Jump to content

Kammeret pils i Bergen og omegn


federal79

Recommended Posts

  • Replies 488
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tar med et par kg. Og siden whisky er for menn og cognac for frosker - hva med oss feminine bertene da? Skal vi ikke få noe vi da? (Vi er jo hele to stykker så det blir myyyye å skjenke på).

 

:mrgreen:

 

Så lenge du skyter og jakter har det ingen betydning,

dessuten var de snakk om franskmenn,

ikke en slik vakker kvinne som DEG :wink:

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Klarer du Streken og Jerognal 2 kg kvar, så er me i 10 kg ? Då slepp eg å ta med det, sidan eg tar med litt andre ting, eg har ikkje så fordømt masse hjort igjen i fryseren desverre.

 

Eg tar med et par leiver med hjortepølse, som me kan ete som snacks utpå kvelden ( som om eg trur at ein blir svolten igjen igjen, etter Madmax si hjortegryte... :) )

 

Ellers så tar eg med meg også ein test av svinepølsa, og litt heimebrygga øl ( desverre ikkje mitt eige ). :)

 

Eplevinen er fortsatt ikkje klarna, så den lar eg være igjen, hvis ikkje nokon har et utsøkt ønske om å bli raskt dritfull og skite i buksene, i så fall tar eg gjerne med.. :twisted:

 

Og eg sa eg kunne ordne med plastbestikk, glass og tallerker, servietter osv, er dette av interesse, så må eg ha beskjed til Torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Her er det mye bra initiativ, nesten fælt å lese når man selv har det litt for travelt! Jeg har ikke noe kjøtt, dessverre. Men jerognal, om nødvendig skal jeg nok klare å hente+steke noe kjøtt på fredag.

 

Cider kan jeg se etter, det er i så fall ikke årets produksjon men minst 5 år gammel og ganske fyldig og søt. Noen som vil ha det til desserten? Håper jeg har nok til 30... Kommer fra en gammel sort eple - treet vokste opp i ballastjord fra en seilskute :-)

Link to comment
Share on other sites

Påmeldte

1 jaktlykke

2 jerognal

3 jmonsen

4 solheimen

5 Gullars

6 topptur

7 federal79

8 gamlefederalen

9 Clakz

10 MrMju

11 Per-S

12 en Ledig plass.

13 kfor

14 MADMANS

15 svehella

16 Fossdal

17 Mailman

18 Edge

19 en Ledig plass.

20 BigBore

21 Mauser68

22 endbil

23 HighPower

24 Tord

25 Finnbear30-06

26 ungjeger14

27 Steelhead

28 Streken

29 Buster

30 Strihåra

 

OG DA ER VI PÅ 30 STREKEN

 

 

På vent

31

32 Skautussa

33 hansen deluxe

34 Bugten

35 lozine

36 sølvpilen

 

 

Oppdatert 1602.2009

 

En liten påminelse.

Slik er listen.

Er det noen som ikke kommer så meld fra, der er trøkk på ventelisten.

Ca 25 plasser i lokalet er fult :D - 30 er overfult :( .

 

NB NB Listen er korigert,

Link to comment
Share on other sites

mange som kan stille med kjøtt ser jeg, ingen som melder seg frivillig med antall kilogram. er det slik å forstå at jeg kan velge fritt fra øverste hylle. :lol:

fredags kvelden ofrer jeg galant til hente, bringe, brune, salte og peppre kjøtt. få en adresse å hente på.... (innen rimelighetens grenser da.) kom igjen folkens.

gi meg antall kilo DU vil offre til et godt lag.

Link to comment
Share on other sites

Streken har noen kilo liggende i fryseren min som jeg kan ta med.

Men noe er skutt med alt for grovt kaliber! og det andre med noen pinglekuler skutt fra en Blaser :shock: hadde det vært en ide å ta en blindtest? Forskjellige gryter, der vi tester Blaserkjøtt, grovkaliber-kjøtt og 6,5x55 kjøtt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

svehella, MrMju, magne(e)um, jaktlykke, Fossdal, Aircooled - var det flere enn oss som snakket om samkjøring til Bergen?

Aircooled leser jeg er ramla ut siden han skal sitte i et fat i Milano og glo i helgen (makan!) - jeg skal suse litt rundt og plukke opp hundeull mm så mulig jeg må kjøre selv...

 

Kan dere menge dere sammen sånn at vi kan avklare dette med kjøring?

Link to comment
Share on other sites

Ang. banen søk på "olderleitet-kismul".

 

Jeg vurderer sterkt å gi plassen min til noen andre. Var sterkt optimistisk etter op., men det har vært litt status qou ang. framdrift. Er på smertestillende og har smått med krefter. Bedre noen andre som ønsker plassen kan få den.

 

Tilbud om kjøtt står ved lag..

Link to comment
Share on other sites

Greit da velger vi kjøttet til streken, og Jerognal. ca 2 kilo fra hver av dem. Om andre fortsatt ønsker å bidra er de hjertlig velkommen til det.

Forstår det slik at streken bruner og danderer kjøtte selv. Jeg ringer deg i løpet av morgendagen jerognal og avtaler avhenting.

 

Ps jerognal, tror ikke vi avfeier deg helt ennå. ser ut som det blir skyting annet sted. Kommer info fra skytter-gruppen om dette.

Link to comment
Share on other sites

Da må vi dessverre informere om at vi flytter skytingen inn i fjellet... :(:(

 

Baneforhold og værmelding setter en stopper for Kismul.. Vi lager flere forskjellige skytinger inne med 22lr. Det vil være mulig å låne våpen. Tid, sted og program kommer...

Vi syntes også at alle bør ta med andre typer våpen slik at vi kan lage et "klå på andre sine våpen" hjørne.

Link to comment
Share on other sites

Og er det noen som har rare patroner å gi vekk til våre skrot nisser :oops: .

Så kan de få eget bytte bord :mrgreen: .

 

Kan ikkje sei eg akkurat er ueinig i den uttalelsen der, host, kremt.... :mrgreen:

 

Tar med meg iallefall gamle Brno`en i .22 LR. Rekner med at Buster også har ein viss forkjærligheit for Mausere, så eg tar mulig med den også. Den er ikkje den finaste ombygde Mauseren eg har sett, men eg er fornøyd, det er det viktigaste. Veit ikkje korleis det er med innebane og .17 HMR, men kan også ta med denne, hvis nokon vil kikke på den iallefall.

 

Korleis er det med muligheit for innlåsing av våpen Monsen ?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer dette:

 

De som har lovet å stille med ferdig brunet kjøtt er som følger:

 

Jaktlykke 2kg

MadMans 2kg

Steelhead 2kg

Streken 2kg

Jerognal 2kg. jeg skal hente og brune det.

 

Da har vi nådd den magiske grensen på 10 kg. Men om flere har et ønske om å gi kjøtt, er dere hjertlig velkommen til det.

Link to comment
Share on other sites

Vi regner med at den enkelte tar med det som en ønsker å konsumere av drikke.

Slik kroppen min har oppført seg i de siste ukene tror jeg at Cosylan er det mest fornuftige for min del.

 

Men litt rødt til maten kan jeg jo unne meg.

 

Her burde du gå for en Bergen Brystbalsam,

ellers skal du få noe antibakteriell skotsk vidundermidel som er lagt på eikefat i 12 år :shock: av meg på lørdag :D:D:D

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Vi regner med at den enkelte tar med det som en ønsker å konsumere av drikke.

Slik kroppen min har oppført seg i de siste ukene tror jeg at Cosylan er det mest fornuftige for min del.

 

Men litt rødt til maten kan jeg jo unne meg.

 

Her burde du gå for en Bergen Brystbalsam,

ellers skal du få noe antibakteriell skotsk vidundermidel som er lagt på eikefat i 12 år :shock: av meg på lørdag :D:D:D

 

MADMADS

 

Og hvis ikke den rensker godt nok opp, så har jeg med noe som har ligget 10 år på små tønner på en liten øy utenfor vestkysten av Skottland, effekten bør bli noe slikt:

:oops: -> :mrgreen:

 

/HPJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...