Jump to content

The Vision Chassis til Sauer 200str


Aannerud

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Passe død denne tråden, men prøver likevel!

 

Noen som vet om: (SS-4901) spuhr Scope Mount Ø34 H35mm/1.378" 9MIL Sauer passer til kahles k525i med picatinny fortre/skjefte??

 

Tenkte jeg kunne ta bort picatinnyskinna hvis jeg kjøper ny kikkert..?

Edited by Premium2006
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Premium2006 said:

Passe død denne tråden, men prøver likevel!

 

Noen som vet om: (SS-4901) spuhr Scope Mount Ø34 H35mm/1.378" 9MIL Sauer passer til kahles k525i med picatinny fortre/skjefte??

 

Tenkte jeg kunne ta bort picatinnyskinna hvis jeg kjøper ny kikkert..?

For min del så var kinnstøtta ett klikk før høy på laveste setting med spuhrs 30mm str direktemonterte feste med 6mil. Mener å huske at 30 mm høyde pluss picatinny skinne som legger til minst 6mm var for lite for 56mm kikkert når jeg har picatinny forskjefte/overdel på og det var med 6mil. Om jeg var deg skulle jeg forsøkt å prøve før kjøp. 
Du burde klare deg med avstand til pipa med 34mm

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Premium2006 said:

Det er 56 objektiv på denne leica’n?

blir vel samme greiene med kahles 525. 
 

hvor mye klaring har dere? Vil det gå med en montasje som er 3-4 mm lavere? Og fortsatt få montere linsebeskyttere?

Ja, det er 56mm objektiv, og går fint med 3-4 mm lavere montasje, tviler på at Kahles har større utvendig diameter. Defender dekselet på bildet er ganske stort, kan kanskje bli litt trangt, men er jo andre deksler som er mindre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 6/7/2020 at 11:23 PM, Elgjaeger said:

Competition forend er også lengre. Her er begge, samme pipelengde på disse STRene.A0A33A1B-D860-4262-B9D4-CCD38A167047.jpeg.b4884ac75552c5da9ea0bb20b24a42a9.jpeg

Nå som du har hatt competition en stund, hva synes du om den? Ser den ikke på hjemmesiden deres.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Austergården said:

Nå som du har hatt competition en stund, hva synes du om den? Ser den ikke på hjemmesiden deres.

Jeg har ikke competition forend, men en spesiallaget forend i stål (underdelen). Denne veier vel 2 kg, dette for å få balansepunktet på rifla ca 5 cm foran barrikadestoppen. Noe av samme funksjon som å legge vekter til competition forend, men der er det jo justerbart og man har mer å spille på. Ville nok foretrukket competition siden den også er lengre og mulighet for mer vekt enn jeg har. Bakdelen er at den blir breiere når man legger vekter på utsiden.

 

its all about balance....

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Elgjaeger said:

Jeg har ikke competition forend, men en spesiallaget forend i stål (underdelen). Denne veier vel 2 kg, dette for å få balansepunktet på rifla ca 5 cm foran barrikadestoppen. Noe av samme funksjon som å legge vekter til competition forend, men der er det jo justerbart og man har mer å spille på. Ville nok foretrukket competition siden den også er lengre og mulighet for mer vekt enn jeg har. Bakdelen er at den blir breiere når man legger vekter på utsiden.

 

its all about balance....

Takk, balanse er grunnen til at jeg ser på competition framdelen. 
Hvem har laget din? 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, M67 said:

Putt på en demper, så kommer balansepunktet framover.

 

 

K

Bor i sverige og du får ikke demperlisens på sportskyttevåpen. 
Du kan kanskje bruke demper for jakt på målskyttevåpen, men jeg har ingen lyst til å bli pilotforsøk  for retslig prosess av de notorisk aktivistiske folka på polisen. 
 

Jeg ønsker også å ha total kontroll på balansepunktet slik kona har på sin impact i acc chassis. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Austergården said:

Bor i sverige og du får ikke demperlisens på sportskyttevåpen. 
Du kan kanskje bruke demper for jakt på målskyttevåpen, men jeg har ingen lyst til å bli pilotforsøk  for retslig prosess av de notorisk aktivistiske folka på polisen. 
 

Jeg ønsker også å ha total kontroll på balansepunktet slik kona har på sin impact i acc chassis. 

==> competition forend med vekter

Link to comment
Share on other sites

On 12/3/2020 at 5:19 PM, Elgjaeger said:

==> competition forend med vekter

Da kjøpte jeg en competition. Passer MDT sine eksterne vekter på denne eller er det bare deres egne som gjelder?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hansen spiralfluter, og med tanke på hvor mange spiralflutede, eller flutede sluttstykker det er der ute, så må noen flere også gjøre det. Lakkerte Vision-chassi er vel også så vanlig, at det gjøres, ja... Jeg vet folk har fått chassi levert ferdig lakkert fra Vision/Skytterlinken, så det kan bestilles der. Det samme gjelder flutet sluttstykke.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, M67 said:

Hansen spiralfluter, og med tanke på hvor mange spiralflutede, eller flutede sluttstykker det er der ute, så må noen flere også gjøre det. Lakkerte Vision-chassi er vel også så vanlig, at det gjøres, ja... Jeg vet folk har fått chassi levert ferdig lakkert fra Vision/Skytterlinken, så det kan bestilles der. Det samme gjelder flutet sluttstykke.

 

 

K

Hansen fluter kun egenproduserte sluttstykker. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Med grs tofot og atec prs3

Er ikke balansen helt vekk😁.

(blir jo laaangt)

 

har et ekstra arca adapter fra Salamander tactical(arca til spigott)byttet spigotten som fulgte med, til grs  da denne er lenger og passert grs tofoten så har man mulighet for å benytte 2 foten på arca railen også.

 

(spigot kom i posten i dag, då har ikke fått testet ennå)26003826-903F-4772-A399-22126AEF399D.jpeg.eaf2f7e572a21eb96f8133a504a37921.jpeg

 

men sikkert greit på bytte stramme skruen til noe med en lever når den ikke brukes hengende fra toprail.

Så det får bli neste prosjekt.

Man finner vel en  eller annen løsning.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ble akkurat stolt eier av en Sauer 200STR i vision chassis nå 🙌

 

Den har dog ikke foldekolbe. Er det bare å kjøpe foldemekanismen på skytterlinken og montere selv, eller må dette gjøres av en børsemaker?

 

Ser ut til at foldemekanismen på Skytterlinken bare er selve hengslen uten låse-mekanismen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...