Jump to content

Auksjon jakt og friluft


Target

Recommended Posts

J&F har som kjent en større nettauksjon på gang, og jeg har seff noen bud inne. Jeg klarer imidlertid ikke å kvitte meg med tanken på at jeg byr mot butikken og ikke kun andre kunder. Har vi som byr noen kontroll på at vi ikke byr mot butikkansatte som driver opp prisen?

 

Ved kjøp av fast eiendom kan man kreve å se budrunden, men det er jo ikke mulig ved nettauksjoner.

 

Er vel en viss fare for at det ikke går 100% riktig for seg

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel å legge inn et bud der du syns er et godt kjøp. Fasit er vel enda ikke kommet på hva det ender på. Og sist jeg var innom var det mange bra priser enda. Og noen som ikke var særlig rabbatert lenger egentlig. Å kreve å vite budgivere på noe som koster mindre enn en tank diesel er vel i overkant. :mrgreen: Kjenner alt for mange som er hekta på internettaukjsoner til å mistenke J&f for fiksing... :|

Link to comment
Share on other sites

Jeg handler ikke hos J&f med mindre jeg finner det billigere et annet sted, og spør om de kan match pris. Fått ja til nå. De ligger litt høyt ifht andre. De fleste tilbud de kjører, finner jeg hos andre til samme pris, eller billigere. Da har konkurrenten det som fast pris som regel.

Link to comment
Share on other sites

anbefaler det ikke, jeg har handlet der og følte meg godt "lurt" da jeg kjøpte et kikkertsikte der, ikke noe gale med sikte , men veileden priser som nevnt i auksjonen er bare svada, så sjekk priser rundtom før du legger inn bud!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel å legge inn et bud der du syns er et godt kjøp. Fasit er vel enda ikke kommet på hva det ender på. Og sist jeg var innom var det mange bra priser enda. Og noen som ikke var særlig rabbatert lenger egentlig. Å kreve å vite budgivere på noe som koster mindre enn en tank diesel er vel i overkant. :mrgreen: Kjenner alt for mange som er hekta på internettaukjsoner til å mistenke J&f for fiksing... :|

 

Nå virker det som om du betaler fryktelig mye for dieselen der du fyller :D Det er jo mange objekter som koster godt over 20 000 kr i denne auksjonen. Den ene riflekomboen er godt over 30 000 kr og da er det ikke dieseltanknivå på summene.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hvordan enkelte bare må sutre å klage, liker dere ikke auksjonen så er det fritt frem til og ikke delta.

 

Regner med Ruger 1 også skjønner at det koster penger å drifte forum, da er gjerne reklameinntekter velkommene, uten at jeg har kjennskap til hvordan kammeret finansieres.

Link to comment
Share on other sites

Nå virker det som om du betaler fryktelig mye for dieselen der du fyller :D Det er jo mange objekter som koster godt over 20 000 kr i denne auksjonen. Den ene riflekomboen er godt over 30 000 kr og da er det ikke dieseltanknivå på summene.

 

Kjører han lastebil eller buss går det fort med 20-30tusen for en tank :mrgreen:

 

Men jeg har nå lagt inn bud på 2 ting så får jeg se om jeg vinner eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvor de henter sine veiledene priser fra, må jo være veil fra lansering av produktet, Chevalier trekking sekken som de skriver veil på over 3000,- koster jo på nettshoppen til samme butikk 1990,-

Veiledende priser er- ja-veiledende. :winke1: Og før aksjonen begynte lå denne sekken i nettbutikken til J&F for kr 990.-

Greit "tilbud", mener de reklamerte med 70-80 % rabatt? :wink:

Det er jo ikke noe feil med dette- folk liker jo å by på auksjon. Jeg har selv solgt kikkertsikte på QXL der vinnende bud var ca 30% over nyprisen :shock:

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hvordan enkelte bare må sutre å klage, liker dere ikke auksjonen så

er det fritt frem til og ikke delta.

 

Regner med Ruger 1 også skjønner at det koster penger å drifte forum, da er gjerne reklameinntekter velkommene, uten at jeg har kjennskap til hvordan kammeret finansieres.

 

Skjønner at ting koster penger, men lar meg ikke rævpules for enhver pris...

Ryggrad kreves for å stå oppreist...

 

Jeg er gammeldags, og er stolt av det. Hvorfor skal jeg basere mine svar på hva som gagner lommeboka til enhver tid.

Greit at vi sponses, men fra å være et forum, til å være en tilsynelatende facebooklink... Vil jeg ha meg frabedt..

 

Husker du sluttstykke... Det gjør jeg...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Iløpet av mine dustede år - har jeg kjøpt div.

 

Ang. auksjoner - har jeg bestemt meg for en max pris - på det jeg vil by på.

 

Og derfor er det ingen som presser meg opp i pris.

 

Max prisen min - kan være det eneste budet jeg gir.

 

Så det gjelder å ha selvdisiplin - og ikke la seg rive med :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg la inn bud et minutt før slutt, men da var det allerede lagt inn et bud som var høyere enn det jeg var villig til å gi. Børsa, en African Plain i 375 gikk for 8000 og selv det er jo et kupp. Håper det kommer flere auksjoner!

Link to comment
Share on other sites

La det være klart.

Jakt og friluft har ikke startet med auksjoner fordi de synes synd på oss og vil gi oss greie priser.

Dette er forretning, enkelt og greit.

Folk har alltid latt seg rive med på slikt, og da er det penger å tjene. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel kanskje det jeg vil kalle en vinn -vinn situasjon.. Noen får kjøpe noe de selv bestemmer hvor mye de vil betale for, til noe som ofte er veldig god pris. Og jf får realisert noen kr. Tipper at Norrøna jakker til en fjerdedel av prisen ikke god butikk... Mange andre latterlige lave priser der! Man velger selv hvor langt man vil strekke seg og om man gidder å sjekke veiledende pris og markedsprisen først. Men noen vil jo alltid finne noe klage på...

Link to comment
Share on other sites

Greia med en slik auksjon er vel at selger ikke kan se på hvert enkelt salg, men totalen. At noe går til under halv pris oppveies av at noen ikke kjenner reell utpris og byr over markedspris for andre varer.

 

Husker i min forrige jobb var det en del som brukte lunchen til å sitte på diverse nettauksjoner og fikk tilslag på alt mulig rart. Hvis en søkte opp varen på nett var det ikke sjelden at en fant samme vare i norske nettbutikker til priser under det de oppnår på auksjon. Innenfor jakt&fiske er det kanskje mer oversiktlig, da de fleste har en viss oversikt over hva ting skal koste - men ikke alltid...

 

Enhver auksjon trenger bare to gærninger... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...