Jump to content

Avstemming, uformell Kammerkokk.


Guest graahund

Kammerkokken  

83 members have voted

  1. 1. Kammerkokken

    • Sako30-06
      16
    • Ja takk, begge deler ( Uavgjort )
      54
    • Mauser68
      13


Recommended Posts

Guest graahund

Det har vært skrevet endel om at noen bør være Kammerkokken. Vel jeg vil være så upartisk at jeg gir 1-1 til "Sako3006" og "Mauser68". Dette er en helt uformell avstemming til to meget flinke matlagere og vinskjønnere. Wiscey og for den slags skyld. Det vil ikke bli noen stor debatt om dette håper jeg. Her gir vi vår stemme etter hva vi føler. Om det blir noen vinner er ikke så nøye, bare vi bifaller hva de gjør gort for oss. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke ta stilling til hvem som er best.....annet enn at det er mange her inne som er veldig flinke til behandle og lage mat. Og i tillegg kan mye om det flytende som kan nytes til.

 

Har benyttet meg av flere av tipsene som som kommet...senest Sako 30-06 sin "sjømannsbiff på gamle måten", som finnes i egen tråd.....

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg skal ikke ta stilling til hvem som er best.....annet enn at det er mange her inne som er veldig flinke til behandle og lage mat. Og i tillegg kan mye om det flytende som kan nytes til.

 

Har benyttet meg av flere av tipsene som som kommet...senest Sako 30-06 sin "sjømannsbiff på gamle måten", som finnes i egen tråd.....

 

Bra, der har vi en ,mening. :D

Link to comment
Share on other sites

Sjå her ja, jasså du skal kåre Kammerkokken Graahund, he, he.. Ja, ja, måtte den beste, den med mest flaks, mest venner, eller andre gode grunner vinne.. :)

 

Eg får sei tusen takk til dei som har stemt på meg, men må nok stemme på Sako30_06 for å ikkje være inhabil, og i tillegg, så er han nok ein litt meir feinschmecker enn det eg er.. Eg er kanskje vinnaren på tradisjonell mat, men Sako er et godt hakk kvassere ellers. :)

 

Graahund, kanskje du skulle lage ein avstemming, så får me sjå kor mange stemmer det blir utav denne tråden din ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er veldig hyggelig at folk liker det jeg (og Mauser68. Og andre :!: ) skriver. Men la det ikke bli en konkurranse. Som mævser'n sier, vi har litt ulike spesialfelter. Jeg klarer jaffal ikke å avgjøre om jeg liker rakørret eller pinnekjøtt bedre enn fancy biffer og kompliserte sauser. Eller omvendt...

 

Men som sagt, takk for komplimentene :)

Link to comment
Share on other sites

Er nok einig med det som Sako`en skriv her.. Det er nok forskjellige områder, og spesialiteter som er ute å går her.. Det er ein veldig hyggelig gest dette her, og eg får håpe for min del og andre sin del, at det det blir satt pris på trådene som me lager til, og at ånden er over oss i framtida også. :)

Link to comment
Share on other sites

Kjempeide :D

Men hvor stemmer vi?

Jeg personlig heller vel mest mot Mauser sine tråder, men har bare positivt å si om Sakos i 30-06.

Jeg føler vel egentlig at Sako ligger på ett nivå når det gjelder ingredienser, språk og tilbehør som er litt for avansert i mine øyne.

Jeg er av den litt enklere sorten som kan gjøre "en" max "to" ting samtidig... :lol::mrgreen:

For å si det enkelt, jeg smaker ikke på vinen, jeg bare drikker den.. :oops:

 

Begge er uten tvil noen "kløppere med grytene" :D

Link to comment
Share on other sites

Har problemer med å kunne avgi stemme her... Har fått smake både vått og tørt fra Mauser68, og det var himmelsk. Sako .30-06 har jeg kun lest endel av skriveriene fra, men det ser jo ut til å være av høy klasse, og mannen har så avgjort god smak når det gjelder whisky. Må nok stemme blankt... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Kan nokk ikke bestemme meg her jeg.

 

Men jeg heller kanskje litt mer mot Sako sine litt mer "avanserte" oppskrifter, liker å svinge meg litt på kjøkkenet når jeg først er igang :)

Jeg jobber jo som restaurantkokk her i Trondheim så kan jo være derfor :wink: Men der jeg jobber så er lokal mat og tradisjonsmat som er i høysetet. Laget sylte til jul og da ble nesten samme oppskrift/fremgangsmåte som Mauser68 har delt med oss her på kammeret brukt. Og jeg må bare si det var fantastiskt godt. Men den personlige favoritten er fortsatt hjemmelaget lammerull på godt gammelt vis :D

 

 

Men fortsett å la disse flotte trådene om mat poppe frem her :D

Det gleder meg at så mange her på kammeret er opptatt av mat :)

Link to comment
Share on other sites

Men la det ikke bli en konkurranse.

Jo det syns jeg det skal bli :mrgreen:

Og siden jeg ikke har vært så heldig å faktisk få smake kokkeleringen til noen av de to nevnte, så kan jo for alt jeg vet de eminente mat-trådene bare være klipp-og-lim fra et matforum på nett :twisted:

 

For å fjerne all tvil og dessuten gjøre det mulig for meg å avgi en stemme, så ser jeg ingen annen løsning enn at både Sakolang og Mævvsern må diske opp med no' snadder til meg 8)

Kall det gjerne Kammerets svar på "klokka 8 hos meg" eller noe i den duren :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er vel bare en måte å finne det ut på! :wink:

 

Jeg utfordrer begge til å melde seg på TV3`s nye programserie MasterChef

 

Dere tør ikke dere... Pingler... Kom igjen å motbevis meg :mrgreen:

Uansett så så er det topp tråder fra begge to, fra min side er det uavgjort.

Så dere må nok melde dere på Masterchef, så vi får en avgjørelse :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Man behøver ikke smake på det disse kara driver med tror jeg. Man blir jo både sulten og tørst ved og lese om hva de driver med og ikke allerminst se bildene :D:D

Link to comment
Share on other sites

Dere tør ikke dere...

 

 

Da får vi tivenge dem! Jeg kjenner vel Sako 30-06 såpass godt nå at jeg vet ting om han som kona ikke vet... :wink::mrgreen:

(Og for de som tenker i andre baner, så er dette kun våpenrelaterte ting og husmorskvitteringer jeg snakker om!)

 

Så hvis det er noen som har noe på Mauser68 også, så skal vi se vi har 2 påmeldte i løpet av få dager.

 

Men vi må gi dem en sjanse først da, til å melde seg på av egen fri vilje! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Foreløpig så er det en stor andel av "jatakk begge deler" og det syns jeg er veldig hyggelig så flinke som de gutta er. Det ser ut som om det ikke blir en vinner men to heldigvis :D:D

Link to comment
Share on other sites

Skam å si så avholder jeg meg bevisst fra å lese disse kulinariske innleggene fra de to nevnte "amatørkokker" da de bare gir meg en smertelig innsikt om min egen utilstrekkelighet på det kulinariske planet, samt at jeg blir styggelig sulten av å lese det... :cry:

 

Når det gjelder avstemmingen så var jeg tvunget til å la magefølelsen avgjøre her, og for magemålets skyld er det kanskje greit at jeg ikke ser Sako så altfor ofte. :P

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg synes de bare skal fortsette å legge ut oppskriftene sine jeg for da får jeg bygd videre i kokeboka mi :mrgreen:

 

Selvfølgelig håper vi at de fortsetter og øse ut sin viten til oss. Noe annet ville være både skam og synd :D:D

Link to comment
Share on other sites

Bikkja mi setter en knapp på Mauser. Han har nettopp satt til livs en kvart kilo sylte lagd etter Mauser's oppskrift! :evil:

 

Forløpig har jeg klart å holde retter bassert på Sako's oppskrifter borte fra bikkjekjeften! :oops:

 

Selv er jeg mer usikker og kaller det uavgjort!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ho ho, jeg kom til å tenke på tidenes verste måltid av vilt. Det er det nemlig jeg som laget. En hareburger vant i 2002 denne lavthengende tittelen.

 

Kort fortalt var den knallhard utenpå av et voldsomt lag med brødsmuler, inni var den svidd og seig. Som en liten trøst smakte den også elendig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...