Jump to content

Nok en hund DREPT av ulv !!!!


jegeren

Recommended Posts

Er med på leken?Harejakt er da for faen ingen lek!Verken den eller andre norske jakt tradisjoner!For jævlig at en ikke skal kunne dra til skogs og kose seg med en god los lenggre pga disse fordømte gråbeina!Utrydd skiten!De koster alfor mange millioner pr år og ha her,pluss at jakt med løshund er i ferd med å forsvinne fra hedmark!..

Link to comment
Share on other sites

er en mulighet for at folk innser at det er litt mye av den dritten her i landet :wink: når pudllene til de snobbete damene blir rivi i filler så hjelper det kanskje litt....

 

Ønsketenking. "Fiffi" blir enten transportert i ei snasen veske, eller i eit band på gjennomsnittleg 1,09m. Og sover i fotenden til den snobbete dama. "Fiffi" står derfor ikkje i fare for å bli ulvemat.

 

Ellers å eg seie at eg følger spent med på dennetråden. Har lært sjæmpemasse berre på første sida. Endelig ein skikkeleg informativ tråd på dette temaet!

 

PS:

Kondolanse til dei som misser ein firbeint venn :( . Sånt er trist uansett korleis det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Med den ikke spesielt store ulvebestanden vi har her til lands,skulle det ikke være så veldig

vanskelig å holde hunden unna ulveteig.At man syntes det er bedritent å ikke kunne slippe hunden

der man vil får så være.Det er noe alle hundeeiere inkludert meg selv må kunne leve med.

Link to comment
Share on other sites

Med den ikke spesielt store ulvebestanden vi har her til lands,skulle det ikke være så veldig

vanskelig å holde hunden unna ulveteig.At man syntes det er bedritent å ikke kunne slippe hunden

der man vil får så være.Det er noe alle hundeeiere inkludert meg selv må kunne leve med.

Skulle ikke være så vanskelig nei. Rendalen er UTENFOR ulvesona, og det skulle derfor være greit å jakte der.

Som jegeren selv sier, det er noen som ikke gjør jobben sin. Ikke at det er noen stor nyhet for mange, men nok en gang bevises det.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødvendig sitering Trapperman

 

Dette er for jævlig trist.

Etter det siste jeg leste i Østlendingen har Osdalsflokken/paret utvidet sitt revir til å omfatte store deler av Ytre Rendal

Osdalen går jo inn fra Grøndalen (ikke så langt fra Mistereggen), og det er ikke lange biten ned til Åkrestrømmen (hjemstedet til min bestemor) og Ulvåa.

Skal man følge forvaltningsona, skal det som kjent ikke være ulveetablering utenfor sona, da må det vel være hjemmel for å ta ut denne flokken/paret.

 

Ordføreren i Rendal tok til ordet for å gjerde inn Rendalen og få betaling for å ha ulv og de tre andre rovdyra i kommuenen, stipulert beløp til 7 mill. dette skulle da kompensere for at rovdyra hadde vært der fra før.

 

Noen må nå gjøre noe med dette satans dyret.

Link to comment
Share on other sites

Med den ikke spesielt store ulvebestanden vi har her til lands,skulle det ikke være så veldig

vanskelig å holde hunden unna ulveteig.At man syntes det er bedritent å ikke kunne slippe hunden

der man vil får så være.Det er noe alle hundeeiere inkludert meg selv må kunne leve med.

 

Det er utrolig greit for deg og si som sitter i Bergen. :evil:

 

Hva tror du det fører til for lokalbefolkningen rundt om i bygdene.

For mange skogsbønder og grunneiere så utgjør jakta en go bi inntekt.

Og for mange små bygder som allerede er preget av utflytting. Er jegere og jakt en godt tilskudd til næringen i en ellers lav sesong. Ikke bare kjøper vi jaktkort og betaler godt for jakta, vi leier hytter, fyller drivstoff handler på butikken og leverer slaktet på det lokale viltmotaket.

 

Eller hva med de som har kjøpt seg engen skog for å kunne bruke den til jakt. Og har betalt dyrt for det. Også kommer gråbein og ødelegger alt.?

 

Hva tror du det gjør med bygdene om det forsvinner også.

Bare for at en eller annen fjoll i dress og laksko på et kontor i oslo setter fingeren sin på et kart og sier "Der er det fint og ha ulv". Det blir ulvesonen.

 

Det kan ikke være lov og si at man er pro ulv før man har hatt ulv strykende forbi døra på jakthytta de. Oppleve spor på kryss og tvers av jaktterrenget og at det er totalt tomt for elg .

Og at bikjene på nabo terrengen blir revet i stykker.

 

Og i tilleg så står alle rådyra i bygda pakka som sild i tønne midt ute på et jorde 100 meter fra bilveien. Fordi gaupa driver og herjer rundt.

 

Har full forståelse for at indrejustisen tar over i enkelte tilfeller.

 

Dere som er fiskere og tenker at ulv sikkert er postivt tilskudd til norsk natur og det går i hvertfall ikke utover oss. Over tid er jeg overbevist om at det kommer til å gjøre det.

Når ingen gidder å kjøpe jaktkort. Blir det mindre å rutte med i de lokale jakt og fiske lagene rundt om i landet. Og det ender opp med at man ikke har råd til kalke, sette ut fisk og forvalte.

 

I tilleg er ikke den ulven vi har i Norge utryddnings truet. Den kommer fra den finsk/russiske stammen.

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Je bi' så sint ta slik je...

 

Jeg har 2 store trusler for hundene mine: Ulv og bil. Har nylig opplevd det siste, men bikkja mi lever (om ho blir bra vites riktig nok ikke). Selv om ho lever er det et mareritt. Rett og slett - klarer ikke bli ferdig med det. Kan i det hele tatt ikke tenke meg hvordan det er å finne sin kjære firbente venn revet i filler.

 

Hadde det ikke vært pga. respekten til den stakkars hunden burde en tatt den med inn til storbyen og de fisefine sjefene her i landet og latt dem se med egne øyne. Men dem vil vel ikke se - for er tydelig vis ikke detta som er virkeligheten.

Er det 2 uker sida en engelsk setter ble tatt på ca samme sted? Bikkja levde da ho ble fønni - tenk på frustrasjonen og smerten hunden har kjent!

Se på sauene f.eks. Beitedyr som koser seg i fjellet, men blir halvveis spist opp. Skadene er store, men ikke store nok til at de dør. Marken går i sårene. Trivelig!

 

Ulveelskerne prater på blodtørstige jegere som vil ulven til pers - men etter dette enkle "ressonementet" er det vel ikke vanskelig å se for seg hvem som er blodtørstig.

 

 

For å ta den og da, så er den norske bonden betraktelig mer utrydningstrua enn denna tamme ulven som sniker rundt her...!

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke være lov og si at man er pro ulv før man har hatt ulv strykende forbi døra på jakthytta de.

 

Altso, eg skjønna godt at folk er frustrerte. Men denne typen meiningsterror må ein berre holde seg for god til skal ein få ein sakeleg debatt.

Ein har faktisk lov å seie og meine kva ein vil. Det heiter ytringsfrihet.

 

 

JEG HATER ULV :twisted:

 

Det har du lov og meine, og det har du din fulle rett til. Men du må tåle at andre har andre meiningar, uansett kva bakgrunn eller geografisk tilhørighet ein måtte ha.

 

I ein annan tråd vart det trukke fram eit bra sitat, usikker på om det er riktig gjengjeve;

"Jeg forakter meningene dine, men er villig til å gå i døden for å forsvare retten din til å hevde dem"
Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødvendig sitering Trapperman

 

Det har du lov og meine, og det har du din fulle rett til. Men du må tåle at andre har andre meiningar, uansett kva bakgrunn eller geografisk tilhørighet ein måtte ha.

 

I ein annan tråd vart det trukke fram eit bra sitat, usikker på om det er riktig gjengjeve;

"Jeg forakter meningene dine, men er villig til å gå i døden for å forsvare retten din til å hevde dem"

Alle kan si og mene hva dem vil, JA, men det som alltid blir den store irritasjonen for min del er at folk som rett og slett ikke vet hvordan det er å ha disse udyrene utenfor stuedøra skal uttale seg om at det er vår egen skyld, at ulven var her først og at den norske naturen er herlig med ulv. De vet ikke hva de prater på! De har ikke peiling på hvordan det er, og lever ikke med frykten hver dag.

 

De er ikke alt for mange år siden en stakkars guttunge ble bitt til døde av hunder - hvor lang tid går det før et par ulver snapper en liten unge ut av sandkassa?

Synes det er for dumt at slik må skje før det blir noe tiltak.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke være lov og si at man er pro ulv før man har hatt ulv strykende forbi døra på jakthytta de.

 

Altso, eg skjønna godt at folk er frustrerte. Men denne typen meiningsterror må ein berre holde seg for god til skal ein få ein sakeleg debatt.

Ein har faktisk lov å seie og meine kva ein vil. Det heiter ytringsfrihet.

 

Alle har rett til å mene hva de vil. Det var ikke det som var poenget mitt.

Beklager hvis det ble missoppfattet.

Men det er lett og være positiv til en ting hvis du ikke kjenner på kroppen hva det virkelig gjør med deg og omgivlesene rundt. Tror en del ulveforkjempere hadde skiftet mening om de kanskje hadde fått ting litt tettere innpå.

Link to comment
Share on other sites

Alle kan si og mene hva dem vil, JA, men det som alltid blir den store irritasjonen for min del er at folk som rett og slett ikke vet hvordan det er å ha disse udyrene utenfor stuedøra skal uttale seg om at det er vår egen skyld, at ulven var her først og at den norske naturen er herlig med ulv. De vet ikke hva de prater på! De har ikke peiling på hvordan det er, og lever ikke med frykten hver dag.

 

Ja, det å holde debatten på eit sakeleg nivå må sjølvsagt gjelde for begge sider.

 

PS: har ikkje tatt noko standpunkt i debatten sjølv. Spørsmålet er rett og slett for vanskeleg for meg å ta stilling til. Kanskje nettopp derfor eg er ute etter ein sakleg debatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt ening med deg i det ass Melvin.. Denna rovdyr politikken vår er helt på tryne.. Noe må gjøras.. ellers så er det nok en STOOOOOR sjans for at vanlig følk begynner å gjøra no med detta sjøl :mrgreen: (betydlig mer enn vi merker i dag )

 

Var på skogsfugljakt i Finnskogan i september i år - bikkja vi skulle bruke var heime pga. ulv i området - snakka med 2 innbyggere der som hadde mista bikkja i fjor - tatt under los på hare begge to av ulv - de fleste vi snakka med tålte ikkje ordet ulv - blei svart i auan og mulma at jævelskapet skulle vært utrydda....Virka som de va nådd det punktet som er sitert i rødt ja..

Link to comment
Share on other sites

Ulven tilpasser seg, og det må vi også....... :roll:

Javel!!

Da må vi begynne å ale opp jakthunder som er større og sterkere enn ulver, og som dreper en ulv momentant hvis den viser seg....

Blir artig det, for det blir noen fæle beist som sikkert dreper det meste annet som kommer i dens vei også. :shock:

Men, men.............jakt med hund blir bare flyttet til et annet nivå!! :lol:

 

Vil vi dette?? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

Men Boer hunden kan jo være aktuell, med en matchvekt på ca 70 kg og stor interesse for rovdyr (leopard og Hyene)

 

Hvem, hva, hvor?? Dette blir en vinner!!

Her ser jeg et foretningskonsept. :mrgreen:

 

Krysse inn litt ulvehund, grønnlandshund, og pitbull i den så.....

Dette er jo ikke ulovlig. Hva om ei bikkje river ihjel en ulv............uffda! 8):twisted:

Link to comment
Share on other sites

 

Men Boer hunden kan jo være aktuell, med en matchvekt på ca 70 kg og stor interesse for rovdyr (leopard og Hyene)

 

Hvem, hva, hvor?? Dette blir en vinner!!

Her ser jeg et foretningskonsept. :mrgreen:

 

Krysse inn litt ulvehund, grønnlandshund, og pitbull i den så.....

Dette er jo ikke ulovlig. Hva om ei bikkje river ihjel en ulv............uffda! 8):twisted:

 

Den hunden blir forbudt garantert...

 

Det er jo ingen bestemt rase, så det blir vanskelig. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Alle kan si og mene hva dem vil, JA, men det som alltid blir den store irritasjonen for min del er at folk som rett og slett ikke vet hvordan det er å ha disse udyrene utenfor stuedøra skal uttale seg om at det er vår egen skyld, at ulven var her først og at den norske naturen er herlig med ulv. De vet ikke hva de prater på! De har ikke peiling på hvordan det er, og lever ikke med frykten hver dag.

 

De er ikke alt for mange år siden en stakkars guttunge ble bitt til døde av hunder - hvor lang tid går det før et par ulver snapper en liten unge ut av sandkassa?

Synes det er for dumt at slik må skje før det blir noe tiltak.

 

Det er hunder som er problemet. Frykten for ulven baserer seg ikke på fornuft. Ulver tar ikke mennesker. men derimot hunder biter mennesker ann mass. Hvorfor vil dere ikek utrydde hunder. Der er de som er den stor stugge ulven her.

I Norge føres det ingen offentlig statistikk over hundebitt. Folkehelsas skaderegistreringer fra 1990-2000 oppgir en insidens på skader forårsaket av kjæledyr ved hjemmeulykker på seks per 10.000. (Estimatet er basert på 7,3 % av befolkningen).[1]

 

I 1994 anslo amerikanske forskere at det i USA alene ble bitt 4,7 millioner mennesker det året. 800 000 av disse trengte medisinsk behandling og 14 døde som følge av skadene de pådro seg.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Hundebitt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...