Jump to content

Kammeret pils i Bergen og omegn


federal79

Recommended Posts

  • Replies 488
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Klart det er plass svehella! Jeg har skrevet deg opp på lista jeg. Og vi kan jo kjøre sammen eller hur?
Jepp, jeg har plass jeg. Jeg må finne en plass å overnatte også. Noen tips Lykke, du som er kjent.

 

Er kanskje mulig for ein plass til meg og? om de tar ein pitstopp på Stord. :wink:

Link to comment
Share on other sites

...Jeg må finne en plass å overnatte også. Noen tips Lykke, du som er kjent.

Jeg tar med sovepose og så ser vi hvor vi havner. Sikkert god plass på lokalet? jmonsen og co har sikkert en plan :D

Den er grei. Det blir alltids ei rå. Aircooled, MrMju, Lykke, Fossdal. MOB nummer er 95294143. Fossdal vi kan jo plukke deg opp i Jektevik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det kan bli knasmorro dette Nilsen, men lurer på ein ting Monsen. Blir opplegget på skytebanene ? Kva med å møte tidligere på dagen, og kanskje ha ein liten skyteseanse med rifle / hagle ?? Kammer konkurranse ? Er det stemning for noko sånt ?

Er det mulig å få ordna med skytebane etc ?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det hadde iallefall vært morro med ein "uformell" konkurranse, heldigvis er vel ikkje me her inne representert av et folkeslag som er verken jegere eller konkurranse mennesker... :mrgreen:

 

Men eg er i allefall med på et opplegg. Det som eg syntes hadde vært morro, hadde vært ein slags jegersti/jaktfelt skyting, med f.eks både hagle, og figurer på forskjellig avstand med rifle.

 

Du Monsen er ein hund på BR50, så kanskje ein kunne tatt ein liten "uformell" runde der også ??

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne altids ha tatt med meg lavvoen, der er sengeplass til et par stk i den. Det hadde vært knall med bål, pils og skrøner langt inni natten...

 

 

tror du skal glemme lavvo.

I så fall, må du ta med slegge og solide jern. Er asfaltjungel rundt klubblokale.

 

Kan nok ligge en del over innendørs om en har medbrakt feltseng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt ut en liten foreløpig plan. Siden det kommer folk fra alle bauger og kanter nå, har jeg tenkt samme tanke som mauseren fra voss har.

Vi tropper opp på kismul relativt tidlig lørdag 21.02. Skyter litt konkuranse, fun-shoot det som måtte passe folket. Jeg ser også for meg en liten "brunch" uti skauen på kismul med bål, koke kaffi, gjerne noen grillete pølser, eller slike sprø stekte hjorte testikler varmet på åpent bål. :lol:

 

Kom gjerne med bedre forslag de som har. :wink:

Det er helt utrolig hva vi bergensere kan klare å tromle til.

Link to comment
Share on other sites

Det høyrdes flott ut Federal79. For min del så kunne eg godt tenkt meg å stille opp i ca 11.00 til 12.00 tida, så kunne ha prøvd litt skyting, og den brunchen, hørtes råååbra ut.. :)

 

Men kva med følgende, for å drite i vanlige skyteregler, så blir det et slags kammer skyting :

 

- 10 skudd på leirduer, i forskjellige posisjoner ( hvis ikkje ein har kasteanlegg, så kan ein bruke håndkaster, eg har 1 stk )

- 5 x 3 skudd med rifle på figurer på forskjellig avstand, og varierte figurer.

- 5 skudd rifle på BR skive, 100-300 meter alt etter kva bane det er. Skyting blir med anlegg ( evnt om ein kan ha med frontrest/bakrest til skytebenk )

- 5 skudd BR50 med anlegg, som ovenfor.

 

Denne lista er kun forslag, men ein kan bruke 2-3 av dei, dersom det blir for mykje tid med det.

 

Og så blir det ein saftig Brunch med ditto knask, hjorteballer på spyd, innbakt smalahovepizza og ikkje minst oppvarma heimebrygg i svartkjel.... :mrgreen::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jaktlykke, eg er heller langt frå stabil, når det gjeld hagle skyting, så det der går fint. Alle får prøve, så får heller kasteren være litt snill med duene....

 

Eg gledar meg iallefall, har verkjeleg tru på at det blir ein flott dag, og aften med... :)

 

Skal prøve å ta med et par kg med hjortepølser, sånn at me får ein "lett" brunch... :mrgreen:

 

Solheimen, hadde vørt innmari artig å teste langbuen din.. :shock::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Juhu - dette blir gøy!

 

Jeg ser for meg at det blir noen skyteaktiviteter for de som vil fra 12.00 og utover dagen. Gjerne konkurranser av ymse slag (som allerede foreslått av Mauser68). Litt bålkos og noe å bite før man samles på lokalet i 19.00 tiden til en bedre middag, godt å drikke, utveksling av de obligatoriske røverhistoriene osv. osv.

 

 

Og sånn holder vi på til vi enten

a) sovner

b) ikke gidder mer

c) blir etterlyst av familien

 

NB - viktig:

Noen må ta seg av skytearrangementet

Noen må ta seg av maten

Noen må rydde etterpå

 

Hallo? Hvor er du Noen? 8)

 

Jeg kan godt fikse litt med matvarene sammen med Edge, Mauser68 osv.

Link to comment
Share on other sites

 

Solheimen, hadde vørt innmari artig å teste langbuen din.. :shock::mrgreen:

 

Selfølgelig, skal lade opp litt til dagen :wink:

 

Lykke: Jeg kan brukes til alt, helt til jeg har skjært fingrene av meg (igjen) :oops:

Vi må også vite hvem tar med kjøtt og hvor mye. unødvendig med for mye, kjedlig med for lite!

Link to comment
Share on other sites

Eg kan også være med å kokkelere litt, og alle, eller iallefall dei fleste, bør være med å rydde opp. Skytearrangementet, er vel kanskje best at dei lokale får styre med, iallefall planlegging også får me alle ta i et tak, når det skal tilrettelegges.

 

Kan ein eller annen lage ei liste med påmeldte, kanskje Federal79 kan poste det i første innlegget, så alle kan sjå kven som er påmeldt ? Me må¨ta eit overblikk over lista, for å planlegge mat osv.

 

Eg må finne meg ein eller ann plass, der eg kan få snorke litt i fred et par timer utpå natta... Så hvis nokon har et par kvadratmeter ledig, så er eg veldig takknemlig for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...