Jump to content
Ingelin

Hjelp til spørreundersøkelse vedr. friluftsliv

Recommended Posts

Hei!

Vet ikke om dette er rette plassen, men jeg leter etter folk til å svare på en kort spørreundersøkelse (ca. 10 min) angående friluftsliv som fritidsaktivitet til masteroppgaven min i psykologi.

Folk driver med friluftsliv av forskjellige grunner, de fleste gjør det fordi de synes det er fornøyelig. Vi er interessert i å finne ut nøyaktig hvorfor så mange synes det er fornøyelig og for å se om det også kan være andre grunner til at folk velger nøyaktig denne aktiviteten. Du kan hjelpe oss med dette ved å fortelle hvordan DU opplever friluftsliv.

Spørreundersøkelsen er for de over 18 år og er på engelsk (men skal være lett forståelig!)

Link: https://uitpsych.qualtrics.com/jfe/form/SV_bCqpn4sMnjeQDTT

Hilsen en forhåpningsfull (og litt desperat) masterstudent :)

• Like 1

Er der lov med litt kritikk?

Prøvde å gjennomføre men undersøkelsen ble etter vært helt meningsløs å svare på. Avsluttet midt i da jeg mistet helt tråden på hva jeg skulle svare på for noe.

prøv på norsk så kanskje det går lettere for denne undersøkelsen følte jeg bare ble å trykke på noe som ikke var relevant eller ikke stemte for aktiviteten.

lykke til videre.

• Like 1

Dette blir vel neppe kult å lese, men her kommer kritikk - runde 2.

Engelsken er for dårlig. Hvis jeg ignorerer det, så er fortsatt spørsmålene formulert for dårlig. Du må ta veilederen din i nakkeskinnet, og så må dere finne noen som har som jobb å lage spørreundersøkelser. 

Hilsen en som var med på å samle inn data fra en ganske stor spørreundersøkelse i forbindelse med en masteroppgave nå i sommer. 

Jeg er uenig i kritikken, og jeg kan ikke se at engelsken er dårlig heller, sånn kjapt iallefall. Eksempler? Undersøkelsen er litt utypisk formulert, men kanskje Ingelin er ute etter noe utypisk også?

K

Engelsken bærer et sterkt preg av at man tenker på norsk og oversetter til engelsk. 

Når jeg leste det gikk det opp for meg at jeg oversatte tilbake til norsk for å få med meg innholdet. 

Lurer litt på denne,jeg Leisure time gets me aroused and going. :P

• Like 1

Såså, ikke vær så kritisk når det gjelder språket. Husk hva Petter Solberg sa: "But but, it's not only-only"!

Jeg har ikke lest spørsmålene, men de er da vel OK? "Chair on me!".

Fleipemodus av: Hvis språket i denne undersøkelsen er så-som-så, er det dessverre bare en logisk følge av den anglifiseringen som har fått bre seg uhemmet på norske universiteter (skulle til å legge til " - og høyskoler", men disse er for lengst tvunget inn som en del av et "universitet" av noe slag). Dette språklige snobberiet, og nedvurderinga av ens eget språk, er minst like ille som latinen var på Holbergs tid.