Jump to content

..... .. ..


Dachs

Recommended Posts

Vi kjøpte en T-7 for et par uker siden. Jeg har ikke testet den enda :oops: Husk at det er store prisforskjeller ute og går her også blant forhandlere :!: Vi betalte 3700,- + mva.

Link to comment
Share on other sites

amen og halleluja. Jeg er også troende. Har hatt ett lansky sett i mange år, og vært fornøyd med det. Men har jo vist om tormek da, men har i mitt enfoldige sinn tenkt at det ikke er verdt kr. Det var helt til jeg var i kjelleren hos Macchiato med en billig kinagerber foldekniv fra clasern i sommer og fikk den slipt på tormeken hans. Den ble skarp den. Den ble så skarp at katz kniven, fjallkniven og alle de andre knivene mine rustet i skam da jeg kom hjem med kinagerberen, selv om noen av de er rustfrie (fysjom). En sånn skal jeg ha.

Nå er jeg i samme situasjon som Chiefen v.2. Når det lir mot jul og ønskeliste er avkrevd av undertegnede, blir jeg møtt med hyseblikk og hoderisting over essensielle ting som: sveitiske ur (noen japan ur går også bra), sirkelsag, tormek og elgitar. Men men raggsokker og boxershorter er jo også greit da.

Takke faan for lønnstrekket til egen konto

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Må vel ha en slik
Nei. Du må ikke "vel" ha en slik. Du ha en slik. Punktum.

 

Forøvrig: "+1" til åpningsinnlegget. Den eneste kniven som jeg ikke får like skarp som barberhøvelen min, er Fällkniven WM1. Den blir bare nesten like skarp som barberhøvelen min, for jeg har ikke helt lært meg å slipe konvekse egger i 3G-stål. Ennå.

Link to comment
Share on other sites

Pokker de var raske til å sende...allerede i posten, og nå ser jeg at jeg trenger dette; http://gustavsenas.no/default.pl?showPr ... pageId=380

 

Der føyk enda en tusing :?

 

Kjøpte egentlig det tilbudet, men oppgraderte til T3 i mail. Håper de sender med knivjiggen i tilbudet, men det er vel å håpe for mye. Det er jo kniver som blir mest brukt

Link to comment
Share on other sites

normal_Tormek_slip.JPG

 

Se hva jeg fant på jobben i dag. 8)8)

Jeg kan ta med knivene dit, så slipper jeg å søle vann hjemme :lol:

Det første du må gjøre er å kjøpe det diamant avrettingsverktøyet slik at den skiven blir til å slipe en kniv på..., men det kan jo være at du skal ha serratert egg :lol:

 

Kom forøvrig på at jeg har bursdag snart, og siden jeg har en tendens til å surre vekk kniver har jeg hatt en knivrunde også. De er sikkert ikke skarpe nok fra fabrikk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Syns den ser litt "overkill" ut, men det kan være helt feil.

Den store steinen ser mest ut som noe man setter opp økser og veldig slitne egger med.

Det jeg trenger er noe man kan vedlikeholde allerede gode eller litt småslitne egger med.

Kan Tormek gjøre det også ?

 

Jeg finner forresten ikke den som heter T-3, kun T-7.

Er det jeg som ikke kan lete ?

Link to comment
Share on other sites

Klarer den gamle typen som drives av drill det samme som f.eks. T-3 ?

Jeg tenker på om alt verktøyet, jigger og funksjonalitet ellers er det samme og at eneste forskjellen er at den ene drives av en drill mens den andre kan plugges rett i stikkontakten ?

Har en gammel type på handa for en billig penge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Klarer den gamle typen som drives av drill det samme som f.eks. T-3 ?

Jeg tenker på om alt verktøyet, jigger og funksjonalitet ellers er det samme og at eneste forskjellen er at den ene drives av en drill mens den andre kan plugges rett i stikkontakten ?

Har en gammel type på handa for en billig penge.

 

Jeg spør om det samme jeg, fant en av denne typen bortgjemt i en krok på jobben - hadde vært deilig å kjøpe jigger og trylle frem skarpe kniver :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hirr hirr!!!! :lol: Jeg dumpet over en så og si ubrukt T-3 som faktisk var til salgs... Måtte blø den nette sum av kr 1400 for den inkludert frakt. Nå går jeg bare og gleder meg til den dukker opp. :D Han som eide den har kun brukt den til dreiejern, så det var ikke med jigger for kniver. Den var forøvrig kun prøvekjørt... En kjapp nettbestilling til Gustavsens resulterte i at det allerede ligger to knivjigger klare her og venter på resten av utstyret. Jaggu gikk det raskt!

Link to comment
Share on other sites

Hirr hirr!!!! :lol: Jeg dumpet over en så og si ubrukt T-3 som faktisk var til salgs... Måtte blø den nette sum av kr 1400 for den inkludert frakt. Nå går jeg bare og gleder meg til den dukker opp. :D Han som eide den har kun brukt den til dreiejern, så det var ikke med jigger for kniver. Den var forøvrig kun prøvekjørt... En kjapp nettbestilling til Gustavsens resulterte i at det allerede ligger to knivjigger klare her og venter på resten av utstyret. Jaggu gikk det raskt!

Da kan jeg trøste deg med at du her surret vekk 1400.- pluss jjigger...Du kunne fått min ukegamle T3 for X kilo vismuthjemmestøpte hagl :wink:

Saken er at jeg kjøpte en Rudolfstropp, og da ble knivene dobbelt så skarpe som Tormek, på 1-10 av tiden og med en sterkere konveks egg. Jeg kødder ikke :!:

Makan til slipeutstyr :shock:

www.knivmaker.net

 

Edit; Jaja, jeg kan jo slipe hoggjern og økser med den. Det bruker jeg ikke likevel 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...