Jump to content

Smøring av sleiden/ramme - Hva bruker du?


Mightymoo

Recommended Posts

Break-Free CLP. Bruker det til Glock, Wahlter GSP, Ruger Mk2, S&W revolver, ja, det jeg bruker av våpen. Ikke noen problemer sålangt. Er i stort sett gjerrig med smøring.

Hvorfor CLP? Tjaa.. det finnes kansje bedre ting å bruke, men dette har jeg tilgang på og det har funket sålangt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle skyte PPC1500 i -13, dvs 2 timer utendørs. Jeg benytter en 6" 9mm. Sleiden og rammen har kontinuerlige rails i hele lengden, noe som blir et laaangt kontaktpunkt. Tror neppe sagkjedeolje hadde funket her i den kulden...

Jeg fant det mest tyntflytende jeg hadde, en liten tube Otis O85 Ultra. La den i frysen til dagen etter, fortsatt like tyntflytende. En liten dråpe på hver side av sleiden, dratt ut med en Q-tip fungerte utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Se på Youtubesnutten om Froglube:

 

Jeg kjøpte her: http://www.ebay.com/itm/FrogLube-8-oz-Liquid-Lubricant-Bio-Based-Firearm-Cleaner-/330856842637?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d089ac58d.

 

Fikk beskjed et par timer etter å ha betalt pr PayPal at det var sendt i posten. Ting tyder på at det kan gå ganske kjapt!

 

Drøyt 180,- med frakt. Det er såpass lite at det er verdt å prøve.

 

Nå har ikke jeg håndkanon, men skal bruke det på mekanismen til halvautohagla mi og halvautosalongrifla til jentungen, samt til sluttstykkene på de andre riflene. Det virker jo gudesendt i videosnutten, så får nå se da... Behersket optimist... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Hoppes #9 Dri Lube en stund på en rekke pistoler, det fungerer veldig bra. Man sprayer stoffet på glideflatene og det tørker og etterlater en hvit hinne i løpet av sekunder.

 

Stoffet holder seg på plass, tørker ikke ut og i stedet for oljeflekker i hylsteret får man et hvitt pulver som kan blåses/børster vekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Hoppes #9 Dri Lube en stund på en rekke pistoler, det fungerer veldig bra. Man sprayer stoffet på glideflatene og det tørker og etterlater en hvit hinne i løpet av sekunder.

 

Stoffet holder seg på plass, tørker ikke ut og i stedet for oljeflekker i hylsteret får man et hvitt pulver som kan blåses/børster vekk.

På nittitalet brukte eg Remington Dry Lube, fantastisk stoff. Men så eindag fekk eg beskjed om at det var vorte forbudt. Finst Hoppes sin variant å få tak i her i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt HHS 2000 fra Wurth i alle år.(sprayboks)

Lettvint og greit.Fikk et par bokser fra NM149 på 80 tallet.

Har vært fast inventar siden da.

 

ja den bruker jeg også. Meget bra og holder lenge.

Bruker også forsvarets Clp...har 20 liter igjen

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...