Jump to content

Hunters House er temmelig håpløse for tiden


wolfen

Recommended Posts

Jeg har bestilt pistol fra huntershouse danmark og det siste jeg hørte fra de er at de søkte om export tillatelse.. det er nå 7 uker siden.

Etter det svarer de ikke lenger.. noen flere som har dårlig erfaring med de ?

 

Dansk torpedo epost adresse mottas med takk. :twisted::evil::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

DA høres det greit ut.. men men.. frustrerende å lese at andre får våpen på 14 dager og jeg har nå ventet 7 uker uten å få noen oppdatering fra de.

DEN delen synes jeg er helt bak mål av av de..

Siste handel der i gården for min del..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei, bestillte en ny Pardini GT9 9mm i februar, opplever det samme som andre her - Hunters House svarer ikke på mail. Syns det hadde vært mye bedre om de hadde informert om den lange leveringstiden med en gang i steden for å opptre som om alt var som før. Har handlet der flere ganger før uten problemer men dette er nok siste gang :-(

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Jørn i går om et par ting. Han nevnte at å hente selv kunne være en løsning for en liten pistol jeg vurderer. Bortsett fra tidligere gode erfaringer med Hunters House så har jeg ikke mer å bidra med i denne tråden.

Vil bare avslutte med å si at jeg var innom dem i fjor sommer i forbindelse med ferie. Familien dro på Tivoli mens jeg brukte et par timer hos HH. Mye snacks på riflefronten i kjelleren der. Jeg så ikke så mye på pistoler og hagler men det fantes store mengder av de kategoriene også.

Ved besök så anbefaler jeg at man passer på at noen av de gamle traverne er til stede. Jeg fikk treffe en nyansatt person grunnet ferieavvikling. Han var entusiastisk og imøtekommende som bare det, men han manglet den oversikten over hva som ligger rundt på lager som gamlegutta har. Var allikevel et veldig ok besøk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått beskjed fra andre danske våpenforretninger et jeg ikke har lov til å frakte våpen i Danmarke uten at det er skrevet inn i våpenpasset. Det hjelper ikke med godkjent kjøpe/importtillatele og stempel og underskrift fra dansk leverandør. Noen som har opplevd det samme?

Link to comment
Share on other sites

Siste rykte er at de ikke lengre sender post til Norge (Post Danmark vil ikke sende våpen). Det hjelper heller ikke med såkalt "effektivisering" i det offentlige.

 

At Post Danmark ikke vil frakte våpen er ikke noen nyhet, sånn har det vært i mange år. HH har bare gitt faen, og så har det gått likevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått beskjed fra andre danske våpenforretninger et jeg ikke har lov til å frakte våpen i Danmarke uten at det er skrevet inn i våpenpasset. Det hjelper ikke med godkjent kjøpe/importtillatele og stempel og underskrift fra dansk leverandør. Noen som har opplevd det samme?

 

Egentlig ja, har selv handlet våpen hos HH, og som de sa, jeg har papirer på våpnene mine fra jeg passerer grensa til Norge, men ikke noe papirer på å kunne ha våpnene i Danmark, så pr. definisjon sa de at de skulle blitt med til båten, levert inn våpnene der, og jeg overta de når man kom i land i Norge. Men de slapp meg løs med et smil og en klaps på skulderen. Så er jo mitt ansvar og problem dersom jeg hadde blitt ranet eller stoppet av politiet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Får håpe de snart får orden på tillatelsene sine, min henvendelse var angående en spes.revolver som de har liggende.

Fikk dette på mail:

 

"Vi kan ikke hjælpe med salg af våben og ammunition lige nu, politiet har

valgt ikke at forny vores våbenhandler tilladelse, vi forventer snart at dette

problem er løst. Jeg kan vende tilbage til dig pr. mail, når problemet er løst."

 

Har handlet med de 2 ganger før, og det gikk smertefritt. Så vi får håpe de kommer seg igjennom papirmølla til slutt! :)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som skal over til danmark og handle hos de og har mulighet til å ta med en kaliber 22 til norge, kan møte vedkommende på flyplassen? Eller er det noen som har en god ide om hvordan vi skal få våpen til norge fra de?

Link to comment
Share on other sites

Wolfen

Det er kort vei fra HH til feks båten, men tror ikke at så mange er villige til å besørge frakt av andres våpen fra H C Ørsteds Vei og ut til båt eller flyplass uansett hvor kort denne strekningen er. Det er ikke lovlig heller. Utlånserklæring tror jeg ikke er en juridisk godkjent måte.

 

Det er straffbart både for HH og deg som kunde å inneha ett våpen i Danmark som på papiret ER eksportert ut av landet. Det hjelper ikke med våpenpass da våpenet ikke var ført på riktig måte ut av landet av selger selv om våpenpass finnes. Våpenpass er såvidt jeg vet sikkert ikke en riktig måte å eksportere våpenet på uten at jeg på noen måte har finlest jussen her. Sikkert ikke tricky jus dette, men det avhenger også sikkert av hvordan dette forholdet eventuelt blir oppdaget.

 

At HH med denne mengde våpen liggende i skuffer og skap ikke har hatt ett sjokkbrekk er heldig for dem.

Gitter forran vinduet, javel, Hva med ett ran i åpningstiden? Forstår at Politimesteren i København er betenkt.

Det har gått så bra enn så lenge, men en dag kan flaksen ta slutt?

 

Husk også at det som skrives her inne leses av ?.

 

Våbenafdelingen har vi gennem årene forsøgt at gøre til noget ganske særligt.

Vi har mere end 9.000 skydevåben på lager.

Desværre kun en mindre del på vores hjemmeside. De fordeler sig:

 

ca. 2.500 stk. haglgeværer, side by side, over/under, halv-auto, pump, enkeltskuds.

ca. 2.500 stk. rifler, boltaction, halv-auto, pump, enkeltskuds og kombi- våben.

ca. 400 stk. sortkrudtsvåben.

ca. 3.000 stk. moderne pistoler og revolvere.

ca. 700 stk. antikke/samlervåben

 

Kan nok ta litt tid før Politimesteren i København og HH finner en løsning som forvaltningen godtar. 9000 våpen er en anseelig mengde.

 

Jeg ville ventet til det kommer gode løsninger på bordet med å handle derfra. De som har handlet der og ikke ønsker å vente på forsendelser via godkjente/ legale kanaler, bør vel selv sørge for å hente våpen på riktig måte og i alle fall bli eskortert til båt eller flyplass av en av de ansatte på HH.

 

Å bryte loven kan bli surt forsøkt sparte kroner.

Jeg håper også at HH snart får orden på sakene. De siste våpnene jeg har handlet har derfor vært Norske og det fortsetter jeg med inntil videre.

Så får man, især om man skal ha en Smith heller vente og vente litt til, desverre.

Kan ikke tenke meg at brudd på Dansk våpenlov faller heldigere ut med en Nordmann i Danmark enn om det skulle skje i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Det er straffbart både for HH og deg som kunde å inneha ett våpen i Danmark som på papiret ER eksportert ut av landet. Det hjelper ikke med våpenpass da våpenet ikke var ført på riktig måte ut av landet av selger selv om våpenpass finnes

 

Det bekreftes, videre er det altså ikke særlig greit å måtte forklare norsk politi at det våpent de har utstedt våpenkort på faktisk ikke befinner seg i landet, epg ei heller faktisk er eid av den personen HH har oppgitt.

Link to comment
Share on other sites

Gitter forran vinduet, javel, Hva med ett ran i åpningstiden? Forstår at Politimesteren i København er betenkt.

Det har gått så bra enn så lenge, men en dag kan flaksen ta slutt?

 

Hvordan er det annerledes for HH enn for alle andre våpenhandlere? Hvem som helst kan bli ranet, det er jo like mye et argument mot for eksempel XXL og deres salg av våpen og ammunisjon som mot HH.

 

Mener du at alle som har en teoretisk mulighet for å bli ranet burde mistet bevillingen til å selge våpen?

Link to comment
Share on other sites

Forundrer meg ikke om HH har mer enhåndsvåpen i lager enn Norges våpenbutikker tilsammen..

Er av den grunn jeg har handlet der, de har hatt våpen som jeg ikke har funnet her i Norge, når jeg ville handle dem. HH har god service og er raske.

 

Får håpe de får sakene i orden raskt.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp vært hos Hunters House i Køben. og hentet hjem en revolver. De har fått orden på de manglene som politiet hadde anmerkninger på, og har igjen lov til å selge våpen. Men kunder slipper ikke lengre inn i våpenarsenalet. Vil du se på et våpen, må de hente de våpnene du ønsker å se på ut fra lagret og inn i butikken.

 

Ellers får de fortsatt ikke lov å sende våpen til Norge. Danske postvesen vil nemlig ikke frakte våpen, og om HH forsøker å sende noe som bare ligner et våpen eller våpendel i posten, får de det i retur. Paradoksalt nok aksepter norske tollvesen kun dansk Post som transportør av våpen fra Danmark. Dermed kan HH heller ikke benytte andre transportører som ikke har noen betenkeligheter med å frakte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut at de har fått orden på sakene! :thumbup:

 

Så dersom en skal handle hos dem, må en reise ned personlig og ta med våpenet hjem?

Er det da nok med den godkjente norske våpensøknaden(som da er spesifisert med import og HH som selger)?

Eller må de fortsatt søke om eksport-tillatelse som før? Dette kan vel ta noen uker har eg forstått.

 

Hva er forresten greia med at en må søke i 2 eksemplarer for import? Eg har 1 komplett søknad liggende etter forrige gang eg gjorde dette, våpenkontoret og tollen tok jo bare den ene søknaden....

Link to comment
Share on other sites

Eksporttillatelsen må nok HH ha som tidligere, og der er ventetiden blitt betydelig lengre enn før. Gikk vel ca 2 mnd denne gang.

Jeg ble spurt etter våpenpass av Security i våpenkontrollen ved utsjekk på flyplassen, men det var ingen problemer at jeg "bare" hadde en godkjent kjøpetillatelse som var underskrevet av HH, samt kopi av eksporttillatelsen.

Dette var jo ikke dansk politi, og var egentlig bare interessert i å få notert serienummeret på våpenet for kontroll på at dette ikke var stjålet. Hva som skjer i dansk byråkrati etter denne sjekken, vet jeg jo ikke.

 

Våpenet kom i alle fall trygt fram til Værnes, hvor det ble utlevert mot å framvise legitimasjon.

På rødt fantes det derimot ingen tollere til stedet kl. 2300. Jeg måtte derfor ringe nummeret som var oppgitt ved skranken, og i løpet av 20 min dukket en toller opp som tok seg av de nødvendige kontroller og stemplinger. Husk å ta vare på boardingkortet fra turen nedover, eller annen dokumentasjon for når du forlot landet, hvis våpenet koster under 6000NOK og du vil slippe å betale norsk MVA.

 

Husk for øvrig å oppgi at du skal ha med våpen ved bestilling av returbilletten, og at du må sjekke inn i "Assistert Bagdrop". Resten "går av seg selv".

Link to comment
Share on other sites

Breaking the law...

 

Innvilget erverstilatelse er å betrakte som importtilatelse for private. Det holder i norsk toll, men et våpen må selvsagt eksporteres rikitg ut også, med tilhørende papirarbeid i gjeldende land. Pass bare på at HH ikke "infører" våpnet til norge vi papair arbeid uten at våpenet faktisk befinner seg his kjløper...

Link to comment
Share on other sites

Har tidligere lest her på forumet om hvor fleksible de har vært, men i ditt tilfelle, om de kan møte deg på flyplass er det nok kun HH som kan svare på, ta en telefon til de.. Vil ikke tro de har mistet all servicevilje selv om det har oppstått ett problem med polisen i Danmark..

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. Da har jeg eid en pistol i 5 mnd snart og MÅ selv dra dit og hente.. Noen som vet om de kan møte meg på flyplassen med pistolen ?

 

Så du har også fått et våpenkort? Ved at HH fiktivt har eksportert våpent til Norge? Får håpe at politikammeret ditt ikke finner ut at de har lyst til å ta et hjemmebesøk da. For da mangler du et våpen. Jeg hadde nok stress med å fikset dette selv, men jeg varselt da kammeret med den gang jeg motok et våpenkort på et våpen jeg overhode ikke hadde sett, rørt, betalt for eller en gangn befant seg i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk også våpenkort før våpenet var mottatt. Men det er jo ikke rare etterforskningen som skal til før politiet finner ut at våpenet ikke er fortollet inn, tipper det løses med en telefon mellom Toll og Politi. Så i åpningstiden tror jeg ikke de gidder å tømme våpenskapet ditt.

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å håpe og tro... ikke minst på at ditt polit går med på at du har et våpenkort skrevet ut (som er et bevis på at du lovlig innhear dette våpnet) og at de evet ikke i tiellg tolker det som et forsøk på momsundragelse.

 

Det tok litt tid hos mitt våpenkontor, for de pappiren de hadde motatt fra HH var klare og tydleige på at våpnet var innført fysisk til Norge...

Link to comment
Share on other sites

Regner med tur til danmark i juni og håper de kan holde sjappa si åpen på ettermiddagen da flyet mitt lander kl 17:00.

våpenkort er nok ikke kommet, politiet her er veldig treg sånn sett.. må alltid purre på de.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gitter forran vinduet, javel, Hva med ett ran i åpningstiden? Forstår at Politimesteren i København er betenkt.

Det har gått så bra enn så lenge, men en dag kan flaksen ta slutt?

 

Hvordan er det annerledes for HH enn for alle andre våpenhandlere? Hvem som helst kan bli ranet, det er jo like mye et argument mot for eksempel XXL og deres salg av våpen og ammunisjon som mot HH.

 

Mener du at alle som har en teoretisk mulighet for å bli ranet burde mistet bevillingen til å selge våpen?

Er vel antakeligvis volumet som skiller de fra de fleste andre. Jo mer våpen du har på lager, og følgelig må antas å ha større lagerlokaler, jo mer omstendig er det å oppgradere det hvis kravene til sikring endres vesentlig.
Link to comment
Share on other sites

HH var veldig kjapp med å svare meg denne gangen og de møter meg på flyplassen med våpenet.

frakt hadde jeg betalt allerede så det blir såkalt gratis.. :)

da blir det elle melle om jeg skal dra hjem samme dagen eller tidllig dagen etter for å nå kurset kl 10:00 :)

mye god mat å få i danmark også er det dejligt at være norsk i danmark.....

alt jeg trengte i følge tollen var papir fra HH og min kjøpetillatelse.

 

noen som kan korrigere i tilfelle jeg og tolla har glemt no ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...