Jump to content

US-carabin


s e dahl

Recommended Posts

ayf skrev (19 minutter siden):

NROF er tingen her, styr unna de "dynamisk greiene" ..

 

Regner med det aktuelle våpenet her er i .30 carbine?
Isåfall - rimelig sikker på at erverv gjennom NROF er no-go. Som det blir nevnt over her så har vi ingen program i NROF til .30 carbine. (Det kunne gjerne vært det for min del, men det blir en annen sak.)

Link to comment
Share on other sites

Rausheim skrev (8 timer siden):

§10 sammen med §14 burde nok kunne anvendes i tilfelle arv av nettopp et slikt våpen. Spesielt om vedkommende allerede er i NROF og eventuelt har halvauto rifle ervervet til NROF.


Tenker det er mulig å sende inn en velformulert søknad på grunnlag av disse paragrafene ja,  spesielt dersom man allerede eier halvauto rifle.

Link to comment
Share on other sites

Teknisk er det trolig ikke noe problem å konvertere en US karabin til "rettrekker" En kompetent børsemaker bør kunne blokkere / sveise fast gasstempelet som driver mekanismen.  Om politiet godtar løsningen bør vel sjekkes ut med aktuelt våpenkontor før en går i gang.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste et sted at grunnen til at våpen med M1 mekanisme (halvauto) nå blir forbudt er at de kan bygges om til M2 (helauto). Hvis en tar med i betraktningen at en slik ombygging ikke er noe en gjøre ved enkle grep, men at man faktisk trenger en ny M2 låsekasse så ville det overraske meg om de godtok ombygging til rettrekker jeg at en sveiste igjen gasstempelet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...