Jump to content

Hunters House er temmelig håpløse for tiden


wolfen

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Jeg venter på export tilatelsen på ei hagle jeg skal kjøpe fra HH. De sender så snart de har mottatt denne fra dansk politi.

 

Jeg har tidligere handlet revolver fra HH å fått sendt hit til Hammerfest uten problem.

Eneste nytt denne gangen var at jeg måtte ha 2 eksemplarer av samme våpensøknad pga handel fra utlandet.

Link to comment
Share on other sites

HH sender ikke våpen ut av Danmark, de må hentes.

 

Fra HH:

 

"03.06.15: Hej Morten og tak for din mail. Inden jeg undersøger om det er muligt

at skaffe en ekstra pibe, så skal du være klar over at vi ikke

længere kan sende våben eller våbendele der er omfattet af Dansk lovgivning til

Norge = du skal selv hente piben her. Mvh Carsten"

Link to comment
Share on other sites

Ser at det står fra Sverige i min mail.

 

13.06.15 : Tak for mailen. Ruger Red Label All Weather 12/76 - 71 cm. er på lager

DKK 14.450,- excl. moms DKK 11.560,- + forsendelse fra Sverige kr. 800,-

Ialt kr. DKK 12360,-

Mail venligst din godkjente våpensøknad, så vi kan søge en udførselstilladelse.

Med venlig hilsen, Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

det står at man må sjekke inn våpen som spesialbagasje og at man må fjerne en vital del..

ergo tenker jeg at jeg må ta ut løp, avtrekk eller no lignende og ha det i håndbagasje mens selve våpenet går i lasterommet.

Eller tolker jeg dette feil ?

Link to comment
Share on other sites

Våpenet må deles og sendes som 2 stk innsjekket kolli.

I tillegg må det sendes som spesialbaggasje, du må gi beskjed om at du skal ha med våpen ved bestlling av billett.

Deling an våpen betyr det samme som å fjerne en vital del, d.v.s tønne/sleide/sluttstykke eller løp.

Link to comment
Share on other sites

Har nå vært i kontakt med HH og de har KUN 1 type pistol koffert.

En glock koffert, DA kommer nytt spørsmål, er det noen andre butikker i københavn sentrum som selger våpen koffert, trenger den først og fremst for denne ene turen.

Link to comment
Share on other sites

Har du muligheten, så kan du vurdere en koffert på clas ohlson, vann- og støtsikker.. kjøpe den minste der, dersom den ikke er for stor.. Koster 400 kroner.. Vet ikke om du kan finne noe annet, som er mer egnet og billigere, men kanskje andre har forslag.

Link to comment
Share on other sites

Vi reiste til og fra Namibia i sommer. Vi tok ut sluttstykker og la de ved siden av riflene i våpenkofferten. Ingen problemer med noen av kontrollene. Jeg har aldri lest at vital del må være i seperat bagasje. Ammunisjon derimot skal ikke sendes i samme kolli som våpen. Det skal være mulig å se, ved gjennomlysning, at våpenet ikke kan være ladd. I 2012 hadde jeg ikke tatt ut slutstykket av riflene. Jeg ble da kalt opp til sikkerhetssjekken og måtte åpne kofferten og ta sluttstykene ut og legge disse ved siden våpnene. Er det noen som mener at dette er feil fremgangsmåte så lenge sikkerhetskontrollen på alle flyplassene vi reiste gjennom, følger og godtar disse rutinene?

For en pistol så ville jeg ha latt våpenet ligge delt i hoveddeler i en låst pistolkoffert i en større låst koffert, selvfølgelig uten ammunisjon. så ville jeg ha sjekket dette inn som et våpen.

Link to comment
Share on other sites

Det er opp til flyselskapet og avgjøre om de tillater komplett våpen, våpen og vital del i samme kolli eller våpen og vital del i 2 kolli.

 

Feks Lufthansa;

 

8.3.3. Firearms and ammunition other than for hunting and sporting purposes are prohibited from carriage as Baggage. Firearms and ammunition for hunting and sporting purposes may be accepted as Checked Baggage. Firearms must be unloaded with the safety catch on, and suitably packed.

 

SAS

 

Våpnet må plukkes fra hverandre og sluttstykket må ikke oppbevares i samme koffert som våpnet.

 

Norwegian

 

Norwegian frakter våpen til sportsbruk (jakt, konkurranser etc.), men stiller som krav at sluttstykket (eller forskjeftet for hagler) transporteres atskilt fra våpenet. Våpen må pakkes i hard emballasje. Inntil fem kilo ammunisjon kan sendes så fremt den er sikkert og fast pakket (ikke bevegelig innhold) i original lukket emballasj

 

KLM

 

S

kytevåpen må ikke være ladd, og de må være forsvarlig pakket i en koffert eller lignende. Patronene må være forsvarlig pakket, fortrinnsvis i en koffert.

Rifler må transporteres separat fra ammunisjonen. Skytevåpen og ammunisjon skal pakkes separat fra andre personlige eiendeler.

Bagasje som inneholder ammunisjon må ikke være merket med teksten ‘eksplosiver’.

Transport av ammunisjon med eksplosive eller antennbare prosjektiler er ikke tillatt.

Når du sjekker inn bagasjen, vil du måtte gi en erklæring på at våpenet ikke er ladd, og at ammunisjonen er pakket separat.

Link to comment
Share on other sites

Bare et teoretisk spørsmål.

 

Om man ønsker å utføre service på et våpen i Danmark, eller en danske ønsker å utføre service på et våpen i Norge. Må dette nå fraktes selv. slik som ved kjøp?

 

Jeg forsøkte å sende en revolver til danmark med posten i fjor, det var en reklamasjon. Fikk pakken i retur med beskjed om at posten Norge ikke sendte våpen ut av landet.

Link to comment
Share on other sites

Den Norske forhandleren hadde ikke revolveren inne og leveringstiden var på over 1 år, derfor valgte jeg å kjøpe av en Dansk forhandler. Men jeg handler helst i Norge.

 

Jeg var ikke i kontakt med den Norske forhandleren, jeg reklamerte direkte til den Danske som solgte revolveren til meg.

 

Reklamasjonen ble håndtert proffesjonelt av den Danske forhandleren og de sendte revolveren til meg i posten.

Link to comment
Share on other sites

jøss.. med norwegian 1 koffert og med sas 2 kofferter.

 

Jeg kjøpte pistol fra danmark av en enkel grunn.. det er nesten 10 000.- i forskjell på prisen.

jeg kjøper lokalt det som er innen såkalt rimelig kostnad, men jeg "sponser" ikke ett firma.

Får jeg feil på våpen så sendes det inn til fabrikk i 9 av 10 tilfeller uansett.

 

Norsk importør e tom for disse pistolene så og si hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

DA er våpen hentet og det var bare å glemme hva flyselskapene sier.. Securitas sier en ting og det er DET som gjelder uansett.

Våpen skal deles opp i 2 kofferter, pistol i ene og sluttstykke / løp etc skal i den andre.

Jeg var over med kun en liten koffert og heldigvis godtok de den ene ekstra glock kofferten jeg hadde kjøpt hos hunters house som "koffert". Det SKAL i 2 kofferter.

Husk på at innsjekk må lage 2 bagasjekvitteringer og i dag kostet det 270.- deretter går du til large goods innlevering, rett ved siden av den finner du våpen innlevering, ring på døren og vent.. leeenge.. så kommer det 2 stk og åpner døren og tar imot dine 2 kofferter.

 

Vel over i norge så må man være tålmodig og stå ved bagasjebånd 10 ( special goods ) , ha id og bagasjekvitteringer klar. Regn med å vente alt fra 30 til 60 minutter. Jeg ventet nesten 45 minutter.

Tolla er neste og de er greie, ha med alle papirer, bæretillatelse og faktura, betal regningen og så er du klar for norge med nytt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Det er verken flyselskapet eller Securitas som bestemmer hvordan våpen skal sendes med fly!

 

Sjekk forskriften! Stikkord: "Reisegods".

Nåda, flyselskapet kan legge ganske gode ytterligere begrensinger utover forskrift. De bestemmer selv om de vil ha deg med eller ikke.

 

Sent fra min Nexus 6 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nå var den myntet på folk som mener at "visse selskap" er "greiere" enn andre og slipper våpen gjennom pakket i en koffert og ikke fordelt i to! Det har de ikke anledning til!

 

Det finnes også flyselskap som ikke under noen omstendighet vil ha med våpen som bagasje. Begrunnelsen er så grei som at ledelsen i selskapet en "anti-våpen".

 

Og selvsagt så flyr ikke skyttere og jegere med slike selskaper, uansett hvor billige de er?? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som nylig har satt igang prosess med å bestille fra HH og kan si noe om de nye tidsrammene med eksport tillatelse etc.?

Vurderer å hente 2 nye våpen derfra, handlet der for noen år siden, var ikke spesielt lang ventetid på eksport greia, men det har visst endret seg nå?

Link to comment
Share on other sites

Til informasjon så har HH mistet salgsløyvet sitt. Det er ikke mulig å kjøpe noe fra dem før dette er på plass. Når dette skjer er det ingen som vet. Hadde en bomtur til kjøben forrige helg, men fikk sett på noen pang'er selv om de egentlig ikke har lov til å vise fram heller tror jeg (så vidt jeg skjønte).

 

Presisering: Dette gjelder kun salg over disk. Postordre funker fortsatt (13.08).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har ikke snakket med dem denne uken så det kan jo kanskje være på plass igjen :) Og jeg er heller ikke sikker på nøyaktig når de mistet løyvet. Lønner seg uansett å ringe/maile dem før man tar turen! Glad for at jeg ikke skulle shoppe noe, men bare se. Da hadde jeg blitt litt pisst ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå skal jeg ikke rope ulv unødvendig her altså. Det er altså snakk om Hunters House i Kjøben som jeg besøkte forrige lørdag og der de da ikke hadde løyve for å selge våpen. Om dette kun gjelder salg over disk spurte jeg faktisk ikke om.

 

Det som irriterer meg litt er at de ikke annonserer dette på nettsidene sine. Og jeg sendte mail til dem som jeg fikk svar på 1. august der de heller ikke nevnte noe som helst om at det var problemer å sende våpen til Norge eller kjøpe over disk hos dem. Men de kan jo ha mistet løyvet etter det for alt jeg vet :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk beskjed da jeg bestilte, at de ikke kunne sende fra Danmark. Men at hagla ville bli sendt fra Sverige pga posten i Danmark ikke lengre vil sende våpen. Men at de har mistet løyet har jeg ikke hørt noe om fra HH. Jeg har tidligere kjøpt håndvåpen fra HH uten problem

 

 

Har sendt mail så får vi se hva svaret blir... Ska love det blir noen nord-norske gloser vis det vise sæ å være noe galt nu :evil:

Link to comment
Share on other sites

Handlet min første pang fra HH i 2012, og siden jeg skal ha 2 nye Tanfoer og ikke er villig til å betale 2x pris her i Norge sjekker jeg glatt om HH enda er i business. Litt spesielt at de har så mye bedre pris på Tanfoglio i Danmark, men det er vel noen som skor seg ekstra godt her i Norge, og det er trolig importøren.

 

Time will show, har sendt avgårde en mail til HH, koster med lite/ingenting å ta en liten tur til København.

Link to comment
Share on other sites

13.08.15 : Hej, Tak for mailen. Vi sælger gerne. Vi kan ikke tilbyde at du prøver

pistoler og revolvere her. Det tager ca. 14 dage at få en udførselstilladelse.

Med venlig hilsen, Ole

 

Så da var det kun salg over disk de har mistet tillatelse til. Beklager om noen vart skræmt no ;)

Link to comment
Share on other sites

Ble en dårlig start på dagen da jeg leste at de hadde mistet løyve.

 

Men kan forrsikre om at min handel har gått smertefritt og våpenet sendes fra Sverige.

 

Å jeg kan fortsatt anbefale HH til de som lurer, har kjøpt våpen tidligere og kommer nok til å handle dær igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...