Jump to content

Remington 870 Super Magnum 12/89 -VS- Benelli Nova 12/89


FarmerNilsen

Recommended Posts

Har en Remington 870 som kan fores opp til 12/89, og den har aldri funnet på noe tull... Kjempebra funksjonelt bruksvåpen med alle fordeler og ulemper som medfølger et pumpevåpen. 870'en har også noe mindre Rambofaktor enn Benelli Nova.

 

Jeg er ingen haglejeger, og etter blyhaglforbudet har jeg avfyrt rundt 20 haglpatroner , dette var Hevishot fra Remington, patron med god inntrenging og dekning i min Remy.

Link to comment
Share on other sites

Benelli.

Hadde en slik en i fire år. Veldig fornøyd med den. Fordelen med den over Remington er at den har en magasinstopperknapp i forskjeftet som gjorde at man kunne pumpe ut patronen i kammeret uten at det kom opp en ny en fra magasinet.

Finishen på Benellien min var også overlegen 870 expressen til kompisen når det gjaldt rustbeskyttelse.

Angrer sånn på at solgte den, men våpenkontoret tvang meg til det da jeg realiserte halvautodrømmen min.

 

hjortefot: den er da ikke rambo. mer som star trek. :)

Link to comment
Share on other sites

Hare en remmy 870 som har skutt over 10 000 skudd, de siste 10 årene (primært på leirduer). I denne peroden har eg aldri hatt klikk eller funksjonsfeil.

Remmy 870 er et tøft og robust våpen.

Har prøvd Benellien NOVA , men etter mage år med 870, syntes jeg den var litt "klumpete".

 

Ville heller vurdert en Mossberg ultimag, enn en Benelli.

 

Det viktigste er at du finner det som passer deg.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Nova å selge deg :D

 

Nord-Trøndelag blir litt langt synes jeg.. Bor i Østfold.

 

Han i butikken sa at han hadde gått for benellien.. Den er mere gjennomført sa han, bedre oppbygning av våpenet påstod han.

 

Så, noen fler med innspill? Leverte søknaden hos polisen i dag, så har litt tid på å bestemme meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Nova å selge deg :D

 

Nord-Trøndelag blir litt langt synes jeg.. Bor i Østfold.

 

Han i butikken sa at han hadde gått for benellien.. Den er mere gjennomført sa han, bedre oppbygning av våpenet påstod han.

 

Så, noen fler med innspill? Leverte søknaden hos polisen i dag, så har litt tid på å bestemme meg.

 

Vel Sør-Trøndelag ihvertfall, blir litt nærmere=)

 

Men ja, benelli er benelli og Remington er remington, men de er begge veldig gode hagler. Irriterende med utløseren på feil side på 870'en synes jeg da, men sikkert en vanesak.

Link to comment
Share on other sites

Synes begge to er gode å holde i, har skutt med remington-hagla før og likte den, men det var noe med den benelli-hagla også.

Og det sies at benelli sin konstruksjon er bedre, og at den har en del funksjoner som er gode å ha.

Benellien skulle visst være god å skru på også, for rengjøring osv. ?

 

Men åssen er det å få tak i deler til benelli sammenligna med remington?

Også choker.. Vil ha en rimelig trang choke til revejakta.

Link to comment
Share on other sites

Benellien kan man plukke ned til den minste del på et par minutter uten bruk av verktøy.

 

Hva tenker du på i forhold til deler? Importøren kan nok skaffe alt som du trenger av reservedeler. Choker får man sikkert tak i og. Benelli har også 10 års garanti.

Link to comment
Share on other sites

Benellien kan man plukke ned til den minste del på et par minutter uten bruk av verktøy.

 

Hva tenker du på i forhold til deler? Importøren kan nok skaffe alt som du trenger av reservedeler. Choker får man sikkert tak i og. Benelli har også 10 års garanti.

 

Hvor lang garanti har Remington?

 

Tenker mest på choker til forskjellig jakt.. Åte er ca 20 30 meter fra jakttårnet/hytta.

Link to comment
Share on other sites

har vell vanli garanti på 1 år tenker jeg, men er veldig god hagle,enkel å bruke, har skutt rev på 30 meter med modified choken som følger med..vet ikke hva benelli har men remmen kan du låse med nøkkel på sikkringa..

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med den over Remington er at den har en magasinstopperknapp i forskjeftet som gjorde at man kunne pumpe ut patronen i kammeret uten at det kom opp en ny en fra magasinet.

 

Remington benytter pumpemekanismen for dette. Man drar fortreet halveis tilbake og vrir hagla tilhøyre. Da detter patronen rett i lanken din.

Link to comment
Share on other sites

uten tvil Nova. har hatt den en god stund, og er godt fornøyd med den. var å såg på en 870, men jeg syntest den virket litt for skranglete og hadde litt dårligere finish enn Novaen. anbefaler deg å legge i et par ekstra tusenlapper å kjøpe italieneren. det kommer du neppe til å angre på :)

Link to comment
Share on other sites

Men ja, benelli er benelli og Remington er remington, men de er begge veldig gode hagler. Irriterende med utløseren på feil side på 870'en synes jeg da, men sikkert en vanesak.

 

Enig i det, jeg har flere hagler fra begge produsentene og er fornøyd med dem. Benelli sine pumpehagler har jeg aldri falt for, har egentlig mye mer sansen for halvautomatene deres. Hvilken utløser er det forresten som er problematisk? Sleideutløseren foran avtrekkerbøylen?

 

 

Angående choker så er det et stort utvalg i både fabrikkchoker og ettermarked for begge to. Remington bruker Remchoke mens Benelli har sin egen patent. De fleste Benellier og Berettaer har choker som kan brukes om hverandre, men det finnes unntak. Jeg har i min "visdom" endt opp med komplette choke sett i begge disse pluss invector i både 12 og 20. Blir et mas uten like å holde orden på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har jeg kjøpt meg en Benelli Nova. Jeg er veldig fornøyd hittil hvertfall! Veldig enkel å rense etter bruk.

Det blei Novaen, den passa best synes jeg. Også var det en bedre finish på stålet synes jeg. Pluss, ytterste siktet er rød plastikk, blir enklere å se i mørket med lys i ryggen på revekjakta!

Har skutt litt med den og synes den er god å skyte med også.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med Remington 870 Super Mag., men har nettopp byttet fra Mossberg 12/89 til Benelli Super Nova.

Er veldig fornøyd med dette bytte, fordi Mossberg'n syntes jeg virket "uferdig".

Hadde ingen funksjonsfeil med Mossberg'n, men forskjefte skranglet og jeg klart aldri treffe godt med denne.

Fant heller ikke mye ammo. som hadde fin samling.

Men det skal sies at jeg har fått bra med ryper med dette våpnet, så helt ubrukelig er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

hehe.artig å høre at det er så mange som digger 870en til remington.det er greit at novaen har bedre finish men en finish kan du ikke skyte med,kjøp 870 magnum så blir du fornøyd.hatt min i 2år funka 100 prosent.anngående shock så kjøpte jeg en justerbar shock funker helt fint :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...