KennethA Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Skulle handle i dag, og tenkte jeg skulle stikke innom Jakt & Friluft på Holmen i Asker. Kom inn og kikket kjapt rundt om det var noe nytt i hyllene før jeg stilte meg opp forran disken. Ekspeditøren gjorde seg da akkurat ferdig med to stykker som kjøpte hagleammo, ga kvitteringen til dem og jeg tenkte at nå er det straks min tur, men nei da. Det var tydelig at de tre var kjentfolk, så praten fortsatte i det som føltes som uendelig der jeg sto å stirret ekspeditøren rett i øynene. Aner ikke om han enset at jeg sto der og ville bruke penger, men det var tydelig at sladder om en eller annen forening og et møte de nettopp hadde hatt var myyye viktigere enn å tjene penger. Lederen i denne foreningen hadde visst sagt opp på dagen pga noe uenigheter jeg ikke vil legge ut om her. Men det var tydeligvis viktig da jeg ble totalt oversett selv om vi hadde øyekontakt flere ganger... Sorry J&F, men Jaktdepotet fikk pengene mine i dag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Dette er uvaner mange slike butikker har. Mann må leve med det eller reise videre har jeg funnet ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Dette skjer i alle jaktbutikker jeg har handlet i... Fra iPhone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proffen Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Helt rett, skjer i alle slike forretninger. Men ikke mindre irriterende av den grunn....med mindre man er den kunden som blir skravlet med da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperHansen Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Jepp sånn skjer i alle butikker,ikke bare jaktbutikker.. Det som fungerer fint da er ett jævlig høyt HEI!!! Når du da har oppnådd kontakt med sløv/uoppmerksom/udugelig(Velg selv blandt valgene) ansatt,sier du:jeg har penger å bruke,skal jeg bruke de her,eller ta de med ett annet sted så du kan fortsette å stå her å prate piss?? I dagens situasjon med netthandel og handling fra utlandet skjønner jeg ikke at butikker har råd til dårlig kundebehandling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donner Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Det som fungerer fint da er ett jævlig høyt HEI!!! Når du da har oppnådd kontakt med sløv/uoppmerksom/udugelig(Velg selv blandt valgene) ansatt,sier du:jeg har penger å bruke,skal jeg bruke de her,eller ta de med ett annet sted så du kan fortsette å stå her å prate piss? Hehe herlig..... den der skal jeg begynne å bruke jeg også...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinJ Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Har handla litt på nevnte butikk, da hovedsaklig med en av brukerne her inne som ekspeditør, topp service hver gang. Har dog og vært innom et par ganger det kun har vært yngre betjening i butikken, og disse har vært mer opptatt med å glo på jaktfilm enn kunder å betjene kunder, og det er jo litt sløvt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smygen Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Hvis ikke jeg har dårlig tid, foretrekker jeg faktisk å bli ignorert av betjeningen. Men, jeg er kanskje litt rar. Men..... står en ved disken og venter, kan det jo se ut som om en er med i gjengen, når diskusjonen går. Da er jo løsningen å faktisk si ifra at en vil ha hjelp. Selv om en føler seg ubekvem ved å gjøre det. Jeg liker ikke å måtte bryte inn, slik. Men, er noen en tydeligvis må lære seg, det Begynner litt etter litt å bli komfortabel med min fars måte å få oppmerksomheten på. Han hever stemmen, og kommer med noe som blir en blanding av humor og seriøsitet. F.eks : "Her leker dem visst butikk." "Ikke interessert i å selge noe her, ser det ut som". "Lurer på om de har betjening hos konkurrenten". Er jo bare fantasien som setter grensen, her. En kommer langt med litt humor, uten å fornærme betjeningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
350 Rem mag Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Har handla litt på nevnte butikk, da hovedsaklig med en av brukerne her inne som ekspeditør, topp service hver gang. Har dog og vært innom et par ganger det kun har vært yngre betjening i butikken, og disse har vært mer opptatt med å glo på jaktfilm enn kunder å betjene kunder, og det er jo litt sløvt. Dette er en gjenganger, man får butikken opp og gå... Så, ansetter man yngre betjening som er opptatt av sin egen mobil, håret og sminken. Er nok billigere der og da, men IKKE i lengden. Var innom Andresens Vaapenforretning i Tromsø i dag. Der er det meget bra betjening selv om det er lørdag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reteP Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Skal på ingen måte trekke din opplevense i tvil. Har selv vært der en gang og jeg fikk langt over forventing god service og oppfølging. Kanskje fordi det var flere ansatte en kunder i butikken den gangen? Jeg ble for øvrig noen tusenlapper fattigere av det besøket. Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Artig nok så synes sikkert de to karene som handlet hagleammo og fikk pratet en masse at de fikk fantastisk service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sindre.S.K Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Min erfaring med J&F Asker er kunn via telefon og mail, dem holdt av ei rifle for meg en måned og fikk sent den i julestria. Og dem svarer på mail i helgene. Og chiefen har et godt poeng Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rango Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Jeg har det aldri travelt i en sånn butikk. Men det er meg. Hyggelig at de tar seg tid til kundene da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Skal jeg ha noe kjapt, så går jeg på Rema, Rimi, Remi..wtf.. Skal jeg handle ammo, våpen..wtf..så regner jeg god tid. Jeg koser meg, og jeg setter pris på å handle av folk som snakker, og tenker på samme kanal som meg. Setter pris på at det fremdeles finnes, det som idag sikkert kalles sidrompa, og kan sammenlignes med en god gammal landhandel. Har prøvd noen ganger å stikke av i lunsjen, for å kjøpe tennhetter, kuler etc. Det går ikke Blir alltid stående å snakke det de i nord vil kalle mannskit uansett For meg, er sånt service.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneAa Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Dette er det de fleste kaller service og som gjør at nisjebutikker overlever i konkurransen med storkjedene. Man kan ikke forvente like kort handletid i nisjebutikker som på Rema. Jeg for min del finner det vel så plagsomt å stå i en lang, totalt læreløs kassekø på feks XXL, som i en kort lærerik kø i en nisjebutikk. Kanskje du neste gang skal spørre høflig om du bare kan få smette mellom. Kanskje et "Unnskyld, jeg har litt dårlig tid. Kan jeg bare få kjøpt ...." Du skal ikke se bort fra at ekspeditøren var veeeldig klar over at du sto og trippet, men var i skvis mellom å serve deg og de to andre like viktige kundene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinnataggen Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Har aldri opplevd annet enn kjempeservice i nevnte butikk, nesten så det blir litt for mye av det gode(og dyre). Så en stor takk til betjeningen der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Kjent problemstilling. På den lokale elkjøp sjappa er eneste måten man oppnår kontakt med betjeningen på å late som om man prøver å stjele noe. Når ekspeditøren kommer og lurer på hva du holder på med er det bare å be om hjelp til hvadetnåmåttevære. Funker hver gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethA Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Helt enig med folk her om at litt skravling og sånt er helt greit. Noen syns det er ekstra service og, men misforstå meg rett her. Privat prat med kjentfolk og venner er ikke greit i mine øyne når det åpenbart står folk å venter på hjelp... Jeg har andre ting å fylle dagen min med enn å stå og se dum ut forran en disk og høre på symøtet til noen andre. Ja, jeg skravler like mye med kompiser som jobber i andre butikker, men jeg som kunde har vett til å trekke meg litt tilbake når jeg ser andre ønsker kontakt. Det burde også en som jobber der gjøre. Så kan dem heller fortsette praten etter at ventende kunde har fått hjelp. Ser det blir sammenlignet med en Rimi butikk. Det kan ikke være meningen at man skal stå å vente 5-10 min i en butikk for hjelp bare fordi det er en nisjebutikk? Når de ansatte åpenbart har ledig tid til å hjelpe kunden... Jeg har aldri sett de tre som pratet sammen før, og de kjente hverandre, så at jeg kan misforstås til å være en av gruppen er ikke mulig. Hadde praten gått ut på noe som er relevant for butikken hadde det vært greit.. Hvis jeg er i en butikk der jeg står og åpenbart venter på hjelp, og ansatte åpenbart er ledige forventer jeg å få hjelp raskt. Ikke stå der å vente fordi det er en nisjebutikk og ekspeditøren skal bli ferdig med å skravle med kompiser... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desert-Beagle Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Jeg var ute for det samme på J&F i Arendal hvor jeg gjennom årene har lagt igjen veldig mange tusen. Jeg forventer selvsagt ikke særbehandling av den grunn, men jeg stilte meg opp ved disken hvor ekspeditøren snakket i telefon. Det må han jo få lov til da det sikkert ringer mange kunder. Jeg kunne derimot ikke unngå å høre at dette åpenbart var en samtale mellom to kompiser og ikke en vanlig kundesamtale. Han ignorerte meg fullstendig og på et punkt tok tålmodigheten min til slutt. Jeg ringte da til jakt og friluft, sa jeg stod i våpenavdeling, at ekspeditøren snakka med en kompis i telefonen og at jeg ønsket å bli betjent. Da var det ikke lenge før det kom en ekspeditør ut fra et bakrom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Handle ett annet sted i stede for å klage på forumet. Enkelt og greit, det der opplever jeg stadig, forskjellige steder. Da går jeg bare videre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Skal jeg handle ammo, våpen..wtf..så regner jeg god tid. Jeg koser meg, og jeg setter pris på å handle av folk som snakker, og tenker på samme kanal som meg. Utfordringen for den som står bak kassa er at slike kunder gjerne kommer i flokk, som regel midt i lunchtida, som regel når man er få tilgjengelige i butikken, og som regel ringer det også infernalsk på telefonen samtidig. Og da har en ofte valget mellom en meget fornøyd kunde, to-tre kunder som opplever å bli "blåst gjennom systemet" og frem til kassa, eller som føler seg totalt oversett, og et par på telefon som er irritert fordi det aldri er noen som tar telefonen... Og hvis en glipper til å ta telefonen, så er det garantert en der som er akkurat like snakkesalig som de som er i butikken, og en kan jo ikke bare ta å legge på heller... Hadde en slik opplevelse på fredagen, en kunde som hadde kjørt halvannen time for å se på en drilling og en annen som ville kikke litt på bruktvåpenavdelinga. Og så ender man opp med å bli gående litt mellom de to, og egentlig ikke ha god nok tid til noen av dem. Og det ender jo selvsagt med at en av dem blir gående litt for seg sjøl, og får ikke den oppmerksomheten han som kunde fortjener. Og det siste perspektivet er jo de som jobber i slike butikker gjerne er litt halvautistiske når det gjelder jakt og våpen sjøl, og det blir automatisk mange gode samtaler som kanskje varer litt for lenge... For mange er jo den kontakten vel så viktig som lønna. Og kanskje er det da litt lett å glemme at "hjertet" til en slik butikk står på kassadisken og heter "KORTTERMINAL"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jeg har vært får å få tilbud på langholdsrigg ,kuler og krutt der over flere ganger,de er talentløse når det kommer til og gjøre det,nå skal det sies at det er en person der jeg har snakket med hver gang så resten kan være flinke. Skulle ha pris på Trg ,kikkert og et par andre modeller,skulle få svar dagen etter,ikke svar så purret opp men det skjedde ikke noe mer så dro og kjøpte Savage 110 BA et annet sted i steden. Kjørte så innom de for og si i fra at jeg brukte pengene mine et annet sted pga dårlig oppfølging . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeHugin Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Har handla litt på nevnte butikk, da hovedsaklig med en av brukerne her inne som ekspeditør, topp service hver gang. Har dog og vært innom et par ganger det kun har vært yngre betjening i butikken, og disse har vært mer opptatt med å glo på jaktfilm enn kunder å betjene kunder, og det er jo litt sløvt. Dette er en gjenganger, man får butikken opp og gå... Så, ansetter man yngre betjening som er opptatt av sin egen mobil, håret og sminken. Er nok billigere der og da, men IKKE i lengden. Var innom Andresens Vaapenforretning i Tromsø i dag. Der er det meget bra betjening selv om det er lørdag! Tja. Opptatt av jaktfilm er da bedre enn facebook på mobilen. Det er iallefall relevant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buggea Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Trur enda jeg har til gode og handle hos en våpenforhandler uten å måtte stå og vente på at den OBLIGATORISKE praten med kunde foran meg i køen blir ferdig. Og når det blir min tur, så står kunden bak meg i køen og venter på at vi skal skravle ferdig Jeg synes dette er noe av sjarmen med å faktisk gå til en forhandler, gidder jeg ikke å vente/prate skit, så bruker jeg bare en nettbutikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluto Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Kansje vi skal slå et lite slag for den lokale våpen smeden? De kan sikkert være vanskelige å få kontakt med på minuttet men sikert ikke lett å bedde, dreie, brunere, frese, montere, prate sjit med meg og mine håpløse krav og spørsmål samtidig som telefonen og mail skal holdes unna også + mat og pause til seg selv. Her jeg bor er det en super kar som kjører en runde en gang i uka gjennom 3 kommuner tar sikkert en tur innom den 4 vist du spør. Med varer og jobber som han har gjort eller skal gjøre, han kan kansje ikke slå de store på alle priser men det er ikke langt ifra han klarer det også. Så la oss gi de store gutta fingern denne uka og gå og handle det vi trenger hos den lokale smeden som faktisk kan mer en å bare lese rett fra katalogen fra levrandøren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thos Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 På JC Evje får jeg som regel en skvett kaffi og en liten prat, men kommer det andre kunder, så må jeg ta til takke med å stå å prate litt med meg selv. Jeg trives med lett psykotendens kontra at andre kunder skal oversees. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.