Jump to content

Kjøpe boyds stokk


Gurstad

Recommended Posts

Jeg har skrevet litt om det i den tråden "Jeger'n" sikter til.

 

Jeg kjøpte skjefter fra Boyd's da normalprisen var slik at de kunne eksporteres (dyr peisved er fal'i, vet du!), og står derfor på maillista deres, og får jevnlig tilbud. Sjelden noe som egner seg for M98, men en del andre utfresninger kan anvendes til mauseren, med litt kreativ bruk av beddemasse. Jeg skal sende deg PM, hvis jeg får noe interessant.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar folkens. Får smøre meg med litt tolmodighet å vente på tilbud eller brukt.
Hvis du har noen kjenninger som har Rem 700, Ruger M 77, Savage, Browning, Marlin e.l., eller Sako/Tikka for lange patroner, kan du jo sammenligne "hølet" med tilsvarende "høl" for M98, samt plasseringen av skjefteskruene. Som nevnt, ved litt kreativ bruk av dreml og beddemasse (med mye glassfiberarmering), kan man kanskje få en M98 ned i et skjefte utfrest for andre riflemekanismer.

 

Edit., 10/2: I dag kom det et tilbud på 99-dollar-skjefte til Browning A-bolt (ikke tommelhull, ser det ut til), men dessverre i "short action". En "long aktion" kunne kanskje vært modifisert? Dette var forresten et valnøtt-skjefte, så en kompetent snekker kan kanskje frese ut og legge inn til det passer?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 10 months later...
  • 1 year later...

Ser at tråden er et år gammel, men jeg slenger meg på likevel - kjøpte nylig en 308 Win (Smith & Wesson) med tanke på å bytte til en spesifikk Boyds-stokk (jeg kjenner noen som har bestilt før uten problem), men det stoppet seg jo med det nåværende eksportlisenskravet. Ble anbefalt av Boyds å finne en forhandler som kunne bestille for meg, noe jeg ennå ikke har greid i Norge. Fikk derimot tips om en svensk forhandler, "Stjernelund handelsbolag" i Lindkøping. Er sikkert greiest å bestille rett til Norge mtp. knot og avgiftter, så spør om noen her vet om noen som kan gjøre det? Spurte Jaktdepotet nettopp, og de kunne ikke hjelpe. Veldig glad om noen har tips. 

Edited by Annerebekka
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
On 4/20/2019 at 9:55 PM, jmosbakk said:

Langt fra umulig.
Hvis du virkelig vil så finner du fint ut av hvordan du får tak i en. 😉

 

Dvs. Jet Carrier? Fungerer det greit, evt, og risikerer man ekstra uforutsette kostnader? Ser noen over i tråden mener det er brudd på Jet Carriers retningslinjer, men jeg finner så langt ingenting i informasjonen der som skulle tilsi begrensninger på hverken pris eller typen vare. 

 

Fikk svar fra Stjernelund Custom Rifles (i Sverige) nettopp at stokken jeg ser etter koster 2700 kr gjennom dem ($170 hos Boyds), eks. MVA. Frakten kommer på 320 kr. Tillegget blir da totalt på ca 2000 kr, men om en sparer seg tid, knot og risiko ved å bestille gjennom via dem er det fristende. 

Edited by Annerebekka
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Cardinal said:

som skrevet tidligere i tråden, er stokken underlagt eksportrestriksjoner er det ikke noe mer lovlig å få den med jetcarrier enn om du smugler den ut på annet vis. Og er heller ikke noe  JC vil ha uten de rette papirene....

Om stokken i seg selv kvalifiserer som 'våpendel' ser jeg det blir styr med eksportsøknad. Likevel har jo noen her tydeligvis fått det til, etter å ha kontaktet JC. 

 

Uansett - Stjernelund er da altså et alternativ, avventer svar fra Brownells i Norge...

Link to comment
Share on other sites

2700,- pluss mva høres ikke så ille ut sånn rent umiddelbart. Handler du hos Boyds og bruker JC så skal JC ha noen kroner for frakten og så kommer det mva på toppen av det hele. 

Forskjellen blir egentlig ikke så voldsom. 

Dersom svenskehandelen er knirkefri er det jo verdt det. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Snaisen stokk Kim A.

Har kikket på JF sine sider men finner ingen stokker fra Boyds der.

Er det noen som vet hva de sitter inne med av stokker og om det er noen som passer for CZ550?

Er det noen av mauser stokkene som kanskje kan passe?

Edited by Jegerbombom
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...