Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

308 sako skrev:

Hei

 

Jeg har en sako M591 i 243win

Bytter du løp selv mellom kalibrene dine, og er dette enkelt. Hva med innskyting etter pipebytte osv?

 

Har vurdert slikt selv men er ikke landet enda i forhold til dette. Neste gang vil jeg ha 6,5x47Lapua tenkte jeg men hadde vært moro med noe kraftigere også å velge blandt.

 

 

Jeg har kun hatt riflen i bruk 1 mnd., så noen store erfaringer har jeg ikke.

Men pipebytte i samme kaliber trenger ikke ny innskyting av kikkert.

Men mellom kaliber, så må det til. Hvis ikke enn har 2 kikkerter som en kan bytte om på. Noe justering vil det nok bli, men ikke mye.

 

 

Ellers takk for tilbakemeldingen TIKKA-T3-NAMSOS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Her er da endelig min langholdsrigg klar. Skal ha noe Dura ila vinteren men, den skyter like bra uten ;)

Remington 700 MLR Police, 338 Lapua Magnum. Skifta løp, Lothar Walter ss 81 cm, 28mm ved munning, 1:10 twist.

Stokken er AICS 1.5 som dere ser. På toppen står det en Millett LRS-1, 5-25x56. Har oxo en Hausken WD 506 Whisper til denne.

 

 

DSC00950.jpg

DSC00952.jpg

DSC00953.jpg

Link to comment
Share on other sites

bedre seint enn aldri..

Et par bilder.

 

En Remington 700 (det som er igjen av den iallfall) kaliber 243 toppet med en vortex. Pipa trives best med kuler fra 100grs og oppover. Ultimate sniper stokk.

1322140715_resized.jpg?width=696&height=464

 

innskyting med nytt sikte i dag, brukte 100grs rem bulk blyspiss kuler.

 

på bildet under er der skutt 6 skudd på ca 120m, først to skudd, og så et 4 skudds magasin. var en "noe" ukomfortabel skytestilling på en våt grusvei så ble endret liggestilling og rekylopptak fra de to første (to laveste) til de 4 siste.

1322140724_resized.jpg?width=696&height=464

 

etter hvert skal denne rifla utstyres med en BR-reflex T8 demper, men alt til sin tid, er nok å ha en rifle stående hos børsemakeren.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Her er noen bilder og litt info på ei børse som kommer til å bli med på langholdstreffet i Hornindal i helga.

Fikk plukket den sammen i kveld, så den er ikke beddet enda. Da har vi uansett noe å skylde på om vi ikke

treffer noe som helst... :wink:

 

2.jpg

 

Børsa er opprinnelig bygget som benkerifle av Ragnar Hansen til Harald Stenvaag. Vi fikk den av han for

noen år siden. Kassa er en Remington 40X (single shot) som er rettet, lappet og kamret i 6mm Norma

BR. Kassa er videre modifisert for Anschutz-avtrekksmekanisme som er justert til ca 200 gram. Sikringen

sitter på barbord side - og boltstoppen er fraværende - noe som de fleste plutselig merker :) Løpet er

24.5" langt, er ca 1" ved munningen og har 8.5" twist. Var bygget for å stabilisere 105gr match ammo - men

klarer sikkert å stabilisere 115gr kulene også. Har ikke hatt tid til hjemmelading enda, så det gjenstår å se..

 

6.jpg

 

Ellers er børsa nå satt opp med en GRS Langhold i grønn fjellkamo, Picatinnyskinne under, Atlas tofot med QR,

NF 40 MOA skinne på toppen sammen med et S&B 5-25 med P4 retikkel. Vater er også kommet på..

 

Feltbilder kommer etterhvert..

 

8.jpg

 

4.jpg

 

12.jpg

 

9.jpg

 

 

-H

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

14k8a6f.jpg

zji6m8.jpg

wi33no.jpg

abtunt.jpg

23w7l9u.jpg

2hy83dk.jpg

5uk801.jpg

 

Legger ut min nye langholds rifle.

-Rifla er bygd på en Remington 700 kort, som er rettet opp.

-"stokken" er en MAK fra tubegun.net

-Avtrekket er fra Jawel

-Løpet er ett "rustfritt" 26"/ca 66cm fra Lothar Walther

-Kolben og pistol grepet er fra Magpul

-Tofoten fra Versa-pod

- Vektor rekyldemper

-Leupold mark 4 4,5x14x50 LR/T med ett vater jeg ikke husker hvor er fra.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tøff rifle delta.308 :) Jeg synes den kan virke litt overkill med det store magasinet...1 skudd skal jo liksom være "bulls eye" på en presisjonsrifle. Skal kjøpe trommelmagasin til min Sauer 200 STR :mrgreen:

 

 

Magasinet tar 10 skudd, så synes ikke det så ille for en langholds rifle.. Det er bedre med 10 i 10´ern enn 1 i 10´ern ;) Men smaken er som baken vettu;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...