Jump to content

6“ 9mm😀Men hvilken??🤔


hikkas

Recommended Posts

Da er søknad på reservevåpen til militærfelt sendt. Og nok en tråd om hvilken 9mm er startet. Siden jeg ikke har hatt 6“ så vil jeg prøve det. Helst 1911.....tror jeg, men har ikke bestemt meg. Av nye så er det Bul 1911 6“ target( som jeg heller mot), kimber target ls, STP Sparta og selvfølgelig Les Baer men den ligger over det prisleiet jeg ligger på. Men er 1911 ett handikap i forhold til gold match, pardini, x-six og p210? Brukte eller nye, tenkte ikke over 20.000, men kan strekke det til 30.000 hvis jeg “må“.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter stortsett identisk med poeng på presisjonsskive og på nsf felt om det er 1911 eller x-six., de gjelder både 9mm og 45. 

 

På 1911 er det viktig at man har en bra modell som faktisk samler, med bra avtrekk, er mye dårlig å få kjøpt. 
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, aps said:

På 1911 er det viktig at man har en bra modell som faktisk samler, med bra avtrekk, er mye dårlig å få kjøpt. 

Hva er en bra 1911 til en som lever på arbeiderlønn har råd til?🤔😀

 

En får en ny tanfoglio gold match extreme til noe over 20, pardini også er en heldig. Men har ikke lyst på tanfoglio eller pardini. 
Sigger er jo 35++. Men trenger jo ikke kjøpe ny, men sig er dyrt brukt også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært borti mange dyre "high end" 1911 som ikke er high end i praksis, bare prisen skrudd opp, også av andre "kjente" bra merker, er dårlige lotter, dårlige dager for arbeiderne etc. 

les baer sin 2 inch warranty på 50 yards, sier egentlig alt. Det må man kunne forvente, gjør den ikke det er den ikke presis nok til feltskyting, de priser jo også sine våpen som ikke klarer det, billigere. 

Finnes overaskende mange upresise pistoler, men de gjemmer seg bak uerfarne skyttere ofte som tror det er de, men våpenet bidrar. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ohh første gangen det faktisk var bra å bli arrestert på noe på lenge! :D even better.

Smell pangen i ransom rest på 30+ meter, helst 50 men vanskelig, så ser man hva pistolen kan. 

Jeg ble fortalt før i dag at les baer lager 10mm nå singelstack, samme gjør jo også SVI i singel og double  :o :o:D 


Det hender det dukker opp noen knallkjøp på finn på les baer, sett de omsatt ned mot 15-20k :o de går fort da må sies. 

Link to comment
Share on other sites

Mye som tyder på at jeg må gå for les baer, svi eller lignende da😀

 

For følge med på finn, for det var 6-8 måneder før Intersport bogstadveien fikk Les baer inn på lager igjen.

Hvem forhandler svi? Når jeg googler svi forhandler så er det bare en haug forhandlere som får svi😳😬😀

Link to comment
Share on other sites

På 18.2.2020 den 13.52, Think! skrev:

Det er ikke noe som som er så dyrt som å kjøpe billig, OM DU FORTSETTER MED SKYTEHOBBYEN.

 

Enig, men det går en grense. Hvor mange drikkekaffe, ikketrenefysisk2timeromdagen, brukemesttidpååpratepissiklubbhuset-skyttere, greier å score vesentlig mer med en Les Bear vs feks en BUL TM når begge pistolene har samme config? Nå ser jeg selvfølgelig bort fra eierglede.. 

 

Hvis det er max presisjon man er ute etter er det verd å merke seg at alle 28000 sveitsiske lugere mod 1929 har blitt godkjent for bruk med militærammo med et tøffere presisjonskrav enn Les Bear 1,5" på 50m. Den mest presise pistolen vi har hatt i klubben, som jeg vet om, er en Tysk P08 med 6" Barsto bull barrel. Håkan Spuhr ville lage en maks feltpistol i sin tid. Han gikk ut fra fysiske krav som lukketid, kjernelinje, bevegelig masse, etc. Han endte opp med Luger.

 

Når alt dette er sagt ender jeg nok opp med en ny 1911 jeg også selv om det frister med en makset f**k you Luger :-)  Fikk godkjent kjøpetillatelse igår etter 6mnd behandlingstid..

 

 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

CZ TSO trimmet for milfelt: (ikke 6" men, men..)

 

CZ75TSAO9.jpg

 

CZ Tactical Sports Orange - trimmad från fabrik och redo för tävling på absolut högsta nivå. Stommen i Orange är den samma som CZ Chechmate (Openpistolen) med bra grepp och riktigt bra nätskärning. CZ har polerat pipan och handinpassat pipa och mantel på stommen. Även trycke är polerat och trimmat redan från start. Tactical Sports Orange är en pistol som lämpar sig väl för både precisionsskjutning och fältskjutning och är ett bra val för dig som vill skjuta CZ. Passar även utmärkt för IPSC Standard Division.

 

Denna modell heter "A-vapen". Sportec byter sikte, korn, avtryckare, avtryckarfjäder och trimmar avtrycket. Pistol får ett krispigare avtryck och klarar avtrycksvikten för vapengrupp A inom SPSF (1,36 kg).
Originaldelarna medföljer.

 

(Prisen på denne i Sverige bekrefter bare at Schou Våpen har heftige marginer..)

 

https://www.sportec.se/produkter/vapen/pistoler/pistol-cz-75-tactical-sports-orange-a-vapen-9-mm#Info

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Uansett hva du bestemmer deg for så er det beste rådet at du prøver før du kjøper. Dersom du er medlem i en middels stor klubb så finner du som regel det meste blant skytterne. Dersom ikke er det ikke lange turen fra agder til det blide østlandet. Hva som passer bra i min labb og gir meg godfølelsen er nødvendigvis ikke det som passer deg på noen som helst måte. Jeg skyter militærfelt så og si like bra med min IPSC CZ Shadow 2 som LB'en og P220 X-Six'en. Du kan bare kjøpe deg poeng opp til et visst nivå. Alt etter det er dessverre trening, trening og atter trening. Med unntak av noen slasker som burde vært begravd bak kulefangerne som trener en gang i skuddåret og likevel slår oss andre dødelige :P

Edited by ATnT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, NM149 skrev:

Med en P210-5 får du den mest presise serieproduserte pistolen som er å oppdrive.

Om du ikke trenger stort magasin eller kulhets faktor så gå for en P210-5.

 

Min erfaring er at de trenger korte patroner, og at TC kuleform lader "glattere" enn RN kuler.

Link to comment
Share on other sites

De eldre har rykte på seg for å være bedre og mere presise våpen.

Var på HH i Danmark og der hadde de en gammel 6" og en ny 6".

Den brukte gamle skulle de ha mere for en den nye. Som svar på dette svarte håndvåpenansvarlig dette. Den nye er laget i Tysklang men den gamle den er laget i Sveits.

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Eller P210-6 om du vil ha litt mer vekt ;)

 

Ole

P-210-5 er 6" med løpslodd og er tyngre kontra p-210-6 som har 5" løp.

Litt rare betegnelser da man skulle tro som deg at 210-5 var 5" og 210-6 var 6", men på disse pistolene er det motsatt.

Edited by NM149
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hva er det som gjør denne https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132459547 så mye bedre enn en supermatch? Kan jo ikke sammenlignes ifølge annonsen. Prisen er ganske mye billigere enn en supermatch, men det er vel kanskje pga den heslige fargen.....

Har ikke vært borti ceracoating eller hva det heter, men det er kanskje ett alternativ her?

Link to comment
Share on other sites

Det er hallik utgaven,  prisen er lavere siden kjøpegruppen er mindre, en kompis har en sånn, den er fet harry, still gjerne med adidas dress på nsf felt da. 

usikker på hvorfor han har bytta frontkorn på den, original er desidert bedre. 

Hadde ikke giddet gjøre noe med fargen. 

Link to comment
Share on other sites

Sikler også på nye Sig P210 6" Super Target som 9mm til militærfelt og hurtig militær. Noen som har efaring med den? Verdt prisen? Er ett smykke av ett våpen bare å se på. Aldri fått prøvd den, og vurderer bestille en uprøvd :D Noen som kan si hvordan grepet er på den i størrelse, i forhold til Pardini Gt9, eller Cz Shadow? Skal selvsagt få prøvd grepet før det blir kjøpt noe, men virker for at den ikke er så lett å oppdrive. 

X-six Supermatch er også interessant, men tror kanskje grepet der blir litt stort med double stack..

Edited by stian92
Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker P226 og P220 x-six over P210 super target, men det er personlig preferanse. Begge er knallbra. 

Pardini GT9 gjør meg ikke så opphisset.

Cz shadow er laget for IPSC production, grenen er veldig ulik NSF milfelt og grovfelt, selv om den egner seg og er bra, er den ikke på høyde med de andre overnevnte. 

Jeg har size 10 hands, altså ganske average, og 0 stress med grepene. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, mig16 skrev:

Hva med en Browning Hi-power? 
 

Hi-power Competition

Om du ønsker å gå for en HI-power Competition sørg for at du kjøper en der glidestykket er skiftet. Disse er notoriske for at det originale glidestykke sprekker ned ved utkasteråpningen. Finner du en med utskiftet glidestykke som ikke er utbrukt så får du en helt grei pistol.

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, NM149 skrev:

Om du ønsker å gå for en HI-power Competition sørg for at du kjøper en der glidestykket er skiftet. Disse er notoriske for at det originale glidestykke sprekker ned ved utkasteråpningen. Finner du en med utskiftet glidestykke som ikke er utbrukt så får du en helt grei pistol.


Det har skjedd med noen har jeg lest, men vil ikke si at de er notorisk kjent for denne feilen. Jeg har en slik hjemme som har gått mangfoldige tusen skudd, og har den originale sleiden. Ellers er dette kvalitetspistoler som er veldig presise. Jeg kan i hvert fall anbefale den. 

Link to comment
Share on other sites

På 26.2.2020 den 20.49, hikkas skrev:

Denne https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=165424353 ser jo bra ut, men er det noe særlig vits med det sikte til felt?


Godt nok til at jeg har vunnet kl A på approberte stevner typ større (ikke norgesfelt) ;) 

Skal sies at jeg ikke stiller det om, ala det man gjør i PPC, men siktene i seg selv er bra. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, aps said:

Skal sies at jeg ikke stiller det om, ala det man gjør i PPC, men siktene i seg selv er bra

Tenker nok siktene er bra, men er det nødvendig? Til mil/grovfelt kan jeg ikke helt se vitsen i forhold til originale sikter. Som reger er det 2 hold på samme standplass og da har man jo ikke tid til å stille......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...