Jump to content

Våpenargumenter


Clakz

Recommended Posts

Tjena grabbar.

 

Jeg er filmstudent i Bergen og ihuga jeger og villmarking, i klassen min er det bare urbane kaffelatte elskere som har ett noget mørkt syn på våpen, slik vi kjenner det fra mye av samfunnet i økende grad- desverre.. Så når læreren vår tok frem Bowling for Columbine som det neste analyse prosjektet servert med påfølgende kommentar "HVEM, er det som egentlig kjøper våpen da??" kunne jeg ikke dy meg, og meldte meg straks frivillig til å knuse Michael Moore`s negative vinkling av våpen- og der han bruker visuelle virkemidler, propaganda og hvite løgner, skal og må jeg bruke harde fakta og gode argumenter.

 

Så det jeg lurer på, kjære kammeret, er om dere har noen gode argumenter som jeg kan supplere inn i analysepresentasjonen min? Legg gjerne ved linker til statistikk og fakta, alt tas imot med stor takk :)

 

 

En ting til slutt, er det noen som husker statistikken til Steven Levitt`s Freakonomics ang. skadestatistikk- våpen vs. basseng i hagen?

 

Mvh

Martin

Link to comment
Share on other sites

Den er svært negativ, men det ER amerikanske tilstander- det er mye negativt, hvem pokker har en M16 for house defence ? :lol:

 

Problemet oppstår når mennesker som ikke har erfaringer med våpen, bare opplever actionfilmer og så får servert amerikansk problematikk som fakta- hvordan tror du de stiller seg til våpen etterpå?

Link to comment
Share on other sites

Har vore i samme diskusjonane sjølv.

-Prøv å argumentere for at lovlig registrerte våpen i Noreg ikkje utgjer særleg stor trussel.

-Eg likar å trekke parralellar til andre ting som vi brukar dagleg og som folk har mindre respekt for, men som utgjer større trussel. Bil, feks.