Jump to content

Hvilke treningskule bruker du? (.308 kal)


Mas-36

Hvilke kule bruker du?  

99 members have voted

  1. 1. Hvilke kule bruker du?

    • Andre kuler
      6
    • Hornady FMJ
      2
    • S&B FMJ
      5
    • Sierra FMJ
      1
    • Lapua FMJ
      6
    • Sierra MK
      14
    • Lapua Scennar
      17
    • Nosler CC
      45
    • Sako FMJ
      3


Recommended Posts

Da lageret mitt med kuler minker fort må jeg i løpet av våren handle inn igjen noen kuler til trening/jaktfelt. Derfor lurer jeg på hva dere andre bruker i deres kaliber .30 rifler.

 

Dette kan jo også bli en nyttig tråd til alle som skal starte å lade også. Tok med de mest vanlige, men om dere bruker noe annet så kom med forslag i en kommentar.

Link to comment
Share on other sites

I .30 kaliber har det gått mye i Lapua 123grs,- Sierras 110 grs HP Varminter er også en som tiltaler meg mer og mer og derfor inhandlet igjen.

Begge er meget "myke" og behagelig å skyte mye med, og selv om dette er ganske korte kuler som resulterer i litt mye friflykt (.30-06), så er presisjonen i min Win Mod 70 upåklagelig.

Link to comment
Share on other sites

Handlet inn 400stk S&B 147gr(kr2 pr stk)for en tid tilbake,disse ga ikke bra nok presisjon i min rifle.Ved måling med micrometer viser det seg at ca 30% av kulene har litt avvik den ene eller andre veien.Kjøpte en pakke Barnes match burner 155gr,da kom de jamne samlingene med en gang.Da Barnes kulene er alt for dyre (3.90 pr kule på tilbud),blir det vel å handle inn Nosler cc til kr 2,50 pr stk (1000)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noen slike uttrekte natokuler for noen år tilbake og brukte i 308win. Funket fint de til trening og slik. Var en som skulle selge 5-6tusen slike på ei FB side, men han ville ikke selge samlet :(

 

Men vet ikke om noen som selger noe slikt nå. Blir sjekke ut Nosler CC i 155grs og se om J&F har noe tilbud på Barnes Match Burner i vinter/til våren og tester de.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...