Jump to content

Plastplugg til rifle mot snö


Rav4d4d

Recommended Posts

:shock::roll:

Høres tvilsomt ut synes jeg. Pluggen forsvinner nok, men hvis den iser fast eller setter seg fast på en måte så vil vel dette kunne ende med samme som snø i pipa el.

Jeg bruker god gammeldags tape jeg, og det funker HVER gang og koster nada. Jeg har skutt utallige vilt med dette og testet på banen og det gir et helt upåvirket skuddbilde.

Men hvis dette var tysk så kan jeg skjønne det. De er gode på å løse ting som aldri har vært et problem..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Plastlokk forran munningen er en nokså vanlig sak (fryser ikke fast). Enkelte produsenter har brikker som festes i orginalt feste på munningen. På en custom ettersøks børse som var bygd i sverige (vapentidningen nr6 s78) som kalles jokeren, og er bygd på en CG1900. Var der laget til feste for egenproduserte plastlokk (som han bokstaveligtalt skar ut av passende plast bokser/isbokser). Disse blåses bort av munningstrykket, en grei måte å gjøre det på.

 

Selv har jeg alltid demper på, og bruker bred maskeringstape, som jeg tusjer blå/sort etterpå. Slik at jeg ikke får en kontrast på munningen.

 

Om jeg ønsket noe, så var det en brikke holder til endelokkene på dempere. Laget for å kunne brukes med egen stansede plastbrikker (laget med standard hullstanseverktøy). Men tapen holder helt greit den (er bare ikke så fancy :lol: ).

 

P.s Hvilken A-Tec?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er skeptisk til isolasjonsteip/fryseteip, er sånn hvit kirurgteip veldig tynn og lett og fester godt til pipa. I tillegg tar en rull med sånt liten plass i lomma. Jeg pleier å bruke kirurgteip når det er snø. Både på hagle og på rifle. Den er også lettere å brette runt et hagleløp enn hva tykkere isolasjons- eller fryseteip er. Dessuten er den laget av papir og brytes dermed raskt ned i naturen.

Link to comment
Share on other sites

Den engangs ørepluggen pleier å trekke vann, så om du er "heldig" med vær og vind, kan det hende at den blir vasstrukken for så å fryse til is inni munningen, noe som ikke er så hyggelig.....

Vasstrukken øreplugg i kombinasjon med stålet behøver heller ikke være noen suksessoppskrift mot rust.

Tipper tape er en smule sikrere og med færre bivirkninger.

Link to comment
Share on other sites

Engangs-øreplugg, av den typen som "eser" ut. Funker for meg.

 

Det jeg ikke skjønner er hvordan dette kan være bedre enn litt snø i pipa?

 

Kan noen legge inn bilder på hvordan dere setter på tapen, både på rifle og hagle ? :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...