Jump to content

TV2 22/5 kl. 20.30: Heftig i Afrika!


jaktlykke

Recommended Posts

Dere må jo bare fortsette og drømme dere gutta, her prøver en fyr med flere og fortelle at han reiser til Namibia i 2009, og innviterer med seg brukerne av forumet. Så kommer Herr høyvelbårne Fulmen som sitter med all makt og sensurerer dette som snikreklame, og sender meg som innviterte dere med på tur en sur PM.

 

er det slik dere vil ha det her på forumet, så er det helt greit for meg, men gud bedre for ett fattig forum dette vil bli da etterhvert, da kan man jo sitte her og diskutere rustne børser og skabbete bikkjer. mens vi andre koser oss i Afrika eller andre plasser i verden, Det som er merkelig er at noen får lov til og fortelle om sine jaktopplevelse/planlagte turer, mens andre ikke.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, dette syns jeg var dårlige greier. Kan ikke fatte å begripe den jentas motiver for å jakte, skyte og drepe, for deretter stå å grine på TV2 :? Har sett fine jaktfilmer fra Claussen, men denne filmen syns jeg hadde gjort seg bedre på TV, om det f.eks bare var en fotosafari.

Og før hylekoret er i gang :lol: , nei, jeg er ikke misunnelig, jeg har all den jakt jeg kan ønske meg :wink: jeg er av den etter hvert så sjeldne mann, som ikke ønsker meg deler av den afrikanske faunaen på stueveggen..

Link to comment
Share on other sites

Sorry, dette syns jeg var dårlige greier. Kan ikke fatte å begripe den jentas motiver for å jakte, skyte og drepe, for deretter stå å grine på TV2 :? Har sett fine jaktfilmer fra Claussen, men denne filmen syns jeg hadde gjort seg bedre på TV, om det f.eks bare var en fotosafari.

Dette er ett av mange ulike bidrag i serien som heter "Reisemål" - det er ikke en rendyrka jaktfilm. Bare for å si dèt, siden noen tror at de skulle få se en Afrikajaktfilm a la de andre filmene vi har sett fra Clausen sin side.

Det er en presentasjon av hva man kan finne på i Botswana - safari med fotoapparat og camping i bushen - samt også litt jakt.

 

Og hva er galt med å vise følelser når man feller sitt første dyr om jeg tør spørre?

Link to comment
Share on other sites

Først, hvorfor velge en 800 kg Eland som sitt føste bytte :shock::!: , når man ikke kjenner seg selv, og vet hvordan man reagerer :?: Da er det jaggu bedre å starte med å skyte spurver i hagan. Hun hadde vel reagert likt på en død spurv.

Til grininga, jeg syns det bare blir helt teit og å stå og grine over felt bytte i beste sendetid, som hun ikke skal spise selv en gang,ergo, lystdrap :) Det gagner ikke oss jegere, mener jeg. Da er det langt bedre å sende skikkelig jakt fra Norge, hvor vi får vist fram forvaltninga av norsk natur.

Så derfor mente jeg at denne filmen i "Reisemål" programmet skulle nøyd seg med fotosafari.

Link to comment
Share on other sites

Først, hvorfor velge en 800 kg Eland som sitt føste bytte :shock::!: , når man ikke kjenner seg selv, og vet hvordan man reagerer :?: Da er det jaggu bedre å starte med å skyte spurver i hagan. Hun hadde vel reagert likt på en død spurv.

Til grininga, jeg syns det bare blir helt teit og å stå og grine over felt bytte i beste sendetid, som hun ikke skal spise selv en gang,ergo, lystdrap :) Det gagner ikke oss jegere, mener jeg. Da er det langt bedre å sende skikkelig jakt fra Norge, hvor vi får vist fram forvaltninga av norsk natur.

Så derfor mente jeg at denne filmen i "Reisemål" programmet skulle nøyd seg med fotosafari.

 

Er veldig enig med deg jaktfalken, noe mere behøves ikke å sies

Link to comment
Share on other sites

Og hva er galt med å vise følelser når man feller sitt første dyr om jeg tør spørre?

 

Absolutt ingen ting! Jeg kjenner flere som har felt en tåre etter å ha skutt sitt første dyr. Har også sett mange andre reaksjoner, de fleste som ikke absolutt skal spille "overmacho" får en reaksjon etter å ha felt sitt første dyr. Det viser at man har respekt for det man driver med. Jaktfalken skriver om at hun ikke kjenner seg selv. Hun utførte jo en perfekt avlivning, at følelsene kommer etterpå er både naturlig og sunt, slettes ikke noe galt i det.

Link to comment
Share on other sites

Først, hvorfor velge en 800 kg Eland som sitt føste bytte :shock::!: , når man ikke kjenner seg selv, og vet hvordan man reagerer :?:

Jeg valgte en elgokse på nær 300 kg som mitt første bytte uten å vite hvordan jeg reagerer... skulle jeg også begynt med spurv?

 

...felt bytte i beste sendetid, som hun ikke skal spise selv en gang,ergo, lystdrap :)

Kjære deg. Hva med alle de som reiser på afrikajakt da - de tar vel ikke med seg kjøttet hjem de heller? Lystmordere 8) .

Fikk du med deg at kjøttet ble gitt til landsbyboerne - var det galt det?

 

Og dessuten så spiste de jo både zebra, eland og impala på julafta.

 

Det blir for dumt å kritisere slik - dette var IKKE en jaktfilm fra Afrika.

Link to comment
Share on other sites

Først, hvorfor velge en 800 kg Eland som sitt føste bytte :shock::!: , når man ikke kjenner seg selv, og vet hvordan man reagerer :?:

Jeg valgte en elgokse på nær 300 kg som mitt første bytte uten å vite hvordan jeg reagerer... skulle jeg også begynt med spurv?

 

...felt bytte i beste sendetid, som hun ikke skal spise selv en gang,ergo, lystdrap :)

Kjære deg. Hva med alle de som reiser på afrikajakt da - de tar vel ikke med seg kjøttet hjem de heller? Lystmordere 8) .

Fikk du med deg at kjøttet ble gitt til landsbyboerne - var det galt det?

 

Og dessuten så spiste de jo både zebra, eland og impala på julafta.

 

Det blir for dumt å kritisere slik - dette var IKKE en jaktfilm fra Afrika.

 

Jaktlykke: Jeg startet min jegersti,da jeg som 8-åring sneik meg rundt i hagen og skøyt trost med luftgevær. Hadde jeg da oppdaget at jeg ikke LIKTE og drepe, så hadde jeg nok lagt vekk børsa, og begynt med golf i stedet.

Og ja,mine sønner skal nok få prøve seg på litt småvilt, før jeg lar de gyve løs på elgen.

Jakt er så mangt, men vi kommer ikke vekk fra "lystdrapet" , vi MÅ ikke drepe, vi gjør det for det vi VIL. Og jeg gleder meg hver gang jeg får til et perfekt treff viltet. Jeg skammer meg ikke over det,jeg syns det er en topp opplevelse, og da er jeg vel en lystmorder :?:

Trofejegere som reiser land og strand rundt, er etter min mening lystmordere, og det syns jeg er helt OK, bare de ikke står og griner på skjermen etterpå :lol:

Jeg viste følelser da jeg rusla bort til min første nedlagte elg, tidlig på 80 tallet, behersket begeistring, og hvis det er macho, så er jeg macho og stolt :wink:

Har møtt Mr Claussen mange ganger,fin fyr, og dyktig filmskaper, og han tar imot saklig kritikk, uten å furte.

 

Ti slutt, spar deg for det der "Kjære deg", vemmelig hersketeknikk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Til slutt, spar deg for det der "Kjære deg", vemmelig hersketeknikk :lol:

 

Jepp, Forskjellen på lykke og oss andre er at hun er så vemmelig at hun faktisk mener det... Det er skikkelig slemt... :lol:

 

Slemt og slemt......måtte bare kommentere det, da jeg så det "ovenifraognedbildet" hun har av seg selv :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dere må jo bare fortsette og drømme dere gutta, her prøver en fyr med flere og fortelle at han reiser til Namibia i 2009, og innviterer med seg brukerne av forumet. Så kommer Herr høyvelbårne Fulmen som sitter med all makt og sensurerer dette som snikreklame, og sender meg som innviterte dere med på tur en sur PM.

 

er det slik dere vil ha det her på forumet, så er det helt greit for meg, men gud bedre for ett fattig forum dette vil bli da etterhvert, da kan man jo sitte her og diskutere rustne børser og skabbete bikkjer. mens vi andre koser oss i Afrika eller andre plasser i verden, Det som er merkelig er at noen får lov til og fortelle om sine jaktopplevelse/planlagte turer, mens andre ikke.

Dette er under din verdighet Halgeir! Jeg så den tråden der du fikk beskjed om å benytte salgskammeret, og ikke annonsere direkte i pågående tråder. Og det synes jeg var på sin plass. Det var da ikke sånn at du inviterte med deg kammerbrukere på tur til Nabmibia, var det vel? Du ville selge jaktreise dit! Det er en vesensforskjell på å fortelle om en tur man har vært på, eller et tv program man har sett, og å selge jaktreiser. Kan det være vanskelig å forstå? Dessuten liker jeg personlig ikke tonen din her, og det vil jeg har lov til å si. De som ikke har råd eller lyst til å reise med deg til Afrika har rustne børser og skabbete bikkjer? :shock: Dette er barnslig, tåler du ikke at moderator sier i fra når du trør over streken?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes programmet var kjedelig og til tider plagsomt, en halvtime med å høre hun dama mase om hvor kjempe det ene og det andre var, og hvor store støttenner elefanten hadde, hvor fantastisk løven er osv. osv.....en halvtime med den gnålinga var mer enn nok.

Link to comment
Share on other sites

Dere må jo bare fortsette og drømme dere gutta, her prøver en fyr med flere og fortelle at han reiser til Namibia i 2009, og innviterer med seg brukerne av forumet. Så kommer Herr høyvelbårne Fulmen som sitter med all makt og sensurerer dette som snikreklame, og sender meg som innviterte dere med på tur en sur PM.

 

er det slik dere vil ha det her på forumet, så er det helt greit for meg, men gud bedre for ett fattig forum dette vil bli da etterhvert, da kan man jo sitte her og diskutere rustne børser og skabbete bikkjer. mens vi andre koser oss i Afrika eller andre plasser i verden, Det som er merkelig er at noen får lov til og fortelle om sine jaktopplevelse/planlagte turer, mens andre ikke.

Dette er under din verdighet Halgeir! Jeg så den tråden der du fikk beskjed om å benytte salgskammeret, og ikke annonsere direkte i pågående tråder. Og det synes jeg var på sin plass. Det var da ikke sånn at du inviterte med deg kammerbrukere på tur til Nabmibia, var det vel? Du ville selge jaktreise dit! Det er en vesensforskjell på å fortelle om en tur man har vært på, eller et tv program man har sett, og å selge jaktreiser. Kan det være vanskelig å forstå? Dessuten liker jeg personlig ikke tonen din her, og det vil jeg har lov til å si. De som ikke har råd eller lyst til å reise med deg til Afrika har rustne børser og skabbete bikkjer? :shock: Dette er barnslig, tåler du ikke at moderator sier i fra når du trør over streken?

 

Ser ikke noe poeng hverken å diskutere dette videre, eller å svare i denne tråden. Det var nettopp det det var, å innvitere med meg kammerbrukere på jakt til Namibia,les det du siterer.

 

Vi kan godt utveksle mere info på PM om du vil. send meg da en PM

Link to comment
Share on other sites

Sheesh, villreinjegeren. Jeg har reservert meg for telefoninvitasjoner i Brønnøysund, synes ikke det er stas med pågående dørinvitatører, ei heller folk som vil invitere på meg alt mulig unødvendig rask som f.eks. "billige" mobilabonnement, siste nye innen slalomutstyr eller lignende.

 

Dessuten er invitasjoner her på kammeret forbeholdt Kjøp og salg-forumene, sånt som det blir definert av deg.

 

Invitasjon til jakt i Afrika er ingen invitasjon når det skal betales til et safaribyrå. Legg heller press på kammeret.no for å få skikkelige annonser på plass til næringsdrivende, i stedet for å pudre annethvert innlegg med priser og annet snask.

Link to comment
Share on other sites

Sheesh, villreinjegeren. Jeg har reservert meg for telefoninvitasjoner i Brønnøysund, synes ikke det er stas med pågående dørinvitatører, ei heller folk som vil invitere på meg alt mulig unødvendig rask som f.eks. "billige" mobilabonnement, siste nye innen slalomutstyr eller lignende.

 

Dessuten er invitasjoner her på kammeret forbeholdt Kjøp og salg-forumene, sånt som det blir definert av deg.

 

Invitasjon til jakt i Afrika er ingen invitasjon når det skal betales til et safaribyrå. Legg heller press på kammeret.no for å få skikkelige annonser på plass til næringsdrivende, i stedet for å pudre annethvert innlegg med priser og annet snask.

 

Leser du de to innleggene som startet dette helvetet, (hadde jeg vist at tålegrensen er 0 så hadde jeg latt være).

Joda, dette var en invitasjon til forumbrukerne her på kammeret, det stod kun hvor jeg skal dra ikke noen ting om pris eller annet, bare at jeg ba dem ta kontakt for mere info. Det ligger en annonse på salg som beskriver denne jaktturen, men den var uten mål til brukerne direkte. Jeg har også reservert meg for telefonsalg, men jeg synes det er ok av og til å få litt info/reklame. uten at jeg går av skaftet for det.

 

Hadde jeg sendt PM til Hetty og pretty her på forumet hadde det vært en halt annen sak Spam kalles vist det, det ønsker ikke jeg å bidra til.

 

Det første innlegget mitt skal jeg ta kritikk for.

Jeg kommer ikke til å annonsere noe på forumet heretter, usannsynlig at jeg kommer til å gå inn med sponsing også.

Jeg ble forbannet i går kveld, da jeg følte meg råttent behandlet av en Moderator, det må være lov å også ta igjen når man føler seg urettferdig behandlet. Nok om det, i dag er det fredag og snart helg, dette er ett tilbakelagt tema for min del, Til Info: turen til Namibia den går som planlagt og den er fulltegnet av jegere 10 i tallet, vet vi får en knalltur.

 

Men som sagt det kommer ingen tilbud fra meg hverken på det ene eller det andre, slik styr som i går kveld ønsker jeg ikke, jeg har ikke noe usnakket med noen på dette forum, slik ønsker jeg at det også skal være.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke vil diskutere saken videre burde du faktisk slutte å diskutere den.

 

Når du sier "invitasjon", hva legger du i det? Sponser du turen på de som vil bli med? Eller var tanken at folk skulle komme seg ned på egenhånd og møte deg der nede? Seriøst?

 

Problemet var egentlig ikke det første innlegget. Det var brudd på reglene og ble slettet, ferdig med det. Problemet er at du opprettet en ny tråd rett etterpå med nøyaktig samme formål (ikke prøv å vri deg unna det), ETTER at du hadde fått beskjed om at dette ikke var ønskelig. Da må du også forstå at vi tar affære.

 

Skal vi legge denne saken død nå? I motsetning til hva folk måtte tro er ikke dette noe jeg liker å gjøre, jeg har tusen andre ting å gjøre og trives best når jeg kan bruke tiden min her på nyttige diskusjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sluttet diskusjonen i inlegget over, nå tvinger du meg til å svare på denne saken, noe jeg egentlig ikke ønsket.

JA, tenk om jeg hadde sponset hele eller deler av denne turen, om jeg hadde møtt folket der nede , nei, sånn gjør jeg ikke, jeg er med folket fra G. moen, og hjelper og støtter dem der det måtte trenges med alt. Jeg er faktisk meget seriøs... spør alle de som har reist med meg. Uansett denne turen er allerede fullbooket 10 jegere.

 

Nå synes jeg også at du kan respektere ønsket mitt om å avslutte denne skittkastingen. Om ikke vi andre viser modenhet, så bør i allefall du som moderator gjøre det. Case closed fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Kutt ut! Dere kan da ikke avslutte diskusjonen ennå? Detta er jo laijv underholdning. En forsøker å begå profesjonellt selvmord, mens den andre smusser til forumet han er satt til å passe på. Johoo, takhøyden her er enorm, vi kan si hva vi vil :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke ta stilling til om slik "reklamering" er greit eller ugreit, men moderatore bør samordne seg slik at dette praktiseres likt i alle tråder. Det er IKKE vanskelig å finne "snikreklame" så det holder her på forumet. Vi kan ikke ha det slik at noe får lov, mens andre blir moderert hardt.. Da skjønner jeg godt at noen blir røde i topplokket..

 

Og så si er jeg God helg.. :-)

 

Mvh Neros

Link to comment
Share on other sites

Kutt ut! Dere kan da ikke avslutte diskusjonen ennå? Detta er jo laijv underholdning. En forsøker å begå profesjonellt selvmord, mens den andre smusser til forumet han er satt til å passe på. Johoo, takhøyden her er enorm, vi kan si hva vi vil :mrgreen:

 

Jeg setter pris på alle som gir meg noe å humre og le av !!!

Link to comment
Share on other sites

Det er her dere brukere kommer inn. Vi kan ikke lese alle tråder, og noen ganger glemmer vi sikkert å tenke som moderator når slikt dukker opp. Det er derfor vi har rapporteringssystemet, så dere kan tipse oss om ting som er på kanten. Å håndheve reglene er slik sett et felles ansvar, reglene er til for å sikre kvaliteten på forumet og det er vel noe alle er tjent med?

 

Vi prøver selvfølgelig å utvise litt skjønn, noen ganger vil vi la ting passere fordi det er gjort med diskresjon og er i brukernes interesse. Men vi må be markedsaktører om å utvise forsiktighet med slikt, forumet skal tjene jakt- og skyttermiljøet, ikke være en gratis reklameside. Når vi får organisasjonen opp å gå vil vi få et eget system for reklame og sponsorer, forhåpentligvis vil det gjøre tingene litt enklere.

 

 

PS: Det er synd at noen ser på det jeg gjør som tilsmussing, det er absolutt ikke min intensjon. Jeg skriver "jeg" her, men det er i praksis "vi". Når saker som dette kommer opp blir de nesten alltid diskutert i plenum, så dere kan anta at en moderator uttaler seg på vegne av hele korpset.

 

Å moderere et slikt forum er faktisk ikke en enkel jobb. Når stormen kom (SL forsvant) begynte vi å moderere hardt for å hindre at folk tok med seg gamle vaner inn hit, men i det siste har det vært svært lite å ta tak i (takk til alle for det). Kanskje det har gjort oss litt sløve, for nå har ting blusset litt opp igjen. Og da må vi ta en økt for å hindre at ting sklir helt ut.

 

Men huff, nå sporer jo denne tråden helt av. Jeg beklager så meget for min deltagelse i dette, hvis noen har spørsmål eller meninger om emnet foreslår jeg at de oppretter en ny tråd i Forslagskassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke ta stilling til om slik "reklamering" er greit eller ugreit, men moderatore bør samordne seg slik at dette praktiseres likt i alle tråder. Det er IKKE vanskelig å finne "snikreklame" så det holder her på forumet. Vi kan ikke ha det slik at noe får lov, mens andre blir moderert hardt.. Da skjønner jeg godt at noen blir røde i topplokket..

 

Og så si er jeg God helg.. :-)

 

Mvh Neros

 

Bruk denne knappen icon_post_report.gif ved evt innlegg med spam/snikreklame. Da er det lettere å fange opp, eller en pm :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sorry, dette syns jeg var dårlige greier. Kan ikke fatte å begripe den jentas motiver for å jakte, skyte og drepe, for deretter stå å grine på TV2 :? Har sett fine jaktfilmer fra Claussen, men denne filmen syns jeg hadde gjort seg bedre på TV, om det f.eks bare var en fotosafari.

Og før hylekoret er i gang :lol: , nei, jeg er ikke misunnelig, jeg har all den jakt jeg kan ønske meg :wink: jeg er av den etter hvert så sjeldne mann, som ikke ønsker meg deler av den afrikanske faunaen på stueveggen..

 

 

Hvis man ikke kan fatte å begripe at man kan føle glede og en viss medlidenhet etter å ha felt et bytte så synes jeg man ikke skal gå på jakt. Det viser jo bare at man har respekt og setter pris på naturen og det den har å tilby.

 

Hun tenkte nok heller ikke at hun stod og grein på TV2, hun tenkte nok ikke så mye på at hun var foran kammeraet i det hele tatt. Det var nok ekte følelser det vi så.

 

Og ja, jeg er helt sikker på at du er misunnelig selvom du forsøker gardere deg mot det.

 

Du er nok en tøff jeger som aldri føler noe...

 

Hennes motiv var vel å jakte, skyte og drepe dyret. At hun viser andre følelser enn deg, gjør det det til feil?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg stiller meg litt undrende til dette forumet.

Her forsøkes det etter min oppfatning å holde en så stram line at det virker nesten litt, undskyld utrykket, "gestapo" lignede tendenser.

Altså, for alt jeg vet er dette kanskje nødvendig, men jeg frekventerer endel andre forum som fungerer utmerket uten en sånn "overvåking" som jeg har lagt merke til her.

 

 

Jeg har ingen problemer med å sjønne hva det er Villreinjegerens intensjoner med hans posting var.

Å kalle det reklame kan vel til en hvis grad være sant, men ingen kan vel nekte på at hans tilbud om å få være med til afrika tjener medlemene av forumet.

I mine øyne et supert tilbud til forumets brukere.

Det er vel ingen som forventer at turen skal være gratis bare fordi man blir innvitert med på den?

Jeg har personlig vært i kontakt med villreinjegeren, og han er en person som deler sine jakterfaringer og jakttips generøst.

En av de peroner som er med å gi verdifull kunskap til et forum som dette.

Det gjør meg forbannet at forumet tar så lite vare på slike resurspersoner. :x

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...