Jump to content

Hvordan bærer du hagleammunisjon på jakt?


AlexAa

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen som kunne tenke seg å dele litt erfaringer med å bære hagleammunisjon på jakt? Stapper dere en håndfull patroner i lommen og fisker dem opp derfra, eller har dere dem å kolben eller i patronbelte?

 

Jeg har liksom tenkt at fem-seks patroner på kolben må jo være praktisk. Kanskje ikke så pent da. Og vil man egentlig ha fem patroner inntil ansiktet hver gang man fyrer av et skudd? 

 

Link to comment
Share on other sites

Når det er varmt bruker jeg eget belte, men er litt småhat noen ganger, vurdert noe jeg kan feste i beltet på buksen. Ellers har jeg lomme på hoftebeltet på sekken.

 

I drittvær med skalljakke dytter jeg det i lommen på jakken, ellers blir det så mye styr.

Link to comment
Share on other sites

Dersom jeg bruker drillingen, har jeg enten en jakt vest med patronholdere i lommene. Da har jeg hagleskudd i høyre lomme, og rifle skudd i venstre lomme. Ellers har jeg patronholdere for belte med plass til 6 haglpatroner og 4 rifleskudd dersom det er for varmt til å bruke vesten. 

 

Dersom jeg tar kaliber 10'en har jeg en holder på kolben for 5 skudd

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har aldri merket noe til at patronbeltet gnagde eller kom i veien for sekken, og for meg er det en grei måte å bære patroner på f. eks. under rypejakt. Til posteringsjakt på ender under morgen- eller kveldstrekket er det suverent! Under jakt på rådyr med drilling har jeg også et belte med plass til 8 riflepatroner, synes det er en praktisk løsning for å ha all ammunisjon lett tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...