Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

IMG_0291.jpg

IMG_0297.jpg

 

kom inn et nytt familiemedlem til langholdsrifler på fredagen.

 

weatherby mark v

300 winchester magnum

weatherbystokk helt original

douglas løp (er ikke sikker på hvordan det skrives :oops: )

64.5 cm lang løpet.

kikkert som sitter på nå er leupold da jeg skal venne meg til rekyl og rifla nå. faktisk bare såvidt litt mindre rekyl i en lett 30-06 med 13 grams kule.

direkte jaktavtrekk noe jeg syns er godt å ha.

vurderer å kjøpe meg en sightron 6-24x50 til langhold og vanlig småviltjakt

Link to comment
Share on other sites

Ny rigg for langhold og generell moroskyting. :)

 

Her ses gongen på 500 bakenfor og over de to skivestativene. (Forstørr bildet for å se.)

Bildene kan klikkes to ganger for stor versjon.

2011-07-02_14_33_46_(Custom).jpg

Sauer 200 STR i 6,5 med McMillan SSG 3000 stokk.

Skinne fra IEA Mil-Optics til SSG 3000, denne har 6 klemmskruer pluss 2 skruer som går ned i hullene på fremre låskassebru. Her hos IEA ses også stokken fra McMillan.

 

2011-07-02_14_33_31_(Custom).jpg

 

2011-07-02_14_33_12_(Custom).jpg

 

Sjakie var med og skøyt med Remington i 308, denne rifla går svært godt med en mild ladning N140 og Sierra. Stort sett bare treff i senter på 500. Enda tøffere var det da banekragen kom ut av futteralet og ble lagt til rette på sandsekkene. Etter to skudd hvor jeg fungerte som spotter var det godlyd å høre fra gongen. Stor moro å gonge på såpass hold med krag og diopter ladet med rekruttpatroner, og ikke bare en gang men mange.

 

En bra dag på banen Sjakie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk Kjell for igjen en lærerik dag på langhold.

Ble imponert over hvor enkelt det faktisk gikk med krag og diopter for å treffe stålplate på 500 meter hold... helt super!

Langhold skyting passer til alle budsjetter :mrgreen:

Blir spennende neste tur. :wink:

Link to comment
Share on other sites

@ Sjakie.

Ja, det gikk veldig greit å treffe godt med kragen.

Som du sier, langholdsbørse til kr 1000. :mrgreen: Neste tur blir på noe lengre hold ja.

 

@Jonas.L

Vi er stort sett ute på 500 m en gang i uka, av og til oftere, så det er sikkert mulig å slenge seg med en tur.

Link to comment
Share on other sites

Fått Lillesakoen tilbake fra børsemaker som har montert picatinny skinne.

 

Kjøpte en slik fra Midway 265080.jpg

som ble kappet, frest og tilpasset med 20MOA tilt, ble også frest ut spor over hylseutkasterern for å få bedre plass der.

 

normal_DSCF1242.JPG

 

Etter lang ventetid fikk jeg også Seekins ringene til slutt.

normal_DSCF1243.JPG

 

Ble montert på samme måten som Roe viser i en av sine filmer

normal_DSCF1246.JPG

 

Noe særlig lenger ned får jeg ikke kikkerten uten å frese ned skinna enda mer, men det er unødvendig, skal jeg få inn ett mirageband må jeg ha såpass klaring fremme.

normal_DSCF1247.JPG

 

normal_DSCF1248.JPG

 

Har også kjøpt en Drag Bag eller hva de kaller disse mattene som også fungerer som våpenfuteral med reimer så den kan bæres som en sekk. Er en Eagle Hybrid Sniper Rifle case fra Natchez Shooters suplies

Har ikke fått testet mye ennå og har ikke prøvd noen andre men den ser bra ut og er robust.

 

normal_DSCF1204.JPG

 

normal_DSCF1205.JPG

 

normal_DSCF1207.JPG

 

normal_DSCF1209.JPG

 

 

Nå må en bare ut å teste :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Synes ikke det var mange bilder av riflene i sitt rette element her - er de for fine til å brukes?

 

IMG_5438.jpg

 

04082011044.jpg

 

IMG_6405.jpg

 

IMG_6696.jpg

 

Og, ja - er det noen som vil komme og skyte? SBSK arrangerer 500 stevne den 4. september, innskyting og uhøytidelig trening blir den 3.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej kamrater !!

Som ny medlem här och en trogen långhållsskytt tar jag tillfället i akt att visa ett par bilder på min bössa.

Geväret är en Weatherby MkV Cal 340 Wby Mag, 26" pipa (Skall bytas), millet 6-25x56, detta har jag sänkt ner i en John Plaster stock- Ultimate Sniper samt en Hausken dämpare. Jag använder Normas hylsor, Hornady SST 225gr kula och 90gr Wv 560 Krut, detta ger 975m/s i utgångshastiget.

Geväret fungerar ganska tillfredställande men blir varm som sjutton och då försvinner precisionen.

Hoppas att ni förstår vad jag skriver annars får ni fråga ,,,

Väl mött.........

 

photoa64d0e13ae51093b34.th.jpg

 

Bild på bössan under en session på banan,,,

 

photo4ab6d330d9a49a1c57.th.jpg

 

En träff i stålplattan med första skottet,, avstånd 638 meter,,,, :P

 

Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har "Scotty" sin AICS 1.5 stokk fått seg en facelift med nye ViperSkins fra http://www.victorcompanyusa.com/. Slo til og kjøpte en av de første som gikk i produksjon. Måtte borre et par ekstra hull i chassis selv, men bortsett fra det var dekslene fint og nøyaktig tilpasset.

 

Pistolgrepet er av mykere gummi, og langt bedre enn tommelhull stokken synes jeg. Det er og håp om at de vil komme med alternative grepstykkelser (pistolgrepets backstrap er skrudd på stammen og kan skiftes ut).

 

Ellers er Scotty oppgradert med en Nightforce 5,5-22x56 siden sist. "Før" bilder og andre detaljer om riflen kan sees på side 6 i denne tråden.

 

Beklager dårlige bilder, tatt mellom de Bergenske regnstyrter. Fargen framstår som grå men er sort.

 

 

normal_BrotherInArms_Viper1.jpg

 

normal_BrotherInArms_Viper2.jpg

 

normal_BrotherInArms_Viper3.jpg

 

normal_BrotherInArms_Viper4.jpg

 

 

Overgang / skjøter mellom kolbestykke og framre sideplater. Her framgår også struktur og farge bedre enn på de første bildene.

normal_BrotherInArms_Viper5.jpg

 

 

normal_BrotherInArms_Viper6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her er min nett vert å henta den hos Rafdal

Starta livet som ein Remington adl 223 fått ny Lilja pipe 223 + retting og div

På toppen står ein leupold 3,5-10x40 blir nok ikkje der så lenge.

Nightforce skinne 20moa og leupold qrw ringer

Hs precision stokk

 

DSC05516.jpg

 

DSC05519.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har en sako M591 i 243win

Bytter du løp selv mellom kalibrene dine, og er dette enkelt. Hva med innskyting etter pipebytte osv?

 

Har vurdert slikt selv men er ikke landet enda i forhold til dette. Neste gang vil jeg ha 6,5x47Lapua tenkte jeg men hadde vært moro med noe kraftigere også å velge blandt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...