Jump to content

Tips til søknad på s&w 460 ?


CaptainMillennium

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dersom du skyter innen NSF må vel 460n gå under Magnum 2. (husk å kjøpe ladepresse)

De gangene jeg har søkt på kaliber 22 pistol har jeg kun skrevet trening / konkuranse.

Glock 19 går vel under militærfelt om jeg ikke tar helt feil.

Du kan jo sjekke regelverket for våpen i de forskjellige klassene på NSF sine sider, ligger vel under pistolskyting her på forumet tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig synes jeg ikke det burde være så mye særere å få godkjennt en 460 S & W enn en 9mm, begge er jo godkjennte for konkuranse i hver sin klasse.

Hvor du holder til i landet, og hvem som skal behandle søknaden har også litt å si.

Du må jo ellers huske på at det koster like mye å søke på ett som på tre våpen, og du har rett til å klage dersom du får avslag på en av søknadene.

Har du skutt mye grovt?? eller vil du bare kjøpe 460n for å ha den største revolvern?

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd er at du kjøper de to andre først. Deretter deltar du aktivt på stevner et års tid. Når du da søker på .460 for bruk i Magnum 2, bør dette kunne gå bra. Innen da har du også bedre forutsetninger for å vite hvilke våpen du er mest tjent med å ha. Husk at kompensator ikke er tillat i noen grener i NSF.

Link to comment
Share on other sites

Jepp å det går vel også ann å søke igjen på samme våpenet seinere dersom man ikke får innvilget første gangen?

Nei har ikke hatt sjansen til å skyte med magnum enda siden jeg har måttet skyte inne nå på vintern. Har lyst til å skyte litt forskjellig. Derfor jeg vil ha en .22 til å trene med inne osv og en glock til praktisk skyting (eller hva det kalles) og en stor magnum. 460en virker ganske grei siden den også kan skyte 454 casull og 45 clot.

 

Må man melde seg inn i nsf i tillegg til pistolklubben?

Link to comment
Share on other sites

Trodde man som medlem av pistolklubb automatisk var medlem av det forbrund klubben er tilknyttet, sånn funker det ihvertfall her.

Du kan selvsagt søke igjen senere dersom du får avslag nå.

Dersom du skal søke¨på glock på grunnlag av praktisk skyting må du være medlem i nfps tilknyttet klubb, og ha tatt sikkerhetskurs.

Ville prøvd litt 44Magnum før du lander helt endelig på 460n (er jo et dyrt våpen), personlig synes 44magnum er mer enn nok rekyl, selv skyter jeg med 45colt som jeg synes er akkurat passe.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta dette ille opp, det er velment.

La oss starte med å si at det nok er en del av oss som har vært med en stund, som sitter å gliser litt i skjegget når de ser dine våpen valg. Du er på god vei inn i den samme fella som de fleste av oss dessverre har gått i. :D

Hvis dette er våpnene du absolutt vil ha, OK! Da skal du kjøpe dem, og det er helt greit.

MEN...

Bruk tiden til å tenke deg litt om, og fremfor alt prøv så mye forskjellig du kan når du er på banen.

En 460 er et våpen for hjemmeladere og må bygges om før du kan bruke den i NSF. Prisen på ammo er slik at for 100 kjøpeskudd kan du få 500 kuler, krutt, 50 hylser, 1000 tennhetter og et komplett singelpresse-ladesett.

Dessuten skytes det faktisk ikke så mye .460 S&W i de S&W 460'ene som finnes der ute (ja, det finnes unntak) Det skytes mye mer .454 Casull og .45 Long Colt i disse våpnene. Det får i alle fall meg til å tenke at kanskje kunne de fleste klart seg greit med nettopp en .454 elller .45 LC? Eller se på det slik, en .44 Mag. er faktisk mer enn mye til Magnum II klassen.

 

Glock 19, kul den, men hvorfor vil du ha en kompakt utgave? De fleste av oss strever etter "nok å holde i" og lengere siktelinjer. Mitt råd er å ta en titt på Glock 17 (eller helst helt andre 9'ere :mrgreen: ) før du bestemmer deg. Glocken krever sin mann, og landet er ikke oversvømt av folk som skyter godt med Glock. Derimot er landet stappa av nybegynnere som har gått rett i fella og kjøpt et tøft tjenestevåpen de ikke fikk noe sving på.

 

Som sakt det er ditt valg, og måtte du bli fornøyd uansett hva du ender opp med.

Link to comment
Share on other sites

martinJ:

Ja er værtfall en kammerat i samme klubben som fikk innvilget søknad på en beretta 92 og en 1911 så da kan det vel ikke være noe problem med en glock skulle jeg tro.

Jepp er bare det at det er ikke så lett å få prøvd det. Er ikke så mange som driver med det rundt her virker det som.

 

PPC-skytter'n:

Jeg tenker selvfølgelig å begynne med hjemmelading også ja hehe skjønner de er ganske dyre å skyte.

Har egentlig ikke bestemt meg helt 100% for 9mm enda. Syns Glock 19 ser litt kulere ut enn 17. Har uansett tenkt å skyte mye med de våpna jeg kjøper og man blir vel god hvis man skyter mye nok?

Link to comment
Share on other sites

Som PPC skyttern sier, mange som har gått i fella og kjøpt seg tøfft våpen som første våpen , jeg er en av dem :roll: , min første 22 var en Walther P22 , min neste var en sig Mosquito, jeg har desverre P22n ennå, den er nesten umulig å bli kvitt (zink og plastpistol i barnestørrelse og kan ikke sammenlignes med Glock kvalitetsmessig)

Er ellers enig med PPC skyttern om at du bør prøve så mye som mulig for å finne det du synes passer deg best, og kanskje det du skyter best med.

Link to comment
Share on other sites

Har inntrykk av at Politiet er litt restriktive med å innvilge slike "kanoner" nå, spesielt til nybegynnere.

Men det er jo bare å søke og se hvordan det går, 21 år regner jeg med at du er.

Uansett må du fylle ut 3 stk søknader, da "up-to-date" søknadsskjemaene bare har plass til ett våpen pr. søknad.

Link to comment
Share on other sites

Du blir nok ikke så god til å skyte med dårlige våpen, selv om du skal skyte mye og dyr ammo gjør også at du skyter mindre.

Når det er sagt fortrekker jeg G19 fremfor G17 selv, pga et grep som passer bedre for meg. Men jeg har solgt alle glockene mine og kjøpt andre ting... til felt hvor presisjon er viktig bruker jeg en tunet 1911. og jeg har blitt en bedre skytter av å bruke et godt våpen. Da vet jeg hva som er min feil og hva som skyldes luguber ammo /slarkete pistoler.

 

Ang 460.... jeg har skutt nøyaktig 17 skudd med .454 cassul i min ruger redhawk... (En god del mer 45 colt...) cil råde deg til å styre unna 460. Det finnes ikke noen fornuftige grunner for å kjøpe en i Norge. (Bortsett fra at det er tøft da)

Link to comment
Share on other sites

Er du gutt eller Mann ?

Er du en mann med respekt for skytesporten så skal du jo selvfølgelig ha deg en 1911, 45, 40 eller 38 super. da kan du med enkelhet hoppe inn i nfps og levere faktorkravet til major med din første grove pistol.

På revolverfronten er jo selvfølgelig grovt tøffest, men min mening der er at du lett med fordel kunne ha begynt med feks en 38 spc. etterhvert kunne du plusset på med 44mag. 357mag og til slutt eventuelt byttet bort 44, eller kjøpt en 460 som reserve. Med andre ord, ikke start på toppen, i starten er det kjempemorro og skyte mye. med en 460 ser du fort 1000 lappen flyr på en kveld.

Link to comment
Share on other sites

Albatross:

Er ikke det. Det koster vel det samme å søke på 3 våpen som å søke på ett?

 

Hassel:

Trodde grepet var samme på 19 og 17 jeg. Har ikke holdt G17, men 19 likte jeg hvertfall.

 

Sir:

Er ganske stor å sterk så rekylen burte jeg vel ikke ha så store problemer med (etter å ha vent meg til våpenet litt), hvis det var det du mente. Ja en 1911 skulle jeg gjerne hatt.. men så er det de syke reglene her i landet da.. er jo veldig begrensa hvor mange våpen man kan ha.

Regner med å kjøpe en 357 mag også, men har hørt at de kan avvise søknader på grovere magnum dersom man har en magnum fra før så derfor tenkte jeg å gå for den største først

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

Jeg har .22lr, 9mm og .357mag. Var så heldig å få teste en S&W 460 XVR i sokndal her for en tid tilbake, før det var .357en det groveste jeg hadde prøvd. I tillegg har jeg aldri ladet opp med tunge kuler så det meste jeg har kjent av rekyl i den er med fabrikk 148grains. Må innrømme at jeg var litt skeptisk når jeg fikk revolveren og en neve med skudd. 5 skudd er faktisk en neve i .460! :lol:8) Revolveren føltes veldig "riktig" i hendene og patronene var visst ladet til "midt på treet" med 250grains kuler, XVR'en spyr disse ut i større fart enn jeg hadde klart med rifla i .30-06(om jeg hadde fått fatt i så tunge kuler da..)

 

Jeg har aldri sagt nei til å prøve noe våpen så her var det bare å finne en metallblink og sikte seg inn. Brukte to hender men hadde svikt i albuene for å være sikker på å fjære med mer enn håndleddene. Så trakk jeg rolig av og ble utrolig positivt overrasket!! Det føltes ikke noe "verre" enn .357mag'en :D -Dette skyldes jo at min mod 27 ikke er særlig tung mens XVR'en er over 2kg, mod 27'en har 6" løp mens XVR'en har 8,5" og kompensator.. Så var det bare å spenne hanen å finne neste blink, det var allerede veldig gøy! Hvert skudd fikk smilet til å vokse mer og mer, dessverre går det bare 5 i tønna så det var fort gjort. Jeg var helfrelst på stedet! Med normalladde patroner med "lette" kuler kan man nok skyte så mye man gidder uten å bli ødelagt for dette var direkte behagelig selv for meg som ikke er magnumvant i det hele tatt :D

 

Litt senere så ble eieren veldig nysgjerrig på hvor mye kompensatoren hadde å si for rekylen så han tok den av og testet noen skudd. Så stod han ved siden av meg og ladet opp og gav så revolveren til meg og ba meg prøve uten kompensator også. Man sier ikke nei til slikt så det var bare å klemme på! Merket endel forskjell men det var fremdeles ikke ubehagelig på noen måte, de fire første skuddene var helt uten overraskelser mens det femte.... Han hadde lagt i en patron med en helt annen ladning og en 350grainer på toppen :mrgreen::lol: DET var saker! Skikkelig munningsvipp og et drønn uten like! Slike ladninger vil nok bli vonde rimelig fort men du verden så moro! Kan ikke tenke meg noen bedre rekyl for moroskyting, den er litt treg på en måte. Blir vel som en hagle vs rifle kanskje. Men til mengdeskyting og slikt så er det nok lette 250grainere som teller. Og skyting med hansker kan visst være skadelig fikk jeg høre, en kar hadde revet opp huden og hovnet veldig etter å ha prøvd den med tynne skinnhansker som gav en voldsom friksjon. :shock:

 

Må legge til at avtrekket var omtrent likt som på min mod 27 og det er vel ikke så mange grammene som skal til før det smeller når man har spent hanen på forhånd og det finnes jo ikke kryp. Revolveren var god å skyte med og grepet var herlig. Eieren sa at presisjonen var veldig god også! Men den er nok tung om man skal skyte med en hånd da. Men det kommer jo ann på hvor sterk du er regner jeg med. Jeg har iallefall veldig lyst på en slik en men om jeg var deg ville jeg jo prøvd litt grovere enn .22lr før jeg handlet, folk opplever rekyl veldig forskjellig og det er dumt å sitte med et våpen du ikke tør bruke.. Eller vent nå litt, jeg kan jo kjøpe den billig av deg isåfall :wink::moresarcasm::lol:

DSC00195.JPG?m=1296509041

DSC00194.JPG?m=1296509028

Link to comment
Share on other sites

at g17/g19 er et dårlig våpen sluker jeg ikke helt uten videre, der snakker en mere om personlige preferanser!

kjøp det du har lyst til å kjøpe! men som mange sier: tenk deg litt om ang store kanoner.... dyrt, dyrt og enda dyrere gjør det bare trist å leke seg på bana.

44magnum holder i lange baner med 240kule og 21grn n110 bak.... dytter godt det også :D også er det ikke så dyrt når du lader selv ;)

 

søk på 4 håndvåpen første gangen, det er maks og koster ikke mere. søknaden gjelder for et år, men kan utvides med 6 mnd om det er behov.

søkte på 44 mag, 45acp, 9mm og 22lr første gangen samt 3 rifler. alt gikk igjenom i løpet av 2 uker ca...

(ja, 4 pistoler/revolvere er maks første søknad)

 

lykke til :D

 

ps: hva skal en med 460 om en ikke skal lade brutalt??

Link to comment
Share on other sites

ps: hva skal en med 460 om en ikke skal lade brutalt??

En "puddingladet" 460 er fremdeles mye råere enn en 44magnum.. :wink: Og når det gjelder pris på ammo så må man selvsagt lade selv men husk at 460 bruker .45 kuler så utvalget i kuler i alle prisklasser er enormt. Vet ikke hvor mye penger som går i krutt da men det er vel somregel kulene som koster når man lader. Hva er egentlig prisforskjellen på hjemmelada ammo til .44mag vs .460? Påstår ingen ting her men er det mulig at det kanskje ikke er så stor forskjell?

Link to comment
Share on other sites

Albatross:

Sir:

Er ganske stor å sterk så rekylen burte jeg vel ikke ha så store problemer med (etter å ha vent meg til våpenet litt), hvis det var det du mente. Ja en 1911 skulle jeg gjerne hatt.. men så er det de syke reglene her i landet da.. er jo veldig begrensa hvor mange våpen man kan ha.

Regner med å kjøpe en 357 mag også, men har hørt at de kan avvise søknader på grovere magnum dersom man har en magnum fra før så derfor tenkte jeg å gå for den største først

 

4 håndvåpen er maks

med 10 starter så er ting heeeeeelt anderledes!

er du aktiv nok så kan du som "sir" sier få deg en 460 som extra våpen

Link to comment
Share on other sites

ps: hva skal en med 460 om en ikke skal lade brutalt??

En "puddingladet" 460 er fremdeles mye råere enn en 44magnum.. :wink: Og når det gjelder pris på ammo så må man selvsagt lade selv men husk at 460 bruker .45 kuler så utvalget i kuler i alle prisklasser er enormt. Vet ikke hvor mye penger som går i krutt da men det er vel somregel kulene som koster når man lader. Hva er egentlig prisforskjellen på hjemmelada ammo til .44mag vs .460? Påstår ingen ting her men er det mulig at det kanskje ikke er så stor forskjell?

 

sant det, mye å velge blant til 460'n. bare kjedelig å ha noe slikt liggende om en ikke får brukt det fordi det er for dyrt!

men som sagt, det er helt opp til trådstarter å velge hva han vil ha :D tviler på at ikke søknaden skulle gå igjenom så lenge han har vært snill gutt og medlem lenge nok :D hehe

Link to comment
Share on other sites

at g17/g19 er et dårlig våpen sluker jeg ikke helt uten videre, der snakker en mere om personlige preferanser!

De er jo aldeles ypperlige til sitt bruk, men noen feltløype racere er de ikke. (Men det går an å skyte bra med glock også, jeg syns bare det er enklere å skyteog tren med et mer presist våpen til presisjons programmer (Jeg har skutt praktisk med glock)

 

Hassel:

Trodde grepet var samme på 19 og 17 jeg. Har ikke holdt G17, men 19 likte jeg hvertfall.

17 har litt lengere grep en 19. Om du liker 17 grepet kan også g34/35 være et alternativ

 

men så er det de syke reglene her i landet da.. er jo veldig begrensa hvor mange våpen man kan ha.
Nå ja... kan være en ide å sette seg inn i regleverket i stedet for å høre på alle som syter og klager ov 8) over det. Klart de begynt å krangle litt når jeg søkte på .44 magnum nr 5, men det gikk jo med riktig aktivitet og behov.
Link to comment
Share on other sites

Glocken og .22 går heilt fint normalt sett. Du får klubben til å skrive i anbefalelsen om erverv av håndvåpen at du har skutt grov pistol i tillegg til fin. Det var ikke noe problem for meg å få Glock 17 som første pistol. .460 er de nok strengere på og jeg vil tro at det er vanskelig å få dette som første våpen, men det er jo lov å prøve. Ofte så må man være medlem i særforbund som metallsiluett og lignende.

Link to comment
Share on other sites

AAARGH! Jeg er så lei av folksom gjetter på hvordan våpen loven er :evil:

 

Det finnes ingen, jeg understreker ingen legal grunn til å avslå en søknad på en 460 S&W for en person som har gått sine 6 måneder i klubb og har rent rulleblad. Det er ingen forskjell i invilging av en .22 eller en gigantisk tøyserevolver! 460 kan forøvrig brukes til revolverfelt, og vil i så tilfell blokkere for erverv av en fornuftig revolver til slikt bruk)

 

Men... selv i Metallsihuett forbundet, hvor det skytes med håndvåpen på 21 kilo tunge stålbukker på 200 meters hold, som skal velte for å få treff glimmrer både 460 og 500 S&W med sitt fravær.

 

Drit nå i X ramme revolveren, spar pengen og kjøp heller en god .22 pistol (Styr unna drit som mosqito og den billie waltheren om du vil ha et våpen til å tren presisjon med) Vil du ha en diger revolver anbefaler jeg heller ruger super redhawk i .454 casull (evt 44 mag) de er det en del av bå brukt markedet også. Blir mer penger til ammo på den måten.

Link to comment
Share on other sites

sant nok :) Hører mye helt forskjellig informasjon fra folk som har holt på med skyting lenge på klubben så ikke så lett å vite hva som stemmer. Vet du foresten hvilket kaliber 460 egentlig er? er det 451 eller noe?

 

Skal sjekke det ut. Tenkte å kjøpe sånn ca alt fra det fineste til det groveste kaliberet sånn ca på de 4 pistolene jeg kan kjøpe hehe. Så får jeg erfaring med alt

Link to comment
Share on other sites

Er 4 pistoler maks?

Hadde 5(alle godkjennt mellom 2003-2007 med "trening / konkuranse" som eneste oppgitt bruksomeråde) da jeg søkte på revolver i 45colt i 2008, den gikk også glatt igjennom uten annet tillegspapir enn anbefaling fra pistolklubben, føler behandling av våpensøknader er noe som varierer endel etter hvor du søker. Har også hørt om folk som har vente flere måneder på svar på søknader, har aldri venta lenger enn 1-2 uker, får vel anse meg selv som heldig :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar like så godt og gjentar meg selv jeg :roll:

AAARGH! Jeg er så lei av folk som gjetter på hvordan våpen loven er

Det er selvsagt lov å spørre, (eller hvordan skal man lære noe) Men det er også å anbefale å undersøke litt selv på forhånd. Det er få som syns det er artig å svare på spørsmål som en med litt anstrengelse kan finne ut helt selv.

 

Så for å ta det på det rene (en gang til... :roll: )

Det er i lovverket ikke nedfelt noen form for begrensning på antall våpen en privatperson kan eie!

(Unntak er jaktvåpen garderoben, som skal gi deg 6 jaktvåpen uten dokumentasjon av behov, med påfølgende behovsprøving av våpen utover dette)

Det er lagt noen føringer i forhold til hvilke våpen en kan eie (Bla forbud mot håndvåpen sok ikke er svartkrutt våpen med kaliber .500 og oppover, liste over godkjente halvauto rifler til jakt og eller konkurranse osv.) Det finnes noen rettningslinjer i forhold til antall basert på dokumentert aktivitet i forbund, men ingtet maksimalt antall våpen. Alt kommer ann på aktivitet og behov.

Jeg kjenner folk som etter 2000 har lovlig ervervet blant annet mer en 20 revolvere til bruk (Ikke samling) legalt og i henhold til lovverket.

 

Angående Martinjs historie så viser den nok det tragiske i at våpenkontorene ikek forholder seg til eget lovverk. Det skal ikke innvilges erverv til trening lenger (Men så lenge konkuranse er oppgitt er det ok) Videre skriver han ikke noe om egen aktivitet, så det kan godt være at han kvalifiserer til å erverve fler våpen en de 4 håndvåpen i et forbund som rekreasjonsskytteren har krav på.

 

 

Ang. behandling av søknader er det veldig varierende og avhengig av politidistriktets organisering og prioriteter, samt søkerens eksisterende våpen osv. Jo mer du selv dokumenterer og har satt deg inn i systemet før du søker, jo raskere vil det nok gå.

Link to comment
Share on other sites

Oi sorry... glemte å svare på det i all bitchingen min :oops: .

Vil tippe kalibret er rundt .452, det er det normale i moderen .45 revolvere. Og de øker neppe til .454 i nyere løp så lenge de har maskineriet tilpasset .452. Men.. det bør sikkert slugges.

(Jeg har brukt .452 blykuler i min .454 cassul med helt greit resultat i rugeren)

Link to comment
Share on other sites

Sukk! Har vi ikke en sticky eller lignende på antall våpen etc. her inne?

 

Etter 6 måneders medlemskap i pistolklubb, som er medlem i ett godkjent forbund, og med oppfylt karav til aktivitet. Kan man erverve håndvåpen.

 

Man dokumenterer aktivitet og medlemsskap (normalt ordner klubben dette for en).

 

Antall våpen:

Dette avhenger av aktiviteten. T.d. Er man nybegynner, med kun trening i klubb som aktivitet, er det i følge rundskriv. Mulig å erverve inntil 4 håndvåpen.

Med 4 stevner/starter (minst halvparten åpne aproberte), er der ingen antalls begrensning. Begrensningen ligger i bruksområde, tekniske krav. Og våpenforskriftens § 13. Samt rundskrivets punkt 3.5.1.2.2

§ 13. Erverv av våpen til øvelses- og konkurranseskyting

 

Tillatelse til å erverve og inneha rifle, hagle, pistol eller revolver til øvelses- og konkurranseskyting kan gis til søker som kan dokumentere medlemskap og aktivitet i forening tilsluttet godkjent skytterorganisasjon. For å få tillatelse til å erverve og inneha pistol eller revolver skal søker dokumentere seks måneders aktivt medlemskap i slik forening.

 

Skytterorganisasjonen skal være godkjent i samsvar med § 24. I tillegg skal den, i henhold til lovlig program utarbeidet av skytterorganisasjonen, arrangere årlige, terminfestede og organiserte skytinger med den våpentype som det søkes tillatelse for.

 

Tillatelse etter første ledd gis kun til slik våpentype som lovlig kan brukes innenfor de lovlige skyteprogrammer som vedkommende skytterorganisasjon administrerer. Det er kun tillatt å erverve og inneha ett våpen per program. Hvor skytterorganisasjonens krav til spesifikasjoner på våpen til øvelses- og konkurranseskyting er identiske for flere programmer i samme eller andre godkjente skytterorganisasjoner, tillates det kun å erverve og inneha ett våpen til bruk i disse programmene.

 

Politidirektoratet kan gi nærmere retningslinjer om kravet til aktivitet for å erverve og inneha flere våpen av samme type.

 

Politimesteren kan dispensere fra første ledd, annet ledd og tredje ledd første punktum dersom særlig grunner foreligger. Politimesteren kan også dispensere fra tredje ledd annet og tredje punktum dersom søkers aktivitet tilsier det.

Link to comment
Share on other sites

Godt råd? Glem X ramma (460), presisjon med puseladninger i 45 long er normalt ikke god (full pupp ladninger i 454/460 har vistnok god presisjon). 10 full pupp 460 ladninger på en kveld, og en jeg kjenner hadde problemer med å styre bilen sin hjem (og det er ingen svekkling vi snakker om).

 

Glock? Glem Glock, fordi en må skyte mer enn mye for å bli god med en slik, og de fleste gir seg lenge før de kommer halveis (om de i det hele trener seriøst da).

 

Dine behov?

22lt match pistol har du selv skjønt (og det er riktig tenkt).

 

9mm pistol? Søk den som Grovpistol (så den ikke sperrer for mil felt om du senere finner på at du vill ha en 45 eller noe annet i 9mm i milfelt). Jeg regner uansett med at du ikke skal ha noen 32 pistol for grov med første.

Forsøk å styre unna rene tjenestevåpen, da det somregel ender opp å bli lite morro å skyte noe man ikke treffer så godt med.

 

Revolver? tenk deg nøye om, helst prøv endel før du bestemmer deg (det samme gjelder for 9mm pistolen).

Fornuftige forslag kan være: S&W 66, 586, 686, 27, 29, 629. Ruger GP 100, Redhawke o.l. kaliber fra 38spl-44m

Løpslengde fra 5" og oppover.

 

Mange kjøper en 357m som første revolver, slik at de er dekket både i Revolverfelt og Mag 1 med ett våpen (typisk 586/686/27/GP100).

Link to comment
Share on other sites

Mulig det bare er at folk forteller ting uten å egentlig vite hva de prater om bestandig, eller at det har mye å si hvem som behandler søknadene. Syns det virker som det er en del tilfeldigheter om man får innvilget søknadene eller ikke. Men jeg har som sagt akkurat begynt med pistolskyting så jeg har jo ikke peiling på noen ting egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...