merkelig med sammlinger og hard å trekke ut hylser med. De pollerte kammeret, og vipps forsvant det enda mer presisjon.

 

 

Nå er det lenge siden jeg har giddet lese "tester", men 0,5moa er vel helt på linje med hva div testere har fått til med denne modellen.

De fleste overvurdere hva et fabrikkvåpen leverer, for å hindre skuffelse og utgifter- kjøp Tikka eller en 200str...

 

Det er for lite fritid i livet og amunisjonen er for dyr til å kaste bort på noe en ikke er happy med. Betal en av de bedre børsemakerene for oppretting av kassa, ny pipe og bedding  (jeg anbefaler Rafdal, fordi han leverer på avtalt tid.).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Epic skrev (57 minutter siden):

det blir kommentert at remington er noe rakleverk. Som sagt så foretrekker jeg jo min 200 str, men hva mener dere egt?.

Ladegrepet på Remington 700 i originalstand varierer fra "svupp", omtrent som en Sauer, til "holde sluttstykket i midten så man kan få skjøvet det fram", det er en enorm forskjell på hvor lett, kjapt, greit, man kan ta ladegrep, fra rifle til rifle. 
Min holdning er nok preget av et par BDL jeg hadde for lenge siden, som var verre enn en dårlig krigsmauser på det der. Stygge og dårlig tilpassa, med noe merkelige kakete coating på. Så fins det R700 som er rene smykker, dypt blånert og med blanke "diamantmønster" polerte sluttstykker osv. Alt. At jeg henger meg opp i det verste får dere bare leve med.

Uansett, R700 er normalt utmerkede våpen, og fortjener temmelig mye anerkjennelse for et svært godt grunndesign, både produksjonsteknisk og sikkerhetsmessig. At så Remington har slitt med varierende kvalitet er noe annet.

 

Likevel ville jeg ikke brukt en original som utgangspunkt i ei customrifle til 50 000 pluss.

 

 

Chiefen.v-2 skrev (1 time siden):

jeg anbefaler Rafdal, fordi han leverer på avtalt tid.

Dette er sant.

 

babu87 skrev (11 timer siden):

Kommer ikke under 0,5moa på 100 meter

0.5moa er 15mm på 100m. Det er bedre enn selv de mer optimistiske presisjonsgarantier. 

 

 

 

 

 

K

Edited by M67
  • krenk 1
Link to comment
Share on other sites

babu87 skrev (19 minutter siden):

Ja fant ut av det ganske raskt 🤣 Skal ringe han til uka, er bare så irritert at det ikke funker godt nok fra fabrikken.

Ja går med en del ammo til test og egentlig ganske uønsket vas. Trenger ikke være hull i hull, men når man er oppi 1 tomme og noe over på 100 meter med ei forholdsvis tung og dyr rifle.  Kjenner jeg at jeg nesten har lyst til å skyte mer med slug eller buckshot :P Får Høre med Rafdal også, men lite lyst til å betale 10k for noe slikt, som det sikkert fort blir.

Edited by babu87
Link to comment
Share on other sites

Bygda skrev (26 minutter siden):

accuracy international axmc

Nå veier vel rifla i seg selv ish 6,5kg + kikkert og demper og vi nærmer oss 8kg med stormskritt. Supert våpen til sitt bruk, men om man skal kjøpe denne typen så tror jeg man må ha utradisjonelle jaktfelt for å kunne argumentere for at dette våpenet ikke blir en ulempe. Klart om man ikke skal bære våpenet i handa noen gang, så er det jo sikkert et gøyalt valg. Dog bør normal jaktavstand være fra 300m og ut for at noe slikt skal være fordel.

Link to comment
Share on other sites

Når det her snakkes om samlinger på 0,5 MOA / 15 mm på 100 m, hvor mange skudd er det da snakk om, 2, 3 eller 5?
Og er skytestillingen liggende med tofot og støtte under kolben, sittende på ræva med reim, eller er det fra benk med støtte og sekker både her og der?
Greit å visst slik at en kan sammenligne epler og epler.

Link to comment
Share on other sites

seawolf skrev (29 minutter siden):

Når det her snakkes om samlinger på 0,5 MOA / 15 mm på 100 m, hvor mange skudd er det da snakk om, 2, 3 eller 5?
Og er skytestillingen liggende med tofot og støtte under kolben, sittende på ræva med reim, eller er det fra benk med støtte og sekker både her og der?
Greit å visst slik at en kan sammenligne epler og epler.

For min del gjelder det 5 skudd fra benk, tofot med bagg bak, eller aller helst bagg på alt. første skudd i vollen. 2-3 serier med god hvile for å trekke noen konklusjoner.

Stående med 1moa på 100 meter skulle jeg gjerne slått i bordet med, har kanskje ikke øvd nok, siste var en respektløs fleip :P   

Link to comment
Share on other sites

babu87 skrev (9 minutter siden):

For min del gjelder det 5 skudd fra benk, tofot med bagg bak, eller aller helst bagg på alt. første skudd i vollen. 

Det er "første skudd" du skal skyte samlinger med hvis rifla skal brukes i felt/jakt. 10min mellom hvert skudd. Puss gjerne mellom hvert skudd også 8)

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (10 minutter siden):

Hva er bruksområdet?

 

 

 

Det er primært langhold opp til 800m og et stykke over om det er greie forhold (er egentlig derfor jeg må få vekk disse sleivsparkene,  samlet bedre før og 1000m gikk ganske fint) eller så er det baneskyting, noe elg og rådyr. Vekta gjør meg ingen ting. Betydelig mer håndterbart enn mg og vannkanner av ymse slag 😜 

Edited by babu87
Link to comment
Share on other sites

Remington 700 kan bli ganske så presise rifler, har sjøl ei som Rafdal bygde til meg for kanskje 16år sia... Bedre rådet mit er å ta ein prat med han å høyre kva han meiner kan gjerast,å kva forventinger som er realistiske... 

Link to comment
Share on other sites

Å lande på å la en børsemaker se på utgangspunktet er vel kanskje det beste rådet gitt her. Kvalitet på masseproduserte (rimelige) våpen kan variere mye. Spesielt kanskje på amerikansk og østeuropeisk produksjon i tillegg til diverse militært overskuddsmateriell. Min børsis sa litt spøkefullt at om jeg kjøpte meg Remington så kunne jeg finne meg en annen børsemaker om jeg skulle få gjort noe på den. Han hadde sett mye dårlig fra den kanten, iaf produsert i nyere tid.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, seawolf said:

Når det her snakkes om samlinger på 0,5 MOA / 15 mm på 100 m, hvor mange skudd er det da snakk om, 2, 3 eller 5?
Og er skytestillingen liggende med tofot og støtte under kolben, sittende på ræva med reim, eller er det fra benk med støtte og sekker både her og der?

 

Det er et viktig poeng! Jeg tenker at her er det snakk om teknisk presisjon i våpenet, og da skal flest mulig variabler vekk. Det kan sikkert gjøres på ulike måter, men en solid skytebenk med frontstøtte og bakstøtte er velkjent metode. Slik som det gjøres i benkskyting. Om det skal være tre eller 5 skudd kan sikkert diskuteres. Det må i hvert fall være tilstrekkelig antall til å utelukke flaks. I benkskyting brukes gjennomsnittet av 5 ggr. 5 skudd. Det kan kanskje være litt mye, men jeg ville nok skutt 3 x 3 skudd i hvert fall.

 

16 hours ago, Cardinal said:

Jeg har sett custom 308 rifler bygget på Rem 700 som setter 3 skudd på <-2mm på 100m med Federal Gold medal match 168gr fabrikkammo.

 

Ei enkelt gruppe, eller et snitt av flere? 

 

Fra forsida på Benchrest.no

Norges-minste-gruppe-1.98mm.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det gir vel ingen mening å angi presisjon slik eller slik, om den ikke er rimelig repeterbar. Minimum 3x3 eller 2x5 skudd bør det i det minste være. Gjerne gjentatt en annen dag også. Man kan jo av og til oppleve å få fantastisk små grupper (type ett rundt hull , såvidt litt større enn kaliber), med bare tre skudd, men det har jo liten verdi om det ikke kan gjentas "hele dagen". Har en mistanke om at mange av de bilder som legges ut av slike supergrupper på diverse fora som "bevis" på fortreffelig presisjon er en foreteelse som ikke kan gjentas ofte. Masseproduserte våpen som skyter  5 skudd jevnt 1/2 MOA eller bedre tror jeg ikke er hverdagskost.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Første rifla mi var en Rem 700 i 308.

 

De klarte ikke å drille montasje hullene skikkelig..

Et av dem var tydelige skeive og fikk ikke montasjen på.

 

Har ikke rørt eller sett på en Rem 700 siden..

Men, vet at kvaliteten var høyere på 60-70 tallet.

 

Finnes for mange gode Europeiske produkter til å se på Amerikanske våpen..

 

 

.

Edited by Sør-jeger
Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om man skal få bygget noe helt fra scratch eller sette sammen noe med deler kjøpt brukt. Første skal du ikke være glad i lommeboken, andre så er R700 overlegen.

 

Har hatt litt forskjellige, men ene i skapet nå er en R700 varmint i 308 med bra glatt sluttstykke, justert avtrekk og HS Precision stokk. Tur til børsis for kapp, gjenging og alock adapter og totalen endte vel rett under 5000. Til den type "custom" er R700 genialt; rimelige bruksbørser du kan gjøre mye med for lite penger hvis du har litt tålmodighet.

 

Hatt en tidligere som jeg omtrent endte opp med å ha fått penger for når delene var solgt, og ny stokk kjøpt inn. 

 

PS: hvis man har rifle allerede må man uansett regne alternativkost, hva får man hvis man selger den? 

Link to comment
Share on other sites

msteiro skrev (14 timer siden):

Spørsmålet er om man skal få bygget noe helt fra scratch eller sette sammen noe med deler kjøpt brukt. Første skal du ikke være glad i lommeboken, andre så er R700 overlegen.

 

Har hatt litt forskjellige, men ene i skapet nå er en R700 varmint i 308 med bra glatt sluttstykke, justert avtrekk og HS Precision stokk. Tur til børsis for kapp, gjenging og alock adapter og totalen endte vel rett under 5000. Til den type "custom" er R700 genialt; rimelige bruksbørser du kan gjøre mye med for lite penger hvis du har litt tålmodighet.

 

Hatt en tidligere som jeg omtrent endte opp med å ha fått penger for når delene var solgt, og ny stokk kjøpt inn. 

 

PS: hvis man har rifle allerede må man uansett regne alternativkost, hva får man hvis man selger den? 

Hun skal få litt kjærlighet så blir det et lykkelig forhold igjen, jeg har troa :P Er ikke enig at Remington 700 i .308 med ei frekk kule ikke funker fint til ut over 800 m dersom det er lite vind. Jeg får gå innom parterapi (børsemaker). Kan ikke kaste ei flott dame ut av huset fordi hun er litt diva :P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...