Jump to content

hunderaser


PederR

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har to Gordonsettere, så den rasen må jo ihvertfall nevnes. Men kan godt tenke meg korthår Vorsteher. Som stående fuglehund er ellers alle bra bare de tar stand, og vet å begrense sitt søk.

Beagle til rådyr/hare

Til ren harehund, samt noe rev ... hvilken som helst som jager bra og ikke minst er flink til å ta ut.

Til elghund ... Norsk Grå eller Jämt.

Ellers har jeg forkjærlighet for Finsk Spets (har hatt en i tidligere år).

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Schweizerstøveren er mitt hjerte nærmest!

Av elghund er det Norsk elghund grå, og blir litt svak hver gang jeg ser en svensk hvit elghund. Rart med barndomsminner! ;-)

 

Ellers synes jeg jurastøveren ser spennende ut. ...men kommer nok til å stå fast på schweizerstøveren - uansett!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Svensk hvit elghund - for det jakter jeg med! Topp elghund, topp ettersøkshund, topp familiehund når den er ferdig på jakt!

 

Og hvis jeg var 100% ledig og fri og frank ellers (altså IKKE gikk i krevende 100 % stilling):

Kunne jeg godt hatt meg en Bayer(sk Viltsporhund)

Og kunne også tenkt meg en harehund med lange bein, støver.

Og hvis jeg skulle vurdert en annen elghundrase, så blir det nok jämt. Laikaene er også fine, men tror ikke jeg ville tatt i på en.

 

Uansett - det ville nok aldri kommet hund som ikke kunne brukes til jakt eller praktisk ettersøk/sporing her i huset.

Men dattera mi ønsker seg en sånn veskehund (ugh..) Håper det går over av seg selv, så jeg sier bare "jada vennen min, bare vent til du blir 18 år, så kan du kjøpe akkurat den hunden DU vil ha..."

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Mitt hjerte banker for Gordonsetter!Har to sjøl.Ellers er min favoritt Harehund Dunker,har en sjøl.Kunne tenkt meg en Petit Basset i fremtiden,herlige Rådyr og Harejagere!Ellers er det litt fristende en gang i fremtiden med Pointer,Luzern ell Jurastøver,men er redd de ikke blir gode nok i skogen for meg..

Link to comment
Share on other sites

hadde ikke hatt noe imot å hatt denne karen meen det bor man nok i feil land for :cry:

vz8tip.jpg

 

 

har to amstaffer og en boxer/rotweiler mix nå men når det blir snakk om ny hund i huset så blir det nok en engelsk mastiff.skal man først ha stor hund så er det like greit å ta den helt ut :wink:

 

nå er ikke sambo heeelt enig i den men siden jeg er en usedvanlig snill skal hun få være med og bestemme.

jeg henter en sånn:

a2.JPG

 

så skal hun få avgjøre om han får bo sammen med oss :wink:

Link to comment
Share on other sites

kjøp en liten tibbe og bruk den til hihund :lol:

det er da en liten veskehund det å :lol: men det går da an å jakte med en tibbe å :lol:

 

hah, skulle likt å sett tibben til mamma som hihund :lol: Etter en gåtur på et par hundre meter blir den sliten og må bæres hjem. Makan til stabeist skal man lete lenge etter :roll::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...