Jump to content

Hvor ble innelegget til Hans Kristian av?


sako_35

Recommended Posts

Som en del av dere vet, så satt jeg som Moderator på gml. sluttstykke :mrgreen: Og takk gud for at jeg slipper dette mer :D

 

Jeg er en av de som så tråden idag tidlig, og tenkte mitt at det er ikke så mye som skal til før denne blir fjernet. Jeg ser HK nevner at Mod hadde tatt på seg spåbrillene og antydet at dette kom til å bli en tråd med støy etc...

 

Det er helt riktig, det er en del tråder/emner som får varselklokkene til å ringe med engang hos Mods. Lik det eller ikke, men slik er det.

Eksempel kan være: Alt med ulv, for/mot Blaser R93, 6,5x55 til elg osv... Dette er slike emner som får folk til å miste bakkekontakten. For å unngå støy da, så kveler man tråden med en eneste gang.

I noen tilfeller så havner dette dårlig ut, helt klart. Jeg ser den uten noen problemer... Men slik er det, og ingen er feilfrie.

 

Det man kanskje skulle ha gjort som trådstarter er å sende en link fra gjeldene tråd, slik at butikken da kan velge om de vil svare... Hvertfall så blir de gjort oppmerksomme på tråden.

 

For min egen del så hadde jeg ikke svart i en tråd på denne måten, der "klager" er anonym og butikken står med fullt navn.

Som andre har vært inne på, så kan man snu dette rundt. Og butikken kunne lagt ut at N.N har ikke gjort opp fakturaen sin til oss....

Hva syntes dere om det?

Link to comment
Share on other sites

Er jo svært blond og noe alternativt begavet, men tom. eg forstår grunnen til sletting av innlegg.. En person som bare oppgir nick kritiserer en butikk og person med FULLT navn, kommer med påstander som IKKJE kan verifiseres (tenker generelt, har ingen intensjon om å ta trådstarter), uten å være sikker på at nevnte person er her og kan forsvare seg. Og selv om nevnte forretning har gjort en feil (HVIS de i det hele tatt har gjort noe galt) er det en sak mellom forretning og kunde, i verste fall mellom Forbrukerkontor og forretning. Ingen grunn til å høylydt klage sin nød til mor, forum og tilfeldig forbipasserende. Forstår heller ikkje helt sammenligningen med XXL-tråden. XXL er en kjede som gjør alt de kan for å kutte kostnader der de kan for å selge et produkt billigst mulig, bl.a gjennom å benytte seg mye av ung og ufaglært arbeidskraft. Og hvis man har lyst til å kritisere nevnte forretningskonsept/kjede så må man jo få lov til det, selv om det er bortkasta tid (hvis man prioriterer høyere kompetanse og service fremfor lavest mulig pris bare går man et annet sted). Tviler også på at kammerets styre/moderatorer, Staten, CIA og enkelte våpenforhandlere (som sikkert også er frimurere og det som verre er...) sitter der, konspirerer om å være jævlige med XXL og kammerets brukere og/eller prøver å oppnå verdensherredømme...

 

Du leste antagelivis ikke det inlegget Hans Kristian skrev du?

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at butikker må ta denne kritikken hvis de ikke følger opp.

 

jaha.. så hvis du er inne på en butikk og føler at du ikke fikk den hjelpa du ønsket fort nok eller at betjeningen ikke hørte deg..stiller du deg da opp på gata utenfor å bæljer ut til hele verden at det er dårlig service? Hvordan tror du forbipaserende hadde sett på deg da?

Eller trekker du bare på skuldrene å går til en annen butikk?

 

Hva er vitsen med å klage å syte på forumet for at noen ikke har ringt eller sendt mail?

Link to comment
Share on other sites

 

For min egen del så hadde jeg ikke svart i en tråd på denne måten, der "klager" er anonym og butikken står med fullt navn.

Som andre har vært inne på, så kan man snu dette rundt. Og butikken kunne lagt ut at N.N har ikke gjort opp fakturaen sin til oss....

Hva syntes dere om det?

 

Det ville jo være forbudt av en butikk å gjøre det du sier,og følgelig ville de skutt seg både i foten og hue på en gang :D . Hvis jeg i utgangspunktet hadde respekt for den aktuelle aktør så ville den forsvunnet som dugg for solen i et slikt tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Moderatorene bør følge faste rettningslinjer.

 

Helt åpenbart at det ikke er noen retningslinjer ettersom minst 3 moderatorer postet i den tråden om XXL og kundebehandling at de ikke så noen problemer med en slik tråd, bla samme moderator som fjernet Hans Kristians tråd.

 

 

EDIT-beskylder INGEN for noe som helst, påpeker bare det faktum at praksis variere!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jepp BusterGutten! Og derfor er slike sutre og klagetråder hvor man navngir og kritiserer både foretak og ansatte helt unødvandig, og jeg vil si det såpass sterkt som at det sier noe om den som skriver slike innlegg også, når man vet at man ikke kan bli motsagt.

Link to comment
Share on other sites

Moderatorfrakk på.

Som enkelte sikkert har fått med seg var det jeg som fjernet tråden til HK.

Jeg tåler kritikk som moderator, og ser egentlig på kritikk som skjerpende.

 

Moderatorfrakk av.

Men når jeg blir beskyld for å ha personlige forbindelser til JD og nærmest bruker min moderatorstatus som en skjult agenda, da er min grense nådd. Det betrakter jeg som personangrep. Enkelte burde tenke seg godt om før de trykket på "send" knappen.

Link to comment
Share on other sites

Vi brukere kan ikke vite hvilke forbindelser eller vennskap moderatorene har. Men vi kan observere at kritikk mot en forhandler blir fjernet mens kritikk mot en annen blir stående - eller sågar oppmuntret.

Det er da ikke personangrep å stille spørsmål om sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Siden en nevner innlegget mitt i XXL tråden:

 

Moderatorfrakken av... Slik at ikke innlegget misforståes

Nå finnes det sikkert flere sider av en sak. Ikke umulig at flere kunder får den behandlingen de fortjener.

 

Jeg kjenner godt "han høye, og litt tykke" på Landrø. Og det hadde fint om vedkommende (vulpes-vulpes) hadde fortalt litt om hva det hele dreide seg om. Så kan jeg ta den videre.

 

Edit:

Det kunne vært knall om bransjen dro frem noen bedritne kunder... Sånn for å balansere det hele :wink:

 

Det siste skrevet i et snev av ironi.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden mister bakkekontakten.

Jeg var ikke anonym. Navnet og nicet er det samme!

Idar kjenner meg og har mobnr.et mitt.

Jeg skrev at jeg er vant til å få god service på Jaktdepotet, men at jeg denne gangen hadde fått så dårlig servcie at jeg var forbannet.

Saken var ordentlig lagt frem, og tråden løp fint uten usakeligheter eller sure oppstøt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå hvorfor butikker skal skjermes for kritikk. Jeg kan heller ikke forstå hvor grensen skal settes. Hvorfor er det greit å fortelle om negative erfaringer om et produkt, men ikke om en butikker som selger produktet? Hvis man skal sile ut kritikk av butikker, må man etter min menig også forby negativ kritikk av produkter.

 

Og trekke paralleller, som at butikken skal henge ut enkeltpersoner for ikke å betale regningen, blir bare dumt. Det er en stor forskjell på et foretak og enkeltpersoner. Et foretak har valgt å legge seg på huggestabben innen en konkurerende verden. Jeg er imidlertid enig i at man ikke skal henge ut noen i foretaket med med navn.

 

Jeg kan legge til at jeg ar opplevd veldig dårlig service fra Jaktdepotet. Heldigvis for dem, opplevde jeg veldig god service da jeg dukket opp et par dagere senere. Feilen ble rettet opp. Hvis ikke hadde jeg aldri vist meg i den butikken mer.

 

(Edit: Rettet opp nen grove skrivefeil)

Link to comment
Share on other sites

Moderatorfrakk på.

Som enkelte sikkert har fått med seg var det jeg som fjernet tråden til HK.

Jeg tåler kritikk som moderator, og ser egentlig på kritikk som skjerpende.

 

Moderatorfrakk av.

Men når jeg blir beskyld for å ha personlige forbindelser til JD og nærmest bruker min moderatorstatus som en skjult agenda, da er min grense nådd. Det betrakter jeg som personangrep. Enkelte burde tenke seg godt om før de trykket på "send" knappen.

 

De syltynne argumentene du serverte meg på pm etter at du slettet tråden min lukter det fortsatt vondt av.

Så mye faktisk at jeg helt har mistet troen på at du egner deg som moderator.

Jeg føler meg forskjelsbehandlet av deg, og da er det vel ikke rart at jeg mistenker deg for å ha uredelige motiver.

Jeg synes du handlet overilt i situasjonen, og oppfatter det som du er redd for å miste ansikt ved å gå tilbake på en feil avgjørelse.

Det er et faktum at andre tråder om lignende får stå!

På hvilket grunnlag ble jeg da behandlet anderledes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke opphavet til denne diskusjonen er så viktig, skal vi komme med en vettug konklusjon må vi diskutere dette på et generelt og prinsipielt grunnlag. Det var også grunnlaget for å slette den opprinnelige tråden, avgjørelsen ble tatt i fellesskap og det er derfor ikke riktig å legge skylden på den som utførte jobben.

 

Ja, vår praksis til nå har kanskje vært noe vilkårlig og muligens også urettferdig i forhold til enkelte aktører. Dette kan vi bare beklage. Vi kan riktignok ikke endre på tidligere praksis, men vi kan gjøre noe med den fremtidige. Og vi må faktisk starte ett sted, hvis alt skal måles opp mot tidligere praksis kan vi ikke endre på en ting.

 

 

Jeg er i utgangspunktet for forbrukermakt, men det vi ser er at det fort går over i et forbruker-tyranni. Påstander som kan skade en person eller bedrifts omdømme legges ut uten noen form for dokumentasjon, og de får heller ikke noen mulighet til å imøtegå innlegget. Enkelte aktører er riktignok representert her på forumet, men mange er det ikke og vi kan i praksis ikke ha egne regler for de som er her.

Så valget koker i praksis ned til enten/eller. Enten må vi la all slik kritikk gå umoderert eller så må det forbys helt. Og skal vi først tillate brukere i å komme med kritikk av aktører må aktørene også få lov til å komme med kritikk av umulige kunder. Man trenger vel ikke å være klarsynt for å se hvordan det ville blitt.

 

Beklager, men slik jeg ser det må kjøp og salg forbli en sak mellom selger og kjøper.

 

MVH

Fulmen

Link to comment
Share on other sites

Siden en nevner innlegget mitt i XXL tråden

 

Du hadde flere innlegg i den tråden-det var ikke poenget; poenget er at moderatorkorpset var fullt klar over tråden og lot den gå uten noen innblanding.

 

 

Så langt har jeg ikke sett noen forklaring på hvorfor Jaktdepoet helt åpenbart er fredet her inne og andre er "fritt vilt".

 

Og for ordens skyld; jeg har aldri opplevd annet en ypperlig service fra Jaktdepoet (langt utover det en kan forvente til og med!)!

Link to comment
Share on other sites

Her er det flere ting å gripe tak i:

 

1: All personlig kritikk av en butikk eller navngitt person Bør være 100% forbudt på ett internett forum som dette.

Untak er når alle bidragsytere i en slik tråd signerer med fult navn. Slik at alle (også butikk/person) ser hvem det gjelder og hvem som skriver i tråden. Dette for å ungå anonyme beskyldninger.

 

Dette er normale kjøreregler, som blant annet ble innført på modellflynytt.no. For å møte ett kjempeproblem på dette området, merklig nok stilnet klagesangen med 90% etter at dette ble innført, samt at sakene som kom opp ble betydligt sakligere og ryddige for alle parter å forholde seg til.

 

2: XXL kritikken var svært så berettiget, og ett typisk utslag av lavpris kjededrift. Uten at de nødvendige kjørereglene er implentert eller satt fokus på. Men, tråden skulle ha vært slettet fra dag 1 utifra at den var basert på anonyme klager (dog hadde jeg stor glede av ett par av innleggene).

 

3: Jeg vurderte sterkt å raportere i xxl tråden, men siden klagene over enkelte butikker var så unisone. Samt at ros til andre butikker i kjeden også var unisone, og dermed noenlunde balansert kritikk. Så valgte jeg å la være, nettopp fordi jeg mener kjeder må tas hardere enn frittstående butikker. Dette begrunner jeg med at kjeder er ett helt annet dyr å hanskes med enn en frittstående butikk (ikke helt rettferdigt, men....).

 

4: Jeg har hørt mange klager (og meget muligt berettige som så) på butikker jeg selv har gode forhold til. Jeg er ikke i tvil om at butikkene ikke har møtt kundens forventning i disse tilfellene, samt at noe av de er rene forbruker saker.

Men jeg er også sikker på at komunikasjon er en toveis sak, og at enkelte kansje ikke er av de flinkeste til hverken formiddle hva de forventer seg, eller til å nå frem med sine klager i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Så langt har jeg ikke sett noen forklaring på hvorfor Jaktdepoet helt åpenbart er fredet her inne og andre er "fritt vilt".

 

Hallo! Nå har jeg gjentatte ganger beklaget vår praksis og fortalt at vi akter å skjerpe oss på det punktet. Hva mer kan vi gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke opphavet til denne diskusjonen er så viktig, skal vi komme med en vettug konklusjon må vi diskutere dette på et generelt og prinsipielt grunnlag. Det var også grunnlaget for å slette den opprinnelige tråden, avgjørelsen ble tatt i fellesskap og det er derfor ikke riktig å legge skylden på den som utførte jobben.

 

Ja, vår praksis til nå har kanskje vært noe vilkårlig og muligens også urettferdig i forhold til enkelte aktører. Dette kan vi bare beklage. Vi kan riktignok ikke endre på tidligere praksis, men vi kan gjøre noe med den fremtidige. Og vi må faktisk starte ett sted, hvis alt skal måles opp mot tidligere praksis kan vi ikke endre på en ting.

 

 

Jeg er i utgangspunktet for forbrukermakt, men det vi ser er at det fort går over i et forbruker-tyranni. Påstander som kan skade en person eller bedrifts omdømme legges ut uten noen form for dokumentasjon, og de får heller ikke noen mulighet til å imøtegå innlegget. Enkelte aktører er riktignok representert her på forumet, men mange er det ikke og vi kan i praksis ikke ha egne regler for de som er her.

Så valget koker i praksis ned til enten/eller. Enten må vi la all slik kritikk gå umoderert eller så må det forbys helt. Og skal vi først tillate brukere i å komme med kritikk av aktører må aktørene også få lov til å komme med kritikk av umulige kunder. Man trenger vel ikke å være klarsynt for å se hvordan det ville blitt.

 

Beklager, men slik jeg ser det må kjøp og salg forbli en sak mellom selger og kjøper.

 

MVH

Fulmen

 

Får vi ikke komme med kritikk av butikker, bør "skryte-tråder" heller IKKE TILLATES!

Ender vi opp med at kun skryt/positiv respons tillates og kritikk holdes kjeft om, faller Kammerets verdi som informasjonskilde BETRAKTLIG. Det blir det samme som blader som G&A, Handguns etc, hvor artikklene kun kan inneholde positive kommentarer. og dermed har de heller ingen verdi for forbrukeren som vurderer ett produkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke opphavet til denne diskusjonen er så viktig, skal vi komme med en vettug konklusjon må vi diskutere dette på et generelt og prinsipielt grunnlag. Det var også grunnlaget for å slette den opprinnelige tråden, avgjørelsen ble tatt i fellesskap og det er derfor ikke riktig å legge skylden på den som utførte jobben.

 

Ja, vår praksis til nå har kanskje vært noe vilkårlig og muligens også urettferdig i forhold til enkelte aktører. Dette kan vi bare beklage. Vi kan riktignok ikke endre på tidligere praksis, men vi kan gjøre noe med den fremtidige. Og vi må faktisk starte ett sted, hvis alt skal måles opp mot tidligere praksis kan vi ikke endre på en ting.

 

 

Jeg er i utgangspunktet for forbrukermakt, men det vi ser er at det fort går over i et forbruker-tyranni. Påstander som kan skade en person eller bedrifts omdømme legges ut uten noen form for dokumentasjon, og de får heller ikke noen mulighet til å imøtegå innlegget. Enkelte aktører er riktignok representert her på forumet, men mange er det ikke og vi kan i praksis ikke ha egne regler for de som er her.

Så valget koker i praksis ned til enten/eller. Enten må vi la all slik kritikk gå umoderert eller så må det forbys helt. Og skal vi først tillate brukere i å komme med kritikk av aktører må aktørene også få lov til å komme med kritikk av umulige kunder. Man trenger vel ikke å være klarsynt for å se hvordan det ville blitt.

 

Beklager, men slik jeg ser det må kjøp og salg forbli en sak mellom selger og kjøper.

 

MVH

Fulmen

 

Jeg gjorde ikke noe av det dere vil beskytte "aktørene" mot i min tråd.

Jeg skrev at jeg er vant til god service på Jaktdepotet, men at jeg nå er forbannet over et engangstilfelle!

 

Legger også merke til at mitt siste svar på Hansen Delux innlegg er slettet.

 

Det er uredelig av deg Fulmen å fremmstille det som at jeg skal ha noen motiver for å sverte "en aktør". :evil:

 

I denne sammenhengen er faktisk opphavet til tråden viktig, uansett hva du måtte mene.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, skal fulmen og vingemutters ideer følges her ender vi med en norsk nettutgave av "Guns&Ammo", bladet som aldri sier/skriver stygt om noe som helst produkt eller firma. Det blir jo trygt og koselig men lite informativt om en feks lurer på hvem en skal handle med eller hvilken børsemaker en skal bruke til neste prosjekt.

Å poste under fullt navn på et 100% åpent nettforum om skytevåpen-jaja-sikkert kjempesmart.

 

 

Det spørsmålet de aller fleste nok lurer på, hvorfor er det ok å "henge ut" butikk A, B og C men ikke butikk D er ikke besvart noe jeg synes er veldig rart!

Noen skikkelig forklaring på hvorfor Hans Kristians tråd ble slettet er heller ikke gitt.

Link to comment
Share on other sites

Får vi ikke komme med kritikk av butikker, bør "skryte-tråder" heller IKKE TILLATES!

.

 

Det er forskjell på å si "jeg anbefaler/anbefaler ikke" en butikk, enn å komme opp med enkeltsaker som er en sak mellom en enkelt forbruker og en butikk/ansatt i butikken!

Link to comment
Share on other sites

Det er uredelig av deg Fulmen å fremmstille det som at jeg skal ha noen motiver for å sverte "en aktør". :evil:

 

Nuh. Så det er uredelig å beskylde deg for å ha skjulte motiver (noe jeg ikke kan se jeg har gjort og absolutt ikke ment), men ikke uredelig av deg å beskylde Hansen Deluxe for det samme? Ærlig talt, den der blir for drøy!

Link to comment
Share on other sites

Så langt har jeg ikke sett noen forklaring på hvorfor Jaktdepoet helt åpenbart er fredet her inne og andre er "fritt vilt".

 

Hallo! Nå har jeg gjentatte ganger beklaget vår praksis og fortalt at vi akter å skjerpe oss på det punktet. Hva mer kan vi gjøre?

 

Dere kan jo som moderatorer fortelle hele sannheten, på pm er jeg blitt fortalt at sammboeren/kona til moderatoren som stengte tråden jobber på butikken det er snak om.

Link to comment
Share on other sites

Problemstillingen ang om slike tråder skal få leve eller ikke er jeg usikker på hva jeg mener om. Det som bør være det sentral her er lik behandling. XXL er ikke akkurat favorittbutikken min, MEN skal det være lov å kritisere de, så må det selvsagt være lov å kritisere andre butikker. Dersom ikke sådan er tilfellet så bør alle slike tråder slettes. Det er min mening.

Link to comment
Share on other sites

Det er uredelig av deg Fulmen å fremmstille det som at jeg skal ha noen motiver for å sverte "en aktør". :evil:

 

Nuh. Så det er uredelig å beskylde deg for å ha skjulte motiver (noe jeg ikke kan se jeg har gjort og absolutt ikke ment), men ikke uredelig av deg å beskylde Hansen Deluxe for det samme? Ærlig talt, den der blir for drøy!

 

Egentlig ikke, dere skal som moderatorer holde en høyere standard enn de dere i dette tilfelle missbruker makten deres ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Får vi ikke komme med kritikk av butikker, bør "skryte-tråder" heller IKKE TILLATES!

.

 

Det er forskjell på å si "jeg anbefaler/anbefaler ikke" en butikk, enn å komme opp med enkeltsaker som er en sak mellom en enkelt forbruker og en butikk/ansatt i butikken!

 

 

Så det er greit at jeg sier "Dere bør ikke handle hos Børres Krutt AS.", men ikke greit at jeg sier "Børres Krutt AS svarer ikke på telefon, e-post, brev etter å ha lovet å fixe den duppedingsen jeg kjøpte som gikk i stykker etter 2 dager"?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje denne tråden bør begraves?

 

 

Absolutt ikke!

Derimot bør Hans Kristians opprinnelige innlegg postes igjen slik at folk kan få se hva som ble skrevet!

Link to comment
Share on other sites

 

Dere kan jo som moderatorer fortelle hele sannheten, på pm er jeg blitt fortalt at sammboeren/kona til moderatoren som stengte tråden jobber på butikken det er snak om.

 

 

Håper (og tror) det er inkorrekt, men stemmer det burde Mod som slettet tråden miste sin status som moderator!

Jobber kona der, er han som moderator inhabil og burde for f*** holdt seg borte fra tråden. Det fordi det er en klar "conflict of interest".

 

 

Butikker og forhandlere får masse gratis reklame på slike forum som dette, i forskjellige tråder. Da får de tåle kritikk også.

Er anonym kritikk uakseptabelt. gjelder det også anonym skryt. Forskjellen er bare at feilaktig kritikk kan ramme bedriften, mens feilaktig skryt rammer forbrukeren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke opphavet til denne diskusjonen er så viktig, skal vi komme med en vettug konklusjon må vi diskutere dette på et generelt og prinsipielt grunnlag. Det var også grunnlaget for å slette den opprinnelige tråden, avgjørelsen ble tatt i fellesskap og det er derfor ikke riktig å legge skylden på den som utførte jobben.

 

Ja, vår praksis til nå har kanskje vært noe vilkårlig og muligens også urettferdig i forhold til enkelte aktører. Dette kan vi bare beklage. Vi kan riktignok ikke endre på tidligere praksis, men vi kan gjøre noe med den fremtidige. Og vi må faktisk starte ett sted, hvis alt skal måles opp mot tidligere praksis kan vi ikke endre på en ting.

 

 

Jeg er i utgangspunktet for forbrukermakt, men det vi ser er at det fort går over i et forbruker-tyranni. Påstander som kan skade en person eller bedrifts omdømme legges ut uten noen form for dokumentasjon, og de får heller ikke noen mulighet til å imøtegå innlegget. Enkelte aktører er riktignok representert her på forumet, men mange er det ikke og vi kan i praksis ikke ha egne regler for de som er her.

Så valget koker i praksis ned til enten/eller. Enten må vi la all slik kritikk gå umoderert eller så må det forbys helt. Og skal vi først tillate brukere i å komme med kritikk av aktører må aktørene også få lov til å komme med kritikk av umulige kunder. Man trenger vel ikke å være klarsynt for å se hvordan det ville blitt.

 

Beklager, men slik jeg ser det må kjøp og salg forbli en sak mellom selger og kjøper.

 

MVH

Fulmen

 

Kan ikke si meg HELT enig her. Jeg skjønner langt på vei problemstillingen din/deres, men vi må kunne skille mellom snørr og barter her. I mine øyne er nøkkelordet her: enkeltpersoner. Jeg mener at vi som forbrukere har rett til å komme med offentlig kritikk mot et foretak (eks J.D.) Dette er et foretak som tar seg betalt for å selge varer og tjenester, og derfor må kunne tåle kritikk hvis en kunde ikke får den oppfølgingen som han burde/skulle ha fått. Jeg snakker nå om kritikk av foretaket, og ikke de enkelte ansatte som jobber der. Disse skal holdes langt utenfor. Og alle kan gjøre glipper, slik at en kunde kanskje blir misfornøyd, men hvis dette kun er et engangstilfelle så vil denne kritikken bare "drukne i havet" til alle de fornøyde kundene, så det ser jeg egentlig ikke som noe problem... Og så til dere som ønsker å snu dette rundt, og si at foretakene da kan få lov til å komme med kritikk. Det må de jo mer enn gjerne gjøre, men de må også komme med evt kritikk til kundemassen sin, og ikke til den enkelte kunde, akkurat som vi ikke skal kritisere den enkelte ansatte. Kundemassen er jo de som sørger for at foretaket overhodet kan eksistere, så tror ikke noen trenger å sitte oppe sent for å vente på så mye kritikk derfra....

 

Dessuten vil jo svært mange tråder bevege seg mot dette temaet. Et søk på "tips" eller "erfaringer" vil ved begge alternativene gi over 3000 treff, og i mange av disse vil man komme inn på forhandlere/foretak, og positive og negative opplevelser med disse vil komme fram.

 

Så min konklusjon er at et foretak må finne seg i kritikk fra forbrukerne. Det er tross alt disse som sørger for at det overhodet fins noe foretak. Og på den andre siden skal forbrukerne holde seg for gode til å trekke fram enkeltpersoner/ansatte på denne måten i et offentlig forum. Så så lenge kritikken er SAKLIG, og ingen enkeltpersoner blir nevnt, ser jeg ingen grunn til at ikke vi ,forbrukerne, skal få lov til å diskutere dette offentlig.

Link to comment
Share on other sites

Du og du...

 

No har eg ikkje lest Hans Kristian sitt innlegg og heller ikkje i den omtalte XXl-tråden. Men eg har skumlest gjennom denne.

 

Eg vil gje mi støtte til moderatorane. Syns dei gjer ein kjempejobb. Men; ingen er perfekte, heller ikkje modsa på kammeret.no.

Det blir nok veldig ofte nyansar og gråsoner og vanskelege spørsmål kortid modsa skal reagere og ikkje. Av og til vil pendelen svinge ein vei so enkelte kammermedlemmer reagerar på. Sånn er det berre.

Har sjølv følt meg urettvist behandla av mod ved eit tilfelle, vi vart einige på pm og saken ute av verden.

Alt i alt syns eg dei ligger på ei fin linje, denne tråden viser at dei er dynamiske og gjer heile tida små endringar når dei ser det nødvendig.

 

At noken kjenne noke, har kontaktar eller er samboer med noken som drive med eit eller anna må ein berre rekne med i dette miljøet her. Skal ein køyre so strengt regime på habilitet her, må vi berre holde kjeft heile gjengen.

 

At sambuaren til ein her inne jobbar, eller har jobba i ei bedrift, er vel ikkje noko sjokkerande nytt for oss som har fulgt med her inne ei stund. So what?

Eg har full tillitt til at dei, i likhet med aaalle andre på kammeret.no evnar å skilje sak og person.

Link to comment
Share on other sites

Dere kan jo som moderatorer fortelle hele sannheten, på pm er jeg blitt fortalt at sammboeren/kona til moderatoren som stengte tråden jobber på butikken det er snak om.

 

Da bør DU sjekke fakta før du poster :roll:

Eller sende en pm til meg før du poster antakelser...

 

Ja burde sjekket ferskheten av opplysningene, beklager :!:

Nei stoler ikke på deg lenger :!:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg tillater meg å si noen ord til slutt i denne tråden..

 

Ja, hvor ble egentlig innlegget til Hans Kristian av?

 

I tillegg til hansen delux var også Fulmen, Morten Vinje og undertegnede logget på da det blir postet en ny tråd med overskriften - "drittservice fra Jaktdepotet"

Vi diskuterer denne tråden i noen minutter og avgjørelsen om å fjerne den og sende trådstarter en PM om at tråden hans var tatt av plakaten var ikke vanskelig.

 

Da dukker denne tråden opp og kritikken mot kammeret og moderatoren som fjernet tråden får en hel masse kritikk.

Noe av kritikken til oss er dessverre berettiget da vi ble oppmerksom på at vi i et par tilfeller har klart å gjøre en forskjellsbehandling på aktører innen våpenbransjen, og vi beklager dette.

Vi skal nå diskutere oss frem til en løsning om hva som skal tolereres av slike tråder og få dette inn i moderatorreglene.

 

I denne tråden er det også blitt en del urettmessig kritikk av en av våre moderatorer med beskyldninger om "skjult agenda", noe som ikke er tilfelle. hansen deluxe har ikke gjort annet enn jobben sin i denne saken og var tilfeldigvis den som fikk oppgaven med å fjerne den aktuelle tråden.

 

Så til dere som helst vil fjerne hansen deluxe som moderator vil nok måtte finne dere i at han blir værende i sin ubetalte og lite takknemlige jobb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke fornøyd med svaret.

Når er du fornøyd med svaret da?

 

Misforstå meg for all del rett; denne diskusjonen er viktig, og den er viktig fordi vi faktisk ikke har fått dette inn i regelverket, som du selvfølgelig har lest og oppdatert på før du dro inn på denne diskusjonen, ennå. Dette er svært vanskelig, for vi skal dra opp ei linje som avgrenser ønsket og uønsket i alle situasjoner. Skal vi gjøre det enkelt, godtar vi ingen kritikk av noen markedaktør over hodet, og sletter alt som bare lukter av det - systematisk. Da blir det umulig å varsle om useriøse aktører og regulær svindel. Alternativtt kan vi la være å modere slikt i det hele tatt, og samtidig åpne for at markedsaktørene i all offentlighet også kan advare mot/henge ut kunder som ikke gjør opp for seg.

 

Sånn - der har vi ytterlighetene. Jeg tror veien ligger et sted i mellom - så da får vi forsøke å finne den. For å ta ditt eksempel som generelt utgangspunkt, har du nå fremmet en påstand men ikke dokumentert den. Ikke ser jeg heller at du har sørget for at en representant fra firmaet vet om dette for eventuelt å kunne motsi påstandene dine. Synes du det er renhårig? Hva om en markedsaktør gjorde det samme med deg? Dette er betimelige spørsmål å stille seg selv i denne diskusjonen - jeg er neimen ikke sikker på hva som er riktig og ikke.

 

Men siden du er misfornøyd med svaret, oppforderer jeg deg til å presentere for diskusjon, et forslag til reglementet som skal håndtere dette i fremtiden. Vi har beklageligvis ikke fått det på plass, og tar kritikk for at det dermed må bli forskjellsbehandling før eller senere - siden det dermed blir håndtert skjønnsmessig. Vi setter stor pris på saklige innspill, og tar gjerne den prinsippielle debatten rundt det. Jo før, jo heller. Inntil da kan jeg på vegne av alle oss i dugnadsgjengen her inne kun beklage at det ikke er tatt høyde for på et tidligere tidspunkt. Vi så ikke den ikke komme før det var for sent, men lover å finne en løsning, sammen med deg og andre som vil bidra, så snart som mulig.

 

Edit: Jeg har med rette blitt gjort ettertrykkelig klar over av flere brukere (og moderatorer med strenge fjes!) at denne tråden var stengt da jeg postet dette innlegget. Beklager på det sterkeste - dette skulle ikke ha skjedd! Det var ikke meningen å slenge inn Siste Ordet™ i en tråd trådstarter (og andre) ikke har mulighet til å svare. Men for å rette opp i fadesen, har jeg nå fått lov til å starte en ny tråd for generell diskusjon rundt denne problemstillingen - håper mange vil bidra der:

 

viewtopic.php?f=28&t=13184&p=140643#p140643

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...