Jump to content

Mobbing av jegere


Bartemannen

Recommended Posts

Min sønn viste meg i dag et bilde av en meget stolt klassekamerat på 17 år som hadde felt sin første villrein.

 

Han poserte stolt ovenfor venner på Facebook poserende i nydelig fjell landskap med sin simle.

 

Gikk nøyaktig 2 kommentarer for det veltet med eder og galle: "dyremishandling" etc. Ikke bare ungdom, voksne også.

 

Hva pokker går av folk? Tragisk at en stolt ung jeger med sitt første storvilt skal bli mobbet av uvitne tullinger. Fikk helt vondt av gutten.

Link to comment
Share on other sites

20% av menneskeheten er anti-sosiale personligheter i varierende grad.

 

De fleste har ett sosialt ansikt som skjuler elendigheten bak masken men på Internett

så vil det sosiale ansiktet falle av for en del.

(Ve den kvinne som gifter seg med en drittsekk fordi hun aldri lærte)

 

Det er en grunn til at jeg har aktivert min konto på Fjasboka men aldri tatt den i bruk.

Da er det ingen som kan ta i bruk mitt navn. (Og hvis de allikvel gjør det så er det bare å klage med bevis for at akkurat det navnet er det bare jeg som har :-)

Jeg kan emulere psykopat (12 utav 12) og hvis jeg ikke klarer å gi dem ett sosialt ansikt og litt

folkeskikk så knuser jeg dem mentalt.

(Japanere snakker om å tape ansikt)

 

Det er en del ting man ikke lærer på vanlige skoler.

Herunder om drittsekker og grunnleggende økonomi (Austrian Economics).

(Det passer ikke inn her - Dette er ingen god sak for oss :-)

 

Da er man avhengig av at man får lære av foreldre/venner/familie eller på den harde måten.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jøss, åssen folk er det dere omgås? Jeg får bare interesserte og positive tilbakemeldinger, og midt i kaffe latte-gryta. Folk er nysgjerrige, men positive. Klart det finnes idioter, men de spiser stort sett kjøtt, så de må jo fort gi seg. Vegetarianerene jeg har møtt har vært mye mer positive til jakt enn husdyrhold.

Link to comment
Share on other sites

Gikk nøyaktig 2 kommentarer for det veltet med eder og galle: "dyremishandling" etc. Ikke bare ungdom, voksne også.

 

Jeg kan forstå at ungdom ikke tenker seg så godt om før de poster kommentarer på nett, men voksne folk burde da virkelig ha litt vett mellom øra...

 

"Noen" burde kanskje fått seg en liten omvisning på det lokale slakteriet eller lignende, så tenker jeg at de ikke hever så mange øyenbryn neste gang denne 17 åringen feller noe vilt.

 

Jaja, jeg håper bare at disse "voksne" ikke er foreldre.. :roll:

 

Støtter forøvrig forrige taler. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

ALT bør ikke deles på facebook, men at en fersk jeger som er stolt over å ha felt et flott dyr deler det på nett ser jeg ingenting galt i. Selvsagt bør jaktbilder som deles være "spiselige" for folk flest, og ikke av en jeger som står triumferende og tråkker på et dyr som ser ut som det er avlivet med sprengstoff, men et vanlig, ryddig bilde må de få lov til å dele. Det får da være måte på! Jeg er mot at jegere skal gjemme hobbyen og livsstilen sin for å ikke "såre" andre i samfunnet. Jeg ser ikke at det tas mye hensyn når det kommer til å dele religiøse og politiske standpunkt, så hvorfor skulle det ikke være greit at folk har forskjellige oppfatninger rundt jakt? Folk får slutte å være så hårsåre. Flott med en ung jeger som lykkes. All støtte til han som deler sin jaktglede!

Link to comment
Share on other sites

Det er slik samfunnet har blitt. En gjeng med pyser som snaut hadde klart seg mer enn en formiddag i skogen før abstinensen for facebook, "kaffe" med melk og sukker, å prate om følelser og annet vås hadde tatt overhånd.

 

Legger slike folk i samme bås som de som ble helt hysteriske av at de gav en dau zebra til tigerne.

 

Hva pokker tror folk at tigere spiser? Gulerøtter?

Link to comment
Share on other sites

Legg ut bildene.

Jo flere "trofebilder" som blir lagt ut jo sterkere blir vi.

Man må prøve å stå i mot "Grunerløkka mafian" så godt man kan.

Ser man noen som blir mobbet, møt mobberne med facts, server fakta til folket :D

 

MVh.

Griffon

 

NB: Det finnes faktisk en egen side på FB "show your trofes on fb".(eller noe slik, motside til vegisene)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke dette med hetsing på Facebook. Facebook fungerer som en storstue for de som jeg kjenner . Og jeg bestemmer selv hvem jeg inviterer inn i denne stuen. Jeg har ingen Facebook venner som jeg ikke kjenner , men så har jeg ikke flere tusen heller. Mindre enn 200. Det har vært ett par der jeg , enten ikke har likt postene deres , eller ikke likt kommentar fra dem , og da her jeg bare stille og rolig uten noe drama fjernet dem fra vennelisten. Det er min stue....

Link to comment
Share on other sites

Facebook er yngleplass for idioter, dimlinger, tullinger, rasshøl og annet annenrangs pakk!!!

 

Jeg har en åte som noen hunder hadde spist av, blitt dårlige i magen av og eierne skrev om dette i harnisk på facebook.

Det som dog ikke kom frem var at hundene var løse etter at båndtvangen er trådd i kraft, samt at åta var legitim på alle mulige måter.

 

Neida, jeg ble beskyldt for å forgifte hunder med vilje. Jeg ble beskyldt for å ha forvoldt fugledød i bibelsk skala. Jeg ble og beskyldt for å ha flere giftåter rundt om.

 

Det morsomme er at etter at jeg tok telefonisk kontakt og forklarte realitetene forsvant innlegget og jeg har ikke hørt noe siden.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det jo blitt en mye større "trend" å legge ut både bilder og videosnutter (Youtube) av både dyr man har felt og jaktsituasjoner! Alt har jo blitt så mye enklere med alle sosiale medier.

Men man får selv bruke hue når det kommer til hvor man legger slikt ut om man er redd for negative komentarer!

Motstandere av jakt og mye annet har det alltid vært og har personlig blitt hetset pga dette. (Før FB, Twitter o.l.)

Usaklige idioter har eksistert i alle år og de forsvinner neppe i fremtiden heller!

Hvor mye man stikker hue ut til hogg fra disse avgjør man vel egentlig selv ved å velge hvor og om slike bilder blir lagt ut! Og på FB hvem man har som venn der :)

(Ett veldig godt eksempel på at ting kan ta av i uante dimensjoner er vel minkjaktfilmen som ble lagt ut på Youtube. Ett utmerket eksempel på hva man ikke legger offentlig ut på nettet)

Link to comment
Share on other sites

Facebook er yngleplass for idioter, dimlinger, tullinger, rasshøl og annet annenrangs pakk!!!

I "gamledager" brukte jeg Outlook Express og diskusjonsgrupper kom som et tilvalg der. Det var akkurat som du skriver - allerede da - så noen forbedring kan jeg ikke forestille meg er på vei.

Den danske dikteren Piet Hein er tillagt følgende sitat: "Man sier at mennesket er godt på bunnen. Hvorfor er det så ikke dét?"

Link to comment
Share on other sites

Facebook er yngleplass for idioter, dimlinger, tullinger, rasshøl og annet annenrangs pakk!!!

Nemlig.

Arbeidsgivere, saksbehandlere og alt annet som har innvirkning på en person ser alt om deg på fb, noe som kan gi negative følger.

 

Profesjonelle personer bruker ikke fb, de benytter seg av den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Man velger vel selv hvem man har som venn på FB og hva utenforstående få se av profilen man har!

Så ut i fra det så får man avgjøre hva man legger ut på egen vegg :smile:

Har man sjef/arbeidskollegar som venn på FB så bør man kansje revurdere å legge ut bilder av sol og kald pils i hytteveggen om man har tatt seg en 3 dagers sykemelding :lol:

Link to comment
Share on other sites

Facebook er yngleplass for idioter, dimlinger, tullinger, rasshøl og annet annenrangs pakk!!!

 

 

Jeg ser ikke bort fra at dette kan stemme, men ingen av mine " venner " kommer i denne kategorien. Og skulle det vise seg at noen av dem viste slike tendense ville de bli fjernet fra listen min. Jeg kan bare ikke skjønne at dette skal være noe problem...

Link to comment
Share on other sites

Saksbehandleren hos kommunale plan og utbyggingsetaten kan jo være en ihugga dyrevenn. Kanskje risikerer "noen" med jaktbilder avslag på hytta si, når det snikes innom FB. Forvaltning er som kjent basert på en god smule synsing og forskjellsbehandling.

Link to comment
Share on other sites

Det vil alltids komme reaksjoner er mine erfaringer. Det handler i stor grad om å dandere dyret så fint man får det til på stedet. Vask vekk blod / legg dyret slik at sår slik at minst mulig blod kommer til syne, om dyret kan ha en stresset positur (langstrekt hals, utbulende øyne, bein som peker i øst og vest) kan det være smart om mulig å legge det til at det ser ut til å ha en mer naturlig hvilende positur, vent med å vomme ut dyret før alle bildene er tatt, evt rigg opp ny photoshoot om man har vært å rotet i vomma (og har tid og ork for det). Dette er nå mine regler jeg har erfart etter jeg har publisert noen av mine bilder, men selvfølgelig om du har lyst å legge ut bilder av noe som ser ut til å ha møtt en blender og er ferdig til å gå i lapskausblandingen er det ingenting som stopper deg, men forvent reaksjoner.

Link to comment
Share on other sites

Hvis en har mage til å skyte et dyr bør en ha mage til å høre at noen er uenige i det.

Har en tilbragt litt tid i skauen bør en også ha fått nok ballast til å skjønne at denne Disney-fantasien en del lever i er tøv og dermed ta kritikken for det den er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Quotes About Criticism:

 

“The motive behind criticism often determines its validity. Those who care criticize where necessary. Those who envy criticize the moment they think that they have found a weak spot.”

― Criss Jami, Killosophy

 

:!:

 

“To avoid criticism say nothing, do nothing, be nothing.”

― Aristotle

 

:!:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ønske man ikke brukte og undergraver begrepet mobbing i slike sammenhenger. Mobbing er noe helt annet en dette. Når det er sagt så er det trist at det blir slik for en ung jeger.

 

Hetsing er nok et mer dekkende begrep. De som driver med hetsingen mot jegere er jaktrasister. Hetsing mot jakt er jaktrasisme.

Overhørte en samtale der begrepet kjøttrasist ble brukt om folks som spiste kjøttprodukter - så herved er begrepene jaktrasist/jaktrasisme lansert til fri bruk.

Link to comment
Share on other sites

Mtp at de fleste våpeneiere i Norge heldigvis har den mentale sperra mot å bruke de mot folk så vil jeg påstå at ganske mange tør :winke1:

 

litt annerledes i amrikka: :D

"An armed society is a polite society"

(R.Heinlein)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...