Jump to content

Nettojakt.no


msteiro

Recommended Posts

Ja har sett denne annonsen i svenske blader men på den norske siden finnes det jo ikke noe info om hvor de holder til men mulig det er bare en kontaktperson her i landet så alt lager ligger i Sverige . Sammenligner en sidene på nettstedet er det mindre varegrupper på den norske og det syns jeg er rart hvis sammenhengen er slik .

Link to comment
Share on other sites

Er jo sånn med ganske mange nettbutikker, sentralt lager i utlandet.

 

Grunnen til magrere utvalg er ofte ift agentur, hvis en leverandør har enerett på et agentur i Norge kan de ikke levere dette hit. Ser det samme med mange sportsbutikker, at mange varer "forsvinner" når du velger lang.

 

Litt interresert i de dunjakkene, på utkikk etter dunis til jakt, og 1000 kr er ikke stygg pris..

Men at de bruker "villedende" pris er vel ingen tvil om. 70% salg på alt omtrent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hvis noen er interessert så er dette infoen til firmaet: http://www.proff.no/selskap/suomen-retk ... 5S81H10OZ/

 

Rune Plener heter kontaktpersonen, og holder til i Narvik.

 

Jeg bestilte en dress jeg: https://www.nettojakt.no/alaska-blind-m ... dress.html

Så kan jeg legge inn en kommentar når jeg har fått den.

Har ikke noe jaktklær å sammenligne med, men ser vel hva slags kvalitet det er.

Link to comment
Share on other sites

Hadda akkurat samme spørsmål selv, og spurte derfor på mail. Her er svar:

"Mange produsenter bruker «lydløs» i beskrivelsen av jaktdressene sine.

Som du sikkert vet, så er ingen jaktdresser lydløse, spesielt ikke dresser som er vind- og vanntette.

Jaktdresser av høy kvalitet har et børstet mikrofiber lag ytterst for å redusere lyd.

Dette er det også på alle Alaska jaktdressene. Det gjør at jaktdressene er svært lydsvake og matcher de fleste andre jaktdresser av høy kvalitet på lyd."

 

Fikk litt tilleggsinfo også:

"Alle Alaska jaktdressene har ordinær passform. BlindTech Invisible og BlindTech Blaze er imidlertid SLIM-modeller. Så dersom du har en slank kroppsform og ønsker en dress som sitter godt, ville jeg anbefalt en BlindTech dress. Ønsker du en mer romslig passform anbefales en av de andre modellene. Det er for øvrig en størrelseguide når du klikker deg inn på jaktdressene som du kan bruke for å finne riktig størrelse."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mottok nettopp jaktdressen eg bestilte (tok ca. to uker etter at det blei sendt fra Finland til at eg mottok pakken).

 

Første inntrykket er at kvaliteten ser bra ut, men om dette stemmer vet eg ikkje før etter jakt sesongen.

 

Den er ikkje lydløs, men følte ikkje det var mye lyd når eg beveget meg i den, dog. klarte eg å fremprovisere lyd når eg gjekk inn for det med å bevege armene mot siden osv.

 

Det virker også som modellene på denne typen jaktdress (Alaska BlindTeck Invisible) er litt små i størrelsen. Bestilte størrelsen eg skulle ha etter størrelse tabellen, men må sende den inn for å få ein størrelse større (problemer med å løfte beina og å snu overkroppen).

NB: Varmetrøyen og undertøyet passet perfekt i samme størrelse, så ser ut til at dei burde hatt to størrelse tabeller, ein for jaktdresser og ein for resten.

 

Skal komme tilbake med meir informasjon når eg har fått skiftet til ein større størrelse og fått prøvd den litt ute i forskjelligt vær.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mottok nettopp jaktdressen eg bestilte (tok ca. to uker etter at det blei sendt fra Finland til at eg mottok pakken).

 

Hei!

 

På nettsidene til nettojakt ser det ut til at disse jaktdressene kommer MED meshfor. Stemmer dette? Virker dressen fint? Jeg vurderer en av dressene fra nettojakt selv, men er i utgangspunktet skeptisk til slike meshfor. Mine erfaringer fra tidligere er at når man drar på skikkelig oppover lia og svetten renner, så blir disse meshforene skikkelig bløte, og de blir vanskelig å tørke over kaffebålet?

 

Har andre noen erfaringer med dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På nettsidene til nettojakt ser det ut til at disse jaktdressene kommer MED meshfor. Stemmer dette? Virker dressen fint? Jeg vurderer en av dressene fra nettojakt selv, men er i utgangspunktet skeptisk til slike meshfor. Mine erfaringer fra tidligere er at når man drar på skikkelig oppover lia og svetten renner, så blir disse meshforene skikkelig bløte, og de blir vanskelig å tørke over kaffebålet?

Alaska Performance har ikke meshfor, tipper den er ála Norrøna Finnskogen og liknende.

Fristet veldig til den prisen men det ser ikke ut som det er noen erfaringer eller tester å finne på nett.

 

 

Den tikket inn mange sjekkpunkter hos meg hvertfall, men mange av "teknologiene" deres ser ut til å eksistere kun hos Alaska, som f.eks RAIN-STOP og Hi-Dry.

Hvorvidt det er bedre enn Dermizax, dri3, Gore-Tex og liknende må gudene vite :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte jaktdress fra nettojakt nå, denne dressen og noen tynne hansker:

 

https://www.nettojakt.no/alaska-blind-m ... orere.html

 

https://www.nettojakt.no/mossy-oak-mesh ... nsker.html

 

Prøvde dressen og hanskene på bukkejakt i går. Min oppfatning var at dressen virker forseggjort og solid, greie lommer, har ikke vanlig "dongrylommer" for den som går med hendene i lomma, men har lommer i jakken. Virker ut som den er vindtett og tåler mye vann. Litt småbråking som en dynejakke, ikke mye , men litt. Ellers er den fin å se på, jeg er 175cm høy og tynn, så bestilte XXS som skulle stemme med str. guiden. Det stemte godt , litt stram rundt fua, men slanker meg litt under jakta uansett :wink:

 

 

Hanskene kostet 150kr og virket billig ut og er kun sommerhansker da du kan se gjennom di, men funka fint på bukkejakten.

 

Dressen jeg har sammenlignet med er Harkila Caribou som koster 6500kr full pris ca. og Alaska dressen er absolutt verd prisen sin etter min mening. Harkila dressen er litt overprisen men er til gjengjeld så lydløs du kan få en dress :D

Link to comment
Share on other sites

Glemte å si at siden jeg bestilte over 1500kr så fikk jeg velge mellom noen gratisprodukt: Caps, 2par sokker eller et par andre ting.

Og siden bestillingen i tillegg var over 2500kr så fikk jeg velge mellom andre gratisprodukter i tillegg: Bag, pussesett, ++noen andre ting

 

Da jeg fikk pakken etter 4 dg lå det ved kupong der jeg fikk 15% på neste kjøp og en til naboen/venn som fikk 10% på første kjøp :D

 

Virker som di satser stort :D

Link to comment
Share on other sites

Gikk på en smell og bestilte Alaska Extreme Lite Pro™ Jaktkongens pakke. Pakke med jaktdress, undertøy, trøye, 5 par sokker, caps, hansker, buff, utstyrsbag og seler til den nette sum av en halv Norrøna-jakke.

Kommer med en grundig gjennomgang når ting kommer :) De opererer med gratis retur hvis noe ikke skulle være bra så det er jo en trygghet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg mottatt pakken fra Nettojakt og her er noen førsteinntrykk...

 

Jeg har blingset litt på de forskjellige modellene og trodde Lite-Pro var uten mesh-for. Det var visst Performance som er uten for og slim-fit. Men det får jeg ta på egen kappe ;)

 

De hadde derimot glemt å sende med fleecejakken som var en del av pakketilbudet.

 

I 13 grader og ekstremværhøljeregn som vi hadde i dag ble den fort varm, selv uten noe under enn boxer og T-skjorte.

Sømmer og glidelåser ser veldig bra ut. Jeg holdt meg tørr den lille timen jeg var ute, men det gjenstår å se hvordan det fungerer i en hel dag på tur. Fulgte størrelsesguiden til punkt og prikke og det ble meget bra. Ikke vær rett for å bestille selv om det kanskje ikke er størrelsen du bruker til normalt (jeg havnet på XS!).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har leitet nettet opp og ned i mente etter produkt tester av Alaskan Elk 1795 produkter i Norge og i resten av verden, inkludert Alska :winke1:.

Jeg finner ingenting :shock: , har dere funnet noe? eller har noen av dere som har kjøpt lyst til å dele noen ord om produktene?

Spesielt interessert i å høre om vind/vann tetthet, temperatur regulering, kvalitet og komfort. :?: Ser ut som veldig flotte klær på bilde og filmer, men jeg ønsker litt mer info fra kilder som ikke er betalt av nettbutikken eller produsenten.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte Extreme Lite Pro Jaktdress, Alaska Half-Zip Thermal Top 280G Jakttrøye og Alaska CoolDry 180G Undertøysett og fikk tatt det med på en firedagers jakttur, 72 km og 2000 høydemeter med vær mellom 3-15 grader og regn/nattefrost.

 

Jaktdressen (som jeg har sagt tidligere ble bestilt feil da jeg skulle ha settet som var hakket dyrere og uten for) ble som antatt ganske varm. Alt over 10 grader gikk jeg og svettet i og ble egentlig bare våt fra innsiden på føttene. Så jeg har litt vanskelig for å bedømme om det var fukt fra regnvær eller svette :) Brukte forsåvidt bare buksen fra dressen og jakttrøye med t-skjorte under. Jakken fikk ligge, det ble aldri kaldt eller vått nok til at den trengtes. Trøya var jeg veldig fornøyd med, den var varm og virket ganske vindtett, gikk rimelig høyt i fjellet med mye vind og det var helt komfortabelt. Den satt ganske tight på kroppen (brukte størrelsesguiden til punkt og prikke) men jeg syns egentlig det er ok.

Alt i alt er den veldig lik felleskjøpets "Stetind Elg" som jeg har fra før av med unntak av litt høyere subjektiv opplevd kvalitet :) Glidelåser og sømmer virker bedre på meg og så passer den meg bedre i størrelsen. Noe løse tråder som stikker ut her og der men det er slørv i finishen som lett lar seg fikse. Prismessig (ut fra "tilsvarende" prisen på nettsiden) virker det som de vil konkurrere med Norrøna Finnskogen. Den har jeg bare så vidt tafset på i butikk og har ikke noe sammenlikningsgrunnlag.

 

TLDR: Varme klær, passe vanntett, kvalitet godt over prisnivået ;)

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemelding.

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe en slik Extreme lite pro pakke jeg også. :)

Har brukt Norrøna Finnskogen Gore-tex bokse til nå å den har vært helt fantastisk i mange mange år, men nå er den klar for utskifting.

Jeg hadde kjøpt en ny slik men, Gore-tex modellen produseres ikke lenger og de nye dri-modellene frister liksom ikke så mye når man ser på prislappen.

Høres ut som at Alaska produkt er god valuta for pengene. Jeg har heller ikke sett noe negativt om merke Alaska så det lover jo forsåvidt godt, fordi om jeg ikke akkurat har sett en masse tilbakemeldinger og tester.

:smile: Tror jeg trykker på bestill jeg :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Med siste nummer av "Jakt" kom det en katalog fra "NettoJakt.no". Der var det masse "jaktdresser", men bare to bukser av merket "Alaska", som selges separat. For de av oss som går en del i terrenget, er det buksene som slites, og som må fornyes, jakker er nesten "evigvarende".

 

Men det var ikke klærne jeg reagerte mest på i katalogen. Øverst til venstre på side 28 var det tilbud på "Burrel F16 våpenlyssett 1600 LM", med utstyr for å feste på kikkertsiktet, og nederst på side 29 var det hele 5 produkter med våpenlys, både med vanlig lys, og laser, samt "nattkikkerter", lysforsterkere.

 

Et firma som åpenLYST (!), og uten forbehold/opplysning, frambyr produkter for ulovlig jakt, kommer ikke særlig høyt på skalaen i min vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Et firma som åpenLYST (!), og uten forbehold/opplysning, frambyr produkter for ulovlig jakt, kommer ikke særlig høyt på skalaen i min vurdering

Nå syns jeg du overdriver. Det er hauger av folk som jakter i Sverige, og der er mye av/alt dette lov - under visse forutsetninger. En kan også ha stor nytte av dette utstyret her hjemme, for å kartlegge viltet uten at det er en del av selve jakta.

Det er andre som f.eks. selger utstyr for buejakt, som også er ulovlig i Norge - vil du vurdere de like lavt? Det er tusenvis av nordmenn som har slikt utstyr, det er mye reising.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt og mottatt extreme lite pro buksa, fulgte også størrelsesguiden, å buksa sitter bra enda jeg måtte ned en størrelse fra large til medium.

Var litt uheldig å klagde høylytt på at den kanskje var en anelse trang over magen, men ble straks irettesatt av statsministeren i huset som mente at magen min hadde et stort nedbemanningspotensial :shock:

Syntes også buksa virker veldig varm, men har foreløpig i skrivende stund kun prøvd den innomhus i 23 varmegrader :P Hadde egentlig tenkt å bruke den som en allround jaktbukse, men kjente med det samme at den kan bli for varm på solfylte dager. Så den blir nok flittig brukt utover høsten og vinteren når temperaturen kryper nedover :) Vet heller ikke hvor bra luftinga fungerer da.

Har ikke brukt såkalt "lydløse" jaktklær før, så mitt førsteinntrykk er ganske bra når det kommer til lyd. Litt lyd lager den innendørs, men når man kommer i skogen så tror jeg nok at skogbunnen bråker mer enn buksa. Ellers er størrelsen på lommene ok, savner en sidelomme på buksebenet, men det var jeg klar over at den ikke hadde. Stramming nederst på buksebenet, på legg og i midjen. brede og behagelige bukseseler. Den har også snølås i buksebenet.

 

Eneste minuset med bestillingen ligger på transportør som er postnord. Sporingen funket hverken på norsk, svensk eller finsk nettside, og første tegn på at pakken faktisk var på vei var i går da sporingen begynte å fungere etter over en uke på veien. Da hadde pakken allerede dratt fra finland å passert terminaler i veddesta og ørebro i sverige. etter det gikk det radig unna til oslo, langhus og så trøgstad.

Link to comment
Share on other sites

Så overalt mye jaktklær for pengene ser det ut som. :smile:

Har egentlig kun brukt Norrøna og Harkila tidligere men nå tenkte jeg å prøve noe litt billigere for å se om det lever opp til forventningene. Har forresten en Veidemann Elgfall dress også, men der har vel egentlig bare jakka blitt brukt noe større, ok dress til elgjakt men ikke helt fornøyd.

 

Jeg bestilte også en preformance 3 layer dress etter å ha kontaktet kundeservice og forklart at størrelseguiden ikke passer meg (eller meg den :o ). Han på kundeservice fikk målene mine å anbefalte meg i å kjøpe en av slim-fit modellene siden jeg er høy å tynn, og da kanskje spesielt preformance 3 layer siden bokse å jakke kan kjøpes som sett i forskjellig størrelse i den serien.

 

Spurte også litt om hvilken temperatur forhold og jakt type de forskjellige seriene var designet til å brukes i, men ble ikke helt klok på det svaret: "passer til jakt i skandinavisk høst/vinter vær". Etter min mening er det "litt" forskjell på skogsfugl jakt i september med nesten 20+ grader og posteringsjakt i Desember med -15 grader :roll: Men jeg fant ut jeg at jeg prøver og ser, kan sikker brukes til noe av de mange jaktformene jeg driver med uansett.

 

Ser at pakken har blitt sendt, men som du nevner funker ikke sporingen :trist:

Når dressen kommer og jeg får den en tur i skogen skal jeg prøve å skrive her hva jeg syns om den og til hvilket bruk jeg tenker den er best.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg la merke til i går da jeg bladde gjennom produktbladet som fulgte med i esken, samme som kom i jakt og fiske bladet i sommer.

Min bukse framstår på nett som om den er satt ned fra kr 2895,- mens i produktbladet er denne prisen oppgitt som totalpris ved avbetaling på kr 59,- pr mnd.

Så dette gjaldt flere produkter. Vet ikke om det er en bevisst markedsføringsmanipulering eller om det bare er en glipp.

På nett er det heller ikke oppgitt førpris, men det står "tilsvarende 2895,-"

 

Det samme gjelder performance 3 layer dressen, hvor buksa i pakken har oppgitt veiledende pris på kr 2300,- mens kjøper du den separat får du altså oppgitt en "tilsvarende" pris på kr 3849,-

Her ser det også først ut som om prisen er satt ned fra 3849,- til 2300. Mens i realiteten er 2300,- veiledende pris.

Samme gjelder jakka.

 

For min del betyr ikke dette noe, men det får klærne til å framstå som om de er satt ned i pris, og du gjør et kupp.

Mens du i realiteten betaler full pris istedenfor å ta det på avbetaling som ville gjort totalprisen dyrere.

 

Tar jeg feil så er det bare å si ifra :)

Link to comment
Share on other sites

Har da fått testet dressen, en Alaska Extreme Lite Pro, ifbm elgjakt i en uke med varierende vær, alt fra 5+ og regn til siste sommerkramper med 15+ og solskinn.

Iom at jeg kun har Norrøna Recon dress fra før av blir det denne jeg bruker som referanse.

Den var noe brukt fra før av på skytebane og ved kortere sommerturer.

De er ganske vanntett, jeg sier ganske da buksene hadde et grovt stoff på knær og ankel som jeg valgte å impregnere med Fjellreven voks da disse ble noe fuktig på yttersiden.

Dette så ut til å slites fort da jeg kun har hatt noen få turer i dvergbjørk (skierri) og allerede viser tegn til slitasje.

Puster ok i varmen, men blir nok fortere klam i denne ved mye gåing. Kunne godt vært luftig i bukse også.

Følger man størrelse guide er dressen helt passelig, jeg er vanligvis en XL mann, men her måtte jeg ha L. Passet veldig bra.

Lommene fungerte veldig bra, store "mage" lommer på jakka og velfungerende bukselommer.

 

Det som er det største minuset er at dressen "knirker". Når jeg satt på post var det en liten knirk hver gang jeg pustet, samt håndledd og skuldre hadde en lei

tendens til å gi fra seg en lyd hver gang jeg måtte røre litt på meg.

Det var fem andre på laget som hadde dress fra Nettojakt i forskjellige typer hvor alle utenom en hadde samme "knirke" problem.

Link to comment
Share on other sites

Har fått testet dressen i rypefjellet noen dager i -5 til 10°c

Buksa ble med bare første dagen når det blåste 10-15m/s, da holdt jeg meg varm uten ull under. Droppet den de neste dagene pga mindre vind. Hadde det vært en luftemulighet hadde den nok blitt brukt mer.

Jakka har vært i bruk alle dager med en ulltrøye under luftet under armene og med glidelåsen, har fungert utmerket. Blir så klart litt klam når man går i motbakker men ikke noe mer enn jeg ble med Harkila gore-tex jakka jeg hadde før.

God kvalitet på glidelåser knapper ol.

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Etter å ha rota bort jakka og slitt ut buksa til min Sasta-dress er jeg nå på utkikk etter ny jaktdress. Som dere skjønner er jeg av den distre typen som ikke fortjener en Härkila-jakke til 5000 spenn.

Har sett litt på dette Alaska-merket, men som mange tidligere har skrevet er det vanskelig å finne noe særlig om disse på nett. Ser at en del av innleggene her i tråden går to år tilbake i tid, så kanskje det er noen her som vil dele erfaringer?

 

Ser det henvises til Alaska Extreme Lite Pro. Kan ikke se at det finnes en "pro" modell på nettojakt.no, bare "Alaska Extreme Lite". Ut fra bilder og det som er skrevet her bikker jeg kanskje mer i retning mot Alaska Performance 3-layer. Denne ser litt smalere ut i modellen, samt at det ikke er meshfor i denne. Har dårlig erfaring med mesh i jaktjakker. Det er minimal prisforskjell mellom disse dressene.

 

Jeg kan finne på å bruke jaktdressen til det meste, men hovedbruksområde er elgjakt (nord for Polarsirkelen). Kan også benyttes til rypejakt i dårlig vær (har Fjellräven-bekledning til de fine høstdagene).

 

Har dere som har brukt denne noen år nå, noe å dele med oss nysgjerrige? :)

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en modell siden 2016.tror det var hundeførerdress. Grei dress, men bråker mye fra innsiden. Og "vanntette" lommer skaper såpass kondens at det ikke er vits. Stoffet tåler mye. Måtte skli med et Berg på ræva 10 meter for at det skille bli rift i stoffet. Men sømmene er dårlige. Ene bukselommen har raknet og ikke på grunn av bruksslitasje. Helt grei dress for pengene. Skal du ha skikkelige klær, gå for KUIU eller jervendressen

Link to comment
Share on other sites

Ramla over en kampanje på Beretta Brown Bear til under prisen på Alaska Extreme Lite. Om det er bedre klær vites ikke, men føles "tryggere" å kjøpe noe som Beretta har satt logoen sin på. Så får vi se.. Poenget i denne omgang var å finne noe som ikke var så dyrt, så får jeg heller se om jeg tar en ordentlig oppgradering på bekledninga til neste jakt.

Hvem forhandler KUIU? Var ikke så lett å finne på nett, utenom deres egen side.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, ingen87 skrev:

Ramla over en kampanje på Beretta Brown Bear til under prisen på Alaska Extreme Lite. Om det er bedre klær vites ikke, men føles "tryggere" å kjøpe noe som Beretta har satt logoen sin på. Så får vi se.. Poenget i denne omgang var å finne noe som ikke var så dyrt, så får jeg heller se om jeg tar en ordentlig oppgradering på bekledninga til neste jakt.

Hvem forhandler KUIU? Var ikke så lett å finne på nett, utenom deres egen side.

Kuiu selger kun fra egen side og dermed blir prisene lavere. Og frakta er ganske så lav. 300 kr uansett, bare halvparten over det man må punge ut her

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Har en Alaska vadmelsjakke. Uten tvil den mest komfortable jakka jeg har.

Puster og regulerer temperatur på en måte du aldri (litt bastant?) kan oppnå i klær med membran.

Hvis det pøser ned så blir den selvsagt ganske tung.

 

Har også en Härkila Kamko som har vunnet tester pga sine pustende egenskaper. Den er tett og klam i forhold, men holder regnet ute - en stund.

 

I vind så er Härkila bedre, men vadmel fungerer overraskende bra og er førstevalg sammen med en superlett Helsport regnjakke.

 

Hadde Alaska produsert tilhørende bukse ala Härkila Metso hadde jeg kjøpt med en gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 10/22/2018 at 12:56 AM, ingen87 said:

Ramla over en kampanje på Beretta Brown Bear til under prisen på Alaska Extreme Lite. Om det er bedre klær vites ikke, men føles "tryggere" å kjøpe noe som Beretta har satt logoen sin på. Så får vi se..


Dette skulle vise seg å bli et dårlig valg. Jakka er helt grei, noe klam, men har fine og praktiske lommeløsninger. Buksa var et makkverk. Svært ubehagelig passform, fant aldri rett størrelse, men endte til slutt på en som var vid rundt livet etter å ha returnert buksa to ganger. Den ble følgelig vid hele veien ned, men klarte likevel å bli trang når man skulle bøye seg ned, sette seg på huk, andre bevegelser der man har mye bøy på knær og hofter. Fikk ikke brukt buksa noe særlig i 2018 (på grunn av byttene). Den ble brukt i 2019 og 2020, og på første jaktdag i år så røyk den ene sømmen fra skrævet ned til kneet. Det eneste positive med den er uttellinga, men den hadde nok vært den samme med ei anna bukse.. Skuffende produkt! Den der "tryggere å kjøpe noe som Beretta-logoen sin på" var en smellj!

 

Jakka blir jeg nok å bruke videre, og fant en ny bukse på tilbud på Fjellsport - Chevalier setter pro, men jeg tenker stadig på "om jeg bare hadde valgt Alaska". Uten at jeg vet om det hadde blitt noe bedre :D

Link to comment
Share on other sites

Eg har både Alaska jakke og bukse, utan at eg hugsar modell namnet.  Eg vil påstå at lommeløysingane er alt anna enn fine og praktiske.  Passforma er heilt OK for meg som har litt meir enn ideell livvidde.  Elles så fungerar dei heilt greit, men det kan jo være fordi eg ikkje har prøvt noko som er skikkeleg bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...