Jump to content

Ulovelig!?


cowboy-gutten

Recommended Posts

Hei !

 

Er det snart ulovelig å ha våpen i sin besitelse? Det virker da sånn!

For ikke mange år siden kunne man kjøpe hagle uten noe søknad eller ruleblad!

Nå er det vanskelig bare å komme seg til lensmanns kontoret som oppner 09-14... 3 ganger i uken. Det er litt drøyt. Det høres karnsje sprøt ut men ei hagle som blir stjålet blir ikke letere funet fordi den er registrert, det er det mange som tror.

 

Jeg har lest side opp og side ned om lover og regler men ikke forstår jeg hvem som har laget disse reglene.hvem har laget den?

Det kan da vell ikke være jegere og skytere som selv har ødelagt for seg selv! Eller er det politikere som med latten i håna sier til seg selv: Nei det våpenet der så skumelt ut det kan da ikke være lov. Er det sånn det er ?

 

Det er heler ikke tilat å bruke våpen av militær karakter på jakt

Er det da utseene loven mener eller model betegnelsen? noe må det da være? Og var det ikke engang sån at man måte søke politiets tilatelse for å montere lyd demper på rifla. Er det blit et litt "Ulovelig" preg over våpen etter som det er så strengt.

 

 

Er det kansje jeg som tar feil; skriver feil i dete innleget, snakker uakseptabel med en upraktisk tanke gang!

Det er jeg usikker på.

 

Det som er sikkert er at noe har skjed med lov verket. Posetift eller negatift. Jeg kunne i allefal ikke tenke meg våpen handel uten søk nad i dag; Da hade det gått dårlig med den ilegale våpen industrien!

 

 

Å dere må selv følgelig ikke gremme å kritisere: Innlege i seg selv! , Meg som persjon , mine syns punkter, alder ikke minst, og selvførgelig logikk, kunskap og praksis. Det viktigste er at dere retter opp "uheldige" punkter så ingen blir fornærmet

Eller at det blir ulovelig med våpen i norge !

Link to comment
Share on other sites

Norge er et av de land som har mest liberale våpenlover.

Jeg selv og mange av mine venner har en mengde våpen, og vi har ikke hatt problem med å få lov til å kjøpe dem.

 

Jeg synes ikke det er urimelig at det finnes en aldersgrense for å kjøpe våpen. Ei heller at samfunnet vil registrere og dermed ha en oversikt over hvem som har våpen, og omvendt hvem som er eier av et bestemt våpen. Jeg synes også at det er forståelig og fornuftig at en setter krav til vandel og annen skikkethet for å få våpen. Jeg er også for kravet om våpenskap fra første våpen.

 

Når en så går ned på detaljnivå, finnes det mange ubegrunnede restriksjoner og noen som er direkte fjollete. Tross dette har jeg ikke inntrykk av at verken aktive skyttere eller jegere hindres vesentlig i utøvelsen av sine interesser pga nåværende lovgiving. Hvis det enkelte, lokale kontor hadde utøvd reglene på en fornuftig måte, ville det etter mitt syn ikke være særlige problemer.

Link to comment
Share on other sites

Norsk våpenlov er (eller var) i utgangspunktet veldig bra, kan man dokumentere ett behov for ett spesifikt våpen, så får man. Selvfølgelig må visse betingelser oppfylles, altså jegerprøve, skytterlagsmedlemsskap o.l

Så synes jeg at dette ble gjenstand for oppmerksomhet fra byråkrater ( som bruker halve arbeidstiden for å rettferdiggjøre egen eksistens), og brukt som symbolpolitikk.

"Se, vi gjør noe med farlige våpen". Derfor sier man at nå kan man få maks 6 våpen til jaktformål.

 

Så kan man diskutere om den jevne norske jeger vil klare seg med 6 jaktvåpen eller ikke.

Men summa summarum, norsk våpenlov er liberal. Se hva som har skjedd i England de siste 15 årene.

Link to comment
Share on other sites

Hei !

 

Er det snart ulovelig å ha våpen i sin besitelse? Det virker da sånn!

For ikke mange år siden kunne man kjøpe hagle uten noe søknad eller ruleblad!

Nå er det vanskelig bare å komme seg til lensmanns kontoret som oppner 09-14... 3 ganger i uken. Det er litt drøyt.

 

Må man besøke lensmannskontoret? Jeg vil tro at vanlig brevpost fungerer godt nok for å sende inn søknad med de nødvendige vedlegg?

Link to comment
Share on other sites

Her skyter du spurv med kanon lille cowboy.

Enhver edruelig og pålitelig person i dette landet, som fyller visse kriterier, kan lett fylle opp våpenskapet sitt med inntil seks jaktvåpen pluss ev banevåpen, enhåndsvåpen og affeksjonsvåpen. Noen mister besinnelsen over begrensninga på seks jaktvåpen, men vær obs på at om du kan dokumentere behov for flere enn seks, er det er ikke helt utenkelig at du kan få tillatelse til enda flere jaktåpen. Norge kryr av folk som ikke bør være i nærheten av skytevåpen. Jaktrifler er neppe det som er mest stas for kjeltringpakk, men vær du sikker på at de stjeler det om de får sjansen. Jeg er enig i at det neppe er større sjanse for innbrudd om en har åtte eller fire jaktvåpen, men reglene er nå sånn, og da forholder selvsagt både du og jeg oss til det. Vi er forpliktet til å låse inne vital del i FG-godkjent våpenskap og er ellers knebla av disse reglene du sikkert syns er idiotiske i vår omgang med våpen på jakt, på skytebanen, under transport osv.

Nei du cowboygutt. Vi skal være glad det er såpass lett å anskaffe våpen her i landet, og både du og jeg skal te oss på en slik måte at motstanden mot våpen i privat eie ikke blir større enn den alt er.

Link to comment
Share on other sites

Det meste av våpenloven, med forskrift og rundskriv er bygget på hypotetiske problemer, og en frykt for at himmelen detter ned.

 

Grunnlaget for jaktvåpengarderoben er et mysterium, den hverken redder liv eller hindrer bankran, ikke hindrer den noe som helst annet heller.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at våpen av militær karakter ikke er lov på jakt tror jeg handler mye om modenhet. Hvis du har en ubeskrivelig trang etter å fly rundt i skogen og "jakte" med en helautomatisk tacticool rifle med frontgrip, rødpunkt og granatkaster, så er du etter all sannsynlighet verken gammel eller smart nok til å jakte i det hele tatt. Da vil jeg heller anbefale airsoft eller andre "militærleker"...

Link to comment
Share on other sites

Det meste av våpenloven, med forskrift og rundskriv er bygget på hypotetiske problemer, og en frykt for at himmelen detter ned.

 

Grunnlaget for jaktvåpengarderoben er et mysterium, den hverken redder liv eller hindrer bankran, ikke hindrer den noe som helst annet heller.

Grunnlaget for "jaktvåpengarderoben" er symbolpolitikk. Fordi kriminelle bruker våpen, så må det "gjøres" noe. Så da mener byråkratene (med NJFF's velsignelse) at det å begrense antall jaktvåpen til 6 stk, så forsvinner problemet med at våpen brukes i kriminelle handlinger.

Forstå den "logikken" den som kan. Jeg greier det ikke.

Men at det er vanskelig å få våpen i Norge, det er jeg ikke med på. Det er enkelt bare man oppfyller kravene.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk gud for at hagler ikke selges over disk uten søknadsplikt!

 

har ingen problemer med å komme på flere som ikke bør få seg hagle.

 

Kan du gi meg en god grunn for at jeg må søke om hagle nr 2, når jeg allerede har en.

 

 

Hadde forøvrig satt pris på at ikke alle tråder skal forurenses av norsklærere som skal spikke fliser av alle innlegg.

Trådstarter er tydeligvis en engasjert ungdom, det er flott at vi har slike med oss, og selv om språket ikke helt er i henhold til norsk ordbok skjønner jeg hva han mener.

Link to comment
Share on other sites

Kan du gi meg en god grunn for at jeg må søke om hagle nr 2, når jeg allerede har en.

 

(Noe kluss med siteringa her)

Ja, FN G1. Ellers kunne du kjøpt nr 15 på samme godkjente haglesøknad. Og våpenkjøp skal være regulert, selv om du ønsker hagle nummer 2 eller 3. I dag kan du faktisk inneha 6 hagler. Det var ikke like lett for ett år siden. Men da kunne man ha fler jaktvåpen enn 6 stk.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet gjelder ikke dagens lov, mener jeg har en brukbar forståelse om hvordan denne virker :D

 

Blir man mere skummel med 16 hagler en med 1?

 

Nei, man blir ikke det, og det er poenget mitt når jeg sier den såkalte "jaktvåpengarderoben" er symbolpolitikk, og iverksatt av skrivebordsbyråkrater som skal rettferdiggjøre sin egen eksistens!

Link to comment
Share on other sites

Hei !

Det høres karnsje sprøt ut men ei hagle som blir stjålet blir ikke letere funet fordi den er registrert, det er det mange som tror.

Der er jeg uenig, men aller helst vil nok våpen som ikke er registrert lettere komme på avveie og det er det ingen som er tjent med.

 

Jeg tror du vil finne ut at det lovverket vi har i dag er til å leve med for de fleste. Vil du drive med noe spesiellt finnes det forbund som driver med det meste, slik at mulightene åpner seg for ting som ikke er tillatt på jakt.

Vil ha "minigun" på biltaket får du heller verve deg i "secret service"

Link to comment
Share on other sites

Synes det er skremmende når skyttere/jegere forsvarer jaktvåpengarderoben som et verktøy for å redusere kriminalitet.

 

At våpen er regulert, slik at ikke personer som ønsker å bruke dem til voldshandlinger eller trusler lovlig kan kjøpe dem har jeg en hvis forståelse for.

 

Men at en person som er funnet pålitelig og edruelig og fått innvilget å kjøpe en pistol, må bruke halve livet på å lese jus, kjøpe i rett rekkefølge, delta på en masse stevner, og nedlesse ansatte i statsforvaltningen med kreativt utfyllte søknader for å kjøpe 5-10 flere av samme slag er for meg en gåte, for samfunnet bør det ihvertfall være det samme, så lenge han oppbevarer dem som han skal.

 

Om Ola Harejeger har 36 hagler, en for hver jaktdag i året, blir det skadd færre mennesker om han bare får ha 6.....er det meg som er dum eller?

Link to comment
Share on other sites

Hva hadde vært bedre om det var fritt salg over disk uten spørsmål om vandel, psykiske lidelser, behov, IQ osv?

Hvem ville det rammet? Når ville motstandere av at myndighetene skal blande seg inn i hvem som har hvilke våpen bli fornøyd?

Jeg vil gjerne høre hvordan dere motstandere av regulering av skytevåpen i privat eie syns det burde være.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet gjelder ikke dagens lov, mener jeg har en brukbar forståelse om hvordan denne virker :D

 

Blir man mere skummel med 16 hagler en med 1?

 

Selvsagt utgjør man en større potensiell samfunnstrussel, indirekte eller direket med 16 hagler kontra 1.

 

 

Er du blekksprut Hassel?

 

:D:D

Link to comment
Share on other sites

FN G1 har selvfølgelig rett. Det finns ingen god samfunnsmessig grunn enten man liker det eller ikke. Det er personen som bør registreres. Oppbevaringslover er vel det eneste fornuftige som har kommet etter krigen i så måte. At det finns mange supersynsere, og kontrollfriker i styre og stell er det ingen tvil om. Vi kan ikke takke politikere for at vi har det så godt som vi har det, heller en lang og god kultur som er vrien å bryte ned over natten. Å stå sammen uten å rakke ned på andre lovlige skyteformer bør være en selvfølge for alle. Det hadde kansje vært fint med mer mediadekning av iallefall NM innen alle grener.

Link to comment
Share on other sites

Hva hadde vært bedre om det var fritt salg over disk uten spørsmål om vandel, psykiske lidelser, behov, IQ osv?

Hvem ville det rammet? Når ville motstandere av at myndighetene skal blande seg inn i hvem som har hvilke våpen bli fornøyd?

Jeg vil gjerne høre hvordan dere motstandere av regulering av skytevåpen i privat eie syns det burde være.

 

Tror ikke noen ønsker at våpen skal selges som melk.

 

Spørsmålet er om man etter å ha blitt funnet oppegående og lovlydig, fortsatt skal vurderes i hue og ræva for å kjøpe hagle nr 7

Link to comment
Share on other sites

Det er da logisk det Hassel skriver! Hvis jeg skal rane nærmeste bank, er det klart at jeg med 16 hagler har mye bedre drepe-evne enn om jeg bare har 1!

Og med 16 hagler har man også et utmerket skjold (skuddsikker vest)!

8 hagler på ryggen, 7 hagler på magen og en under armen klar til bruk!

Hvis motstand møtes, brennes først hagle nr 1 av, og så er det lynkjapt å skifte til nr 2. Man slipper altså å bruke unødvendig tid på omlading!

 

Hvor mye veier 16 hagler? Det KAN jo bli litt å drasse på i tillegg til de 20-30 kiloene med tusenlapper!

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Det virker som trådstarter savner tida før registreringsplikt ved erverv av hagle. Jeg er i prinsippet enig i motstanden mot at myndighetene skal mene hva som er nok våpen for deg og meg. Men det er mulig å få lov til å kjøpe flere, om en har behov for mer enn seks. Jeg tror de fleste kan klare seg med seks, men det er altså fullt mulig med flere. Det er nok heller ikke til å komme bort ifra at kriminelt avskum heller bryter seg inn hos den som har sju hagler enn den som har ei. Enkelte røvere blant kjeltringepakket har nok evne til å finne ut av hvem som har mer våpen hjemme enn andre. Mulighet for gevinst er vel en mekanisme lovlydige deler mer avskum, selv om lovlydige i mosetning til banditter vel og merke respekterer lovregulering. Det er lov å være grenseløst uenig i lovverket, men det er ikke lov å bryte det.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Det virker som trådstarter savner tida før registreringsplikt ved erverv av hagle. Jeg er i prinsippet enig i motstanden mot at myndighetene skal mene hva som er nok våpen for deg og meg. Men det er mulig å få lov til å kjøpe flere, om en har behov for mer enn seks. Jeg tror de fleste kan klare seg med seks, men det er altså fullt mulig med flere. Det er nok heller ikke til å komme bort ifra at kriminelt avskum heller bryter seg inn hos den som har sju hagler enn den som har ei. Enkelte røvere blant kjeltringepakket har nok evne til å finne ut av hvem som har mer våpen hjemme enn andre. Mulighet for gevinst er vel en mekanisme lovlydige deler mer avskum, selv om lovlydige i mosetning til banditter vel og merke respekterer lovregulering. Det er lov å være grenseløst uenig i lovverket, men det er ikke lov å bryte det.

 

Er våpentyveri fra private hjem et stort problem i landet?

Hvis så, burde man ikke da heller fokusere på å gjøre noe med det?

Link to comment
Share on other sites

Kan du gi meg en god grunn for at jeg må søke om hagle nr 2, når jeg allerede har en.

Den er da enkel, for å få den inn i registeret. Slik at man holde orden på diverse ansvarsforhold.

 

Blir man mere skummel med 16 hagler en med 1?

Nei og ja. Nei fordi man ikke kan bruke mere enn en hagle igangen. Ja fordi man har ett spredningspotensiale, med 15 kompiser er man pluttselig like mange med våpen som i 2 geværlag. Og kan være klar til hva det måtte være.

Det er klart at slike spredningspotensialer ligger langt fremme i den lovgivende makts hode, og ikke helt uten grunn heller. Da man ikke ønsker peroner med lav aktivitet som man risikerer kan fungere som våpen deponi for andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nesten si jeg støtter opp konseptet med våpensøknad og registrering av hvem som eier hva. Det er en viss form for trygghet/sikkerhet i det som ikke godt kan bestrides.

Men som alltid kan det jo finnes noe å utsette på måten ting blir gjort. Slik som dette med våpengarderobe.

Uansett er det ikke å skaffe seg våpen jeg anser som et problem... Men derimot å klare å unngå å bli ansett som en småkriminell samfunnsrisiko hver gang man kravler ut av skogen halv tolv om natta med børse og bytte... Opplevde i høst at noen ringte onkel fordi de hadde sett meg i camo på statoil, mens jeg sto med hue oppi bagasjerommet på bilen for å fjerne forskjeftet på hagla før jeg skulle inn og betale diesel. Nysgjerrige folket må virkelig ha kikket over skulderen på meg for å i det hele tatt ha sett hva jeg drev med. :shock: "Hey sjekk, en asiat i camo! Sikkert VC! Vi ringer politiet så de får ham vekk fra gata, så skikkelige folk som oss kan ferdes i fred!"

 

 

Nå skal jeg ikke pårope meg mye erfaring på dette punktet, men eneste jeg har å utsette så langt er de lange ventetidene på våpensøknader :roll: 8 uker "off-season"

 

Da brukte de 7 uker, 6 dager, 23 timer og 30 minutter lengre tid enn til meg :mrgreen:

 

Hvor er det jeg må flytte for å få så rask behandling?!

Link to comment
Share on other sites

Blir man mere skummel med 16 hagler en med 1?

Nei og ja. Nei fordi man ikke kan bruke mere enn en hagle igangen. Ja fordi man har ett spredningspotensiale, med 15 kompiser er man pluttselig like mange med våpen som i 2 geværlag.

 

Det vi trenger er en kompisgarderobe. Hvem trenger mer enn 6 kompiser? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ærlig inrømme at jeg syns argumentasjonen om at jeg er ikek farligere med 10 like våpen er med en er... om ikke annet naivt og sannsynligvis motarbeidenede for muligheten til å eie og bruke skytevåpen i Norge.

'Husk at det er noe som heter likhet for loven.Det vil si at det må være likt for alle, så om jeg skulle få handlet så mange rugere som jeg ville ha, bare fordi jeg er funnet skikket og pålitelig til å eie noen så SKAL også enhver annen borger ha samme mulighet. Dvs at lillesøstra til sjefen i skurkeklubben MC ikke kan nektes erverv på 10 AR 15 rifler om hun er praktisk skytter og ustraffet.

Link to comment
Share on other sites

 

At våpen er regulert, slik at ikke personer som ønsker å bruke dem til voldshandlinger eller trusler lovlig kan kjøpe dem har jeg en hvis forståelse for.

 

 

Hadde de bare brukt slik saker til å avslå eller inndra så.....

 

Men folk har jo mistet våpenen sine for å ha begått fartsovertredelser, pisse på fortauet i fylla osv......

Link to comment
Share on other sites

yes !!!!

 

Endelig ordentlig svar !! !

Å Dra til henni sann og tilbake ! Jeg skriver feil fordi dere skal komenter det OG jeg dritter i det og dere skal forstå hva jeg skriver

det er poenge med helle skrive oppfinnelsen! Hør: Når mine spill avengie med elver siter å veiver med armene og skryter av hvem som har drept flest i tids perioden 03-07 om natten. Da siter jeg å leser våpen blader, jakt blaader, litt om regel værk, tegner våpen, skriver og plan leger om helgens jakt. Også tenker jeg: skal jeg karnsje begyne med det jeg å siden jeg ikke egentlig hører hjeme i denne tiden. For skolen har blitt helt ugrei, å når læreren maser på ekkel "oslo" dialekt : Nå må du finne frem bøkene dine.... nå skal du nemelig lære noe helt ubrukelig som heter nynorsk. Og da, når jeg akurat har tegnet inn nett sjeringene i rifle stokken i boka, spør jeg : hvorfor lærer vi det her? Jeg får ikke noe svar... Hvorfor lærer vi det hær? spør jeg igjen. "jeg setter en anmerkning på deg nå " sier læreren og tar en stor slurk caffe latte , som forøverig alle tror inneholder mer en coffein, Det er nesten så jeg for vondt inni meg når jeg ser læreren SMILE når Hun setter x i boka. Jeg er den som liker skole fordi jeg vet jeg kan lære noe nytig der. Men når vi ikke lærer noe nytig der da synker motivasjonen! Og det er da godt å tenke på høsten som kommer og gamal tiurn skal overlistes! Da går tankene fort til hytta ved vanet som jeg lengter til bake til hver uke!

 

Vi hadde forøverig en ute dag med njff (Norges jeger og fisker Fordud) det var gøy det! Jeg vile ikke at den dagen skule gå over. Jeg kunne svarene på alle spørsmålene som njff kom med! Endelig for jeg vist at jeg kan noe. OG litt etter på spør jeg læreren som er litt mer medgjørlig: Hvilken karakter hadde jeg fått i dag? Det blir stille en stun, så sier han : I dag har du jobbet for 6ern!!! Jeg blir selvfølgelig glad, men vet at det som har med jakt å gjøre kan ingen sette karakter på! Du kan ikke sette karakter på livet til noen. Jeg er heldig som er interesert i jakt og skyting. Det gjelder å fisking, men jeg lar være å bruke det ordet så mye, siden det forbiner jeg med skoler og andre elever som i drastiske tiltakk prøver å være litt ute.

 

Så viser njff frem et ulve skin og resten av klassen i kor synger:ååååååå stakar litten..... Det er litt rart det der for nå viser njff et dødt rådyr. å Nei stakars litten. Å så tenker jeg på den stakars lille ulven som drepte det rådyret, oppnet magen og spiste opp alt på en brutal og forkastelig måte. Den ulven kalte min Klasse for stakars litten! Men når f.eks jeg skyter en ulv som har spist en stakars litten en, ja da er ulven stakars litten og når det kommer en bjørn å dreper meg da er nok ikke jeg stakars liten.

 

Så sån er kunskapen blant 9. klasse....... Det er litt drøyt

 

Å ja det er mange skrive feil og ja jeg er å en dum 9. klassing. Men det er da litt jeger håp lengst inne i hjerte på meg fortsat og jeg vet hvem jeg er.Problemet er at jeg vett bare hvem jeg er for godt !

Link to comment
Share on other sites

Cowboy-gutten; ting har en magisk evne til å ordne seg på ett eller annet vis.

 

Høres ut som du er utvilsomt inne i en litt vanskelig tid, kanskje (og jeg overdriver ikke) den tøffeste tiden man går gjennom som menneske er denne overgangen barn/ungdom-voksen. Kanskje er ikke skolegang noe for deg for tiden, men det vil ikke si at du ikke har andre kvaliteter. Det vil i allefall ikke si at du er dum som du skriver!

Selv var jeg elendig i alle fag på barne/ungdomskolen med unntak av sløyd. Lot ofte tankene vandre timene.. i dag jobber jeg som ingeniør og driver med undervisning på si. Ut fra det du skriver, høres det ut som design/børsemaker/naturforvalter etc kunne passe for deg, men vil heller ikke bli overasket om du ender opp som skribent heller.

 

Mulig denne tråden bør slettes etter ymse utsklielser.. tenkte bare å gi en liten 'hold hodet hevet' og 'bit tenna sammen' tale til denne unge lovende jegeren!

Link to comment
Share on other sites

Folkens, ta å slakk litt av her. Det er ein liten knapp nede til høgre, me eit utropstegn på, den er til for å rapportere inn innlegg som bryter med regene her inne eller etikk og moral..

Kutt ut å forsøple trådene med kommentarer, krangel og diskusjoner rundt både skrivefeiler og tilsvar på dette.. Bruk heller rapporteringsknappen til å varsle med..

Link to comment
Share on other sites

Synes det er viktig at folk får ut sin frustrasjon....innenfor rimelighetens grenser, men det bør absolutt være takhøyde til å si sin mening, bare ikke heng ut med bl.a. navn etc....

Men ang tråden så er jeg også jævli oppgitt og forbannet over begrensingene i den nye våpengarderoben....Men de som tvinger frem en slik lov ser at det er lett å regulere hva jegere og skyttere har lov til å inneha av våpen, det ser vel sikkert bra ut på papiret kanskje ? Men det som er viktigst her er at det vil vel ikke bli mindre kriminalitet, drap etc. om de setter begrensinger på jegere og skyttere, men de viser jo sin inkompetanse da, i og med at de ikke klarer å ta bandittene med sine våpen, mest av militær karakter.

Og selvfølgelig skal ikke en jeger/skytter som ikke passer til det ha våpen, men de trenger da faen ikke straffe på hundretusenvis med lovlydige skyttere/jegere p.g.a. at det "klikker" for en og annen en meget sjelden gang.....Jeg støtter vår kjære konge da han i sin nyttårstale sa at "forbud er fryktens våpen" ...kanskje han synes det er blitt nok ??

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor ble mitt innlegg slettet?

 

Barnehage!

Det har du fått PM på, les denne og ha litt is i magen.. Når eg rydder ein tråd, så fjerner eg innlegg i tråden først og så sender eg PM til alle som har fått innlegga fjerna.. Og har du noko problem med det, så tar du det på PM, og ikkje fyller opp ein nyrydda tråd med endå meir som ikkje har med emnet å gjere.. Du såg kva Moderator som hadde skrevet i tråden og du har muligheit for å sjå at eg er pålogga, så då burde du sende meg ein PM uansett på sånne ting..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg mener det er bra at vi har noen våpenlover her i Norge, og sier meg enig i at våpen ikke passer til å selges som melk.

I tillegg mener jeg at en normal oppegående skytter/jaktmann ikke er mer farlig om han har 7 hagler eller 1 hagle.

 

Det er ikke våpenet i seg selv som er farlig, men personen som holder det !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...