Jump to content

Kammeret pils i Bergen og omegn


federal79

Recommended Posts

  • Replies 488
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Puh, det var ein hard kjøretur heim igjen i dag. Merkelig nok, så blei vegen smalere og smalere etter kvar som mørket seig på. Og eg blei trøtt som f... og måtte trekke litt fersk luft på vegen, for å holde augene oppe... :oops:

 

Men det var verdt det, det var ei fantastisk kveld, fantastisk artig skyteøvelse, god mat, god drikke, og fantastisk stemning.

 

Så takk til alle som arrangerte dette treffet, treffet er takka være mange timar med innsats frå ein flott dugnads gjeng.

 

Og takk til Kjøtt, Per-S, Jmonsen, Federalt79, Edge og Solheimen, for fantastiske bidrag til ammo samlinga mi. :mrgreen:

 

Skal legge ut litt bilder eg også, men eg har så treigt nett i kveld, kjerringa laster bilder til FotoKnutsen, så dette kjem litt seinare..

Link to comment
Share on other sites

Skal legge ut litt bilder eg også, men eg har så treigt nett i kveld, kjerringa laster bilder til FotoKnutsen, så dette kjem litt seinare..

 

Er ikkje det feil prioritering med tanke på oss som ikkje hadde moglegheit til å vere der?

Fotoknudsen har ikkje vondt av å vente. Det kan vere verre for mange av oss andre :lol: .

 

Bra at de har hatt det moro i byn. Og for oss som sat heime av forskjellige grunnar får me sei at til neste år då er me der og!

Link to comment
Share on other sites

Takk for laget folkens!

Endelig hemmat etter nesten en hel dags reise. Men pytt, det var verdt det!

Jeg greide faktisk å holde meg nogenlunde sivilisert mesteparten av kvelden, til en forandring. Og jeg angrer IKKE på at jeg kostet på meg hotellrom. :mrgreen:

 

Ooooops!!

Glemte å berømme maten, som var svinegod!! Godt jobba folkens!

Artig å treffe gamle og nye venner fra vest. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, eg sa eg skulle poste bilder, så her er eit knippe med bilder : :mrgreen:

 

Kammertreff, kan være ganske skremmande for folk i frå øyane sørafor, ikkje sant MrMju ?

KPB1.jpg

 

Til og med barske mænn fra Hadelænn synst det....

KPB2.jpg

 

Men frykten gjekk fort over til kos og morro. Det var ikkje vanskeleg å få komme "inn i varmen"

KPB3.jpg

 

Folk, som ikkje hadde treft kverandre før, utenom via ein skjerm og tastatur mellom seg, helste på kverandre og praten gjekk livlig rundt i lokalet.

KPB4.jpg

 

Til og med nyoperte Jerognal, som trua med å ikkje stille opp, møtte opp, og var like blid, sjølv om krykkene ikkje var langt unna. Det er sporty gjort. :)

KPB5.jpg

 

Og nye bekjentskaper, er alltid moro. Solheimen helsar på folka inni frå Ulvik fjorden.

KPB6.jpg

 

Endbil, Strihåra ( jaggu var han det !! :mrgreen: ) og Svehella..

KPB7.jpg

 

Her er bilder av maten, nyydelig var den, rett å slett mat for ein kammerherre/dame.

KPB8.jpg

 

KPB9.jpg

 

BigBore og Jaktlykke i koseleg diskusjon

KPB10.jpg

 

Fagfolket diskuterer patroner, og tilskuerene lytter gjerne standhaftig

KPB11.jpg

 

Utpå natta, så serverte eg litt nattmat i beste Vossatradisjoner. Det var godt dette ikkje var ein åteplass, det hadde blitt ein enorm avskyting denne natta!! :mrgreen:

KPB12.jpg

 

Jaktlykke får eit stalltips, hjå bukken..

KPB13.jpg

 

Solheimen får instruksjoner etter hjortens stalltips... Det blir garantert bukkefall til høsten... :mrgreen:

KPB14.jpg

 

Monsen sørga for at alle kunne holde seg orientert på Kammeret, og la også ut ein patron quis og litt bilder

KPB15.jpg

 

Og igjen tusen takk for kvelden og takk for alle nye bekjentskaper. Det er utrulig kjekt å møta so masse blide og kjekke folk, med samenfallande interesser. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da er her en kort sumering av Bergens skytingen.

Jaktfelt.

Bigbore 142.

Per-S 138.

Jmonsen 137.

Sølvpilen 125.

GamelFed 95.

Mr mju 92.

Ungjeger 91.

 

Elg Press skyting

Er skyting mot Elg blink Poengskive er skjult på baksiden.

Bigbore 39

Per-S 31

Jmonsen 28

Jrognald 28

Solvpilen 26

Hipower 23

Ungjeger 20

 

Hurtiskyting.

Ligende mot Hjort.

Sittende mot Elg

Stående mot Bøfel.

Treffområdet på alle blinker er skjult på bakside 5 skudd mot hvert mål. Hvert treff gir 1 p 20 sek skyte tid. Mer forbruk av tid gir 1 p minus for hvert sek. Spart tid gir pluss poeng.

Sølvpilen 45

Per-S 45

Ungjeger 35

BigBore 34

Mauser68 33

Hipower 32

Jrognal 29

 

Sammenlagt.

Bigbore 24

Per-S 21

Søvpilen 17

Jmonsen 10

Ungjeger 7

Jrognald 5

Hipower 4

Mauser68 3

GamlefFed 3

Mr Mju 2

Link to comment
Share on other sites

Takker alle for kjempehyggelig kveld, selv om hofta tvang meg i seng i 1-tiden.

Spesielt takk til kokkene, og de som reiste lang vei for å ha det hyggelig med oss. Kjekt å se at vi har lurt noen tilbake over fjella! :D

Takk til søringene Jaktlykke, Mr Mju og Svehella som reiste nordover. Og en spesiell hilsen til Ungjeger og "dama". Ikke mange som ofrer 18-års dagen med en haug gamle skrot-jern! :mrgreen:

 

NB! Neste år skal jeg klare å sitte å skyte også, og da blir det kamp på kniven (boksatavelig talt). :mrgreen:

 

Dette ble litt som første SF, mange nye ansikter å bli kjent med, og som Mauser 68 sa, det blir alltid en overraskelse. :lol:

 

Dette gjentar vi, og forhåpentligvis byr vi på en skikkelig skytebane da....

Link to comment
Share on other sites

Takker for laget, det var skikkelig artig kveld.

 

Takker for at eg fikk være med å lage mat til så mange kjekke folk, og takker for all donasjon av kjøtt i Kammerhjortegryten alla Bergen.

 

Takker Federal 79 for godt sammarbeid i forberedelsen av matlagingen (og oppkuttingen av alle grønnsakene (Oppnevt til Kammerkjøkkenkutter von Grønnsak av første klasse)).

Takk til stakkars Gular som var førset mann i lokalet, og ble "sporestreks" kommadert av undertegnede til akutt kjøkkentjeneste. Mannen gjorde en kjempe jobb av steking av hjoret kjøtt(svidde bunn av pannen min så de suste etter :lol: ), og er utnevt til KammerHjoregryteOverRører med lang stokk av 3(øverste) Klasse.

Sjelden har en mann rørt så mye, i en så stor gryte, for så mange, med en så lang stokk.

Mannen var DYKTIG.

 

Takker Mauser 68 for kjempegod pølse, og mue godt hjemmelaget medbrakt på flaske. "Sleggesaften" var det virkelig klasse over.

Sammen med gode samksprøver av Whisky fra Steelhead og Hipower (+ annet medbrakt smaksutstyr), merket eg ikke at sikringen til kokeplaten var gått (ikke min sikring(selv om den var noe overbelastet)) når eg skulle lage dessert Kammerskogsberkomplott med vanilje, Whisky og honning (var forsikting med honningen :wink: )

Fikk heldigvis hjelp av Bigbore til å få ny sikring(til kokeplate).

 

Takker som sagt alle deltakerene for en hyggelig kveld.

 

Dette må vi gjøre til tradisjon.

 

NB! Det beste med hele kvelden, var å få en klem av jaktlykke :D

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

 

... men jeg tenkte kanskje at jeg kunne lage en egen tråd med tittel "...Hiawhata`s flettede hjørne" 8) (...tog du` an solheimen)

 

Ja ikke sant :wink: Flott for oss med flette-fetich :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

federal79

Og en femmer i hånda......? :wink:

:lol:

 

 

John

:mrgreen:

 

Når sant skal sies, så våknet jeg med nesten 4000.- i lommen... :shock:

 

Fra spøk til revolver. Jeg har gjort opp regnskapet. Faktisk så sitter jeg igjen med ett overskudd på 600.-

Gjett hvor de pengene er tiltenkt??

 

1: mitt eget jaktfond

2: drift av kammeret

3: Investere hardt i Mauser68 sin sleggesaft

 

 

sålenge ingen har mot forestillninger til det da....

Link to comment
Share on other sites

He, he, sleggesaft/pølser er ein fin ting Federal79/Gullars, men eg har desverre ikkje meir for salg.... :mrgreen:

 

Kjerringa har satt ned foten.. ( kor blei det av den forbanna revesaksa forresten, hmm der ligger den, rett under godstolen, kv a pokker... :oops: ) :twisted:

 

Så du må nok finne ei glup invistering Federal79, og du er ein smart mann har eg sett. :D

 

Crazy-John, eg har allerede klaga inn brygget for den lokale bryggeriforeningen her.. Det blei sagt minst 2 slagsmål på literen når eg kjøpte det, og etter rundt 2 liter av det ølet, så skjedde det fortsatt ingenting.. Merkelige greier.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

Crazy-John, eg har allerede klaga inn brygget for den lokale bryggeriforeningen her.. Det blei sagt minst 2 slagsmål på literen når eg kjøpte det, og etter rundt 2 liter av det ølet, så skjedde det fortsatt ingenting.. Merkelige greier.. :mrgreen:

 

Bare du ikke ender opp som han "kompisen" min på voss, som hadde et uhell med en toyota-jekk.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

He, he, Federal79, det er fort gjort utpå bygdene, på svarte natta.. :mrgreen:

 

Takk for sist forresten.. Kroppen begynner så smått og venne seg til, det edruelige livet igjen. Men det går et par dagar etter ei sånn rotbløyte som det der.. Var vel i grunn værst med den sofaen eg overnatta på. Den bør BJF skifte ut, og makulere straks.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...