Jump to content
Nyati

Brownells, leveringstid?

Recommended Posts

Hvor lang tid tar det fra bestilling til kuler leveres fra Brownells?

Har forsøkt å stille spørsmålet direkte, men fikk ikke noe skukkelig / forståelig svar.

Noen med erfaringer?

Varer blir sendt fra USA på torsdager. Det kan ta alt fra fire dager til tre uker å bli levert til deg etter å ha ankommet landet, etter erfaring (20+ kjøp). Enkelte ganger er pakken merket som meldt sending i to uker før den blir sendt fra Vegårdshei og videre. Grunnen er nok at tollen tar seg goood tid når det kommer en palle våpendeler fra USA til lille Norge. Når pakken først er sendt tar det maks 2 virkedager før du har dne.

Edited by Ei tohi varjata

Da tolker jeg det slik at varer merket "på lager" er på lager i USA?

Det som blir litt rart da, er begreper som "vi har fått inn" produkter. Fått inn hvor? Inn på lager i USA? Inn til landet? Inn ett sted der sola aldri skinner?

På lager i USA, om det ikke står på lokalt lager.

Det er nok ikke rart. Vi skal heller være glade for at vi har mulighet for å bestille derfra, de har jo et enormt vareutvalg. At det er to uker levering får vi bare leve med

• Like 2

Ahaaaa..... Det skilles på "på lager" og "på lokalt lager" ja. Grunnen til at det ikke er ett søkefilter på lokalt lager er sikkert fordi det ikke ser ut til å finnes en eneste kule på lokalt lager?

"Glad for mulighet til å bestille"? Lukter det ikke litt vare-rasjonering 1940-45 av ett slikt utsagn? Jeg hadde vært glad om jeg kunne bestilt direkte fra Brownells USA selv. Sist jeg prøvde det gikk det ikke; jeg måtte bestille på .no til helt andre priser. Da kunne man vel i det minste håpet på en litt kortere leveringstid?

Ja, men så er toll inkludert i prisene på Brownells.no. Tror ikke vi kan forvente at noen butikker i Norge skal ha et så stort utvalg av varer som Brownells har i USA

Edited by 1983

Nei, men hvorfor brenne inne med masse kuler på lager når man kan slippe? Forøvrig er det jo helt valgfritt for hvor man ønsker å bestille fra

Gammel tråd men allikevel, savner tiden når man kunne bestille selv rett fra Brownells USA. Halve prisen på mange artikler og mye raskere leveringstid. Ser ingen fordeler med dagens lokale variant av Brownells.

Edited by Mr. Bumblebee

Norsk kjøpslov er et veldig godt argument. Slippe å krangle med toll og tull er et annet. At noen andre tar papirarbeidet med de varene det eventuelt måtte være ekstra krøll med er et tredje. 

Norsk kjøpslov er ett pluss, du har rett i det. Men samtidig til den doble prisen (på mye, men selvfølgelig ikke alt) så kan jeg jo bare kjøpe gjenstanden på nytt hvis det skulle oppstå noe problem. Ellers så har de så god kundeservice i US at det hadde nok vært det minste problemet. 

Krangle med tollen er ikke noe tema, aldri hatt problemer med det. Posten ordner med fortolling og tar et veldig nøkternt gebyr for det. 

Så vidt jeg forstår ville det ikke vært mulig, som privatperson, å bestille mye av varesortimentet hit pga ITAR. Ladekomponenter som kuler måtte man vel ha søkt importtillatelse på hver gang.

2 timer siden, ErlingElev skrev:

Jeg har i flere år brukt https://www.midsouthshooterssupply.com/ og sender over dammen med jetcarrier. Ikke like stort utvalg som de største, men man slipper en dollarkurs på 20. 

Jetcarrier tillater ikke forsendelser med våpendeler. De bryter ITAR-reglene hvis de videresender det. De fleste nettbutikker i USA er også klar over dette og sender ikke til slike videresendingstjenester. Ikke tillater de betaling med utenlandsk VISA-kort heller.

Har ikke prøvd fra butikken du nevner, men tro meg - jeg har prøvd de fleste andre.

10 timer siden, ErlingElev skrev:

Jeg har selvfølgelig ikke kjøpt våpendeler. Kun ladeutstyr og rekvisita. 

Leste ikke første posten godt nok...

Skruer, som er av samme mål/type/fabrikat/opphav/stål som en vanlig maskinskrue til gressklipper kan regnes som våpendel hvis det står "railscrew for Remchester model 666" på klipsposen. 

4 timer siden, fleskebacon skrev:

Leste ikke første posten godt nok...

Evt regnet med at våpendeler uansett var utelukket fra Merika. 

Første posten leste jeg, men svaret mitt hadde lite med den å gjøre

Leveringstiden er lang, men ellers er mitt inntrykk av brownells.no at de har kundeservice på amerikansk nivå. Jeg har hatt en reklamasjon hos dem som de tok på strak arm.  Ingen smålighet, ingen surmuling , ingen spørsmål. 

Det stemmer, jeg har erfart det samme.

Andre her i landet hvor jeg har tilsvarende erfaring er Våpensøilen. 

Jeg kan godt betale litt ekstra mot at du blir skikkelig behandlet som kunde.

• Like 1

På 19.1.2019 den 15.12, ErlingElev skrev:

Evt regnet med at våpendeler uansett var utelukket fra Merika. 

Første posten leste jeg, men svaret mitt hadde lite med den å gjøre

For ordens skyld: Det var jeg som ikke leste den første posten godt nok og dermed ikke forstod at dette mest sannsynlig dreide seg om ladekomponenter og ikke våpendeler...

• Like 1