Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

Rifla er gjenger med m18-1,5. 25mm munning men blir tykkere, ved skjefte er dismeteren 30mm. Noen forslag til demper?

Ase utra jet z compact eller en sl5... Mindre enn cmm6, ingen moduler som gjør noe eller o-ringer som brenner opp. Ikke så mye galt med CMM6, har to selv, men i fravær av denne ville jeg hatt AU. Litt kinkig at du valgte den stigningen på gjengene da 18x1 nesten er standard på litt tykke løp etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Ser du har hjemmelaget demper på denne, så hvorfor ikke lage en til ;)

Har for tiden ikke tilgang på dreiebenk :( men kan hende dette blir løsningen uansett:)

 

forøvrig feit rigg Tveraa!

Skal du kjøre 115grs kuler?

Det var planen:) men hjemmelading.no skaffer ikke lengre 115gr Dtac:(

Link to comment
Share on other sites

Her er jaktrifla og backup-langholdsrifla.

 

Uberkjedelig Tikka T3 i 6,5x55.

50cm pipe.

Noe tacticoole greier på kolben, tacticool bolt, tacticool dreid muffe.

Tacticool EGW-skinne.

 

Egentlig står 5-25 PMII'n på STR'n, men for tiden skyter jeg lite over 600m og jeg føler jeg mestrer det godt med Saueren.

Da var det bare å flytte PMII'n over og begynne på nytt med Tikkaen.

 

tikkat3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Denne børsa er faktisk ikke brukt noen av delene på,

her er det brukt Krylon på hele :)

 

Kan ikke akkurat anbefale stoffet mtp slitestyrke og slagfasthet sett i forhold til Dura/GunKote, men det beskytter godt mot rust.

Jeg ville ha den slitte looken som man ser på våpen som har blitt brukt hardt og intenst i årevis i fjellrøyser verden rundt,

uten alt peset med å bruke det hardt og intenst i årevis i fjellrøyser verden rundt. :mrgreen:

 

Med det sagt er jeg ganske overrasket over hvor godt det sitter på demperen, for den har jeg varmskutt flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

Tøff rifle!

 

Jeg tror det finnes noen originale lyddempere til M98 som skrues på med en klemmesak på løpet bak kornet, men det er sikkert skjeldne og dyre greier.

 

Er det ikke sånn at du må ha sidemontert kikkert hvis du har original vinkel på hevarmen til sluttstykket?

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg liker de gamle Mauserene når de er horet opp sånn.

 

Enig.. :)

Trenger ikke annen stokk for min del.

Eneste jeg ville hatt den mye mørkere i treet.

 

Rekyl kappen skal syes en ny, og sammen med kinn støtten. Mere alt i et.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Langholdssalongen, mangler kun en cheekrest som bygger 20mm nå så er den helt ferdig :)

1973 modell BRNO mod.2, med løpet gjenget uten at det ble kappet.

Boyds tacticool stokk.

Diversified products 20MOA picatinnyskinne.

Weaver low rings

Nikon Bushmasters 6-18*40

Atec CMM4 rimfire demper

 

boydstokken_zpsd6e67b62.jpg

Link to comment
Share on other sites

pgmultimaratio.jpg

PGM Ultima Ratio model Intervention kal 308w :mrgreen:

 

imag0417ro.jpg

Hurtigløpsbytte: løsne fire skruer, trekk løpet ut og dytt inn nytt, stramme skruene igjen :wink:

 

imagehbon.jpg

Fem skudd på 100m . første satt litt lavt, det var pusseskuddet, de fire andre sitter tett og fint. Ikke fått testet den ut for presisjon, holder enda på med innskytningsregimet og pusser nå mellom hver femskuddsserie, sykt tidkrevende :roll:

 

Kikkerten er en PM2 3-20x50 med p4f i Badger USMC ringer

Link to comment
Share on other sites

Er den pipa så tung som det ser ut som eller er det noe alu greier som er på utsiden for å kjøle ned? Låser bolten direkte i pipa som på Sauer? Ellers må jeg si at den børsa der ser jævla bøs ut! Kom med noen harde fakta da mann. Vekt, lengde, avtrekk bilder fra alle vinkler og kanter osv. Ser ut som konstruktøren har kastet et lite blikk på Sauer 20x og lagt til mer av alt nær sagt.

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Børsa er fransk og konstruert av en skyteglad fyr som har syslet med benkeskyting - og ja sluttstykket låser i løpet ala Sauer 200, men det hele er dimensjonert opp ett hakk for å si det sånn!!! Løpet som står på nå er rustfritt 60cm langt og er 25mm kjukt sylindrisk profil! Utenpå er det en aluminiumshylse med ett tynt oljelag mellom løp og hylse - skrudd fast med pakninger og rekyldemperen er limt på! :wink:

 

Hele låskassa er konstruert på en aluminiumsramme, og virker veldig solid! Trykkpunktsavtrekk stilt til 1 kg, foldekolbe, bipod/monopod er standard utstyr. Har 20 MOA kanting på basen, men her er det mange muligheter fra fabrikk! Også mange løpsprofiler å velge mellom og diverse kalibere - vurderer å kjøpe ett løp i bla. 6mmXC Match avtrekk på 500gr er å få også!

 

Sluttstykket ved siden av storebroren i 338LM:

imagebqq.jpg

imagefuf.jpg

 

Ett godt alternativ til Sako TRG med lignende specs!

Link to comment
Share on other sites

Er den pipa så tung som det ser ut som eller er det noe alu greier som er på utsiden for å kjøle ned? Låser bolten direkte i pipa som på Sauer? Ellers må jeg si at den børsa der ser jævla bøs ut! Kom med noen harde fakta da mann. Vekt, lengde, avtrekk bilder fra alle vinkler og kanter osv. Ser ut som konstruktøren har kastet et lite blikk på Sauer 20x og lagt til mer av alt nær sagt.

 

ett profilbilde til:

imag0416m.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Sako TRG-22: Frekk rifle som tydeligvis går skikkelig bra. Moro med noe ikke alle andre har.. Hva annet har du i kikkerten?

 

Foreløpig står en EDM Windrunner høyt i kurs, i kaliber 338lm eller en Thor Rifle i 375 Cheytac, men lommeboka griner, så det ligger frem i tid, og mye kan jo endres i løpet av den tiden! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk til Vetle,så fikk eg noe farge på sistemann her :D

012-3_zps82baa02c.jpg

009-2_zps202b0324.jpg

Takk til Forløsere`n oog. Rem 700 Blueprint++ i .300WinMag

Jeg ser noen børser som har reimfeste på høyre side slik som du har på denne. Hva er grunnen til det? Er det ikke jævlig å bære børsa med boltknotten stikkende inn mot kroppen eller er det rett og slett en R700 greie for å ikke miste bolten?
Link to comment
Share on other sites

Mine to:

 

Stuttfeit R700:

HS stokk, løp og underbeslag med magasinløsning (bestil AICS-løsning fra Roedale i dag).

Diverse Badger

NF NXS 3,5-15x50

Kaliber .308 Win

 

DSC02256_zpsc0e4639b.jpg.html

 

 

Langfeit 200STR:

USO skinne 20MOA

PMII 3-20x50

Kaliber 6,5x55

 

DSC02258_zps31e50d4d.jpg.html

Link to comment
Share on other sites

Mine to:

 

Stuttfeit R700:

HS stokk, løp og underbeslag med magasinløsning (bestil AICS-løsning fra Roedale i dag).

Diverse Badger

NF NXS 3,5-15x50

Kaliber .308 Win

 

DSC02256_zpsc0e4639b.jpg

 

 

Langfeit 200STR:

USO skinne 20MOA

PMII 3-20x50

Kaliber 6,5x55

 

DSC02258_zps31e50d4d.jpg

 

Fikset

Du skulle ha trykket på "Direct link" på høyre siden, og limt inn som bildekode

:winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...