Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

Har sett en eldre Mauser i AICS-chassis... :wink:

 

Etter å ha sett det, benyttet jeg anledningen til å spørre MagnumHansen om dette. Han sa at det meste jo selvsagt er mulig. Men, var visst mye aluminium som måtte fjernes, i stokken.

:?

Link to comment
Share on other sites

Da har T3'en fått seg en seriøs ansiktsløftning, med en GRS Sporter/Varmint-stokk. Ekstremt tight fit rundt låskassa, men dæven så bra det ser ut:

 

I6ZCXgx.jpg

wLTZKbs.jpg

w9dkzsV.jpg

5GMQZg4.jpg

yJdbujl.jpg

 

En ny hevarm fra Glades armory er på vei, og jeg er på jakt etter en ny tofot.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte meg det!(Hadde ikke vært dumt med brun glød heller men det kan bli vanskelig og gjenskape!) Ble gira på svart matt stokk selv nå:) Er i tidlig fase av en dedikert LH rigg som jeg hadde tenkt og sette GRS stokk på.. Har bladd gjennom bildene på GRS sin side men aldri helt klart og bestemme meg for hvilke stokk jeg skal velg. Men nå tror jeg ratt den skal får seg en runde med Duracoate så da kan den være hvilken farge som helst..

 

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Fin rifle enrA :-)

Rafdal er flink å bygge kvalitet.

 

Lufta noen av boltriflene foran kamera i dag.

2 stk 338 Lm

Camo SPHD 308 Match

 

normal_20140529_215045.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Får vel poste bilde av nyervervelsen.

 

Prosjektet kalte jeg for "El Cheapo Langholdsrifle" og jeg tør såvidt si hva dette kostet, men var meget overkommelig (takk og lov da jeg har kjøpt meg blakk på våpen denne måneden og det før jeg skulle betale for denne herligheten).

 

Skal bytte ut cheekresten (da denne er veeeeldig midlertidig) og bytte ut tofoten med en Harris. Tør ikke kjøpe noen av delene enda, da jeg er 90% sikker på at madamen har kjøpt de tingene til bursdagen min :D

 

Ombygd Mauser med tungt og tykt løp. Ble imponert over første skuddet etter jeg hadde stilt den inn og regnet med ned fra 100 til 50m, så skjøt jeg ei flue som krøp rundt på en av blinkene :shock:

 

Har planer om å gjenge den opp for rekyldemper og får da selvsagt muligheten for lyddemper, så jeg kan trene nå når hyttene blir bebodd.

 

Kaliberet er .308

 

2ztfvbp.jpg

 

v68934.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her en utrolig presis Mauser M 67

7,62x51

 

Kappet løp / A2 flashider som Brugger & Thomet Rotex V står montert på.

Picatinny.

Leopold Mk 4 stålringer

Nightforce 2,5-10x 36 NSX med lys.

Gummireim

normal_DSC_0459.jpg

 

Harris bipod

Duracoata olive drab

Skyter gås med denne. Rifla liker Nato ammo meget godt.

 

 

 

normal_DSC_0307.jpg

Link to comment
Share on other sites

003_zps9c139dc9.jpg

Bedre med ei i sitt rette element,sol og alt. NM149 :D

 

Denne var morsom førstegenerasjon kolbe og andre generasjon pipe.

Hvilken generasjon er låskassen og magasinene og er den stålbeddet eller skrudd rett i kolben?

NM149 er i begge konfigurasjoner et presist våpen.

Link to comment
Share on other sites

003_zps9c139dc9.jpg

Bedre med ei i sitt rette element,sol og alt. NM149 :D

 

Denne var morsom førstegenerasjon kolbe og andre generasjon pipe.

Hvilken generasjon er låskassen og magasinene og er den stålbeddet eller skrudd rett i kolben?

NM149 er i begge konfigurasjoner et presist våpen.

 

Ja ,litt artig. Jeg har hatt 1 og 2 gen tidligere,men ikke som denne. Denne er stålbedda i stokken,var med 9 magasiner ,så der er det litt miks. Venter på ein eldre S&B så eg kan få satt i 26mm ringene,så er vi der :-)

Link to comment
Share on other sites

De er nok ikke i bruk lengre, Forsvaret brukte Sig Sauer etter denne og har gått over til HK417. Tipper mange er blitt spiker.

Mulig HV enda bruker dem ?

Har sett et par av dem på våpendepot i Afghanistan, så noen er i alle fall fortsatt i Forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

NM149 2 gen var Hærens Luft og HV`s primære skarpskyttervåpen frem til H&K 417 overtok.

De skal alle nå være tilbakeført til FLO og en stor del av de solgt til Baltikum.

Politiet bruker fremdeles sin utgave av dette våpenet i noen utstrekning.

Mange av de er modifisert med ny optikk og ny montasje.

Link to comment
Share on other sites

Det er en hybrid mellom gen 1 og gen 2 NM149.

Om den er en NM149 eller en sivilt levert VS84 er det kun serienummeret som kan si noe om.

Våpnene er identiske på alle andre måter.

 

Våpen nr ,er 5 siffer ,kun tall. Nostalgi og flotte ja .... mauser kasser er jo beskrevet som å åpne ein 40foot container dør hehe, men gøy å ha ei til alt mulibruk,den glir lett inn sammen med andre pangene :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...