Jump to content

Da får en ikke stjerne i boka fra meg iallefall..


Recommended Posts

Jeg kom på en lokal skytebane i dag for å få hjelp med finjustering av ett kikkertsikte på ei rifle, noe som hadde tatt maks 20 minutter.

Det satt da 5 personer der, men nå jeg spurte så måtte alle plutselig dra..

Jeg kommer nok ikke til å melde meg inn i Romedal og Stange skytterlag for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Aldri opplevd slikt på en skytebane. Har nesten til gode å ikke føle meg "velkommen" på en skytebane noen gang, faktisk.

I alle fall i pistol (felt / praktisk -miljø).

 

Litt avhengig av hva slags mennesker som bemanner standplass på DFS-baner, så har det hendt at man ikke blir så godt mottatt,

men har på ingen måte følt meg avvist. Når man bare er jeger og pistolskytter og litt praktisk rifle så er man ikke en av gutta hos DFS. :P

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo være litt tilfeldig att du oppfattet dei som lite imøtekommende, var dei ferdige med skytingen ? kanskje dei hadde "pratet" seg bort

det skjer jo ofte mens man har det moro,og glemmer alle andre prekære ting som skulle vært gjort. og så når du kom besluttet dei seg for å

forlate skytebanen.(forstod at dette kan ta tid).

Men uansett er dette ikke noen god reklame for skytterlaget,(hjelpsomhet er en dyd av nødvendighet) hvis vi skal få et skytterlag til å fungere.

Jeg har i hvertfall ikke vært bort i sånne "trebukker" som ikke vil hjelpe til hvis noen har problemer dei vil ha hjelp til å fikse. :)

Link to comment
Share on other sites

Der står det når lagets medlemmer kan benytte banen. Utifra hva du skriver så tolker jeg det dithen at du ikke er medlemm. Hva er oppsatte tider for jegertrening? Og når kom du dit?

 

Det er ikke poenget, når baneansvarlig sa per sms at jeg bare kunne stikke dit samt at det helt sikkert var folk der som ville hjelpe. Og det da sitter 5 stykk der som forsvinner som dugg for sola når jeg har stått med lua i handa og bedt om hjelp!

Men sånn er det tydeligvis når en ikke er medlem av "gutteklubben grei"!

Jeg har iallefall mista all lyst til å melde meg inn nå!

Link to comment
Share on other sites

Kan til ei viss grad forstå reaksjonen din. Men om baneansvarlig sa per sms at du bare kunne stikke dit samt at det helt sikkert var folk der som ville hjelpe. Så har han ikkje lovd deg noko som helst, han trur at det er folk der og han trur at dei vil hjelpe deg!

 

Om dette var garva DFS- skyttere så er det ikkje sikkert at dei hadde kompetanse til å hjelpe deg med innskyting av kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

20 minutter kunne iallefall en av de ha spandert!

Det er ikke mye forlangt.

Jeg er ikke på noen måte ute etter å krangle med deg. Men skjønner ikke at dette er noe å ta så veldig på vei for.

En skytebane er ikke en butikk som er betjent hvor man kan få den servicen man ønsker. Avogtil har ikke folk tid, osv, andre ganger har de tid i massevis til å hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Makan til sutring!

Hva er poenget med å legge det ut på kammeret? Det er faktisk ikke sikkert at noen av de 5 hadde 20 minutter til å hjelpe deg. Neste gang du er der kan det være stikk motsatt og du får all den hjelp du kan drømme om. Ikke døm dem nord og ned bare for den bagatellen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, en skal stå på hodet og drite i vinkel iflg mange; har opplevd å få huden full fordi en kar vi aldri hadde sett ikke fikk skyte opp med jaktmatch (jeg var rimelig dust som ikke skjønte at all ammo gikk likt i hans børse) om kvelden 9.september et år uten å ha noe dokumentasjon på treningsskudd. Uten noen sammeheng med trådstarter-bare et eksemple på hva en møter innimellom.

 

 

Det er ikke mye forlangt.

 

Du mener du kan forlange at andre mennesker skal stille opp å hjelpe deg? Fint-jeg synes ikke det er for mye forlangt at du stikker innom å maler vedbua mi; gjort på under 1 time.....

 

 

 

EDIT-etter å sjekket "åpningstiden" til dette laget-jeg hadde meldt meg inn på timen!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, men jeg var engang på min tidligere pistolklubbs utebane for å lufte 45n min, en gammel grinebiter ved siden av meg synes 45n smallt for mye, og fikk gehør for dette blandt samtlige oppmøtte, jeg ble henvist til banen ved siden av, der skjøt jeg 50 skudd før jeg reiste hjem og meldte meg ut per e-post, dette er forøvrig eneste gangen jeg har følt meg uvelkommen på en skytebane, og jeg går med tanker om å melde meg inn igjen i omtalte klubb, da denne etter sigende har hatt et generasjonsskifte.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk... Trådstarter mener i fullt alvor at han kan krevet at folk skal bruke 20 minutter på ham, på kveldstid, uten at taksameteret er på, uten at han vet om de hadde andre avtaler... En ting er å spørre, sånn "unnskyld har du tid til å hjepe meg litt..". Men å kreve? Jeg hjelper gjerne jeg, dersom jeg har tid. Dersom jeg ikke har tid så går jeg med god samvittighet. Jeg synes faktisk at dette er mye forlangt! Det er lite å be om, men mye å forlange synes jeg. Slik trådstarter fremstiller dette så er det ikke de fem som måtte gå som strever med folkeskikken synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er medlem i nevnte skytterlag og kan ikke annet enn å rose gamlekara opp i skyene! Der finnes selvfølgelig en og annen som ved første øyekast kan virke som en grinebiter, men det stikker sjelden særlig dypt. Dette er tross alt et av Norges eldste skytterlag -og hadde neppe bestått om det var et utrivelig miljø på banen.

 

På onsdag formiddag er det som regel "Kraggutta" som trener -eller de voksne (les: de som hadde krag på rekrutten :winke1: ) som skyter veteranstevne. Dette er de personene som har stått for 99,9% av vedlikehold og dugnadsarbeid på banen og benytter onsdagen til sosial omgang med litt skying attåt. Det er likevel stort sett plass til andre dersom man respekterer at de "regjerer" frem til ca klokken 1200 hvor de trekker inn i klubbhuset for sosialt samvær. Jeg kan ikke si annet enn at jeg -til tross for min lekre bergensdialekt- har blitt tatt i mot med åpne armer og mange gode historier, tips og morsomme samtaler. Det er bestandig stor takhøyde og slengbemerkningene sitter løst gamlekara i mellom. De onsdagene hvor jeg har hatt anledning til å skyte sammen med "kraggjengen" har det også dukket opp en del interessante våpen og ditto anledning til å prøve dem. Her er et bilde fra en slik dag:

 

2mpdh90.jpg

 

Jeg synes du skal gi Stange og Romedal skytterlag en sjangse til. At de som var på banen i dag ikke hadde anledning til å hjelpe deg med justeringen av kikkertsiktet ditt er ikke etter mitt syn godt nok grunnlag for å dømme laget nord og ned på forumet. Skytterlaget er en frivillig organisasjon og ikke nødvendigvis et servicetilbud til alle som dumper innom. Når det er sagt, så pleier disse gutta å hjelpe folk i så stor grad som de kan.

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på litt.

 

Synes ikke du er i posisjon til å kunne kreve noe som helst. Spesielt om du ikke er medlem.

20min trenger ikke være mye for deg, men 20 min kan være mye for mange.

 

Synes heller ikke noe om at et navngitt skytterlag blir forsøkt fremstil i et negativt lys på bakgrunn av dette.

Det er rett og slett jævla barnslig og sutrete.

Link to comment
Share on other sites

Hadde disse personene noe med det? Forventer du at gud og hvermansen stadig skal komme nettopp deg til unsetning?

 

Nei pokker ta. Jeg er ikke medlem der selv, men kan da selv tenke meg at om det kommer en vilt fremmed for meg og ønsker hjelp så gjør jeg det om jeg har tid, hvis ikke så må nok den personen komme senere eller finne noen andre til å hjelpeseg.

 

Dømme en hel klubb for dette er jo latterlig.

 

Vet ikke hva du kan godt jeg, men jeg forventer at du sporenstreks setter av tjue minutter til å hjelpe meg med et eller annet. Og jeg bryr meg ikke om du har det travelt. Vil du ikke hjelpe meg så sier jeg til alle at du er dum!

Link to comment
Share on other sites

For og sammenligne litt, jeg er president i en av Norges større bilmerkeklubber. Ringer det medlemmer prøver jeg hjelpe dem så gott jeg kan. Ringer det ikke medlemmer (de som snylter og ikke gidder betale 400.-/år til den ideelle klubben) sender jeg dem i rett rettning (som regel til klubbens internettforum, men der må man vare betalende medlem :wink: ). Med andre ord, dem får ikke like god "service" av meg.

 

Er jeg på treff og folk spør, hjelper jeg hvis jeg har mulighet, er det ett medlem strekker jeg meg litt lenger enn ellers.

 

Men ikke noen av dem kan møte opp på gårdsplassen og tru dem kan få meg til og skru for dem i 20min sånn uten videre. Har jeg tid og lyst går jeg gjerne ut en tur og ser på feilen/leter frem noen deler jeg har liggendes, men da må det passe MEG.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg vil nok si det at hadde det kommet et menneske og spurt meg sånn rett før stengtid, hadde jeg nok kunnet hjelpe fyren. God reklame for klubben og de 20 min hadde jeg nok overlevd. Nb. dette dersom det var lov og skyte litt på overtid.

Link to comment
Share on other sites

Om det kommer noen og trenger hjelp rett før stengetid så blir man jo igjen og hjelper om man kan. Men om man har avtaler etterpå som man må rekke er selv fem minutter på overtid for mye, og det hender det rett som det er at man har.

 

Mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

No kjenner jeg ikke til hendelse forløpet i denne saken, men ut av erfaring bør medlemmer av et skytterlag være litt "service minded" overfor

potensielt nye medlemmer. Det er tross alt inntektene i fra medlemsmassen som får hjulene til å gå rundt. :|

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å utlevere Hveem her i forumet, men siden han linker til bloggen sin, og der beskriver ganskje detaljert at han har Aspergers syndrom, kan vel kanskje noe av irritasjonen hans og misforståelsen stamme fra det han forteller om der..

 

Jeg skjønner at noen av inleggene her reagerer på måten klubben blir fremstilt på, og at ikke alle har lest bloggen hans, men sånn er det nå en gang.

 

Skyttere og jegere jeg treffer på skytebanen og ellers er vanligvis hjelpsomme og vennlige når man spør fint. Men har man ikke tid, så har man ikke tid.

Link to comment
Share on other sites

Auch.. Asbergers syndrom. Det betyr jo problemer med kommunikasjon, lett å misforstå de gubbene på skytebanen da, og sikkert ekstra fort gjort å kommunisere litt ugreit på et nettforum også. Morten Vinje pleier å si at kommunikasjon er en risikosport, og at skriftlig kommunikasjon er direkte livsfarlig. :D Det er uendelig mange flere muligheter til misforståelser når vi skriver sammen og ikke snakker sammen! Jeg foreslår at denne ballen legges død nå.

 

Til trådstarter, kan du ikke fortelle hva problemet med kikkerten er da? Vi er mange her som har litt peil, og noen her inne har sinnsykt peil! Kan godt hende at du får den hjelpen du ønsker her.

 

Bent

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...