Jump to content

Prosjekt Angelina. Vi renoverer en drilling.


Raudnakke

Recommended Posts

I dag er det sandelig travelt her paa Sanatoriet...

 

Personalet er under mit overopsyn optaget med lading af ammunition.

 

Siden to af Sanatoriets Damer skal optrede isammen paa Kammersmellen lod jeg dem dele Budoir for at de skulle blive een smule kiendt med hinanden mes de udførte de ritualer som Damer gierne udfører forud for en offentlig optreden....

 

Damerne hadde dog intet imod at jeg opsøgte dem med mit kamera i Budoiret, da de er fuldt indeforstaat med at ikke alle vil kunde beskue dem ved deres offentlige optreden :wink:

 

Her er saa nogle billede:

 

normal_ang301.jpg

 

normal_ang302.jpg

 

normal_ang303.jpg

 

normal_ang304.jpg

 

normal_ang305.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

efter att ha följ dina projekt från Sverige, där vi tyvärr inte får så detaljerade trådar på forum Robsoft, måste jag ställa en fråga. Vad polerade du Angelinas vackra träverk med innan du levererade henne?

 

Jag har precis renoverat min Merkel 30 och vill få till en god toppfinish!

 

Tompa

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet.

Angelina er ikke helt ferdig, og historien forsetter nok til vinteren :wink:

 

Den poleringen som syns på bildene er en min egen vokspolitur, polert inn med bare hender og polert av igjen med en bomullsfille(trasa). Det ble deretter polert med en ullfille.

 

Angelina skal nå hjem til sin eier for jaktsesongen, men etter jakten skal hun tilbake og få ny pistolgrepsavslutnig og sin endelige finish. Hun vil da få samme behandling som mine egne våpen som også får et halvt år herdetid før den siste finpoleringen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei Redneck. :)

Har fulgt med på trådene dine, og du utfører vakkert arbeid. Men ved en anledning mener jeg bestemt og ha fått med meg, at du skulle legge ut litt oppskrifter på "luriumet" du bruker.Kan derimot ikke finne denne oppskriften. Har jeg gått glipp av noe, eller finner jeg det bare ikke?

Jeg ser også at du har tatt på deg oppdrag med og ordne stokker. Hva tar du for og gjøre slikt arbeid. Jeg liker flotte stokker, men har kun dårlige opplevelser ved egne forsøk. Har prøvd ccl sine produkter, men det har ikke blitt i nærheten av dette du får til?!? Ser ikke helt bort i fra at mye av skylden ligger på mennesklige faktorer, men av en eller anne grunn har jeg klokketro på de produktene du bruker. :D

Tiur`n.

Link to comment
Share on other sites

Oppskriften er ennå ikke lagt ut fordi jeg fremdeles tester og justerer...Den blir imidlertid til en egen tråd når alt er klart :)

 

Timekostnadene mine er svært hyggelige, jeg har faktisk blitt tilbudt en mye bedre timelønn både som ekstrahjelp på Rema1000 og som avisbud. Imidlertid er min arbeidskapasitet av helsemessige grunner sterkt redusert, så jeg påtar meg bare oppdrag der jeg har en sterk egeninteresse av å sitte med objektet i hendene flere titalls timer :lol:

 

Eventuelle forespørsler rettes på PM eller mail...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå nærmer det seg tiden for at Angelina skal hjem til Skaubjønn og i den anledning passer det seg å poste noen bilder av henne før avreisen...

 

Hun skal forøvrig tilbake hit til vinteren for å få noen customdetaljer, men det kan jo være intr. å ha noen før-bilder før hun skal ut i arbeid :wink:

 

Dybdevirkningen på finishen er nå fullstendig:

normal_ang311.jpg

 

normal_ang312.jpg

 

normal_ang313.jpg

 

Og et lite helfigurbilde er også på sin plass, her sammen med min Gisela:

 

normal_ang314.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hun trives! Fått skutt inn med den nette lille Leupolden jeg handlet av deg, tatt prøven, og tenker å ta henne med på harejakt hos Makkieboy på Rolvsøy i oktober. Men, hun er så pen nå at jeg lurer på om har hjerte til å beholde henne,rett og slett. Jeg er klønete... Vet det kommer ny hakk og dunk i kolben om jeg bruker henne på mine jakter. Lurer på om jeg i alle fall må skaffe meg en ruskekombi til ruskejakt. Kanskje det blir fars stasbørse dette, som bor mest i våpenskapet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oppskriften, fremgangsmåter ved fremstilling og bilder av prosessen vil bli

lagt ut i en egen tråd...

 

Meine Damen und Herren: Jeg gir dere " Das Kammerschaftöl"

Måhende overser jeg noe, det skjer ingenting når jeg trykker på lenken (hvis det er det lillafargen skal indikere). Et søk på Kammerschaftöl leder ikke til andre tråder enn denne samt Woodstock-tråden. Hvor finner jeg oppskriften?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke brukt den så mye.. :oops: Angelina er litt for fin for meg, rett og slett. Turen til Rolfsøy med Makkieboy gikk i dass på grunn av transportproblemer, så noe hareskyting ble det ikke. Har hatt den med på rådyrjakt noen ganger, og den ser enda fin ut, heldigvis. slik det ser ut nå er det mulig jeg selger henne, og kjøper noe av armeringsjern og plast.

Link to comment
Share on other sites

Neineineineinei! Må'kke finne på sånt, mann! :shock: Bare du lar være å denge den i ura eller bruke den til padleåre, fortjener Angelina å få bli med på tur. Det er alminnelig bruk og godt vedlikehold som man får den gode brukspatinaen av.

 

Det der er som å slå opp med dama etter at hun har brusha seg opp for deg med trening og nye klær, det :!:

Link to comment
Share on other sites

Har for to dager siden kjøpt ny O/U men om du selger er jeg interessert i pris? Når det er sagt, så har jeg ikke kjøpt ny egen hagle for å parkere den i silicagjemmene i våpenskapet, om det hadde gitt mening ville ikke Purdey, Boss og Holland & Holland hatt et levebrød

Link to comment
Share on other sites

Har for to dager siden kjøpt ny O/U men om du selger er jeg interessert i pris? Når det er sagt, så har jeg ikke kjøpt ny egen hagle for å parkere den i silicagjemmene i våpenskapet, om det hadde gitt mening ville ikke Purdey, Boss og Holland & Holland hatt et levebrød

Akkurat DET er en smule feil. Jeg besøkte Purdey her på forumet for et par år siden i London, hvor han jobbet på... ja: Purdey. De fortalte at en stor del av produksjonene går til samlere, og en anselig del til en bestemt Amerikansk samler som legger børsene rett i safen i sitt private museeum. De er aldri ute av huset en gang... og blir bare beskuet av ham.

Link to comment
Share on other sites

He, he, Skaubjønn fekk såpass med pepper for å ha kjørt Angelina hardt, at han rett å slett ikkje tørr å herpe den igjen.. :mrgreen:

 

Eg må vel sei at eg også hadde vært ein smule betenkt å gå med den lekkerbisken der mellom hendene, på Kammersmellen, så blei eg svett berre ved å holde den.. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Er denne tilsalgs også etter 1.april?

 

Den er nok desverre det..

Har diskutert dette med Skaubjønn i et par dager allerede, så avgjørelsen om salg er nok tatt.

På den anden side; her har man jo muligheten til å erverve en av landets mest omtalte drillinger.. :wink:

 

Gentlemen..check your bank accounts and tax refunds.. :)

Link to comment
Share on other sites

Da har Angelina returnert til Sanatoriet for en liten "TouchUp" på finishen, og tro det eller ei...hun bærer kun spor av normal jaktmessig bruk :roll:

 

Noen dager skal hun få her i kurafdelingen før ferden går videre til Villmarksmessen...og ny eier montro?

 

Noen bilder:

 

normal_Ang310.jpg

 

normal_Ang311.jpg

 

normal_Ang312.jpg

 

normal_Ang313.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sånn..siden eieren av denne har engasjert meg til å selge denne, har jeg nå laget en salgsannonse med en del nye bilder tatt for en snau time siden.

 

Annonsen kan leses her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=103&t=36500

 

Drillingen vil om kort tid bli annonsert på innen og utenlandske salgsfora, men det hadde vært utrolig fint om den kunne forblitt innenfor Kammerets rekker..Vel, fedre, onkler, tanter..sjøl seksmenninger kan jo anses som Kammertilknyttet... :wink:

 

Spre gjerne ryktet om at denne er til salgs da..

Link to comment
Share on other sites

Huff! trist at hun selges :(

Hadde ikke jeg allerede skaffet meg drilling, hadde jeg nok spunnet rundt i små sirkler på gulvet her :wink:

Fin kaliberkombinasjon! Driver og skal selge en AZ kombi i den kombinasjonen.

Liker hun tunge eller lette kuler? (med andre ord hva er riflestigningen)

Håper hun går til et kammermedlem!

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...