Jump to content

Hva er ditt STYGGESTE våpen på jakt?


Shotgun Charlie

Recommended Posts

jeg kan begynne med min gamle mauser som jeg arvet etter Morfar. den er ikke noe særlig pen, med kolbeforhøyer av sølvteip, svart spraylakkert ende på løpet, og en ikke ferdig pusset ned rekylkappe. den samler innforbi en låvedør på hundre, løpet er helt kaputt og avtrekket er forferdelig. det er derfor besluttet at jeg skal skifte løp, avtrekk og bedde saken. den vil også bli gjenget for demper i samme slengen, så den vil ikke være så stygg mer en en måneds tid. men bilder sier mer en 1000 ord så her kommer de!

 

M0lDOUxZ.jpeg

 

NHFydSsr.jpeg

 

YXpPckdB.jpeg

 

bWFWU3B4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

jeg har en Savage 338, flekker i blåneringen og en plaststokk som får Remington sine billigstokker til å nesten fortone seg bra. Fylte forskjeftet med epoxy i et forsøk på å få det stivere, men klarte å søle på utsida slik at plastikken ser ekstra blass og billig ut :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mauser er en etterlevning etter krigen som burde ha avgått ved døden for lenge siden.....

 

Det har gått 116 år siden Paul Mauser kom opp med sin berømte 98-mekanisme. Konstruksjonen er ikke perfekt,

Men man har enda til gode å finne opp noe som er mer fullendt. At de er svært dyre å produsere nå til dags er

en annen sak, og mye av grunnen til at andre mekanismer har overtatt stafettpinnen. Men er de like gode?

Etter mitt syn, nei :wink:

Link to comment
Share on other sites

styggaste børsa eg hadde ei stund var min halv ferdige mauser.

det var stokken som skulle lettare modifiserast. og når jakta kom så var eg ikkje ferdig. smelte i hop noko av ein stokk og tok prøva med den.

hadde no heldigvis ei litt finare og bedre remington (mauseren var reservebørsa).

vart ikkje mykje jakt med den. men eit par turar på skytebana(skyteprøva (fekk nokre komentara og blikk))

 

normal_Mausera_2.jpg

 

stokken er kraftig omgjort og er no ferdig. ps. ser no ut som den var produsert til rifle og ikkje til ved.

:D

vart brukt litt til langhold og

kaliber 6.5x55

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...